Za nami Rodzinna Wycieczka Rowerowa
29 lipca 2020
(14 opinii)
Karta rowerowa to dokument uprawniający dziecko w wieku od 10 lat do samodzielnego poruszania się rowerem w ruchu drogowym. Zwykle egzamin na kartę rowerową uczniowie szkoły podstawowej zdają u siebie w szkole, jednak w tym roku, przez pandemię koronawirusa, proces ten został znacznie utrudniony lub nawet uniemożliwiony. Z tego względu PORD wyszedł z inicjatywą podpisania porozumień z dyrektorami szkół podstawowych, na podstawie których zorganizował dwudniowy kurs z egzaminem na kartę rowerową, żeby młodzi adepci jazdy rowerem mogli cieszyć się rodzinnymi wycieczkami rowerowymi w czasie wakacji.
Jak nauczyć nastolatka jazdy rowerem?
Uważaj, proszę. Rowerowe billboardy na ulicach Trójmiasta
2020-08-06 12:55
Opinia wyróżniona
KAŻDY ! powinien znać przepisy
2020-08-06 13:02
Zobacz ilu ludzi robiło prawo jazdy w czasach, kiedy pytania można było w całości wykuć, a teraz wielcy znawcy...
2020-08-06 14:38
dla ludzi wychowanych w prl i w post prl najwazniejszy jest papier i najlepiej gdyby byl na wszystko,.I zeby nie bylo jestem zdania ze kazdy pownien znac przepisu o ruchu drogowym dla wasnego bezpieczenstwa ale juz te egzaminy,karty,pozwolenia i inna papierologia to co najwyzej stwarzanie na sile dodatkowych problemow i etatow.
2020-08-06 15:07
a poznasz siłę papiera...
Kolejny głupek, co wszytko na gębę...
"znac przepisu o ruchu drogowym dla wasnego bezpieczenstwa"
Sam jesteś na drodze? To nie jest jedynie twoje bezpieczeństwo...
A co do "samooceny"... Stary kawał z Akademii Medycznej.
"Znudzony asystent egzaminuje studenta i studentkę.
a poznasz siłę papiera...
Kolejny głupek, co wszytko na gębę...
"znac przepisu o ruchu drogowym dla wasnego bezpieczenstwa"
Sam jesteś na drodze? To nie jest jedynie twoje bezpieczeństwo...
A co do "samooceny"... Stary kawał z Akademii Medycznej.
"Znudzony asystent egzaminuje studenta i studentkę.
Czy męski członek ma kość? - pada pytanie.
Tak! - ochoczo odpowiada studentka.
Nie - bez wahania stwierdza student.
Pan zdał a Pani się zdawało - konkluduje asystent"
I na naszych drogach to również widać...
2020-08-06 15:47
*Każdy* ma znać przepisy ruchu drogowego, nie ważne, czy jedzie Passatem, Ukrainą, hulajnogą, czy pcha taczkę.
2020-08-06 21:05
czyli chcesz egzekwować karty rowerowe od ludzi, którzy mają prawko?
czy ty sam masz kartę?
2020-08-07 10:19
Nie, chcę, żeby każdy znał przepisy, a jeśli ich nie zna, niech siedzi w 6 klasie podstawówki, aż pozna.
(tak, mam kartę rowerową, motorowerową i prawo jazdy ;p)
2020-08-07 12:18
jak to możliwe? trzeba było oddać kr by dostać pj
a kto nie oddal popelnial wykroczenie
mozna bylo zachowac zniszczony niewazny egzemplarz
ale uprawnienie to nie tylko papier, to tez zawartosc archiwow
gdzies tam, dokad ma dostęp... sąd....
przyznasz sie do popelnienia przestepstwa?
nie, nie jestem
jak to możliwe? trzeba było oddać kr by dostać pj
a kto nie oddal popelnial wykroczenie
mozna bylo zachowac zniszczony niewazny egzemplarz
ale uprawnienie to nie tylko papier, to tez zawartosc archiwow
gdzies tam, dokad ma dostęp... sąd....
przyznasz sie do popelnienia przestepstwa?
nie, nie jestem za papierem, a też za powszechna wiedza
ale nie jest to wiedza ezoteryczna na doktorat z mniemanologii
nie tylko mam swiadomosc ze papier czesto klamie,
ale ze tacy Belgowie nie mieli pj do czasu gdy wstepowali do UE i unia je wymusila (a ty pewnie o tym nie wiedziales) ale mam tez swiadomosc ze cos jak kr faktycznie istnieje tu i owdzie... tak, nie tylko w Bolandzie...
ale np. austriacki odpowiednik kr jest dla szesciolatkow!
ktorzy jeszcze nie umieja czytac ani pisac ani rachowac!
wiec... niech gniją w przedzkolu?! zejdz z drzewa, naucz sie czegos o swiecie, Bolanda to nie jego pępek, tylko egzotyczny freakhouse,
niereformowalny, jak chcesz normalniej, to emigruj, tertium non datur
2020-08-07 13:59
Chętnie zobaczę paragraf, który to nakazuje, bo chyba mamy następnego, co prawa uczył się za Jaruzelskiego...
W Austrii nie mają problemów jak u nas z d**ilami na drogach, więc przykład zupełnie nieadekwatny.
2020-08-10 15:46
a od kiedy dyplom potwierdza nabytą wiedzę?. Znajomość przepisów a nie stosowanie to dwie różne sprawy
2020-08-06 15:01
Czy jej autor lub osoby wyróżniające tę opinię uważają egzamin na prawo jazdy za szczyt osiągnięć intelektualnych przeciętnego dorosłego mieszkańca naszego kraju? Doświadczenie uczy, że dzieci zdające na kartę rowerową ściślej przestrzegają przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego niż większość kierowców? Dlaczego kierowcy w naszym kraju nagminnie
Czy jej autor lub osoby wyróżniające tę opinię uważają egzamin na prawo jazdy za szczyt osiągnięć intelektualnych przeciętnego dorosłego mieszkańca naszego kraju? Doświadczenie uczy, że dzieci zdające na kartę rowerową ściślej przestrzegają przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego niż większość kierowców? Dlaczego kierowcy w naszym kraju nagminnie lekceważą limity prędkości? Ponieważ między innymi brak rowerzystów na jezdni skłania ich do wyobrażania sobie sytuacji, że rowerzyści nie powinni korzystać z jezdni, nawet wtedy, gdy jest ona objęta strefą Tempo 30. Wielokrotnie jadąc rowerem z góry ulicą Wileńską z taką prędkością byłem otrąbiany przez kierowców, którzy chcieli mnie wyprzedzać. Pisanie bzdur, że każdy dorosły człowiek ma mieć kartę rowerową to Himalaje nonsensu w kraju, w którym wskaźniki liczby ofiar wśród pieszych na terenach zabudowanych w miastach są jedne z najwyższych w Europie. Proszę nie traktować bzdur wypisywanych przez chorych na cyklofobię za wartych wyróżniania na tym portalu.
2020-08-06 19:31
"konstruowal, sprawdzil, zatwierdzil"
Ruch drogowy to powazna sprawa i nie mozna go pozostawic widzimisie jego uczestnikow. Dlatego szkolenie zakonczone potwierdzeniem umiejetnosci (egzamin i dokument) jest wlasciwym rozwiazaniem.
Przy okazji, niejako, zapewniajacym rowny, mniej-wiecej, poziom wiedzy.
Wiec jesli chcesz byc rownorzednie traktowany, spelnij te same warunki co i kierowcy. Przepisy sa rowne dla wszystkich.
2020-08-06 15:34
Rowerzystów jest coraz więcej i coraz ciaśniej na drogach rowerowych, a jak patrzę na większość, to tylko ręce załamuję. Nie przestrzegają żadnych przepisów, jeżdżą obok siebie parami, nie sygnalizują skrętu ani nie patrzą za siebie włączając się do ruchu czy zaczynając wyprzedzać. Można by wymieniać godzinami. Wprowadzić obowiązek karty rowerowej dla każdego!! Jak najszybciej! To nasze bezpieczeństwo!
2020-08-06 15:48
A jakoś nie wpływa na przestrzeganie przepisów przez kierowców.
Chyba nie tędy droga.
Pomijam już to, że obok siebie można jechać od dłuższego czasu :)
2020-08-06 20:46
Mimo wszystko uczy się na kursie zasad jazdy, to że część kierowców je łamie (nie wszyscy!!), to ich świadomy wybór. A z tego, co widzę, to ludzie po prostu nie potrafią się poruszać na rowerach wśród innych. Często, gdy zwracam im uwagę, to nawet nie rozumieją o co mi chodzi.
2020-08-06 21:12
czym innym jest znajomość przepisów (pożądana sytuacja: wszyscy je znają), czym innym jest ich przestrzeganie (jak widać, po formalnych egzaminach na prawo jazdy wielu je lekceważy) czym innym jeszcze wymaganie od dorosłych ludzi zdawanie specjalnego egzaminu i wykazywanie się posiadaniem specjalnego dokumentu potwierdzającego znajomość przepisów
czym innym jest znajomość przepisów (pożądana sytuacja: wszyscy je znają), czym innym jest ich przestrzeganie (jak widać, po formalnych egzaminach na prawo jazdy wielu je lekceważy) czym innym jeszcze wymaganie od dorosłych ludzi zdawanie specjalnego egzaminu i wykazywanie się posiadaniem specjalnego dokumentu potwierdzającego znajomość przepisów możliwych do opanowania przez nieletnie dzieci. Karta rowerowa dla dzieci i młodzieży tak, wymaganie jej od dorosłych to przejaw myślenia pasującego do społeczeństw autorytarnych, takich jak za naszą wschodnią granicą.
2020-08-06 21:39
i żaden cyklofob nie chce mi odpowiedzieć uczciwie i wprost
czy chce wymagać karty rowerowej od kogoś, kto ma prawko np. ABCDE
2020-08-10 12:56
A jak to jest w praktyce... ;)
2020-08-10 15:09
ważne, by kierowcy nie lekceważyli limitów prędkości. Przy małych prędkościach (do 30 km/h) obrażenia odnoszone w czasie wypadków są zwykle bardzo małe. Kontakt wzrokowy wystarczy, by zapobiegać przy takiej prędkości skutkom większości sytuacji kolizyjnych. dlatego warto promować uspokajanie i redukcję skali ruchu samochodów. Rowerzyści bardzo rzadko jeżdżą szybciej niż 30 km/h po mieście.
2020-08-10 14:01
Tak więc każdy pieszy powinien mieć uprawnienia do wyjścia z domu wraz z trasą spaceru? Ty nie trać czasu na pisanie i zajmij sobie kolejkę do psychiatry.
2020-08-06 10:43
Taka karta powinna być obowiązkowa dla każdego rowerzysty jak prawo jazdy. Również tak samo rowerzyści powinni zbierać punkty, mandaty i tracić uprawnienia.
2020-08-06 10:59
45tys rannych co nas wszystkich kosztuje 56mld rocznie nie powodują rowerzyści bez karty rowerowej, a kierowcy z prawkiem !!!!!!!
2020-08-10 15:44
ok wypadków praktycznie nie powodują maszyniści i motorniczy więc też zlikwidujmy dla nich uprawnienia. Kolejny paradoks dlaczego mając kategorię B trzeba robić dodatkowe uprawnienia na motor jeśli się z niego korzysta? po co kategoria C jeśli przepisy ruchu drogowego są niemal takie same na wszystkie pojazdy?
2020-08-12 12:51
W kat. C i d oraz e są większe restrykcje oraz większą odpowiedzialność na drodze niż w przypadku kat b czy a. Więc jestem zdania, że rowerzyści chcąc poruszać się drogami powinien mieć przynajmniej kartę rowerową
2020-08-06 12:59
A punkty, bo mandaty już są? Co to zmieni, przecież szansa na dostanie mandatu w tym kraju jest praktycznie zerowa.
2020-08-07 14:59
była by niezerowa, jak by nie Głęboka Wiara w Święte i Patryjotyczne Konfetti
2020-08-06 14:14
Rowerzyści bez karty rowerowej Jeżdżą jak chcą, gdzie chcą, bez wyobraźni wyjeżdżają na ulicę !!! z dziećmi które pojęcia nie mają, którą stroną jezdni się jeździ a potem tragedie !!!! i walka w szpitalu o życie zarówno osoby dorosłej jak i dziecka... Każdy powinien mieć kartę rowerową, kask i sprawny rower !!!
2020-08-06 15:10
który na to pozwolił, dopasowując się bezkrytycznie do unijnych ustaleń.
Tylko, że kraje starej Unii maja inne sposoby na to, aby użytkownicy rowerów znali przepisy.
2020-08-07 14:54
a ty wiesz? sprawdźmy...
no to którą stroną dwupasmowej drogi krajowej bez pobocza w terenie niezabudowanym powinien jechać rowerem dorosły w towarzystwie dziewięcioletniego rowerzysty?
jeździłem trochę rowerem po Karaibach. standardowo, zjeżdżając ze statku przez pierwsze kilkaset metrów nie wiedziałem którostronny ruch był na danej wyspie. i przeżyłem, choć ruch w tym turystowie jak u nas, lub gęstszy, a chodników nie ma, tylko są rynsztoki, taki rodzaj ściekow, odchody, zdechłe psy, śmieci itp. wniosek: może to wiedza niepotrzebna? ;-)
2020-08-10 15:03
Człowiek dorosły może z założenia być zdolny do zachowania przytomności umysłu. Każdy rower powinien być sprawny. Zarządcy dróg powinni tak kształtować przestrzeń miejską, by każdy wiedział jak się zachować. Na większości ulic miasta ruch powinien być uspokojony do 30 km/h (w Gdańsku obowiązuje taki limit na 64% ulic, ciekawe, dlaczego o tym nie wie znaczna część dyskutantów na tym portalu?) Kaski w dobrze ukształtowanej przestrzeni miejskiej bardziej potrzebne są użytkownikom samochodów - to oni częściej doznają urazów głowy niż przeciętni rowerzyści (nie piszę tutaj o kolarzach uprawiających sportową formę jazdy). Demonizowanie zagrożeń występujących na naszych ulicach to domena osób cierpiących na samochodozę, udających przyjaciół rowerzystów.
2020-08-10 23:03
dzieci uważają na drodze w 95%, dorośli w 15%. Ponad 90% przypadków kolizji z udziałem roweru wykonali dorośli pow. 25 roku życia.
2020-08-06 15:04
Wypisywanie dyrdymałów, że rowerzyści (80% z nich ma prawo jazdy) nie przestrzega przepisów i że oni są znaczącą grupą ujemnie wpływającą na bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest gargantuiczną bzdurą i przejawem cyklofobii.
2020-08-07 09:38
Skoro rowerzyści chcą mieć takie same prawa, to powinni być traktowani tak samo jak kierowcy samochodów.
2020-08-07 10:13
Tylko jak to wytłumaczyć kierowcom?
2020-08-07 14:46
jak? nijak! nie da się. zaakceptuj i się przystosuj. enjoy urodę pani redaktor.
chyba, że edukacyjny odstrzał kierowcy na miejscu wykroczeń
(nie da się, niehumanitarne, poza tym kto by to miał robić)
więc po co strzępić ozory? kierowczyki to Suveren, to oni głosują na Pis, Kaczora, Brochę, Banksiego i słusznie Waszczykoś pluł na wrogich im rowerzystów
2020-08-11 11:16
ciezka sprawa z nimi...
:-)
2020-08-06 10:57
No ale przynajmniej ma ktoś pracę.
Się kręci ;)
2020-08-06 11:40
Fajny artykuł po terminie :(
2020-08-11 11:16
A jak można zrobić relację z wydarzenia, jeszcze przed jego rozpoczęciem?
2020-08-06 11:50
Egzekwowanie od nich należności to droga przez mękę i niepotrzebne obciążanie sądów.
2020-08-06 13:00
A wiesz czemu? Bo rowerzyści powodują szkody tylko w bajkach Januszy.
2020-08-06 15:55
Potrąconej jakiś czas temu przez rowerzystę, który posłał ją na tamten świat
2020-08-06 16:10
Podczas kiedy na drogach z winy kierowców zgineło w tym samym roku 3000 ludzi...
2020-08-06 20:14
prawie dwa razy więcej niż od covid
2020-08-07 10:14
2020-08-07 12:20
fakt, janusze zdjeli maski wraz z majtkami na plazy
zreszta, maski od narciarza szumowskiego byly i tak dobre
raczej na majtki i to raczej na streaptease, niz gacie na zimę
2020-08-06 15:04
Dlaczego o tym nie piszesz trollu?
2020-08-06 20:26
bo ubezpieczajnie co roku podwajają skladkę. więc lidzie ich unikają, nikt nie lubi być orzynany.
ostatnią szkodę z ubezpieczenia miałem w 2003, a w tym roku chcą za mój o rok starszy samochód prawie dwa razy więcej forsy
Kraj złodziei i prostytutek, gdzie kekarze handlują "skórami" i maseczkami przeciwepidemicznymi, skąd legat papieski to był pedofil-hurtownik, gdzie naciągacz bankowy został nagrodzony posadą szefa rządu, ale co druga ulica jest Jana Pawła 2.00: Tu inflacja oficjalnie jest 3%, ale jak oc droźeje 30% rok-do-roku to uchodzi za uczciwy i korzystny bz-ns. Tak jak wciskanie kredytów frankowych gołodupcom.
2020-08-07 14:34
o po jednym przedstawicielu obu wolskich zawodow wyrazilo ich "opinie"
2020-08-06 15:28
chociaz symboliczny np. 5tys.
skoro mandaty są tak śmieszNie niskie to moze chociaz tyle niech płacą za głupotę
2020-08-06 19:06
Skąd pomysł, że obowiązkowe OC dla rowerzystów odciąży sądy?
2020-08-07 10:14
Jak on musi płacić, to wszyscy powinni.
2020-08-10 21:46
i oc dla pieszych!!!
2020-08-06 12:24
Powinni mieć wszyscy. I pieszy, i rowerzysta, i osoby poruszające się na wózkach
2020-08-06 13:01
Ale jak widać, ważniejsze jest wykucie dzień po dniu kalendarza II Wojny Światowej.
2020-08-06 14:44
jest taki przedmiot. Nazywa się technika i uczy się tam zasad ruchu drogowego, w ramach tego przedmiotu często zdaje się też na kartę rowerową.
2020-08-08 08:49
nieważna jest nazwa, ważny jest fakt, że przepisy PORD są do ogarnięcia przez dzieci szkolne. Podstawowe wykształcenie ma charakter powszechny, dlatego mi.in. karty rowerowe dla dorosłych to bzdura.
2020-08-06 12:55
Opinia wyróżniona
KAŻDY ! powinien znać przepisy
2020-08-06 13:02
Zobacz ilu ludzi robiło prawo jazdy w czasach, kiedy pytania można było w całości wykuć, a teraz wielcy znawcy...
2020-08-06 14:38
dla ludzi wychowanych w prl i w post prl najwazniejszy jest papier i najlepiej gdyby byl na wszystko,.I zeby nie bylo jestem zdania ze kazdy pownien znac przepisu o ruchu drogowym dla wasnego bezpieczenstwa ale juz te egzaminy,karty,pozwolenia i inna papierologia to co najwyzej stwarzanie na sile dodatkowych problemow i etatow.
2020-08-06 15:07
a poznasz siłę papiera...
Kolejny głupek, co wszytko na gębę...
"znac przepisu o ruchu drogowym dla wasnego bezpieczenstwa"
Sam jesteś na drodze? To nie jest jedynie twoje bezpieczeństwo...
A co do "samooceny"... Stary kawał z Akademii Medycznej.
"Znudzony asystent egzaminuje studenta i studentkę.
Czy męski członek ma kość? - pada pytanie.
Tak! - ochoczo odpowiada studentka.
Nie - bez wahania stwierdza student.
Pan zdał a Pani się zdawało - konkluduje asystent"
I na naszych drogach to również widać...
2020-08-06 15:47
*Każdy* ma znać przepisy ruchu drogowego, nie ważne, czy jedzie Passatem, Ukrainą, hulajnogą, czy pcha taczkę.
2020-08-06 21:05
czyli chcesz egzekwować karty rowerowe od ludzi, którzy mają prawko?
czy ty sam masz kartę?
2020-08-07 10:19
Nie, chcę, żeby każdy znał przepisy, a jeśli ich nie zna, niech siedzi w 6 klasie podstawówki, aż pozna.
(tak, mam kartę rowerową, motorowerową i prawo jazdy ;p)
2020-08-07 12:18
jak to możliwe? trzeba było oddać kr by dostać pj
a kto nie oddal popelnial wykroczenie
mozna bylo zachowac zniszczony niewazny egzemplarz
ale uprawnienie to nie tylko papier, to tez zawartosc archiwow
gdzies tam, dokad ma dostęp... sąd....
przyznasz sie do popelnienia przestepstwa?
nie, nie jestem za papierem, a też za powszechna wiedza
ale nie jest to wiedza ezoteryczna na doktorat z mniemanologii
nie tylko mam swiadomosc ze papier czesto klamie,
ale ze tacy Belgowie nie mieli pj do czasu gdy wstepowali do UE i unia je wymusila (a ty pewnie o tym nie wiedziales) ale mam tez swiadomosc ze cos jak kr faktycznie istnieje tu i owdzie... tak, nie tylko w Bolandzie...
ale np. austriacki odpowiednik kr jest dla szesciolatkow!
ktorzy jeszcze nie umieja czytac ani pisac ani rachowac!
wiec... niech gniją w przedzkolu?! zejdz z drzewa, naucz sie czegos o swiecie, Bolanda to nie jego pępek, tylko egzotyczny freakhouse,
niereformowalny, jak chcesz normalniej, to emigruj, tertium non datur
2020-08-07 13:59
Chętnie zobaczę paragraf, który to nakazuje, bo chyba mamy następnego, co prawa uczył się za Jaruzelskiego...
W Austrii nie mają problemów jak u nas z d**ilami na drogach, więc przykład zupełnie nieadekwatny.
2020-08-10 15:46
a od kiedy dyplom potwierdza nabytą wiedzę?. Znajomość przepisów a nie stosowanie to dwie różne sprawy
2020-08-06 15:01
Czy jej autor lub osoby wyróżniające tę opinię uważają egzamin na prawo jazdy za szczyt osiągnięć intelektualnych przeciętnego dorosłego mieszkańca naszego kraju? Doświadczenie uczy, że dzieci zdające na kartę rowerową ściślej przestrzegają przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego niż większość kierowców? Dlaczego kierowcy w naszym kraju nagminnie lekceważą limity prędkości? Ponieważ między innymi brak rowerzystów na jezdni skłania ich do wyobrażania sobie sytuacji, że rowerzyści nie powinni korzystać z jezdni, nawet wtedy, gdy jest ona objęta strefą Tempo 30. Wielokrotnie jadąc rowerem z góry ulicą Wileńską z taką prędkością byłem otrąbiany przez kierowców, którzy chcieli mnie wyprzedzać. Pisanie bzdur, że każdy dorosły człowiek ma mieć kartę rowerową to Himalaje nonsensu w kraju, w którym wskaźniki liczby ofiar wśród pieszych na terenach zabudowanych w miastach są jedne z najwyższych w Europie. Proszę nie traktować bzdur wypisywanych przez chorych na cyklofobię za wartych wyróżniania na tym portalu.
2020-08-06 19:31
"konstruowal, sprawdzil, zatwierdzil"
Ruch drogowy to powazna sprawa i nie mozna go pozostawic widzimisie jego uczestnikow. Dlatego szkolenie zakonczone potwierdzeniem umiejetnosci (egzamin i dokument) jest wlasciwym rozwiazaniem.
Przy okazji, niejako, zapewniajacym rowny, mniej-wiecej, poziom wiedzy.
Wiec jesli chcesz byc rownorzednie traktowany, spelnij te same warunki co i kierowcy. Przepisy sa rowne dla wszystkich.
2020-08-06 15:34
Rowerzystów jest coraz więcej i coraz ciaśniej na drogach rowerowych, a jak patrzę na większość, to tylko ręce załamuję. Nie przestrzegają żadnych przepisów, jeżdżą obok siebie parami, nie sygnalizują skrętu ani nie patrzą za siebie włączając się do ruchu czy zaczynając wyprzedzać. Można by wymieniać godzinami. Wprowadzić obowiązek karty rowerowej dla każdego!! Jak najszybciej! To nasze bezpieczeństwo!
2020-08-06 15:48
A jakoś nie wpływa na przestrzeganie przepisów przez kierowców.
Chyba nie tędy droga.
Pomijam już to, że obok siebie można jechać od dłuższego czasu :)
2020-08-06 20:46
Mimo wszystko uczy się na kursie zasad jazdy, to że część kierowców je łamie (nie wszyscy!!), to ich świadomy wybór. A z tego, co widzę, to ludzie po prostu nie potrafią się poruszać na rowerach wśród innych. Często, gdy zwracam im uwagę, to nawet nie rozumieją o co mi chodzi.
2020-08-06 21:12
czym innym jest znajomość przepisów (pożądana sytuacja: wszyscy je znają), czym innym jest ich przestrzeganie (jak widać, po formalnych egzaminach na prawo jazdy wielu je lekceważy) czym innym jeszcze wymaganie od dorosłych ludzi zdawanie specjalnego egzaminu i wykazywanie się posiadaniem specjalnego dokumentu potwierdzającego znajomość przepisów możliwych do opanowania przez nieletnie dzieci. Karta rowerowa dla dzieci i młodzieży tak, wymaganie jej od dorosłych to przejaw myślenia pasującego do społeczeństw autorytarnych, takich jak za naszą wschodnią granicą.
2020-08-06 21:39
i żaden cyklofob nie chce mi odpowiedzieć uczciwie i wprost
czy chce wymagać karty rowerowej od kogoś, kto ma prawko np. ABCDE
2020-08-10 12:56
A jak to jest w praktyce... ;)
2020-08-10 15:09
ważne, by kierowcy nie lekceważyli limitów prędkości. Przy małych prędkościach (do 30 km/h) obrażenia odnoszone w czasie wypadków są zwykle bardzo małe. Kontakt wzrokowy wystarczy, by zapobiegać przy takiej prędkości skutkom większości sytuacji kolizyjnych. dlatego warto promować uspokajanie i redukcję skali ruchu samochodów. Rowerzyści bardzo rzadko jeżdżą szybciej niż 30 km/h po mieście.
2020-08-10 14:01
Tak więc każdy pieszy powinien mieć uprawnienia do wyjścia z domu wraz z trasą spaceru? Ty nie trać czasu na pisanie i zajmij sobie kolejkę do psychiatry.
2020-08-06 14:15
i wdrożyć podobne zajęcia.
Żeby w aglomeracji trójmiejskiej w roku zrobiono 300 (słownie: trzysta) kart??!!!
2020-08-07 07:20
jest taki przedmiot. Nazywa się technika i uczy się tam zasad ruchu drogowego, w ramach tego przedmiotu często zdaje się też na kartę rowerową.
2020-08-07 10:17
A potem "egzamin" na kartę - podaj jeden znak.
2020-08-07 14:42
w Austrii jest karta rowerowa
i robią ją dzieciaki w szóstym (6.!) roku życia
jeszcze nie umią pisać
jeszcze nie chodzą do szkoły
u nas zaprawdę trza najpierw mieć licencyjat
i "świadectwo bierzmowania"
2020-08-11 11:23
gorzej z genderowa walka z normalnością
2020-08-06 14:19
bez komentarza - takie informacje podawać po terminie....
2020-08-11 11:15
To nie jest informacja, a reportaż z wydarzenia, które miało miejsce.
2020-08-06 14:23
W końcu ktoś złapał kota za ogon i wskazał kierunek niepokornym rowerzystą bez znajomości przepisów. Czekamy teraz na artykuł o szkoleniu kierowców.
2020-08-06 15:51
2020-08-06 17:10
2020-08-06 20:32
Gdynia godzina 9.15 do 9.55 nabrzeże Zeglugi Gdańskiej. Rowerzyści jeżdżą całą szerokością nabrzeża rozganiając spacerowiczów i oczekujących na rejs do Helu. Hel godzina 11.15 przejście nabrzeżem portowym o szerokości 3,5 metra jest problemem. Rowerzyści idioci ponownie w natarciu. Jadący w grupie po dwoje, a nawet czworo, nie reagują na protesty znajdujących się tam pieszych. Taka jest kultura i inteligencja osób, które ktoś nazwał kiedyś rowerzystami. Dodam, że jazda po nabrzeżach portowych jest zabroniona.
2020-08-06 15:09
karta rowerowa powinna być dokumentem potwierdzającym kompetencje a nie powinna być traktowana jako dokument warunkujący możliwość jazdy rowerem po mieście (nie tylko po drogach dla rowerów). Kiedyś była obowiązkowa karta pływacka - w dobrze funkcjonujących społeczeństwach wystarczała odpowiedzialna postawa mieszkańców i powszechna znajomość umiejętności pływania. To samo dotyczy żeglarstwa: całe szczęście zniesiono obowiązek posiadania patentu żeglarza dla osób chcących pływać na łódkach z powierzchnią żagla mniejszą niż 15 m kwadratowych. Tylko praktyka w ruchu miejskim i wzajemny szacunek przyczyni się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu wszystkich użytkowników. Egzaminy są potrzebne, ale ważniejszy jest odpowiedni poziom szkolenia i kultury jazdy.
2020-08-06 21:01
w podstawówce mamy "przystosowanie do życia w rodzinie",
indoktrynację katolicką, oraz propagandę nacjonalistyczną na historii,
a nie mamy przystosowania do ruchu miejskiego
może te 3ooo trupów, ofiar polskich kierowców, to za mało?
2020-08-07 08:21
A gdzie rodzice? Coś im się stanie, jeśli wytłumaczą dzieciom podstawowe zasady bezpieczeństwa na drodze? To właśnie przy rodzicach dziecko ma szansę na nabycie umiejętności praktycznych - pod warunkiem, że sami rodzice zasad ruchu drogowego przestrzegają.
2020-08-08 08:51
mają trudności z samodzielnym poruszaniem się z domu do szkoły i z powrotem do domu. Dlatego warto podejmować działania promujące samodzielne docieranie do szkoły i ze szkoły typu "Rowerowy Maj".
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.