rowery

Jakie będzie nowe Mevo? We wtorek spotkanie z mieszkańcami

Spotkanie, na którym poznamy szczegóły Mevo 2.0, odbędzie się we wtorek w formule online. By wziąć w nim udział, trzeba wypełnić formularz i się pospieszyć, bo zostało kilkanaście ostatnich miejsc.
Spotkanie, na którym poznamy szczegóły Mevo 2.0, odbędzie się we wtorek w formule online. By wziąć w nim udział, trzeba wypełnić formularz i się pospieszyć, bo zostało kilkanaście ostatnich miejsc. fot. Trojmiasto.pl

We wtorek o godz. 17 odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące przywrócenia roweru metropolitalnego Mevo. Spotkanie odbędzie się online, liczba miejsc jest ograniczona, ale zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.



Czy zamierzasz korzystać z roweru Mevo 2.0?

Zobacz wyniki (1929)
Na spotkaniu oficerowie rowerowi oraz specjaliści od zamówień publicznych podsumują dotychczasowe działania trójmiejskich urzędników w sprawie reaktywacji systemu Mevo, w tym trwający od maja dialog konkurencyjny, i przedstawią harmonogram najbliższych działań.

Spotkanie to także okazja do dyskusji na temat rekomendacji dotyczących przyszłego systemu.

Przypomnijmy, że rower Mevo funkcjonował na Pomorzu przez kilka miesięcy 2019 r. Jesienią umowa Obszaru Metropolitalnego z operatorem spółką NB Tricity, który nie był w stanie zapewnić bezawaryjności i lepszej dostępności rowerów, została rozwiązana.

W 2020 r. trwały prace koncepcyjne nad Mevo 2.0 m.in. w formule dialogu technicznego i konkurencyjnego oraz kilku spotkań z mieszkańcami, na których omawiano ich oczekiwania wobec rowerów.

Rowery Mevo znów na ulicach Gdańska. Ale tylko na czas Jarmarku św. Dominika



W rozmowach z Obszarem udział wzięła też spółka Nextbike Polska. We wrześniu Krajowa Izba Odwoławcza przywróciła spółkę do dialogu konkurencyjnego po tym, jak ta została kilka miesięcy wcześniej wykluczona z rozmów w związku z nienależytym wykonaniem pierwszego projektu Mevo.

Jak tłumaczyli przedstawiciele Obszaru, dialog konkurencyjny to formuła nieco dłuższa od tradycyjnego przetargu, ale mająca zapewnić reaktywowanemu systemowi roweru metropolitalnego większą rentowność, bezawaryjność i dostępność.

Zapisy do udziału w wirtualnym spotkaniu


Początek spotkania w formule online o godz. 17. Odbędzie się ono na platformie Zoom, dlatego liczba osób mogących w nim wziąć udział jest ograniczona do 100 (decyduje kolejność zgłoszeń). Zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.

Aby zapisać się na spotkanie, należy wypełnić formularz na stronie internetowej.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (197) ponad 10 zablokowanych

  • Ciekawe czy MEVO 2 zadziała? :) Wielkie wyzwanie - jak patrzę na te rowery porzucone byle gdzie albo potopione w Motławie :) (8)

    • 76 23

    • (2)

      gdzie ty widzisz rowery porozrzucane byle gdzie? chyba z hulajnogami ci sie pomylilo.

      • 20 7

      • Na Starówce widzę i w Śródmieściu i w Motławie :) (1)

        • 5 11

        • na Starówce?

          to ktoś na tym nawet do Warszawy dojechał? no no

          • 15 6

    • rowery same się nie rozrzucają :)

      • 4 0

    • Ale bełkot a 30 mln wyfrunęło

      Spotkanie odbędzie się online, liczba miejsc jest ograniczona, ale zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.

      Na spotkaniu oficerowie rowerowi oraz specjaliści od zamówień publicznych ....

      • 7 0

    • Pieniądze publiczne

      Kto odpowiada za ten projekt ??? Jaka kara ??

      • 9 0

    • Jak to jest?

      Jak to jest... że hulajnogi bez urzędników... zarabiają na siebie...i ciągle słyszymy że trzeba im wprowadzić ograniczenia, a w Trójmieście nie można od 2 lat w spokoju wypożyczyć rroweru. Może najlepszym pomysłem byłoby aby urzędnicy oddaliby stojaki mevo prywatnym operatorom a ci ustalą sobie stawkę za wynajem... Dadzą własne rowery... Chyba że tu o coś innego chodzi...

      • 7 0

    • gość nie wie czym różni się pojazd 2 kołowy z pedałami a bez. I nie chodzi tu o użytkownika . No ale widzę że z Nowogrodzkiej to samo wyjaśnia. HAHA

      • 0 1

  • Spotkajmy się, pogadajmy i wyznaczmy kto teraz przytuli kasę (12)

    • 212 17

    • Najpierw niech oddadzą kasę z poprzedniego Mevo (4)

      100 PLN mi wiszą za abonament. A takei były zapewnienia, że każdy otrzyma zwrot...

      • 19 1

      • Zwrot (3)

        A złożyłeś wniosek o zwrot? Ja jakoś na początku złożyłem i po 2 tygodniach miałem już moje 30 PLN na koncie. Tylko trzeba wypełnić formularz....

        • 1 5

        • I to jest właśnie przekręt... (1)

          Pieniądze powinny być oddawane z automatu w takim przypadku. Miasto powinno interweniować w tej sytuacji. A stworzenie formularzu zwrotu to tylko i wyłącznie haczyk, żeby jednak nie oddać wszystkich pieniędzy. Wiele jest tego typu sytuacji i firm.

          • 6 0

          • zlozylem i nie dostalem wiec ...... jak to jest z tym zwrotem?!?

            • 9 0

        • Oczywiście, że złożyłem

          Jakbym miał inaczej oczekiwać pieniędzy? Tobie zwrócili, miałeś szczęście. Mi odpisali, że brakuje jakiegoś numeru w moim formularzu (co było nieprawdą), odesłałem jeszcze raz i na tym się skończyło. Wystarczy wejść na dowolną dyskusję w sieci związaną z tym tematem, żeby zobaczyć ile osób zostało z ręką w nocniku...

          • 0 0

    • Lepiej nie (2)

      Lepiej nie rozmawiać, nic nie robić wtedy malkontenci będą podnosić larum, że nic nie robią. Jednakże tradycja zobowiązuje do malkontenctwa.

      • 6 11

      • Wiem, wiem, sztandarowy argument zwolenników gdańskiej władzy.

        Trzeba jednak pamiętać o granicy śmieszności.

        • 8 1

      • Co Ty piszesz ??

        Porozmawiać to sobie możesz z kolegą a za takie wałki to więzienie się należy a nie dyskusje ... kupa kasy na Mevo gdzie jest ? Podpowiedz mi ??

        • 3 0

    • niektorzy mieszkancy gornego tarasu gdanska w ogole nie byli w zasiego mevo. podatki placic musza na mevo ale korzystac juz nie moga

      • 6 4

    • To nie jest takie łatwe. (1)

      Mierżą mnie takie gadki, że ktoś przytula kasę. Jak ktoś chce przytulić kasę to proszę wystartować w przetargu. Zorganizować się i zarabiać na tym. Mieszkańcy będą zadowoleni a operator szczęśliwy, że mu rower do Motławy ktoś wrzuci. Pamiętaj, ty też możesz przytulić kasę - przystąp do przetargu.

      • 1 11

      • Zuza

        Piszesz z UM ?

        • 6 0

    • kto przytuli juz wiadomo, teraz tylko czekaja aby ludzie ich o to poprosili:)

      • 6 0

  • Beda debatować jak po cichu zabrać stojaki z ulic (1)

    Żeby nie przypominały o porażce

    • 130 13

    • Obecnie stojaki są wykorzystywane

      Może nie przez mevo, ale spełniają swą funkcję

      • 6 8

  • (3)

    Dajcie spokój. To się nie uda. Za dużo bezproduktywnych dyrektorów, spotkań, konferencji, paneli dyskusyjnych a za mało czystego biznesu :)

    • 165 12

    • Abstrahując od tej amatorszczyzny NextBike

      należy wziąć pod uwagę fakt, że nie jest to projekt stricte komercyjny. Czysty biznes to hulajnogi, tutaj miało być inaczej.

      • 6 0

    • (1)

      o to to. urzednicy wchodza w buty przedsiebiorcow i to sie nie moze udac. gdyby urzednicy poprzestali tylko na udostepnieniu lokalizacji pod miejsca do parkowania rowerow to byc moze przedsiebiorcy sami by poprowadzili te biznesy. a jezeli nikt by tego nie ruszyl to by oznaczalo ze jest to nieoplacalne i bez sensu.

      • 9 2

      • oni sie niczego nie nauczą wydając nie swoje pieniądze

        Jeśli nie zdrowy rozsądek to ekonomia podpowiada przecież że cały ten projekt nie ma zbytnio sensu.

        • 5 0

  • Jeżeli dalej priorytetem będą rowery elektryczne w abonamencie 10 zł / m-c, a 100 zł / rok to pomysł nie ma szans. (9)

    To nie miało prawa się udać. Zobaczymy co przyniesie przyszłość.

    • 91 23

    • To nic by nie dało. (1)

      Nawet za darmo to i tak by nic nie dało. Więcej stojaków to i tak by nic nie dało. Jakby więcej rowerów było to i tak by nic nie dało.

      • 12 7

      • jakby ładowane były ze stojaka to może...

        ale jeśli będzie tak jak wcześniej (czyli akumulatory wymieniane co 50 kilometrów) to za każdym rowerem powinien jechać smutny pan w furgonetce żeby wymienić akumulator zaraz po odstawieniu na stojak...

        inaczej dostępność nie przekroczy 20% i upolowanie naładowanego roweru znowu będzie cudem...

        • 17 0

    • wszystko miałoby szanse... gdyby tych rowerów było więcej albo przynajmniej tyle ile zakładano. (2)

      • 11 0

      • spokojnie niebawem w trojmieście ruszy prywatna wypozyczalnia (1)

        zwyklych rowerów i mevo i tak wyginie w tym momencie ;)

        • 1 6

        • Nic nie wyginie bo to komercyjnie nieopłacalne bez dofinansowania.

          a prywatnych wypożyczalnie funkcjonują od lat i jakoś popularności nie zdobyły.
          Podobnie jak hulajnogi.

          • 8 1

    • Priorytetem powinna być ekonomia, to ma być narzędzie a nie misja kosmiczna (3)

      Dopłacanie do jednego roweru kilkanaście tysięcy PLNów jest bez sensu, ja bym zrobił system prosty i bezobsługowy wzorowany na wypożyczalniach np. samochodzików dla dzieci, wrzucasz 5 PLN kaucji i 1 PLN za wypożyczenie i jedziesz ile chcesz, możesz rower zostawić gdzieś tam i tracisz 5 PLN - bez aplikacji, bez kilkudziesięciu osób w biurze obsługi plus setka innych pracowników, proste, bezobsługowe, niemal zawsze działa.

      • 6 7

      • Tylko kto teraz nosi drobne przy sobie? (1)

        Wiekszosc placi wszedzie karta.

        • 4 2

        • Można dać też możliwość płatności kartą - to nie jest przecież trudne

          I tak swoją drogą ile masz automatów przyjmujących tylko gotówkę? A najlepsze są te, które nie wydają reszty :)

          • 5 0

      • Tylko czy nasze społeczeństwo do tego dorosło?

        Bez "kontroli" nic u nas nie działa.

        • 6 1

  • przede wszystkim rower miejski nie musi być wyłącznie elektryczny (12)

    co generuje nadmierne koszty.
    ale chyba tylko o to chodzi od samego początku....

    • 155 10

    • A po co elektryczny!siły nie masz? (2)

      • 3 33

      • przecież dał do zrozumienia, że rower elektryczny to błąd (1)

        • 24 3

        • Zostaw, czytać nie umie przecież...

          • 7 0

    • Jak ktoś dojeżdża z Linii vzy Sierakowic pociągiem albo busem to (2)

      To zwykły rower ma sens. Szczególnie jak pracuje na powietrzu i inni nie wąchają jego potu.

      • 3 4

      • (1)

        mevo to rower stricte miejski, nie obejmuje krajobrazów kaszubskich

        • 3 1

        • Linia to już chyba nie Kaszuby tylko Słowińszczyzna?
          ktoś wie?

          • 0 0

    • A właśnie że powinien. (1)

      To ma być środek transportu jako uzupełnienie komunikacji, nie rower do rekreacji.
      Jak mam sie spocić, to równie dobrze mogę wziąć swój rower i przejechać nim całą trasę.

      • 9 13

      • Pytanie co dla kogo oznacza uzupełnienie komunikacji

        Ja używam roweru tylko i wyłącznie w celach komunikacyjnych, a pokonywana przeze mnie trasa zajmuje zwykle ok. 30-45 min. Mam w pracy prysznic, korzystam z niego po przyjeździe rowerem. Jeśli miałabym używać Mevo tylko i wyłącznie do doturlania się do SKM (ok. 5 min), to dziękuję bardzo. Więcej czasu zajmowało wypożyczenie roweru, które często wiązało się z dzwonieniem na infolinię, że blokada nie chce się otworzyć.

        • 8 1

    • (2)

      Powinny byc i takie i takie, normalne oferowane po smiesznie niskiej cenie tak jak przy poprzednim mevo, a elektryczne za doplata, wtedy bylby dodatkowy powod zeby sie zmeczyc zamiast wozic tylek na wspomaganym elektrycznie.

      • 13 0

      • elektryczne to może 20% całości składku i to max

        • 8 1

      • Dobry pomysł

        Z Południa na dolny taras można zjechać niemal bez wysiłku, a z powrotem na wspomaganiu.

        • 3 0

    • O to chodzi

      Tylko koszty polska to dziwny kraj nie kumają nic

      • 0 1

  • (8)

    Proponuje wprowadzić taki przepis do regulaminu: warunkiem skorzystania z roweru jest przesłanie skanu karty rowerowej lub prawa jazdy. Może to zmusi użytkowników rowerów do przestrzegania przepisów ustawy PORD.

    • 67 48

    • (1)

      Kierowcy mają i im to nie pomaga...

      • 34 2

      • A w Ameryce biją murzynów. Pokaż, że jesteś lepszy i nie łam przepisów.

        • 1 1

    • i co jeszcze?
      Jakby bylo tak jak mówisz, to mało kto z tego by skorzystał. Nie każdy ma prawo jazdy.
      A karta rowerowa jest obowiązkowa tylko do 18tego roku życia. A ci, co mają, też często nie znają przepisów, lub ich nie przestrzegają, poza tym wolą korzystać z auta, a nie jechać rowerem. To, że ktoś jej nie ma, nie oznacza, że nie zna przepisów. Są ameby, które nie znają. Ale wśród wszystkich kierowców czy użytkowników dróg takie osoby się znajdą.

      • 8 0

    • Codziennie nie można przejść swobodnie po chodnikach w Trójmieście, bo posiadacze praw jazdy, OC i czasami AC, nie potrafią zaparkować. Może czas wreszcie zabierać dokumenty, a szroty wywozić od razu do utylizacji?

      • 11 0

    • Haha. przykład kierowcy. mają prawo jazdy i powodują 40tys wypadków i ponad 500tys kolizji

      tak to "zmusza" do przestrzegania przepisów jak widzisz.

      • 8 0

    • (1)

      to ilu ludzi na polskich drogach w zeszlym roku zginelo z rak rowerzystow a ilu z winy kierowcow? przypominam ze ci drudzy maja pozdawane egzaminy panstwowe i papiery ze niby potrafia jezdzic

      • 5 0

      • Zapakuj tych rowerzystów na rowery o masie 1 tony i zobacz, ile pieszych zginie na chodnikach.

        • 1 1

    • o ile wiem to w Polsce nie trezba obecnie posiadać uprawnień do jazdy rowerem, hulajnogą też

      • 1 0

  • Dlaczego kierownik tego projektu mevo 1.0 nie odpowiedział za (12)

    złe przygotowanie kontraktu , złą realizację. Prace w UM daje gwarancje że za nic się nie odpowiada?? Jakie miał poprzednie doświadczenie w tak duży projektach bo może to zgubiło ten projekt że daje się go ludziom bez doświadczenia a z drugiej strony za tak niskie pieniądze to do UM nie przyjdą Kierownicy projektów z doświadczeniem i wiedzą.

    • 153 7

    • Przypominam że pierwszy przetarg Nextbike przegrał. (1)

      A PiSowców w KIO, która nakazała go rozpatrzyć ponownie, faktycznie nikt nie rozliczy...

      • 11 2

      • Rozpatrzyć, ale nie wybrać.

        • 0 0

    • To nie tylko kierownik powinien odpowiedziec bo było całe grono odpowiedzialnych urzedników!

      I żaden z nich nie ponosił odpowiedzialności!!

      • 13 3

    • a co mu możesz konkretnie zarzucić? Widać nie masz zielonego pojęcia o przetargach publicznych. (6)

      a kto niby ma doświadczenie jak pierwszy raz startowali?

      • 7 5

      • są ludzie którzy mają doświadczenie w dużych projektach ale jak ma się 20 kilka lat

        to trudno mieć takie dośwadczenie

        • 6 4

      • (4)

        1. Złe przygotowanie założeń i wyliczeń ilościowych czego przyczyna były złe badania marketingowe odnośnie obszaru działania i skali wykorzystania 2. Złe gwarancje wykonania 3. brak realizacji kroków milowych kontraktu w terminie o akceptacja opóźnień w dostawach 4. brak kroku zwrotnego wycofania kontraktu i awaryjnego przekazania do innego operatora 5. firma która wygrała nie miała doświadczenia w tak dużych projektach 6. brak nadzoru nad serwisem jeszcze kilka by się znalazło . Ogólnie projekt leży bo został źle przygotowany i tu się zgodzimy .

        • 9 5

        • (3)

          1. skąd wiesz czy liczba była za mała skoro drugiego etapu nie wdrożono?
          2. ke?
          3. Oczywiście że były. Chyba słabo to śledziłeś.
          4. Jak to sobie wyobrażasz? bez nowego przetargu? czyli zrobienia wszystkiego na nowo?
          5. Nextbike nie ma doświadczenia w tak dużych projektach? W Warszawie mieli 5x tyle rowerów.
          6. Był nadzór i były kary pieniężne dla operatora. Ostatecznie z 40 milionow ile dostali? kilka.

          Projekt był dobry tylko wykonanie nie wyszło. Operator przeszarżował,
          zaoferował najwięcej i najkorzystniej więc przetarg wygrał, a to że się nie wywiązał....

          • 3 6

          • Projekt nie był dobry, bo doprowadził nas tu, gdzie jesteśmy. (2)

            Za mało rowerów, same elektryki, poroniony system relokacji i wymiany baterii(18 miast i gmin miało MEVO objąć! ) Blaszane g*wno-stojaki na elektryki. Oczywiście, że to był źle pomyślany projekt, zarządzany prze ekipę bez doświadczenia za to z pseudoinnowacyjną sr*czką i karygodnym dostępem do publicznych pieniędzy.

            • 12 0

            • Czyli wynajmujesz fachowca który ma ci zrobić remont według twojego projektu. Zgadza się, podpisuje umowę, (1)

              czyli potwierdza że podoła
              po czym okazuje się że jednak nie i to jest wina złego "projektu",a nie fachowca?

              Skąd wiesz że było za mało? skoro miało być ich ponad 4tys, a było zaledwie 1tys.
              Relokacja nie była z góry ustalona. Ta kwestia należała po stronie operatora.
              Stojaki jak stojaki. Ze złota je chciałeś? nextbike był bez doświadczenia?

              • 1 3

              • Nie no, dobrą masz pamięć, taką wybiórczą:)

                Nextbike zaproponował jako jedyny w ofercie, że wprowadzi wyłącznie elektryki, na co specjaliści z Obszaru Metropolitalnego rzucili się jak zaślinione owce, bo to takie innowacyjne i kosmiczne. Nie była to przy tym ani oferta najtańsza, ani Nextbike nie miał doświadczenia w obsłudze takiego systemu. Jako, że projekt obejmował od początku 18 gmin i konieczność dostępności, to jakim cudem niby miało się to odbyć bez relokacji (+ dodatkowo wymiany baterii?). Więc jak najbardziej można winić naszych wspaniałych specjalistów, którzy przeprowadzili przetarg tak właśnie, aby decydującym czynnikiem było to właśnie, co leżało u podstaw klęski ( 'innowacyjny' system z samymi elektrykami) A stojaki nie musiały być ze złota, ale jakaś minimalna estetyka i charakterystyczność by się przydała, a taki nie blaszany januszeks stawiany byle jak.

                • 2 0

    • nikt z UM się tym nie zajmował

      nie wiesz o czym mówisz

      • 2 1

    • A dlaczego dobry kolega Dulkiewicz Glazer miałby za coś odpowiedzieć?

      Gdzie ty żyjesz, lol

      • 3 0

  • AS (3)

    A co ze zwrotem pieniędzy dla tych, którzy zapłacili roczny abonament za poprzednie MEVO?

    • 104 4

    • Idzie przekazem pocztowym, dlatego tak dlugo :) (1)

      • 9 1

      • Tylko adresu nie podałem..., ale to chyba nie szkodzi...

        • 9 1

    • przecież będą, nie trzeba im co roku przypominać

      • 9 0

  • Włączmy Mevo 2.0 do finansowania w ramach wspierania transportu publicznego. (1)

    Tak każdy mieszkaniec dopłaci kolejne kilkaset złotych do tej inwestycji i ogłosimy kolejny sukces wspólnej polityki włodarzy Trójmiasta ;-) Przy okazji spółka z kapitałem 5 000 zł też sobie coś z tego tortu uszczknie.

    • 78 15

    • uszczknęli, że hoho..

      Myślisz że Nextbike sobie uszknął coś z tego tortu? Przecież oni grubo stracili na Mevo... Cała spółka jest w postępowaniu restrukturyzacyjnym w dużej mierze przez kontrakt w Trojmieście.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »