• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany na Starowiejskiej w Gdyni

Michał Sielski
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
 Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.  Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.

Kontraruch rowerowy na całej długości ul. Starowiejskiej, a także wszystkich ulicach jednokierunkowych, łączących ją z ul. 10 Lutego. To najważniejsze zmiany, jakie czekają kierowców i rowerzystów w ciągu najbliższych tygodni w centrum Gdyni.



Czy po Gdyni przyjemnie i bezpiecznie jeździ się rowerem?

Po wprowadzeniu strefy Tempo 30skrzyżowań równorzędnych w śródmieściu Gdyni, a wcześniej kontrapasa rowerowego na części ul. Starowiejskiej, tym razem okolicę czekają kolejne zmiany.

Najważniejsza z nich to umożliwienie rowerzystom jazdy w przeciwnym kierunku niż samochody na wszystkich jednokierunkowych ulicach. Dla wielu brzmi to jak proszenie się o katastrofę, ale doświadczenia innych miast, w tym także pobliskiego Gdańska, wskazują na to, że rozwiązanie to jest bezpieczne. Zwłaszcza, że ulice, na których wprowadzony zostanie kontraruch dla rowerzystów, objęte są też strefą Tempo 30, gdzie nie można jechać szybciej niż 30 km/h. Przynajmniej teoretycznie.

- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - wylicza Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Będzie to wymagało przebudowy części skrzyżowań ul. Starowiejskiej, by umożliwić rowerzystom wjazd. Pojawią się tam krótkie pasy wjazdowe i zjazdowe, a na pozostałych odcinkach nie będzie wyznaczonego konkretnego miejsca dla rowerzystów, którzy będą dzielić jezdnię z innymi użytkownikami drogi.

Zmiany także w parkowaniu

Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach. Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach.
To jednak nie wszystko. Zmiany zajdą też w parkowaniu. Wymalowane zostaną miejsca, a na początku ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni wprowadzane jest już parkowanie równoległe zamiast ukośnego. Tam, gdzie kierowcy notorycznie łamią przepisy, ustawione zostaną fizyczne bariery, które to uniemożliwią. Na ul. Abrahama będzie to przede wszystkim zieleń. Część prac już trwa, inne niebawem się zaczną. Kiedy się zakończą?

- Realny termin to koniec lipca - informuje Jakub Furkal z ZDiZ Gdynia.

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • Abrahama

    Tylko debilni urzędasy z Gdyni to mogli wymyślić.Na chodniku jest czerwona linia z kostki.Chodnik jest tak szeroki ,że nie stanowi problemu parkowanie ukośne.Wprowadzenie parkowania poprzecznego spowoduje utratę połowy miejsc parkingowych.Zmniejszanie ilości miejsc parkingowych to skandal a po drugie mniejsze wpływy do budżetu.Ale prezydent Szczurek już wie ,że najbliższe wybory przegra i teraz idzie ręka w ręke z pisem.Za lotnisko i nie tylko wyborcy go rozliczą.

    • 0 0

  • Najstarsza ulica Gdyni

    Starowiejska zasługuje na zmiany. Jest najstarszą gdyńską ulicą. Trzeba wymienić chodniki. Wyrównać kocie łby. Dla rowerów je spłaszczyć by nie przypominało to przejazdu po kamieniach. Więcej zielenii i szerszych chodników.

    • 0 0

  • nie zbadane są procesy myślowe pomysłodawców

    nie zbadane są procesy myślowe pomysłodawców pod prąd chyba dlatego żeby rowerzysta nie miał za dobrze wiadomo że z prądem lżej niż odwrotnie a ścieżka na kostce brukowej chyba dlatego żeby rower szybciej się zepsuł i rowerzysta czuła dyskomfort

    • 0 0

  • Następna zmiana z d... wzięta powodująca większy chaos w centrum (18)

    Znowu faworyzowani są rowerzyści i tak w ankiecie panie redaktorze być powinno. Faworyzowani nawet kosztem pieszych. A Może tak wprost napiszcie że Aut Samochody z miast. Viva rowery i zaprzęgi konne. Cóż. Takie lobby

    • 265 58

    • jeśli już to nie pieszych a raczej kierowców, na chodnikach pieszych trzeba czasem z wykrywaczem metali szukać jeden pieszy na 0,5 km z wyjątkiem niektórych ulic ale rowerem nie wolno tymczasem na ulicach samochód za samochodem że szpilki wcisnąć nie można rowerzysta też człowiek skoro na chodniku pieszemu się nie podoba na ulicy kierowcy wynika z tego że my Polacy mamy niefajne charaktery

      • 0 0

    • Oczywiście, rowerzyści są faworyzowani hahahahah (14)

      gdyż daje im się możliwość jazdy rowerem, zgodnie z jego przeznaczeniem

      • 25 18

      • Rowerzyści powinni (8)

        Robić uprawnienia do poruszania się a tak to samowolka robią co chcą żenada.
        A przejazd po pasach to już norma gdzie policja?
        Skoro kierowców karaja to rowerzystów też powinni.

        • 14 3

        • o wiele częstszym wykroczeniem, normą wśród kierowców, samowolką... (7)

          jest wyprzedzanie rowerów bez zachowania minimalnej odległości 1m od rowerzysty, tj. od najdalej wystającego fragmentu jego ciała np. łokcia lub końca kierownicy i nie jest to odległość od krawężnika lub osi roweru.

          • 2 4

          • Szczególnie kiedy rowerzysta jedzie metr od krawędzi pasem o szerokości 2,20 m przy podwójnej ciągłej. (6)

            • 3 1

            • (4)

              w takim przypadku nawet jak by jechal przy krawedzi to i tak nie masz prawa go wyprzedzic bo sie nie zmiescisz. wiec bez znaczenia czy jedzie przy czy metr czy poł od krawedzi

              • 2 3

              • Właśnie o takim "na styk" wyprzedzaniu piszę. (1)

                Te wszystkie wojny "blachosmrodziarzy" z "obcisłogaciowcami" w dużej mierze biorą się z braku porządnej infrastruktury dla rowerzystów, z niespójnych przepisów (jako blachosmrodziarz wolałbym żeby rowerzyści nie "przeskakiwali" między chodnikiem, ulicą a ścieżką rowerową na odcinku 50 m, wolałem przeprowadzanie roweru przez przejście niż wpadanie nań na rowerze). Gdyby drogi rowerowe były prawdziwymi drogami ( a nie paskami farby na chodniku, czy jezdni) wszystkim nam żyło by się wygodniej.
                Niestety - teraz w dużej mierze infrastruktura rowerowa to "sztuka dla sztuki".

                Pozdrowienia dla kolarzy od blachosmroda.

                • 5 1

              • W sumie racja.

                Często wystarczy poszerzyć trochę drogę dorobić pas rowerowy (kierunkowy, czyli z obu stron) i problemu nie ma. Tanio wygodnie i bezpiecznie dla wszystkich

                • 0 0

              • (1)

                Nie ma prawa wyprzedzać, ponieważ jest podwójna ciągła.

                • 1 3

              • Haha

                I co będę całą Kielecką jechał za rowerem 10km/h ?

                • 2 1

            • to nie wyprzedzasz jak nie ma miejsca. proste

              • 3 1

      • Podobnie jak kierowcy:-) tak jak w ankiecie. To idzie w dwie strony (4)

        • 6 6

        • (3)

          Ale nikt nie zamyka Starowiejskiej dla aut.

          • 8 8

          • Bo to ulica jest? (1)

            • 4 6

            • Proponuję wikipedię - "ulica".
              To już jest niestety gdyńskim stanem umysłu, że ulica jest tylko dla samochodów, a chodnik dla pieszych i samochodów (zaparkowanych).

              • 3 2

          • Chodnik też zamknąć dla pieszych?

            • 6 4

    • abc

      chyba nie wiesz o czym mówisz, przejdz się rowerm po mieście zgodnie z obowiązującymi przepisami to jest fizycznie nie możliwe albo cię samochód zabije albo strażnik mandat wlepi i od czasu do czasu kawałek ścieżki rowerowej

      • 2 1

    • Rowery ok. Bieganie ok. Ale na litość boską stajecie się powoli faszystami

      XXIw. A tu dziwota że autem ludzie się poruszają. Paranoja potęgowana artykułami na tym wspaniałym portalu:-)

      • 57 15

  • (4)

    zróbcie w końcu jakiś konkurs na Starowiejską, przecież ta ulica aż się prosi o uporządkowanie! Teraz mamy namalowane farbą "kontrapasy", które co chwilę są zastawione samochodami, jakieś ławki, jakieś siedziska od czapy, jedne z drugimi nie pasujące do siebie, krzywe chodniki, mydło i powidło. Najstarsza ulica Gdyni i taki wstyd! Wygląda to wszystko jak jarmarczna buda, a nie ulica nowoczesnego miasta, którą pokonuje większość turystów, idących z dworca dokądkolwiek!

    • 31 6

    • Paranoja

      Ulica niszczeje, brak środków na remont, to robią psudomodernizacje. Wstyd.

      • 0 0

    • Dokładnie! (2)

      Ulica z takim potencjałem a z roku na rok wygląda coraz gorzej...

      • 10 3

      • (1)

        Bo jest prywatna...

        • 5 2

        • zlikwidować wszystko

          • 3 1

  • dac malpie puszke farby i w calej Gdyni kontrapasy wymaluje (2)

    • 7 2

    • Horała chętny, aż się rwie (w szwach leci), dać jemu (1)

      a nie, wróć,
      on tylko pusto bełbotać ozorem potrafi

      • 0 1

      • Weź troll z um przestań wmawiać ludziom ze niezadowoleni z tego co wyprawia Szczurek są tylko pisiory

        • 0 0

  • Szczurek - odejdź! (5)

    • 113 22

    • Szczur wyjdz za drzwi i nie wracaj! (4)

      • 7 8

      • skowyt, jazgot, ujadanie (3)

        cały PiS,
        dno

        • 4 4

        • (2)

          Jaki pis? Człowieku nie lubię pisz tak samo jak Szczuka

          • 1 5

          • jasne, niedawno się przyznałeś, że PiS ci płaci (1)

            dno

            • 3 1

            • PiS to nie tak dawno płacił W. Szczurkowi za doradztwo na rzecz L.K.

              Rzucasz tu PiSem na prawo i lewo myśląc że nie pamiętamy komu robił dobrze W.S.?

              Ten pan z każdym może wejść w układy - PiS, PO, PSL: byle zrobić dobrze.

              Komu zrobić? Domyśl się.

              • 0 0

  • Jeszcze gorzej.. (5)

    Placimy za parkowanie a miejsc do parkowania ubywa a nie przybywa. Stan drog w miescie jest coraz gorszy. Nie rozumiem inwestycji w drogi rowerowe, na dodatek po ulicy. Wolalabym jecgac chodnikiem niz wydzielonym pasem na 3 maja i zginac, bo kierowcy sa nieprzyzwyczajeni do takich rozwiazan.

    • 34 8

    • (1)

      Placisz nie dlatego ze ktos ma zysk tylko po to by ograniczyc ilosc aut w danym miejscu.

      • 0 0

      • ... ty w to wierzysz?

        • 0 0

    • oho, zaszczekał szpachlo-lord (1)

      zacharczał, zapluł się własną pianą,

      głupiemu to wszystko przeszkadza,
      nie stać cię na auto? to przestań udawać hrabiego
      czworonożna maszyno pociągowa o wielkich uszach,

      parking są, drogi są,
      ja jestem zadowolony
      ale ja w przeciwieństwie od ciebie mam 5zł
      bo twoje ostatnie 5 właśnie poszło na paliwko
      do twojego dyliżansu z taśmy i kleju

      • 2 1

      • Boże , ale ty masz kompleksy - leczysz frustracje wmawiając sobie, że wszyscy wokól są biedakami.

        Uwierz mi - jest życie poza działem PR UMG. Poszukaj, może znajdziesz lepiej płatną pracę (mimo wyraźnych problemów psychicznych).

        • 0 0

    • To się przyzwyczają. Miejsce rowerów jest na jezdni, nie na chodniku.

      • 5 4

  • (4)

    Szanowni Państwo,

    Miasto promuje poruszanie się po mieście pieszo, rowerem i komunikacją publiczną, aby podnieść bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.
    W zależności od natężenia ruchu, prędkości i warunków terenowo-przestrzennych, stosuje się różne rozwiązania infrastruktury rowerowej. Przy drogach głównych, jak np. al. Zwycięstwa, ul. Morska czy ul. Wielkopolska, tworzy się wyodrębnione z jezdni drogi rowerowe. Na drogach o średnim natężeniu ruchu o prędkościach pojazdów od 30 do 50 km/h dobrym rozwiązaniem są pasy rowerowe, zaś w ścisłym centrum, w strefach uspokojonego ruchu (tzw. tempo 30), w których prędkości samochodów i rowerów są do siebie zbliżone, tworzy się tzw. niewidzialną infrastrukturę. Ulice, o których mowa w artykule, znajdują się w ścisłym centrum miasta, w którym nie ma miejsca ani potrzeby na budowę wydzielonych ścieżek. Właśnie dlatego w tym miejscu zmienia się sposób organizacji ruchu, aby podnieść bezpieczeństwo i komfort rowerzystów. Przykłady z innych polskich i europejskich miast jasno wskazują, że po wprowadzeniu stref tempo 30 oraz kontraruchów, liczba wypadków i kolizji maleje.

    Z poważaniem,
    eRzecznik UM Gdyni

    • 16 8

    • (2)

      Szanowny rzeczniku, może przejdzie się Pan w godzinach szczytu po ulicach, po których wprowadzają Państwo ścieżki rowerowe.
      Może fajnie to brzmi w artykułach prasowych, ze miasto promuje rowerzystów, ale rzeczywistość niestety skrzeczy. Ciasnota, przepychanki, korki po horyzont.
      Może wprowadzić takie udogodnienia jak ścieżki na ulicach które są na tyle szerokie i " płaskie "( mam na myśli ulice brukowane ) aby komfort jazdy był dla obu stron, a nie po to aby kolejne " udogodnienie " w statystykach można było odhaczyć.
      Mieszkam w ścisłym centrum Gdyni, i proszę mi wierzyć, takimi decyzjami nie ułatwiają nam Państwo życia.

      • 4 3

      • chyba z domu nie wychodzisz, że takie pierdoły opowiadasz (1)

        i po co zmyślasz? po co?
        po co koloryzujesz?
        po co?

        • 0 0

        • Udowodnij, że zmyślam i koloryzuję - jeśli nie udowodnisz to znaczu, że jesteś kłamcą

          - zapewne wynajętym za 13 PLN/godzinę, żeby robić wpisy pod każdą nie-bałwochwalczą opinią o Gdyni.

          Rozumiem, że jesteś zachwycony metropolią - pewnie niedawno przyjechałeś z miejscowości gdzie nawet PKS nie dochodził, a jedyna utwardzona droga to wyłożony kostką Bauma podjazd do willi sołtysa.

          Gdybyś był starszy i umiał obiektywnie spojrzeć wokół - widzałbyś różnicę między Gdynią z czasów Franciszki Cegielskiej, a obecną.

          Tyle, że gdybyś to umiał, to nie marnował byś czasu w podle płatnej pracy, przepisując tego samego SMSa.

          • 0 0

    • A kiedy moja noga wpada w dziurę na jezdni Starowiejskiej, a ja ląduję u chirurga i wyłączam się z życia na kilka tygodni

      To jest konsekwencja bezpieczeństwa?

      • 0 0

  • Mam wrażenie, ze ruchem drogowym zajmują się ludzie uprawiające deskorolkizm i to przed ekranem PC-ta (1)

    Kontrapas na Starowiejskiej _szalony pomysl reformisty. Przyjedź decydencie jeden z drugim, zaparkuj i spróbuj się wycofać, zazwyczaj wprost na rowerzystę. To miasto się starzeje. Po ulicach wędrują kobiety o kulach, mężczyźni w chodzikach i użytkownicy wózków inwalidzkich, którym nie w głowie rowery.Gdzie oni maja się podziać ?

    • 5 0

    • 1. kilka postów powyżej twierdzenie, że na Starowiejskiej rowerzystów jak na lekarstwo, tutaj - że nie da się wycofać, bo tłumy rowerzystów...
      2. dla kobiet o kulach, mężczyzn w chodzikach i osób na wózkach inwalidzkich powinny być szerokie, równe chodniki, niepozastawiane samochodami, do tego gęsto rozmieszczone przejścia dla pieszych, na których kierowcy ustępują i nie jeżdżą po piętach, ławki i autobusy niskopodłogowe. Czy to koliduje to z infrastrukturą rowerową. A i rodzice maluchów by się ucieszyli.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum