Inwestycje rowerowe Gdyni na rok 2020
Początek roku to czas, w którym władze miast zatwierdzają plany inwestycyjne, które realizowane będą w ramach budżetu na rok bieżący. Znamy już plany dotyczące inwestycji rowerowych w Gdańsku oraz Sopocie. Udało nam się dowiedzieć, nad czym aktualnie debatują władze Gdyni i jakie zmiany w infrastrukturze rowerowej planują.
Aktualnie Gdynia nie zatwierdziła jeszcze planów inwestycyjnych dotyczących rowerzystów na rok bieżący. Jednakże udało nam się uzyskać informacje, jakie plany inwestycyjne oraz akcje społeczne mają szanse na realizację w roku 2020.
Usprawnienia w sieci dróg rowerowych z dużymi szansami na realizację
- Połączenie rowerowe na skrzyżowaniu ulic Morskiej i Warszawskiej
- Połączenie rowerowe wzdłuż ul. Władysława IV od wyjścia ze stacji SKM Wzg. Św. Maksymiliana do ul. Piłsudskiego
- Połączenie rowerowe wzdłuż Władysława IV i 10 Lutego od Armii Krajowej do ul. Szkolnej
- Trasa EuroVelo 10 wzdłuż ul. Kwiatkowskiego i Płk. Dąbka
- Budowa kolejnych trzech miejsc wypoczynku przy trasie EuroVelo 10
Cena roweru. Na co zwrócić uwagę?
Akcje społeczne dla rowerzystów
- Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" od 2 marca do 25 października - strona www akcji
- "Rowerowy Maj" - akcja zachęcająca dzieci do docierania do szkoły na rowerach, hulajnogach, rolkach itp.
Gdynia ponownie nagrodzi rowerzystów
Inne usprawnienia dla rowerzystów:
- Najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa i wygody jazdy rowerem są nowe fragmenty, które uspójniają istniejącą sieć tras rowerowych. - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Ma to swoje odzwierciedlenie w liczbach z liczników rowerowych.
- Pas rowerowy na ul. Świętojańskiej z ograniczeniem ruchu dla samochodów (ruch dla aut obywać się będzie tylko w jedną stronę, od ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego)
- Pasy rowerowe na ul. 3 Maja (od Jana z Kolna w obu kierunkach)
- Wydłużenie pasa rowerowego na al. Piłsudskiego od ul. Prusa do bulwaru
- Utworzenie ciągu pieszo-rowerowego od ul. Słowackiego do Placu Grunwaldzkiego
- Uzupełnienie oznakowania ścieżek rowerowych w gdyńskich lasach
- Montaż kolejnych samoobsługowych stacji naprawy rowerów
- Odnowienie oznakowania poziomego na istniejących trasach rowerowych
Opinie (51)
-
2020-02-22 14:49
Opinia wyróżniona
Panie Jakubie
Ciągle jest mało ścieżek rowerowych w Gdyni, dobrze, że integrujecie te które już są. Lecz ja chciałbym podnieść sprawę ścieżki łącznika Sopot - Orłowo i dalej. Chodzi mi o prawidłowe zaprojektowanie i wykonanie tej ścieżki rowerowej i deptaka z jednej strony pod kątem jej funkcjonalności i konstrukcji, a z drugiej zrównoważonego rozwoju oraz
Ciągle jest mało ścieżek rowerowych w Gdyni, dobrze, że integrujecie te które już są. Lecz ja chciałbym podnieść sprawę ścieżki łącznika Sopot - Orłowo i dalej. Chodzi mi o prawidłowe zaprojektowanie i wykonanie tej ścieżki rowerowej i deptaka z jednej strony pod kątem jej funkcjonalności i konstrukcji, a z drugiej zrównoważonego rozwoju oraz małej ingerencji w przyrodę, która co roku podmywa i dewastuje Czyli połączyć zabezpieczenie brzegu z funkcją rekreacyjną. Wówczas traktować to miejsce jako element zagospodarowania przestrzennego w ujęciu społecznym, gospodarczym(logistycznym), przyrodniczym i ekonomicznym.
- 3 2
Wszystkie opinie
-
2020-02-22 07:07
Słowo-klucz z 1 akapitu: plany (1)
kiedyś sporo się poruszałem w Gdyni na rowerze i ścieżek z prawdziwego zdarzenia mi brakowało wszędzie. Teraz już jest lepiej, ale nadal nie można powiedzieć, że płynnie. Jak tyko te plany zostaną wdrożone - będzie super. Tak trzymać!
- 15 9
-
2020-02-22 09:40
Bylo tragicznie i jest tragicznie
Miasto udaje, że coś robi
- 5 4
-
2020-02-22 07:18
Tak ścieżka rowerowa na (2)
Świętojańskiej jest bardzo potrzebna bo przecież taki ped**arz nie może pojechać już istniejąca ścieżka na Władysława IV.
Jedna nitka świętojańskiej zakorkuje całe centrum miasta- 19 43
-
2020-02-22 10:03
A może łatwiej (1)
jeśli "samochodziarz" pojedzie już istniejącą 3-pasmową jezdnią na Władysława IV? Za to odwiedzający ogródki na Świętojańskiej będą mogli oddychać świeżym powietrzem...
- 19 3
-
2020-02-23 22:44
Po co masz jeździć morską jak możesz Wiśniewskiego. Jeżdżę świętojańska iz taka sama prędkością co samochody, bo tam jest ograniczenie do 30 km. Na miejscu włodarzy bardziej zadbalbym o istniejące ddr, korzenie drzew niszczące asfaltowe chodniki z czasów gierka, zamienione na ciągi pieszo rowerowe to tragedia, plus milion "chop" dla wjazdow do posesji samochodziarzy, plus ciągle parkowanie d**ili na morskiej
- 2 0
-
2020-02-22 07:31
(1)
Brakuje przed wszystkim remontu i budowy nowej ścieżki wzdłuż torów od Wzgórza do 10 Lutego aleją 17 Grudnia.
- 14 0
-
2020-02-22 21:38
Coś słyszałem że na razie tam zrobią mikro odcinek
Zjazd z al. 17 Grudnia do ulicy Batorego. Zawsze coś, żeby to się chociaż nie kończyło ślepo i można było włączyć się do ruchu w cywilizowany sposób.
- 2 0
-
2020-02-22 08:15
Przynajmniej Gdynia stawia na normalną inrastrukture rowerową w formie pasów ruchu
a nie jak sopot czy gdansk w bezsensowne, powolne, mało komfortowe i niebezpieczne różowe esy floresy, szlaczki zygzaczki na wąskich chodnikach.
- 13 23
-
2020-02-22 09:28
A pytał ktoś kierowców ZKM o opinię?
Już teraz w kilku miejscach jest krytycznie z manewrowaniem.
- 9 10
-
2020-02-22 09:30
nieroby urzednicze (2)
Polaczyc kwiatkowskiego z wisniewskiego od ulicy hutniczej
- 16 1
-
2020-02-22 21:40
Tam by musiał być pewnie wiadukt za kilkanaście mln zł (1)
A te opisywane tutaj inwestycje są bardzo niskokosztowe, ciekawe czy miasto będzie musiało 1 mln zł na nie wydać. Najdłuższe odcinki, czyli Kwiatkowskiego i Dąbka w ramach R-10 są, z tego co wiem, głównie za pieniądze unijne.
- 1 0
-
2020-02-23 20:24
wmq, żadne kilkanascie mln
wystarczy przedłużyć o 50m oba chodniki techniczne, na zjazdach z estakady
mówi się o tym o wielu lat i nikt w UM nic z tym nie robi, włącznie z oficerem rowerowym
prościej pomalować kostkę brukową na starowiejskiej i udawać że powstała droga rowerowa
nie znam rowerzysty który lubi jeździć po bruku, zwłaszcza w ruchu miejskim i gdy jest po deszczu, rewelacyjny pomysł, starowiejska ...
brak w Gdyni myślenia koncepcyjnego, wykonuje się ruchy pozorne w stylu pomalowania kawałka asfaltu zamiast ustalić priorytety zadań do wykonania
przejazd rowerem przez tory, na wysokości estakady, powinien mieć najwyższy priorytet !- 0 2
-
2020-02-22 09:49
Byle by nie budowali kolejnych anty pieszo-rowerowych ścieżek rowerowych na których korzystają jedynie samochodziarze (1)
Ja czekam na pierwszą w 3miescie prawdziwą drogę dla rowerów. Może się doczekam.
- 16 5
-
2020-02-23 07:47
Proponuje cala Swietojańska DLA rowerow,rolek I innych urzadzen.Samochody wyrzucic Na obwodnice a stamtad dowoz jezdzavych autami beda dowozic riksze rowerowe do centrum miasta do szpitali,pracy.szkol,przedszkoli.
- 1 1
-
2020-02-22 10:01
(5)
Ciągle tylko ścieżki rowerowe. a kierowcy są głęboko w d..pie. nic się nie robi w centrum. Ścieżki do Chyloni bez sensu raz jedną stroną raz drugą stroną ulicy Morskiej, a rowerzysta ( nie każdy ) i tak jedzie jak baran raz jak pasuje ulicą, a następnie ścieżką. Nawet nasza niby policja nie reaguje bo też ma to w wielkim poważaniu.
- 5 26
-
2020-02-22 11:46
ścieżki rowerowe wbrew pozorom są właśnie budowane dla i tylko z myślą o kierowcach. (3)
rowerzyści i piesi na nich tracą.
- 1 2
-
2020-02-22 21:24
Jak są zrobione dobrze, to ruch rowerowy się znacznie zwiększa (2)
Tracą tylko profesjonaliści, którzy kupują specjalne stroje i rowery za kilkanaście tys. zł, ci, którzy nie boją się jeździć jezdnią.
- 1 0
-
2020-02-22 22:13
ale takich zrobionych dobrze w 3miescie nie ma
- 0 1
-
2020-02-23 08:53
Guzik prawda tracą wszyscy którzy po prostu znają przepisy i umieją jeździć. Wszystko robi się pod nieudaczników i lajzy które dostają paniki jak w strefie 30 muszą pojechać po ulicy. Po co wchodzi się w d.. i**otom którzy nawet w strefie zamieszkania tratuja ludzi na chodniku?
- 0 1
-
2020-02-22 21:19
Jak droga rowerowa przeskakuje na drugą stronę ulicy
To jak najbardziej prawidłowo kontynuują jazdę jezdnią. Niestety. Drogi rowerowe muszą być ciągłe, a nie że skaczą z jednej strony na drugą.
- 3 0
-
2020-02-22 10:19
Finlanie największą inwestycjąs będzie zakup 1000 litrów białej farby (3)
- 25 3
-
2020-02-22 11:41
Nudne to (1)
- 3 3
-
2020-02-23 10:53
Zgadza się, ale prawdziwe...
- 2 2
-
2020-02-24 09:49
ale suchar
ziewam
- 1 1
-
2020-02-22 10:40
Skąd Oni biorą tyle farby. Fabryki nie nadążą z produkcją!
- 14 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.