Jeśli nie rower, to co? Pomysły na zimowe aktywności

W okresie zimowym warto uzupełniać skrócony trening rowerowy innymi aktywnościami.
W okresie zimowym warto uzupełniać skrócony trening rowerowy innymi aktywnościami. fot. antoniodiaz/123rf.com

Choć rowerem można jeździć cały rok, nie każdy z nas decyduje się na pedałowanie w mrozie, śniegu czy deszczu. Mamy ku temu swoje powody. Jednak co w zamian? Gdy zaczyna brakować nam codziennych przejażdżek, możemy wybierać spośród wielu alternatywnych aktywności, zarówno tych pod dachem, jak i na zewnątrz.



Czy w okresie zimowym uzupełniasz lub zastępujesz rower innymi aktywnościami?

Zobacz wyniki (130)
Nie zdążyliśmy przygotować roweru do zimy, a na gładkich oponach strach wyjeżdżać spod domu? Nie mamy odpowiednich ubrań, które pozwoliłyby zachować nam komfort podczas zimowej jazdy rowerem? To wszystko jest do nadrobienia, niekiedy jednak nie od razu. Wypatrując z utęsknieniem wiosny, nie musimy na szczęście siedzieć bezczynnie.

Jeśli w mroźne dni nie mamy możliwości jeździć rowerem, ale chcielibyśmy wyjść z aktywnością na zewnątrz, sprawa jest bajecznie prosta. Trójmiejskie lasy, parki i nadmorskie ścieżki czekają na nas: biegających, spacerujących czy maszerujących "z kijkami". Jak wskazują pomiary czystości powietrza, mieszkańcy Trójmiasta mogą cieszyć się stosunkowo najlepszą jakością powietrza w kraju, niezależnie od pory roku. Warto to wykorzystać.

Solo albo w grupie



Pomysłów na indywidualne aktywności zimą nikomu nie zabraknie. Można przecież biegać, zabrać psa na spacer albo wyposażyć się w kije do nordic walkingu i przemierzać pas nadmorski, delektując się widokiem na zatokę i - najpewniej - towarzystwem wielu innych amatorów sportu. A skoro już przy towarzystwie jesteśmy...

Nie każdy z nas preferuje samotność długodystansowca, a nawet jeśli, to nie zawsze. Tu z odsieczą przychodzą liczne grupy pod wodzą trenerów i instruktorów, oferujące rozmaite zajęcia sportowo-rekreacyjne. Wprawdzie jest ich o wiele mniej niż wiosną i latem, ale zwykle wystarczy nam kilka kliknięć, aby znaleźć coś dla siebie. Może wybierzemy się na jedno z wydarzeń z serii Czwartkowych wycieczek pieszych po pracy albo spróbujemy pójść Z Mapą do Lasu? Możemy też dołączyć do zajęć Nordic Walking Senior, które wbrew nazwie nie są przeznaczone wyłącznie dla osób starszych.

A jeśli w naszej okolicy nie ma zorganizowanej grupy, to co nam szkodzi, żeby samemu taką zebrać? Znajomi na pewno ucieszą się z takiego pomysłu, można też ogłosić się wśród sąsiadów. Kto wie, może poza towarzystwem na bieganie, zyskamy też towarzystwo na kawę?

Babska Korba zimy się nie boi. Treningi rowerowe dla kobiet



Pod dachem



Ci, którzy najchłodniejsze dni wolą przeczekać pod dachem, również nie muszą się nudzić. Zima to świetny czas na to, aby popracować nad swoimi słabościami, które w sezonie rowerowym utrudniają nam to, co chcielibyśmy osiągnąć ze swoim jednośladem. Wielu z nas, którzy jeżdżą regularnie i dużo, ma kłopot z elastycznością niektórych partii ciała, jak również ze sprawnością ogólną.

Do tego, by latem jeździć długo i komfortowo, prowadzą różne drogi. Z dużym prawdopodobieństwem możemy jednak zgadywać, że niemały kłopot mogą sprawiać nam podstawowe ćwiczenia, takie jak poprawny przysiad (bez oderwania pięt od ziemi) czy plank (podpór przodem na przedramionach). Zima to dobry czas, aby popracować nad tego typu wyzwaniami. Wystarczy 15 minut dziennie, a regularna praktyka pozwoli nam zanotować wyraźny progres w osiągnięciach na rowerze wiosną.

A może siłownia? Nie musimy się obawiać, że przy amatorskim treningu kilka razy w tygodniu nadmiernie rozbudujemy tkankę mięśniową. Do tego trzeba byłoby włożyć nieporównywalnie więcej pracy. Przy rozsądnie zaplanowanym treningu możemy jednak liczyć na poprawę siły, wytrzymałości czy eksplozywności. To wszystko przyda nam się wtedy, gdy wiosną na rowerze przyjdzie nam pokonać "hopkę" albo spotkamy na swojej drodze długi, wymagający podjazd.

Siłownie i fitness kluby w Trójmieście



Jeśli zima wstrzymała nasze ulubione jazdy grupowe (warto jednak wiedzieć, wiele grup jeździ cały rok!) i brakuje nam kontaktu z innymi miłośnikami aktywności fizycznej, pomyślmy o zajęciach fitness. W bogatej ofercie klubów i siłowni na pewno znajdziemy coś dla siebie. Spróbujmy tego, co do tej pory wydawało nam się obce albo dziwne. Nikomu nie musimy mówić, że idziemy na aerobik, "zgrabne pośladki" albo step.

Rower w innym wydaniu



Nie tylko zawodowi kolarze świetnie wiedzą o tym, że na rowerze można jeździć również pod dachem. Wprawdzie nie pokonuje się żadnych realnych kilometrów, ale nawet te wirtualne przełożą się później na naszą coraz lepszą formę. Możemy trenować zarówno na trenażerze, w domowym zaciszu, jak i podczas zajęć spinningu (indoor cyclingu). Wiele klubów fitness w Trójmieście oferuje takie zajęcia. Nie musimy obawiać się, że nasz poziom będzie odstawał od reszty, bowiem choć każdy wykonuje te same zadania, opór regulowany jest samodzielnie.

Indoor cycling sposobem na formę kolarską?

Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (27)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Wydarzenia

MTB Maraton Luzino
MTB Maraton Luzino
zawody / wyścigi
mar 27
niedziela
Luzino
MTB Maraton Szemud
MTB Maraton Szemud
zawody / wyścigi
kwi 10
niedziela
Szemud
MTB Maraton Łęczyce
MTB Maraton Łęczyce
zawody / wyścigi
maj 8
niedziela
Łęczyce

Znajdź trasę rowerową

Ogłoszenia polecane

Forum