• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie jest Mevo? Najnowsze informacje

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mevo wciąż źle lokalizuje parkowanie
Po niespełna dwóch tygodniach funkcjonowania systemu roweru metropolitalnego Mevo, największym problem jest niewielka dostępność rowerów, spowodowana zbyt wolnym ładowaniem i uzupełnianiem baterii. Po niespełna dwóch tygodniach funkcjonowania systemu roweru metropolitalnego Mevo, największym problem jest niewielka dostępność rowerów, spowodowana zbyt wolnym ładowaniem i uzupełnianiem baterii.

Jest co prawda 1000 zapasowych baterii, ale tylko 150 ładowarek. Więcej rowerów może pojawić się przed długim weekendem majowym. Nextbike prawdopodobnie utrudnia pracę amatorskich stron, podających rzeczywistą dostępność rowerów. Zarządca systemu dostał już 900 tys. zł kar. W piątek wstrzymał też rejestracje nowych użytkowników i wykup nowych abonamentów.



Jaką ocenę wystawisz Mevo po 10 dniach działania?

Operator tłumaczy, że musiał wstrzymać przyrost liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, które skutkują niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi. Wykupione abonamenty pozostaną aktywne i posiadający je użytkownicy nadal będą mogli wypożyczać rowery. Nie można jednak aktywować nowego konta ani zasilić już istniejącego.

System jest przeciążony. Od ostatniego poniedziałku każdego dnia odnotowuje on ponad 10 tysięcy wypożyczeń. Ich łączna liczba do czwartku do północy sięgnęła już 90 tysięcy. W systemie Roweru Metropolitalnego Mevo zarejestrowanych jest już ponad 60 tys. osob.

Przy obsłudze systemu pracuje ponad 100 osób i planowane jest zatrudnienie kolejnych.

- Firma dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej uporać się ze wszystkimi problemami. To jednak wymaga czasu. Jest nam przykro z powodu niedogodności, z którymi dla użytkowników wiąże się wstrzymanie dokonywania płatności - mówi Marek Pogorzelski z Nextbike Polska.
***

W programie "Wszystkie strony miasta", który został wyemitowany na miejskiej stronie gdansk.pl, Paulina Cyniak, kierownik projektu Mevo w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot i szef Biura OMGGS Michał Glaser odpowiadali na pytania związane z działaniem systemu Mevo.

W programie "Wszystkie strony miasta" wystąpili Paulina Cyniak, kierownik projektu Roweru Metropolitalnego i szef Biura Obszaru Metropolitalnego G-G-S Michał Glaser. Dowiedzieliśmy się m.in., że operator dysponuje zaledwie 150 ładowarkami do rowerów. To główny powód braku rowerów w mieście. W programie "Wszystkie strony miasta" wystąpili Paulina Cyniak, kierownik projektu Roweru Metropolitalnego i szef Biura Obszaru Metropolitalnego G-G-S Michał Glaser. Dowiedzieliśmy się m.in., że operator dysponuje zaledwie 150 ładowarkami do rowerów. To główny powód braku rowerów w mieście.
Poniżej najważniejsze informacje na ten temat.

1000 zapasowych baterii, ale tylko 150 ładowarek

O tym, że operator Mevo posiada 1000 sztuk zapasowych baterii pisaliśmy kilka dni temu, ale wówczas nie przypuszczaliśmy, że ładowarek do nich jest zaledwie 150. Tymczasem brak naładowanych rowerów to największy problem pierwszych dwóch tygodni działania - lub, jak kto woli - niedziałania systemu.

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują



- Na pewno są jeszcze niedociągnięcia w serwisie. My to obserwujemy i jesteśmy na bieżąco w kontakcie z wykonawcą. Nie da się ukryć, że w tych rowerach - które są dobrymi rowerami i użytkownicy je chwalą - słabym punktem jest wymiana baterii - mówiła w programie Paulina Cyniak, odpowiedzialna za projekt wdrożenia Roweru Metropolitalnego. - Wykonawca ma ok. 150 ładowarek do akumulatorów, które pracują przez całą dobę. Wiemy, że tych ładowarek powinno być jeszcze więcej. Kolejne są zamówione i za chwilę będą uruchomione, więc ten problem powinien nam stopniowo znikać. Bufor baterii na dobę powinien wynosić co najmniej 600 baterii w zapasie.
- Rower to żaden nowy wynalazek. Natomiast nowością u nas jest, to, że system zarządzający jednośladem jest umieszczony w rowerze. Jesteśmy innowatorami, przecieramy szlaki. Nikt przed nami tak dużego projektu w Europie nie zrealizował. Ciągle pracujemy nad tym, żeby wszystko funkcjonowało dobrze. Na chwilę obecną nie jesteśmy zadowoleni z tego, że system nie działa idealnie - mówił Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Dodatkowe rowery być może dotrą przed weekendem majowym.

Zgodnie z umową system miał zostać uruchomiony 18 listopada 2018 r. Później, na skutek opóźnień w montażu stacji i dostawie rowerów, miał być uruchomiony 18 stycznia 2019 roku, a w 100 proc. od 1 marca 2019 r. W rzeczywistości 26 marca na terenie 14 gmin Pomorza wystartował system z 1224 rowerami, czyli ok. 30 proc. wszystkich planowanych. Tutaj warto dodać, że dostawa pozostałych rowerów również została przesunięta.

  • We Wrzeszczu przed południem w piątek był jeden dostępny rower.
  • Na Siedlcach sytuacja również nie wygląda dobrze.
  • Mieszkańcy południowych dzielnic skarżą się na brak rowerów.
  • W Oliwie, gdzie codziennie przed biurowcami stoi dużo rowerów, w piątek było ich jak na lekarstwo.
- Nie chcemy nic obiecywać. Wiemy, że długi weekend to świetna pora na korzystanie z roweru publicznego. Natomiast proszę pamiętać, że my chcemy oddać naprawdę dobre rowery. Testy pierwszego etapu trwały kilka tygodni - wyjaśniała Paulina Cyniak. - Oprócz tego, że wykonawca potrzebuje czasu na złożenie tych rowerów, my też potrzebujemy trochę czasu na ich przetestowanie. Jesteśmy po rozmowie w tej sprawie z wykonawcą. Kolejne rowery pojawiać się będą etapami. Myślę, że już przed majowym weekendem. Chcielibyśmy - ale proszę nie traktować tego jako obietnicy.
W sieci pojawiają się już prześmiewcze obrazki. W sieci pojawiają się już prześmiewcze obrazki.
Kara dla operatora: 900 tys. zł

Jak na razie jedyna kara, jaka została nałożona na operatora, wynosi 900 tys. zł i jest związana z opóźnieniem wdrożenia pierwszego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

O karach, jakie grożą operatorowi systemu za nieprawidłowości w działaniu Mevo pisaliśmy już wcześniej.

Przykładowo, za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku usterki istotnej dla funkcjonowania, przewidziana jest kara w wysokości od 50 do 600 zł dziennie. Tyle samo za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, dla usterki nieistotnej dla funkcjonowania. Nextbike będzie musiał dbać o odpowiednią liczbę rowerów na stacjach. Za każdy przypadek niewłaściwej liczby rowerów na danej stacji w danym dniu kara wynosi 100 zł, maksymalnie 66 tys. za jeden dzień, a łącznie maksymalnie nawet 10 mln zł.

Jeśli któregoś dnia w systemie zabraknie 2-5 proc. rowerów, to wykonawca ponosi karę 1 proc. miesięcznego wynagrodzenia za każdy dzień: minimalnie 3 tys. zł, maksymalnie 5 mln zł. Za brak 5-10 proc. rowerów kara wyniesie 1,5 proc. miesięcznego wynagrodzenia, od 5 tys. do 5 mln kary. Za brak od 10 do 50 proc. rowerów to już 3 proc. miesięcznego wynagrodzenia za każdy dzień i łącznie od 10 tys. do 10 mln zł. Za każdy rozpoczęty dzień niefunkcjonowania całego systemu kara wyniesie co najmniej 100 tys. zł.

- Każdego dnia zbieramy i raportujemy dane na temat działania systemu. Zapewniam, że kary zostaną naliczone firmie Nextbike, ale nie to jest teraz dla nas priorytetem. Najważniejsze zadanie to jak najszybciej przywrócić system roweru metropolitalnego do normalnego funkcjonowania - mówi Dominik Makurat.
Batalia Mevo i programistów

Tymczasem w sieci pojawiają się kolejne amatorskie strony do sprawdzania faktycznej dostępności rowerów Mevo. Pisaliśmy już o Monitor-Mevo, kolejnym jest www.mevowatchdog.pl.

Warto zaznaczyć, że Mevo najprawdopodobniej broni się przed tego typu monitorami. W piątek na stronie pojawiła się informacja: Z powodu utrudnienia pobierania danych przez firmę Mevo, system tymczasowo nie zbiera danych. Pracujemy nad poprawką.

"Zabieramy Mevo spod OBC"

Tak nazywało się wydarzenie na Facebooku, na które zapisało się ponad 140 osób, a zainteresowanych było 700. Mieszkańcy Gdańska wiele razy narzekali na to, że rowery skumulowane są przed oliwskimi biurowcami. Wprawdzie w piątek o godz. 11:30 (start wydarzenia) przed OBC stało zaledwie pięć rowerów, ale według komentarzy w wydarzeniu kilkunastoosobowej grupie po godz. 9 udało się zabrać ze stojaków około 20 sztuk.

W związku z dużą liczbą rowerów przed kompleksem biurowym w Oliwie na Facebooku powstało wydarzenie, które miało na celu zabranie rowerów sprzed Olivia Business Centre. W związku z dużą liczbą rowerów przed kompleksem biurowym w Oliwie na Facebooku powstało wydarzenie, które miało na celu zabranie rowerów sprzed Olivia Business Centre.

Opinie (733) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • 1000 baterii (76)

    A 150
    ładowarek...

    No to popłynęli.
    Od tygodnia nie mogę skorzystać...
    Teraz rozumiem...
    W głowie się nie mieści że tak nabrali...

    • 425 14

    • ale przecież nie można było przewidzieć (53)

      że ludzie będą z tych wynalazków korzystać
      i że trzeba będzie te baterie ładować

      • 91 7

      • No tak stworzyli usługę i zakładali że nie będą ludzie z niej korzystać (49)

        Model biznesowy pierwsza klasa. Mogli w sumie 1 rower dać. Skoro zakładali że ludzie nie będą korzystali.

        Do tego mieli spóźnienie 5 miesięcy. Wiec czasu im zabrakło

        • 74 4

        • Jak zawsze w tym kraju (19)

          Przetarg wygrywa najtańszy a potem wszystko się rozp***** jak zawsze

          • 48 9

          • Nie najtańszy ale swój (2)

            • 39 8

            • Kaczyński nienawistnie milczy w tej sprawie

              Biedne PO , nic nie potrafią .... nawet rowery z**b...li!

              • 32 11

            • jak by był swój, to by nie miał centrali w Dreźnie, tylko np. w "Bydgoszczu"

              ale decyzje podjęto, teraz trzeba dotrzymać słowa - nas to też dotyczy

              i nie marudźmy, widziałem już miasta w Chinach
              gdzie jednocześnie działa kilka systemów takich rowerów,
              plus kilka firm e-skuterów , e-hulajnóg, e-samochodów itd
              podkreślam - jednocześnie, walcząc ostro, czasem któraś firma spektakularnie zdechnie, ale pozostałe po prostu przejmują klientów

              OK, fakt, że Next jest hojnie dofinansowany i ma instytucjonalne
              wsparcie, to jest b.poważna przewaga konkurencyjna

              ale co to by był za przeciwnik dla takiego Ofo? tyci pikuś... tsie tsie ;-)

              jedno przyznam Mevo. nie są tylko dla kurdupli. jak wysunę sztycę do końca, ten rower jest dla mnie wręcz za duży, a wszystkie rowery w Chinach były za małe...

              • 19 2

          • ...w Gdansku (3)

            Kolega kolegi

            • 17 8

            • Niemiec jest właścicielem (2)

              Nie wypożyczajcie!

              • 20 10

              • He, he

                Nie wypożyczajcie, żeby było dla Ciebie :)

                • 7 2

              • napisał zazdrosny rosjanin

                • 0 1

          • (7)

            "A, tam. Jakoś to będzie..."

            • 23 4

            • Centrala firmy w Dreźnie (6)

              Kwa skąd my to znamy?

              • 28 4

              • (5)

                Skoro centrala w Niemczech to w takim razie ten system Mevo w Gdańsku od początku powinni ogarniać Niemcy narodowości niemieckiej. Może wszystko byłoby dopięte na ostatni guzik i funkcjonowało tak jak powinno, a tak to mamy niestety stereotypowe "polskie gospodarzenie".

                • 18 16

              • Sedno jest takie że my z podatków utrzymujemy ten badziew (3)

                A zyski do Niemiec do Drezna ...dziękujemy Adamowicz

                • 40 15

              • (2)

                A czemu ty nie stanales do przetargu?

                • 17 22

              • (1)

                Bo wiedział z góry, że wygra "niemiecka solidność"

                • 6 2

              • Rowery do Drezna ...woda do Lipska ...ech Adamowicz...

                • 3 2

              • I przyślą ciemnych Niemców do serwisu?

                • 2 0

          • Nie jak zawsze... (3)

            Tylko wygrała firma z siedzibą w Niemczech ...kogoś to dziwi?

            • 20 7

            • A ile polskich firm się tym zajmuje? (2)

              Czy chciałbyś Włochom to oddać, żeby skopali jeszcze bardziej?

              • 13 12

              • (1)

                bardziej się nie da

                • 13 7

              • Da się, da się

                Zobacz Warszawa za czasów Kaczora.

                • 9 15

        • Skąd mogli wiedzieć, jak się ludzie rzucą. (17)

          Mają tylko kilkanaście innych sieci rowerów miejskich.

          To tylko pokazuje, jak bardzo rowerowy jest Gdańsk.

          • 17 16

          • A dlaczego firma ma siedzibę w Dreźnie ? (10)

            Znowu nas sprzedaliście!

            • 27 13

            • (5)

              Głosując na Dulkiewicz sami się sprzedaliście.
              Na pohybel POlszewii

              • 29 25

              • A mogliśmy mieć nazistę za prezydenta (4)

                Taka strata...

                • 16 18

              • ni, no schowaj się pod miotłą bo cię naziści znajdą

                • 12 2

              • Nic straconego (2)

                Wybory w przyszłym roku.

                • 10 3

              • I ten władca trolli znowu będzie kandydował? (1)

                • 9 5

              • nawet jeszcze szmat nie zdjął

                • 2 1

            • Wystarczy dynamo zainstalować i będą się ładowały same podczas jazdy ... (3)

              Za trudne dla centrali w Dreźnie?

              • 14 17

              • Po czym poznać pisiora (1)

                Zapłacili za przekaz o Niemcach.
                Do tego nie kuma podstaw fizyki...

                • 14 16

              • ci od rowerów kumają?

                • 5 8

              • No widać,

                że jesteś w temacie.

                • 0 1

          • (5)

            To raczej pokazuje jak fatalna komunikację z dalszych dzielnic ma Gdansk. Nawalone bloków a dróg dojazdowych nie ma. Wszyscy sie cisną wąskimi drogami, ktore prowadzily kiedyś na wieś z kilkoma domami a dzisiaj prowadzą przez wielkie osiedla. Gdzie planowanie ?!

            • 39 1

            • W punkt

              100/100

              • 15 0

            • (2)

              A kto kupował chałupy w takich kiepskich osiedlach? A teraz reszta ma płacić za drogi, za komunikację...

              • 3 6

              • A do czego jest gospodarz miasta? (1)

                Ma dbać o jego rozwoj i komunikację. A nie bawić się w politykę. Co w tym mieście dobrze działa? Komunikacja? Wybieramy barany z rozdania politycznego i g*wno mamy.

                • 10 1

              • Ty

                może masz g*wno ja nie. Przecież mówili ci rodzie ucz się , ucz bo będziesz miał g*wno i się spełniło.

                • 0 2

            • według

              ciebie to są tylko ścieżki dla rowerów?

              • 0 2

        • Baba Jaga coś POwie?

          • 15 3

        • Ale wstyd Panno Prezydent (3)

          • 29 7

          • Dlaczego Panna Niemcom dała rowery w Gdańsku ? (2)

            • 22 4

            • Bo Polaków PiS wykończył

              • 8 15

            • Żebyś

              mógł tu trollować.

              • 0 1

        • To wina Jarka i jego 5! (2)

          Ten wredny PiS zapewne wypożycza wszystkie rowery!

          • 23 1

          • I milczy Premier Kaczyński w tej sprawie (1)

            Pewnie siedzi w apartamencie swoim na Srebrnej w wieży ,,urojonej w GW,,

            • 13 4

            • Boli

              Ale zajęcie banku, żeby wyłudzić 2 miliardy już nie było urojone

              • 7 9

        • Syfiaste rowery

          I do tego firma ma siedzibę w Niemczech w Dreźnie !

          • 15 4

        • Testament odcinek 2019 (1)

          • 12 1

          • Kilkadziesiąt tysięcy

            Za lewe bezrobocie

            • 3 2

      • Dotacja unijna miała być wzięta a rowery miały stać ...mać! (1)

        • 31 1

        • I o to chodziło.

          Kto miał zarobić, już zarobił.

          • 28 0

      • Można było przewidzieć...

        Władza nie wiedziała, jest nierozgarnieta

        • 2 0

    • a dlaczego na stacjach nie ma portów do adowania? (8)

      skoro i tak uzytkownik musi odstawic rower do stacji to dlaczego nie ma chociaz jednego miejsca gdzie podpinamy rower i zostaje on automatycznie ladowany?? proste i logiczne jak dla mnie..ulatwi prace ludziom i bdzie znacznie wiecje dostepnych rowerow.

      • 42 4

      • Bo by był zablokowany na kilka godzin? (6)

        Już nie mówiąc o kosztach ciągnięcia kabli do stacji i demolce w mieście z tym związanej.

        A na koniec, Janusz i tak nie wepnie wtyczki do gniazdka, bo mu się nie chce.

        • 19 23

        • Nie róbcie z gdańszczan i**otów (4)

          Dosyć tego! Dulkiewitz zabierz głos w tej sprawie

          • 28 7

          • Dulkiewicz kontynuuje dzieło Adamowicza, (3)

            więc głos w tej sprawie zabierze któryś z zastępców. O PR trzeba dbać.

            • 37 3

            • Wyjaśni dlaczego firma która robi z nas i**otów ma siedzibę w Dreźnie??? (1)

              Kasa do Niemców płynie ...kwa mać!

              • 20 7

              • Ile kazał Kurski spamić?

                nb tricity spółka z o.o.
                ul. Przasnyska 6b
                01-756 Warszawa

                • 7 9

            • Ile tu trolli.

              • 0 2

        • Jaka siara , brawo PO i wasi koledzy !

          • 16 6

      • Dziękujemy PO i ich mocodawcom w Dreźnie

        • 14 9

    • Nowak dotacje wziął (1)

      A teraz mnie POcalujcie ...

      • 16 9

      • Jak on

        ci się podoba to go pocałuj. My nie musimy.

        • 0 2

    • kup sobie rower

      • 1 8

    • 1000 baterii 150ładowarek i tylko jeden cieć do ogarniecia całosci (1)

      Brawo mevo ...

      • 23 1

      • I tylko jedno gniazdko do ladowania

        Za friko w korytarzu

        • 6 0

    • I co teraz? (2)

      Może Jarosław Polskę pobłogłosław pomoże. Napisz list i zobaczymy.

      • 3 6

      • Premier Kaczyński czeka aż się sami zaoracie (1)

        Jesteście już coraz bliżej

        • 2 2

        • O, to już premierem został?

          • 0 1

    • (3)

      Nie możesz skorzystać z roweru - wsiądź w końcu na swój rower. Mam wrażenie że większość użytkowników Mevo tu się wypowiadającycj to osoby, które po to idą wypożyczyć ten rower żeby mieć za chwilkę powód do hejtu w internecie lub negatywnych dyskusji że znajomymi. Mam swój rower i nie widzę sensu rzucać się na rower wspomagany elektrycznie. Nie działa - trudno. Poczekajmy aż zadziała. Nie szkoda Wam czasu na wirtualną walkę z tym projektem?Pod każdym artykułem jest kilka tysięcy komentarzy. Idźcie pojeździć na własnym rowerze w tym czasie zamiast grzebać w komórce/komputerze w celu nakręcania spirali niezadowolenia. Takie jest moje zdanie.

      • 10 26

      • A rozumiesz ze na to poszło 40 baniek? (1)

        • 25 4

        • Biedaku, a ty się nie załapałeś.

          • 0 2

      • Nie mam roweru

        Nie miałbym go gdzie trzymać, zresztą tu jest fajnie, bo jak mi się zachce/znudzi, to biorę i odkładam potem gdzie chcę. Ze swoim bym się bujał niepotrzebnie.

        • 18 0

    • no, trochę ktoś tu ma problem z liczeniem

      • 1 1

  • Było i nie ma (19)

    Lepiej niech odrazu ogłoszą upadłość

    • 276 23

    • (8)

      Jaka upadlosc? Lepszej reklamy nie mozna zrobic za darmo. Odkad to weszlo kazdy o tym gada. Co chwile wiadomosci... nie wazne co mowia wazne ze mowia. Super strategia na reklame.

      • 11 15

      • (6)

        Aaaa i zapomnialem dodac ze to przeciez za nasze pieniadze to nie jest firma jakas tam to sponsorujemy my. Ludzie pracujacy.

        • 22 4

        • Centrala w Dreźnie (5)

          Dotarło ?

          • 15 8

          • W Warszawie (4)

            Kłamca, jak wszyscy od Pampersa

            • 1 14

            • NIc nie wiecie (3)

              Rowery robią w Lipsku. W Warszawie to jest tylko oddział.
              X lat temu znajomy tam pracował. Tyle tylko, że ta firma obecnie robi już rowery na cały świat także wcale się nie dziwie, że nie wyrabiają z zamówieniem.

              • 9 3

              • Przekaz Ci się porąbał (1)

                Miałeś mówić, że wodociągi są w Lipsku i stamtąd wodę dowożą beczkowozami, żeby nie było nas stać na komunikację miejską.

                A rowery robią w Chinach...

                • 11 2

              • Lipsk Drezno ...tam wysyła Gdańsk nasze POdatki

                • 2 0

              • Czyli w dawnym komunistycznym NRD

                Komuchy

                • 1 0

      • Taka reklama, ze na pewno nie wydam na to ani zl w tym roku. A w przyszlym najpierw poobserwuje przez kilka tyg.

        • 8 1

    • (5)

      Firma zablokowała klientom możliwość płacenia jej kolejnych pieniędzy - no nie wierze w to co czytam...
      Wyobraźcie sobie: znana firma otwiera z pompą nowy, duży sklep; po 10 dniach demontuje połowę kas a ochrona wpuszcza tylko co drugiego klienta... - to jakaś kompletna abstrakcja, "model biznesowy" jak kołchozy na Białorusi - z założenia deficytowe.
      Jeśli klienci walą jak w dym - każdy normalny przedsiębiorca zrobi wszystko by na tym zarobić jak najwięcej; zatrudni ludzi z agencji by wszystkie kasy były czynne; nawet przepłaci - bo i tak mu się to opłaci.
      Tymczasem ludzie którzy to nadzorują - "kierownik projektu" i "szef biura" mówią że to ooppsss, ale tylko troszeczkę...

      • 48 1

      • Pozywajcie ich to padna (1)

        • 12 2

        • to jest strategia "jakoś to będzie" wiele osób i firm tak funkcjonuje

          • 0 2

      • (1)

        Bzdury. Jeśli przedsiębiorca miałby nieograniczony towar, to owszem, wpuściłby wszystkich chętnych. Ale gdy ma ograniczony towar w promocji, to wpuszcza się do sklepu ograniczoną ilość osób, zasłaniając się bezpieczeństwem.

        • 8 12

        • Badziew z Drezna

          • 14 4

      • od razu widać, ze doświadczenie w normalnej pracy zerowe

        • 4 0

    • Baba Jaga się odezwie? (3)

      Czy schowała się z ochroną?

      • 18 5

      • To nie Prezes (2)

        Ktoś go w końcu rozliczy?
        Gdybym ja zarabiał 7k, a wydawał 200k miesięcznie, skarbówka by mnie dopadła w moment...

        • 7 5

        • (1)

          Jego ochronę opłaca partia z swoich subwencji. Ale co taki dekiel może wiedzieć

          • 9 6

          • Wiesz, jak działa podatek dochodowy?

            Ale oczywiście nadzwyczajnej kasty to nie dotyczy.

            • 5 0

  • Przekombinowane (41)

    Zamiast zwykłych rowerów jakieś cudaczne baterie... tylko z nimi problem. Sam jeżdżę rowerem codziennie do pracy przez cały rok i żadna bateria nie jest mi potrzebna.

    • 546 56

    • Trzeba zarabiać na obsłudze. (4)

      Liczyli że nikt nie będzie jeździł i za obsługę kaska będzie wpadała na konto. A tu klops

      • 59 2

      • Akurat jesteś w błędzie (3)

        Ta fanaberia to pomysł zamawiającego. To Trójmiasto chciało być takie oh ach. W internecie chwalili się tym, że u nas to będą takie super rowery zamówione, a nie jakieś zwykłe.

        • 20 4

        • No i drezdeński zwyciężca przetargu nie dał rady.

          • 11 0

        • Zgadzam się

          Że za dużą część problemów winne są wymagania przetargowe z d*py. Ale zwycięzca to poważna firma z branży i chyba wiedzieli na co się piszą.

          • 9 0

        • Przecież to warunki z UE i dotacja też z UE...co miasto niby dało? Czy PIS według Ciebie???

          • 1 2

    • Zgadza się (18)

      Ewentualnie mogłyby być zarówno zwykłe rowery oraz te "dla wygodnickich" - z akumulatorem.

      A tak, widuje się rowery, ale z rozładowanymi akumulatorami i nie można ich wypożyczyć. Ktoś nie pomyślał...

      • 51 5

      • A GPS na fale z kosmosu ma chodzić? (16)

        • 13 17

        • Dobra myśl, spróbuj - fale słoneczne (2)

          • 15 1

          • W kraju, gdzie słońce świeci przez 1/3 roku? (1)

            Poczytaj, co to jest stała słoneczna.

            • 5 2

            • Ładowanie z dynama

              Bez przesady. Można było dynamo w kole dać i litową baterię. Spokojnie tydzień na baterii by nadawał.

              • 17 2

        • (9)

          Nie - na prąd - z akumulatora.
          Na tyle mało prądu, dla samej elektroniki, że mógłby być doładowywany w czasie jazdy.

          • 16 2

          • (8)

            W czasie jazdy to możesz sobie co najwyżej lampkę rowerową zasilić, a nie gps z systemem telekomunikacyjnym. Żeby to zasilić, to opór na ped*łach byłby tak duży, że nikt nie chciał by tym jeździć.

            • 11 35

            • (5)

              Jak chcesz korzystać z GPSa w smartfonie to musisz podpinać akumulator samochodowy?
              Nawet bez doładowania, do zasilania całej elektroniki i zamka obecny akumulator wystarczy na tydzień - jest różnica?

              • 20 1

              • To włącz nawigację (3)

                I zobacz ile wytrzyma ten Twój smartfon.
                Bo ja akurat muszę podpinać na ponad 3h, przypadkiem dokładnie akumulator i alternator samochodowy ;p

                • 4 15

              • Tyle, że w klasycznej nawigacji najwięcej żre ekran (1)

                zegarki, liczniki rowerowe z gps pracują kilka- kilkadziesiąt godzin, a bateryjki mają bardzo skromne. Nie porównujmy kilkudziesięciu, max kilkuset miliwatów na zasilanie elektroniki z gpsci ograniczonej wymiany danych przez gsm do kiludziesięciu watów wspomagania (bo dla prędkości 25km/h ipołowie mocy pochodzącej od rowerzysty wspomaganie nie przekroczy 100W).
                To są 2-3 rzędy różnicy. Bateria musi mieć pojemność i wydajność na wspomaganie i to rozładowuje ją). Doładowanie mocą 10W przez 2 h wypożyczenia dawałoby 4000mAh, co powinno starczyć na kilka dni, min 1 dzień pracy elektroniki. Więc rowerzyści spokojnie uzupełnialiby baterie, gdyby o samo gps/gsm chodziło. To nie jest elektronika lat 60. która żarła tyle mocy co dobry kolarz produkuje na jazdę.

                • 20 1

              • Zegarki z GPS nie wysyłają nic nigdzie

                Odpal dowolny wynalazek aktualizujący na żywo Twoją lokalizację i zobacz, jak transfer danych zżera Ci baterię.

                • 1 9

              • To słaba masz baterie albo cały tel do d*py

                • 8 0

              • ty chyba nigdy smyrfona w ręku nie miałeś

                myślisz, że ładowanie ich kilka razy dziennie to jakaś fanaberia?

                • 2 8

            • a to ciekawe, bo np. Garmin Fenix 5x 12h pracy z rejestracją GPS o dokładności co 1s (1)

              a to zegarek z baterią mniejszą niż "paluszek" a Tych chcesz alternator do roweru montować?

              • 13 0

              • Ma moduł GSM?

                • 4 5

        • Na metan (1)

          Przez sztycę bezpośrednio do mikro turbiny gazowej

          • 8 0

          • a sztyca dokąd?

            tam gdzie myślę?

            • 4 4

        • jakoś w innych miastach działa bez wspomagania.

          • 8 0

      • ...nie byłoby dotacji z UE... miały być elektryczne////

        • 2 1

    • Mis na miare trojmiejskiej sycylii (10)

      Mialo byc z pompa. Mialo sie nazywac ze jest to pierwszy, jedyny, naj naj. Taki mis trojmiejski, duma sycylijskich wladz. Zamiast sprawdzone w setkach i tysiacach miejsc prostsze rozwiazania

      • 44 11

      • Spokojnie (4)

        Można było zrobić jak w miastach rządzonych przez PiS, czyli wcale.

        • 19 21

        • (2)

          Czyli w których? Pytam poważnie.

          • 7 1

          • (1)

            Na 107 miast prezydenckich pis rządzi ledwie w 5 i są to miasteczka do 50tys mieszkańców.

            • 9 0

            • Ale wygrali wybory samorządowe

              A przynajmniej tak TVPiS ogłosiło.

              • 3 3

        • W Białymstoku i Lublinie maja piękne rowery miejsce już od kilku lat. Tacy jesteśmy postępowi hahaha

          • 1 1

      • Niemcy z Drezna coś spieprzyli w Mevo (1)

        • 15 7

        • Kurski spieprzył przekaz

          • 10 3

      • Kolego a Ty skąd taki wygadany? (2)

        Może z Podlasia, gdzie Pislam rozwija się jak asfalt?

        • 4 12

        • A co masz do Podlasia? Czujesz się lepszy bo mieszkasz w trójmieście? 30lat spłacasz ktedycik na swoje m2? Brak szacunku do kogoś bo mieszka w innej części kraju ttpiwr dla wyborcy popaprancow

          • 14 4

        • Po co ściemniasz? Właśnie wpisałem w wyszukiwarkę i na Podlasiu rządzi prezydent z PO. Tadeusz Truskolaski.

          • 6 1

    • A no bo to przecież miała być ballada

      O tym jak nowocześni Polacy budują elektromobilność. Tylko zapomnieli że do tego potrzebny jest prąd...

      • 22 1

    • Przybywasz do pracy spococony i cuchnacy. Paskudztwo!!!

      • 10 3

    • XD (1)

      Nie ma obowiazku zakupu abonamentu.

      • 2 10

      • ale jest nieograniczony obowiazek podatkowy

        a to mevo jest za podatki i jest firma niemiecka.

        Rozumiesz juz bardziej znaczenie slow wopne miasto gdansk???

        • 1 2

    • A ja nie moge jezdzic codziennie a potrzebuje czegoś na podjechanie do np centrum. Albo do mechanika po auto.

      • 7 0

    • takie byly warunki dotacji z UE, rowery musiały być elektryczne ...firma chciała po polsku wyprowadzić kasę.

      Mam nadzieje,ze knrola będzie skrupulatna i pieniądze nie pójdą na marne......

      • 6 0

  • No jak tak dalej pojdzie to zapowiada sie jedna wielka klapa. (8)

    nextbike profesjonalizmem się nie popisał. Nie wiedzieli na co się piszą?

    • 262 13

    • (5)

      W ramach testów tego najnowocześniejszego na świecie systemu - powinni to najpierw na jakiejś wiosce uruchomić :P

      • 29 0

      • (3)

        dobree

        • 8 0

        • nie tyle dobre co normalne - tak robią poważni ludzie (2)

          testują na prowincji, w małych ośrodkach, by sprawdzić co może nie zadziałać i by się nie kompromitować jak Nextbike

          • 17 0

          • (1)

            Albo przynajmniej w jednym mieście, Gdańsku lub Gdyni.

            • 11 0

            • można także testować na zamkniętej grupie (małej), ale po co... 40 milionów dotacji i tak wpadnie

              • 10 1

      • Czyli tylko w Gdyni

        • 2 0

    • To

      Taki projekt MIŚ , ktoś już zarobił teraz można plajtować

      • 9 1

    • OK. Opisz jakie powinno być to profesjonalne podejście do tematu

      Znajdzie się dla ciebie fucha

      • 3 5

  • Mevo (6)

    Trochę wygląda jak jazda bez trzymanki

    • 183 8

    • A przy tych karach to na sól nie zarobią. (3)

      Dlatego będą większe kary za różne drobne przewinienia użytkowników, jak np przewiezienie roweru komunikacją miejską, nawet 1 przystanek. Tylko po co jechać komunikacją mając rower ?

      • 10 0

      • A co to za kara ? (2)

        W kontrakcie mają że max 1,8 mln i później już nic nie będą płacić !
        Dziękujemy Panie Adamowicz

        • 15 3

        • Widziałeś ten kontrakt trollu? (1)

          Z 1.8 miliona zapłacili już 900 tysięcy.

          • 3 7

          • Nic na razie nie zapłacili. Może on jest trollem, ale ty jesteś wtórnym analfabetą.

            • 8 1

    • 150 ładowarek

      Na razie jest stójka.

      • 10 0

    • Dziś jechałam rowerkiem. Bardzo wygodny rower.

      Jestem zadowolona z mevo. Chociaż problem ze znalezieniem roweru oczywiście był.

      • 2 0

  • beznadzieja! (7)

    na parkingu stoją 3 rowery - chcę wypożyczyć i okazuje się ze przy każdym pojawia się "rower niedostępny". O co chodzi? co to za badziew ten system. Tylko przepie... łem pieniądzę na opłatę

    • 245 10

    • (3)

      O to chodzi, że rozładowane poprostu, widać że świeci się czerwona dioda

      • 15 10

      • no tak - po prostu...

        bo system za 40 milionów naszych pieniędzy (plus 300.000 miesięcznie od abonentów) powinien tak po prostu nie funkcjonować...

        • 34 1

      • (1)

        Rozładowane lub zarezerwowane

        • 13 0

        • Ja miałam taką sytuację, że będąc tuż przy stacji chciałam wypożyczyć rower z zieloną diodą, a w aplikacji nie było żadnych zarezerwowanych rowerów na tej stacji, jednak rower był niedostępny. Może to postój?

          • 16 0

    • Te 10 pln (1)

      Nooo tos wybulil

      • 9 33

      • Chetnie 10 zl przytule

        a ty rozumiem ze sie nie schylisz i nie dmuchniesz

        • 4 0

    • Ojeju

      No ...zes majatek stracił.kup se rower .Bedziesz mieć na własność i wezmiesz o kazdej porze dnia i nocy

      • 0 4

  • Gdzie jest nemo (3)

    • 101 9

    • Najnowsza piosenka...

      ...gdzie jest mevo, ulala....
      Czy ktoś widział mevo moje....?

      • 11 1

    • Podnieście cenę abonamentu i opłaty za każdą rozpoczętą minutę!!!!!!!!! (1)

      20zł za miesiąc od poniedziałku do piątku, 10groszy za minutę w soboty i święta oraz skrócenie czasu wypożyczenia do 60min.
      Takie opłaty powinny funkcjonować do momentu dostarczenia kolejnych rowerów.
      Jeśli to nie pomoże to podnosić ceny bo skoro jest popyt to można na tym zarobić.
      Ludzie trochę się ogarną i przestaną ujeżdżać rowery bez celu, albo odblokować rowery i niech korzystają bez wspomagania, wtedy spadnie drastycznie ilość wypożyczeni i każdy będzie zadowolony.

      • 6 14

      • !

        Jedyny powód dla którego pożyczam ten rower to właśnie to że jest elektrycznie wspomagany. Normalny rower mam w domu.

        • 8 2

  • Nigdy nic w tym kraju nie działa tak jak trzeba (13)

    • 181 31

    • Nie w tym kraju wlasnie o to chodzi. W tym miescie. Ale co sie dziwic skoro od 20 lat ta sama ekipa.

      • 23 12

    • Gdzie jesteś mewo (9)

      W Gdańsku nie musi działać. Tu ma się kręcić lody. Wcześniej był tristar, ktoś o tym pamięta. Gdyby ktoś wydawał prywatne piniądze, to by sie zastanowił. Firma chyba zmieni nazwe na lastbike.

      • 26 5

      • Tristar działa (8)

        Jak nie jedziesz jak d**il, zielona fala jest przez całe miasto.

        • 3 24

        • (3)

          chyba nocą ?

          • 19 2

          • A próbowałeś chociaż raz jechać zgodnie z przepisami? (2)

            • 2 7

            • Na Morskiej w Gdyni nadal stabilnie czerwona fala.

              • 3 0

            • Zeby

              jeździć zgodnie z przepisami trzeba je po prostu znać, a on nie ma pojęcia o przepisach.

              • 0 1

        • przejedz się Havla (3)

          przy każdej prędkości staniesz na każdych światłach

          • 16 0

          • Bo blokują je pacany, które lecą od świateł do świateł (2)

            Przejedź się kiedyś między 40 a 50. Dopóki pod sygnalizatorem nie ma kolejki, będzie cały czas zielone.

            • 3 8

            • w Gdyni trzeba jechać 30 km/h

              • 8 1

            • Nie, to pacany wybudowały taki układ drogowy, jaki jest na Havla

              • 3 0

    • Spytaj w Toruniu, dlaczego!!!

      • 4 2

    • Poprawka...

      prawie NIC...

      • 1 0

  • Żenua (18)

    Nie ogarnąć ładowarek. 150 na całe Trójmiasto? Serio?

    • 256 5

    • to nie o to chodzi ze na całe Trójmiasto, tylko na tę liczbę rowerów (6)

      ponoć 3-4 godziny ładuje sie akumulator - czyli jedna jeśli działa bezawaryjnie obsłuży 6 akumulatorów

      150 ładowarek obsłuży dziennie x6= 900

      nawet tych obecnych 1000 nie naładują - a jak będzie 4000 rowerów...?

      • 30 5

      • (2)

        zle to liczysz.. poniewaz operator tylko RAZ na dobe w godzinach nocnych wymienia baterie. Pisali o tym w jednym z poprzednich artykulow.

        • 15 1

        • podzieliłem matematycznie i na maksa

          wiem że ich wydajność (trzeba jeszcze do rowerów dojechać) jest o wiele niższa

          poza tym po pierwszym dniu blackoutu sprawdzałem parę stacji i te 'naładowane' rowery miały po 50% ledwie...

          • 26 0

        • Nawet jeżeli wymiana jest tylko raz na dobę, to dałoby się wymienić we wszystkich rowerach – bo mają 1000 baterii w zapasie.

          • 1 0

      • 4000... (2)

        to mevo musi dokupić ładowarki oraz postawić swoją elektrownie jądrową aby sprostać zapotrzebowaniu i nie obciążać sieci ;-)

        • 20 2

        • masz racje jak postawią elektrownię jądrową w 2070 to zaczną funkcjonować (1)

          • 15 0

          • kurde.... właśnie zdałem sobie sprawę... że nie dożyje do tego czasu... a mogłem te 10zł wydać na coś innego...

            • 19 1

    • Nie na całe Trójmiasto (6)

      Jeszcze jest Tczew, Pruszcz, Puck, Władek, Żukowo, Kartuzy

      • 21 3

      • wiem 14 gmin - a na początku mieli tylko jedna stację ładowania w Gdańsku (teraz są 3) (3)

        czyli do niektórych rowerów mieli jeździć po 60 kilometrów mniej więcej

        • 25 0

        • (2)

          Jechać z Gdańska 60 kilometrów do Sierakowic, wymienić baterie w 5 rowerach, jechać 20 kilometrów do Stężycy żeby wymienić baterie w kolejnych 5 rowerach i ok 60 kilometrów z Stężycy do Gdańska. Powodzenia. :D

          • 45 0

          • Nie, to niemożliwe (1)

            ...nikt nie mógłby wymyślić czegoś tak głupiego ! :)

            • 29 0

            • a jednak

              taki ekologiczny pomysł komuś wpadł do głowy.

              • 8 0

      • (1)

        I jeszcze do tego Reda, Rumia, Sierakowice, Somonino, Stężyca w których w sumie jest 90 rowerów.

        • 17 0

        • Według mapy z oficjalnej strony są też stacje Mevo w Gołubiu oraz Ostrzycach. Strefa użytkowania rozciąga się m.in na: Goręczyno, Kiełpino, Dzierżążno, Łapalice, Grzybno, Kaliska, Tuchomie. Po stanie baterii widać, że i w małych miejscowościach rowery nie stoją bezczynnie.

          • 9 0

    • Niech przerobią ładowarki od telefonów,

      co prawda będą się ładowały dobę, ale może się pozbierają. Mogę ewentualnie pożyczyć prostownik firmie, oczywiście nie za nic.

      • 18 2

    • Format

      Za chwilę nie ogarną serwerów. Ładowarki i tak wkrótce padną.

      • 19 0

    • Normalnie: Kupujesz baterie do roweru z ładowarką

      W mevo, kupujesz baterie do roweru z 1/20 ładowarki :)

      • 13 0

    • jeśli w zamówieniu było 150, to jest 150 i nigdy nie będzie 151, no chyba że podpisze się kolejny aneks za niezłe miliony

      • 2 0

  • (19)

    ale nie wiem czy te kary to dobry pomysl, niby spoko bo miasto zarobi, oni sie naucza czegos, ale to tylko poglebi ich problem. Jezeli zrobili zalozenie biznesowe, a sa tak bardzo w d*pie, ze beda musieli je kilka razy ponownie przeliczyc, za bardzo niedlugo sie moze okazac, ze firma padnie, rozprawy, sady i lata bez systemu, rowery zgnija w magazynie, stojaki rozkradna menele i bedzie truchlo nie meva :/

    • 253 40

    • (4)

      maja te kary wliczone w biznes. nie bój żaby...

      • 39 9

      • Mają tak wliczony (3)

        że spółka ogłosi upadłość i będzie po rowerach na dobre

        • 27 5

        • Głupki tam nie pracują (2)

          Sprawdzali, jak bardzo mogą polecieć w kulki z Trójmiastem.
          A policzone było na 100% z zapasem.

          • 40 3

          • Tak policzone jak te rowery? (1)

            • 12 1

            • A co kogo rowery?

              Inwestorów obchodzą przychody i wydatki.

              • 26 1

    • a jaka to bedzie roznica w stosunku do stanu obecnego?

      i tak te badziewia sa niedostepne.

      • 27 1

    • Juz o to sie nie martw. Wlos im z glowy nie spadnie

      • 15 4

    • Spoko.

      Kto miał na tym zarobić, już zarobił.

      • 38 0

    • czyli klasyczny miś ... i o to być może chodziło :(

      • 22 2

    • Kary to bardzo dobry pomysł

      Jak solidnie dostaną w d... to następnym razem 2 x się zastanowią zanim się wezmą za coś, co ich przerasta.
      Rowery będą - jak nie te to inne; jak się okazało, zainteresowanie jest tak duże że spokojnie da się na tym zarobić w normalnym modelu biznesowym.

      • 19 3

    • Nextbike to gigantyczna firma z Niemiec (1)

      Na Trójmieście nie popłynie bo ma jeszcze dziesiątki tysięcy rowerów w innych miastach Europy... A wiedzieli na co się piszą i czasu było też co nie miara... Poszli po łebkach to niech teraz kary płacą!

      Brak presji tylko zmniejszy ich zainteresowanie problemem i dopiero będzie kaszana.

      • 51 0

      • tylko mevo spółka córka

        • 8 2

    • I dobrze. Za to kolejny system będzie już dobry.

      Lepsze to, niż męczyć się 6 lat z czymś takim.

      • 13 2

    • Nie martw się (1)

      Ta firma robi rowery na cały świat i to normalne rowery, których wdrażanie i obsługę mają już przetestowane w X miejscach na świecie. Tutaj to upaść może co najwyżej oddział w Polsce, ale cała firma ... nieee.
      Gdańsk jest wyzwaniem, nauczą się na błędach, będą stosować dalej.
      Wydaje mi się całkiem normalnym, że robiąc coś po raz pierwszy popełnia się błędy.

      • 9 5

      • Od strony firmy - normalne. Od strony zarządu obszaru metropolitalnego zamieszkiwanego przez ponad milion ludzi - skandal.

        Urzędnicy zgodzili się, żeby zrobić z nas króliki doświadczalne wielkiej firmy, za nasze pieniądze. Porażka.

        • 9 1

    • pomyśl o innych

      Inne firmy również startowały w przetargu. Darowanie kar partaczom jest nie w porządku dla pozostałych firm startujących w przetargu.

      • 24 0

    • Kolejny który musi chwalic sie głupotą i snuje jakies wizje kataglizmu! (1)

      Po pierwsze to prywatny biznes i jak się nie sprawdza nie wywiązuje to pada takie są prawa rynku ! Niby dlaczego inni oferenci którzy w przetargu mieli wyższe oferty właśnie przez takich maja tracić! Głąbie jest przetarg i jakiś cwaniak daje ofertę najniższą a potem nie potrafi się z niej wywiązać ,mimo ze zgodził się na kary .Ta firma nie zbankrutuje bo to wielka niemiecka firma i co najwyżej może stracić kontrakt a on zostanie przejęty przez kogo innego. Brednie które wypisujesz są niesamowite i właśnie przez takich głąbów jak ty mamy ten burdel bo się cackająca z tymi co oferują buble jak ten.

      • 19 2

      • Najpierw podstaw polskiego się naucz, zanim zaczniesz wyzywać innych - to "nieboli". Chyba że jesteś nieukiem i tak odreagowujesz swoje kompleksy, bo boli.

        • 1 8

    • Kary bez sensu

      Zgadzam się, ze kary tylko dobija ten super projekt, życzę twórcom powodzenia a zasadzajacym kary zdrowego rozsądku, pozdrawiam współużytkowników Mevo

      • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum