• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jesienno zimowe buty rowerowe XLC

Krzysztof Kochanowicz
6 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Dzięki odpowiedniej odzieży, zimowy wypad na rower to przyjemność - nawet przez kilka godzin w temperaturze poniżej zera Dzięki odpowiedniej odzieży, zimowy wypad na rower to przyjemność - nawet przez kilka godzin w temperaturze poniżej zera

Po kilku sezonach jazdy deszczowo-błotną jesienią i mroźną zimą w letnich butach, przyszedł wreszcie czas na zmianę. W końcu ile można wracać do domu z odmrożonymi palcami u stóp i przewianymi kostkami. Chcąc cieszyć się komfortem jazdy w bardziej drastycznych warunkach pogodowych i terenowych zakupiłem buty odpowiednie na obecną porę roku. Wybór padł na stosunkowo młodą, zachodnioeuropejską markę XLC. Model CB-M07 jest stosunkowo tani w porównaniu do innych butów rowerowych przeznaczonych do jazdy w warunkach zimowych. Ich oficjalna cena to 399 zł. Za mną już kilka dłuższych wypadów w teren i o dziwo sprawdzają się świetnie.



Często mówi się, że drogi, nie znaczy dobry

W branży rowerowej, podobnie jak i innych sprzętach, niegdyś za dobre markowe produkty trzeba było wydać majątek. W niektórych dziedzinach nie było możliwości zakupu innego, bądź podobnego towaru w znacznie niższej cenie. Dziś, wraz z postępem i oczekiwaniami konsumenta mamy znacznie większy wybór. W kwestii jesienno-zimowych butów rowerowych rynek wypełniony jest przeróżnymi produktami - od tańszych po drogie, od podstawowych po zaawansowane, jednak uważam, że drogie produkty nie zawsze oznaczają dobre i wytrzymałe, które służyć nam będą przez lata.

Na wybór zdecydowanie tańszej i mało znanej marki przyczyniły się głównie pozytywne opinie wśród znajomych, którym jazda na rowerze sprawia przyjemność o każdej porze roku, niezależnie od warunków pogodowych i terenowych.

Opis modelu XLC / CB-M07 i moja opinia:

Jak na zimowe buty wyglądają całkiem zgrabnie. Rozmiar wybrałem o numer większy by móc ewentualnie zmieścić jeszcze grubszą skarpetkę, póki co jednak nie było takiej potrzeby wszak temperatury, w których miałem okazję testować buty oscylowały między +5 a -5 stopni Celcjusza. Mam nadzieję jednak, że niebawem będę miał okazję przetestować je w większych mrozach.

Co do wyglądu: buty posiadają zintegrowany z główną skorupą buta neoprenowy ochraniacz zamykany wodoodpornym suwakiem, co ułatwia utrzymywanie ich w czystości. But wykończony jest ściągaczem zapobiegającym przedostaniu się brudu i wody do butów od góry. Podeszwa ma dość agresywny protektor z dodatkowym miejscem na wkręcenie kołków, które dostajemy w komplecie razem z butami. To co przekonało mnie do zakupu, oprócz niskiej ceny, to świetnie wyizolowane miejsce na tzw. blok, czyli zaczep do pedałów SPD. Ważnym elementem buta, poprawiającym naszą widoczność po zmroku są także odblaski umieszczone z każdej strony buta. Cała skorupa wyglądem zbliżona jest do znanego modelu Louis Garneau 0° LS100. Zbliżona jest też jego waga. Testowany przeze mnie model jest cięższy o zaledwie 70 gramów osiągając nieco ponad kilogram (licząc wraz z blokiem).

Jedyny minus, który zauważyłem przy zakładaniu buta, to suwak. Jest on dość delikatny i trzeba dobrze ścisnąć obie powierzchnie materiału by prawidłowo go zamknąć. Mam nadzieję, że buty wytrzymają choć ze dwa, trzy sezony mocnej jazdy w terenie i będzie można je polecić innym użytkownikom, szczególnie tym, którzy jeżdżą w systemie SPD.

Kilka szczegółów po ciężkich testach:

Po dwóch tygodniach regularnej jazdy w butach XLC mogę już coś o nich napisać. Warunki w tym czasie były różne: deszcz, błoto śnieg i lekki mróz. Buty świetnie się spisywały kiedy temperatura utrzymywała się jeszcze powyżej zera, ale było mokro i wietrznie. Co najważniejsze, stopy pozostały suche i ciepłe, a wiatr i woda z kałuż nie przedostawały się do środka. Stopy pozostały także suche i w miarę ciepłe po ostatnim kilkugodzinnym wypadzie w teren przy temperaturze pięciu stopni poniżej zera.

Póki co, jestem zadowolony z ich użytkowania. Nie wiem jeszcze jak będą się sprawdzały przy znacznie niższych temperaturach i dłuższych zimowych wyprawach. Do tematu postaram się wrócić przy okazji kolejnego zimowego biwaku rowerowego i testu sprzętu wyprawowego, na który zamierzam wybrać się tej zimy, o ile oczywiście aura mi na to pozwoli.

  • Jesienno-zimowe buty rowerowe XLC, model CB-M07
  • Jesienno-zimowe buty rowerowe XLC, model CB-M07
  • Jesienno-zimowe buty rowerowe XLC, model CB-M07
  • Jesienno-zimowe buty rowerowe XLC, model CB-M07


Podsumowanie:

Jesienno-zimowe buty rowerowe XLC / CB-M07 z pewnością świetnie zabezpieczają stopę przed wodą, wiatrem i chłodem. Jesienią i wczesną wiosną to na pewno lepszy wybór niż letnie buty, nawet zaopatrzone w jakieś wodoodporne ochraniacze. Zakładamy i jedziemy bez kombinowania jak się zabezpieczyć przed deszczem i mroźnym wiatrem. Zachęcająca jest też cena - o połowę niższa niż w przypadku innych znanych marek butów rowerowych.

Przeczytaj także:

>>> o testach butów Northwave Arctic Celcius GTX
>>> o testach butów Specialized Defroster
>>> o zestawieniu oferty rowerowych butów zimowych.

Planujesz zimową wyprawę rowerową z noclegiem pod chmurką?
>>>zobacz naszą wideo relację oraz opis sprzętu z zimowego biwaku rowerowego.

.

Opinie (63)

  • Artykuł sponsorowany ?

    • 0 0

  • testowałem..

    buty zimowe się sprawdzają , jak jest w miarę sucho , w mokrych warunkach przez bloki dostaje się woda i wilgoć,,, teraz jeżdżę w zimie w normalnych butach i mam ciepło , pedały zatrzaskowe zmieniam na takie z noskami..tyle...

    • 0 0

  • Mam buty SPD letnie, do tego ciepła skarpeta, ochraniacze neoprenowe, ale nie renomowanej firmy na S bo zjeżdżają na pięcie.
    Do tego lepsza wkładka izolująca od bloków lub gazeta (tu nie kolorowe śliskie, a normalna)
    Szosa, starcza na max półtorej godziny, teren do trzech.
    Pozrówko dla wytrwałych :-)

    • 0 0

  • buty

    Myślę, że cieplejsze sportowe obuwie załatwi sprawę. Niewiele osób może sobie pozwolić na kupowanie specjalnego obuwia tylko na rower... Najczęsciej zakładam na przejażdżki dwuśladem moje trekkingi z nik butik. Jeździ się wygodnie, nie czuję zimna. A te buty przydają mi się tez podczas górskich wypraw itd. :)

    • 0 0

  • Zdjęcia producenta w teście? (1)

    Robiąc test można było chociaż zrobić zdjęcia butów samodzielnie a nie wstawiać zdjęć producenta. Fotka na rowerze jest tak przydatna dla testu co opakowanie świąteczne prezentu. Nic z niego nie wynika. Może tylko się podobać wygląd.
    W efekcie nie wiemy jak but wygląda we wnętrzu, jak wygląda wiązanie buta, jaki jest ocieplane we wnętrzu, jak rozwiązano sprawę uszczelnienia i izolacji podeszwy. Tekst jak to w testach bywa jest jedynie wdrażaniem opinii, często ukierunkowane przez sprzedawcę/importera/producenta.

    • 0 1

    • Zrób lepszy i podeślij do redakcji

      • 0 0

  • Bzdura przemakają (1)

    Kupione w ubiegłym roku- przemakają, a suwak zasówał sie od zarania okropnie, a po sezonie " solnym" (myty i zabezpieczany) wysypał sie totalnie- szkoda kasy na te buty..

    • 0 1

    • Cóż przypadki chodzą po ludziach

      Jeden będzie zadowolony, drugi nie, i tak jest ze wszystkim ;)

      • 0 0

  • Pierwszy deszcz

    Dzisiaj po pierwszym deszczu i jeździe około 30 minut skarpetka mokra na palcach i od góry w obydwu butach. Czyli przemakają.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum