• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska Szkoła Rowerowa zaprasza na zajęcia

Krzysztof Kochanowicz
17 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Rower to nie tylko moda i rekreacja, rower to także miejski środek transportu, którym wypadałoby nauczyć się jeździć, tak by nie stwarzać zagrożenia dla siebie samego, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Rower to nie tylko moda i rekreacja, rower to także miejski środek transportu, którym wypadałoby nauczyć się jeździć, tak by nie stwarzać zagrożenia dla siebie samego, jak i innych uczestników ruchu drogowego.

W sobotę, 19 lipca ruszają pierwsze zajęcia teoretyczno-praktyczne z umiejętności poruszania się rowerem po mieście. Gdyńska Szkoła Rowerowa to seria bezpłatnych warsztatów dla mieszkańców miasta, którzy dają się przekonać, że rower jest dobrą alternatywą do poruszania się po mieście na co dzień. Będzie okazja uaktualnić wiedzę o przepisach drogowych, poznać dobre praktyki i ciekawe rozwiązania typowych problemów. Sprawi to, że rower stanie się przyjaznym i bezpiecznym towarzyszem miejskich podróży nie tylko w celach rekreacyjnych.



Połączone siły stowarzyszeń In gremio i Rowerowej Gdyni gwarantują innowacyjne i nieszablonowe metody szkolenia w oparciu o doświadczenia innych miast. Każdy uczestnik oprócz skondensowanej dawki teorii sprawdzi swoje umiejętności podczas indywidualnego przejazdu pod okiem eksperta. Wszystko po to, aby zachęcić jak najwięcej gdynianek i gdynian do zmiany przyzwyczajeń transportowych w codziennym życiu.
Pierwsze zajęcia odbędą się już na sobotę, 19 lipca. Zarejestruj się już dziś !

Szkolenia adresowane są do mieszkańców Gdyni, którzy ukończyli 18 lat.
Zajęcia są bezpłatne, jednak liczba miejsc limitowana. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Szczegółowe informacje można uzyskać kontaktując się:
-Mail: szkolarowerowa@ingremio.edu.pl
-Tel.: +48 58 624 05 09

Kolejne spotkania odbędą się w:

-sobotę, 26 lipca,
-sobotę, 2 sierpnia,
-sobotę, 9 sierpnia,
-sobotę, 16 sierpnia.

Projekt jest finansowany przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni w ramach realizacji zaleceń audytu BYPAD.

opracował:

Miejsca

Opinie (79) 1 zablokowana

  • Niezwykle cenna inicjatywa (1)

    Oby takich akcji było więcej!

    • 22 8

    • pop...lo w mozgach juz?

      • 6 11

  • (26)

    Bardzo ładna pani na tym zdjęciu.

    • 47 3

    • (20)

      Chciałbym zobaczyć jak pedaluje w tym stroju

      • 12 7

      • Normalnie (18)

        W obcasach się dużo wygodniej jeździ rowerem niż chodzi. Przejedź się kiedyś do Danii, taki widok na ichniejszych drogach rowerowych jest czymś zupełnie normalnym.

        • 18 1

        • W Kopenhadze (15)

          widzialem goscia w garniturze na rowerze. Chyba jechal do biura. Nikogo to nie dziwilo. W Polsce pewnie Kris by to komentowal, bo malo w zyciu widzial.

          • 20 1

          • (6)

            Gościa w garniturze na rowerze to ja kiedyś i w Gdańsku widziałem.
            W Kopenhadze gdzieś w tak po dziesiątym przestałem zwracać uwagę, bo tam sporo ludzi wychodzi z założenia, że skoro jedzie rowerem do pracy to ubiera się jak do pracy.

            • 15 0

            • (5)

              Mimo to Krisa i jemu podobnych to dziwi. Tacy ludzie mysla ze roweru uzywa sie tylko w celach sportowych i trzeba miec trampki.

              • 14 3

              • Kto podróżuje temu takie widoki nie są obce... (4)

                ...czy to stolica Paryża, Danii, Holandii...tam by nie stać w korkach wielu ludzi biznesu i nie tylko przesiada się właśnie na rower. Bardzo często poruszają się to w garniturze, to w sukience i butach na obcasie. Kiedyś widziałem nawet takiego bucika na szpilce z blokiem szosowym !
                ...tam jednak ubiór nikogo nie dziwi, każdy ubiera się jak chce i nikt nikomu palcem nie wytknie, że jest niestosownie na rower ubrany. U nas, to prawie jak na dzikim zachodzie, albo wręcz wschodzie... ;-/
                ...na szczęście poprzez edukację i dobre przykłady zaczyna się to zmieniać ;)
                PozdRower... i więcej uśmiechu na co dzień !

                • 14 1

              • Popieram... (3)

                ale napisz mi proszę, co jest stolicą Paryża? ;P

                • 16 1

              • (1)

                wierza ajfla ploszem pana

                • 4 2

              • kasztaniary z Placu Pigalle

                • 0 0

              • hehe, ale czujny :)

                • 5 0

          • (7)

            Postarajmy się to samo zrobić wszyscy w Trójmieście, aby ludzie przesiedli się na rowery!

            • 6 4

            • Ale po co? (6)

              Dlaczego chcesz zmuszać ludzi do przesiadki na rower, czy cokolwiek innego? Przeszkadza Tobie, że chodzą, albo jeżdżą autobusami, albo samochodami? Zmieniać powinno się zachowania patologiczne, typu parkowanie na ścieżkach rowerowych, czy nie zwracanie uwagi na innych poruszających się po mieście. Ale dajmy ludziom wolność wyboru czym chcą się poruszać. Tak samo jak złe jest piętnowanie ludzi, którzy jeżdżą w garniturze, czy też obcisłych sportowych ubraniach na rowerze, tak samo kiepskim pomysłem jest gnębienie tych, którzy wybrali samochód do poruszania się po mieście.

              • 6 9

              • (1)

                Ale kto mówi o gnębieniu? czemu tak wyolbrzymiasz?
                Chodzi o propagowanie proekologicznych środków transportu lub zdrowego trybu życia, a także edukację kierowców samochodów.

                • 8 4

              • Nie wyolbrzymiam. Propagowanie niestety w naszej rzeczywistości często przejawia się właśnie gnębieniem kogoś, albo działaniem proekologicznym, ze szkodą dla środowiska. Niestety, wychodzi krótkowzroczność i nastawienie tylko na efekt. Tak jak w przypadku elektrowni wiatrowych zaczynają być problemy z ich hałasem, tak jak z używaniem akumulatorów zamiast ropy pojawia się problem z ich utylizacją, tak samo promując ścieżki rowerowe stwarza się często zagrożenia i konflikty, zamiast je rozwiązywać. Sam jeżdżę dużo rowerem, jak i samochodem i po prostu widzę co się dzieje. Ścieżki są czasem tak wciśnięte, że ciężko jadąc rowerem zauważyć samochód. Chociaż to nie jest aż taki problem jak kiedy jedzie się samochodem, bo jednak trzeba wysunąć całą maskę na chodnik, czy ścieżkę, żeby dopiero upewnić się czy nikt nie jedzie. Wyjeżdża wtedy Bogu ducha winny kierowca, żeby się upewnić, a tu jedzie rowerzysta i psioczy na "blachosmrody", że mu się na ścieżkę pakuje. Kolejny kilometr ścieżki doliczony do statystyk "propagowania proekologicznych środków transportu" ;) Rozumiesz? Nie jestem przeciwny budowaniu ścieżek, czy innych inicjatyw, ale róbmy to z głową, a nie z nastawieniem "teraz wszystko robimy pod rowery" zapominając o pieszych, autobusach, czy też samochodach. Bo samochody nie znikną, tak jak nie zniknęły w wychwalanym prorowerowym Amsterdamie.

                • 8 5

              • I jaki przymus ci chodzi ? Tu jest mowa o szkoleniu rowerzystów - ludzi, którzy jeżdżą (3)

                na nich już od jakiegoś czasu a nie zatrzymywaniu samochodów, wyciąganiu z nich siłą ich kierowców i wsadzaniu ich na rowery wbrew ich woli ;) .

                • 5 2

              • Ależ Wojciechu... (2)

                ja nie odnosiłem się do treści artykułu, lecz do wypowiedzi, że powinniśmy coś robić aby "wszyscy w Trójmieście" przesiedli się na rowery :)
                A taka scenka z wyciąganym na siłę kierowcą i wsadzanym na rower była by świetną ilustracją satyryczną, tego jak się czasem promuje ;)
                Nawet sobie wyobrażam taką akcję. W przypadku zostawienia samochodu na ścieżce rowerowej odholowanie, a na miejscu zostawiony rower dla kierowcy... żeby zobaczył świat z innej strony... wystarczy tylko szepnąć słówko w magistracie, dostać dotację z Unii i działamy :)

                • 4 6

              • o masz... ktoś się tu podszył, ale dobrze mówi :)

                • 1 4

              • a widzisz eM - czytać nie potrafisz :) stworzyłeś "cytat", który cytatem nie jest :)

                • 0 0

        • Może jeździ się dobrze, bo obcasy łapią pedały. (1)

          Jednak, gdy trzeba nagle zahamować i podeprzeć się nogą, w takich butkach łatwiej skręcić kostkę niż w płaskich.

          • 0 2

          • Ta Pani, raczej dużych prędkości na tym rowerze nie osiągnie, wiec i zagrożenie male. Połamać sie można nie wiadomo jak by sie zabezpieczyło, jeżeli sie nie uważa.

            • 5 1

      • a ja zobaczyć jak jeździ wierzchem

        • 1 3

    • (2)

      Dzięki.
      Przekaże mojej dziewczynie dziś wieczorem przy winie....
      A jutro rano przy śniadaniu sam jej to powiem.

      • 1 2

      • Wnioskuję z tego, że wieczorem przy winie nie będziecie razem, skoro dopiero rano, przy śniadaniu "sam jej to powiem" ;)

        • 1 0

      • A co twoją dziewczynę obchodzi jakaś pani na zdjęciu?

        • 3 0

    • więcej zdjęć poproszę !!!

      • 3 0

    • czy ona nie chodziła do humana w 3 LO?

      • 0 1

  • (5)

    No tak, za malo jest sciezek rowerowych to trzeba uczyc jak jezdzic i kombinowac, sciezka-ulica-chodnik itd

    • 10 7

    • (4)

      Jakby kultura kierowców samochodów była wyższa to i ścieżki rowerowe nie byłyby tak bardzo potrzebne - jedynie wydzielony pas ruchu.

      • 7 1

      • (2)

        Tylko nikt tych pasow nie wydziela i buduja ci droge rowerowa zygzag jak na Morskiej :)

        • 5 3

        • (1)

          W tym zygzaku najgorsze jest to, ze trzeba tak długo czekać na zielone światło na przejściu. Ta ścieżka nie jest praktyczna. Robienie głupków z rowerzystów. Bez sensu trzeba przejeżdżać w tą i z powrotem przez jezdnię.

          • 9 1

          • Najgorsza na Morskiej jest ścieżka idąca przy przystankach, gdzie ludzie wychodząc z autobusu nie patrzą na nic i idą chodnikiem, ścieżką....
            Ostatnio gdy jechałam przy Morskiej jedna Pani, stojąc na środku ścieżki rowerowej, powiedziała do mnie: tu jest przystanek i musi Pani zsiąść z roweru.
            Bądź tu mądry i dogódź wszystkim.....

            • 4 2

      • gdyby była wysoka kultura wynikająca z odpowiednio egzekwowanego prawa

        wystarczyłoby na większości ulic uspokojenie ruchu - przy okazji nastąpiłaby redukcja ruchu - dzieci mogłyby dojeżdżać do szkół samodzielnie, co zdjęłoby sporą część ruchu w porannych godzinach szczytu.

        • 0 0

  • Na zdj. widać bardzo praktyczny nowoczesny strój rowerowy. (6)

    Rower wygląda jak rekwizyt. W takich szpilach na pewno jest bezpiecznie i wygodnie pedałować, a krótka sukienka i to powoduje, że majtochy widać ;)

    • 10 16

    • Przynajmniej atrakcyjnie wygląda, (1)

      nie to co ty w rozdeptanych trampeczkach i pomiętych dresach.

      • 11 3

      • A co ty masz do trampek i dresów?

        Owszem, wygląda atrakcyjnie... chociaż jak dla mnie najatrakcyjniej wyglądają kobiety na rowerach szosowych :)

        • 3 2

    • ...czyli do sportowego auta tylko w kasku?

      ogarnij się, to miejski rower!

      • 12 1

    • W krótkiej sukience lepsza wentylacja a pod spodem mogą być bokserki rowerowe, ja tak jeżdżę ;)

      • 7 0

    • Aj tam zaraz majtochy. A skąd wiesz, że pani je ma na sobie? Sprawdzałeś?

      • 3 3

    • Pedał bierze się pod obcas, więc szpile jak najbardziej. I proszę mi tu nie wyjeżdżać , że nieefektywne takie pedałowanie. jak dama chce efektywnie, to do czółenek montuje bloki spd.

      • 4 0

  • Ogolnie w cywilizowanych krajach jedzie sie czesto do pracy na rowerze. (17)

    Kopenhaga, Sztokholm, Amsterdam, Berlin, Zurich to sa miasta przyjazne mieszkancom. Gesta siec rowerowa i efektywny transport publiczny. U nas dzialania pozorujace, skmka z dziura, sciezki niby sa ale zaprojektowane nieuzytecznie, ale za to duzo PRu.
    Za kozaka dalej uwaza sie karka w suvie na blachach GWE. Czyli mentalnosc chlopa panasczyznianego gubi nasz piekny kraj.

    • 16 6

    • ...dobry początek a potem wyszły kompleksy (2)

      • 7 4

      • To nie kompleksy, to doswiadczenie, ale i tak idziemy w dobrym kierunku.

        • 5 5

      • Zgadzam sie

        pierwsze wrażenie pozytywne, ale potem widać ze koledze słoma z butów wystaje.

        • 4 3

    • (7)

      Najpierw musi zmienić się mentalnośc cebulaków, a tego jakoś nie widzę.
      Za dużo kompleksów, które trzeba wyładowac na drodze jeżdząc starym szrotem.

      • 8 3

      • nawet nie wiesz jaki jestes smieszny (6)

        jestes taki sam cebulak tyle, ze na rowerze....
        rower, samochod, autobus - to sposob na przemieszczanie sie. wybiore to co jest mi najbardziej wygodne. rower jako srodek komunikacji w Gdyni to bardzo zly wybor:
        - klimat nie sprzyja ( zmino, mokro...)
        - brak infrastruktury ( siec sciezek rowerowych w Gdyni to zart - zero logiki, konsekwencji... )
        - brak prysznicow.... :-) ( juz widze i czuje tych wszystkich przepoconych rowerzystow )
        - niesprzyjajaca topografia miasta - wzgorza
        - jak na rowerze zawiesc dwojke dzieci do przedszkola a potem pojechac do pracy?
        zwolennikom jazdy na rowerze brakuje rozsadku.... podchodza do swojego hobby emocjonalnie i chca wszystkich wokolo na sile przekonac do tego.... to po prostu glupie i wyjatkowo niedojrzale

        • 10 9

        • widac ze malo jeszcze w zyciu widziales :D (1)

          • 5 8

          • zapewne sporo wiecej od ciebie....

            ja tez mam kilka kompow w domu i moge sobie naklikac glosow.....

            • 6 4

        • No jak no jak? No rowerem. (3)

          tu masz informacje o dowożeniu dzieci do przedszkola na oficjalnej stronie Danii:
          denmark.dk/en/green-living/bicycle-culture/cycling-to-kindergarten/

          tl;dr:
          powyżej 3 lat zaczynają dojeżdżać na własnych kołach, a młodsze wozi się tak:
          flickr.com/photos/16nine/1566479253/in/set-72157626068878464

          I to jest normalne. U nas mam nadzieję też niedługo będzie.

          • 7 7

          • ile masz lat? 12? (1)

            co gdy dziecko nie chodzi do szkoly w rejonie?

            • 7 4

            • a) przeprowadzić się blisko szkoły,
              b) przenieść dziecko do szkoły blisko mieszkania.

              • 4 4

          • jeszcze apropos Danii

            ide o zaklad, ze w Danii nigdy nie byles.... gdybys byl to:
            1. zauwazylbys roznice w infrastrukturze
            2. zauwazylbys roznice w uksztaltowaniu terenu
            3. dostrzeglbys rowniez roznice w klimacie....
            lobby rowerowe w PL to gromada nawiedzonych idiotow - zero pojecia o swiecie, zyciu itp....

            • 9 5

    • To brak odpowiedniej polityki i konsekwencji w działaniu (5)

      Nasi urzędnicy wszystkim chcą dogodzić, a tak się nie da. Albo stawiamy na komunikację i pakujemy w kasę w autobusy, buspasy, etc.., albo stawiamy na rowery i budujemy odpowiednią infrastrukturę oraz dopasowujemy skrzyżowania pod rowery, albo hołubimy kierowców budując kolejne drogi, instalując Tristara, etc...
      U nas wszystko na raz, a nawet więcej bo doszła budowa PKM, i nic konkretnego z tego nie wychodzi. Wszyscy dookoła narzekają, jedni na drugich psioczą.

      • 0 4

      • Na tym polega zrównoważony rozwój (4)

        Za komuny było jak mówisz: Najpierw przemysł ciężki - kopalnie, walcownie, a potem buty i paletka. Do pełnego zaopatrzenia w paltociki ie zdążył PRL dojść.

        Ludzie nie są spod jednej sztancy. Jedni dadzą się namówić na autobus, ze względu na koszty, innych tam nie zawleczesz, bo smród i tłok, ale jak szepniesz o ekologii i dasz ścieżkę, to porzucą samochody. Osobówek nie da się wyeliminować, więc oprócz autobusów i ścieżek, niezbędne jest zwiększanie przepustowości dróg miejskich.
        A że kasy za mało? Za mało to jest i będzie zawsze i każdemu. Gdyby było dość, można by porzucić ideę pieniądza w ogóle.

        • 3 0

        • (2)

          Ale właśnie dlatego, ze nie ma kasy, więc idea zrównoważonego rozwoju wszystkich środków transportu nie ma racji bytu. Po pierwsze więc, odchodzi się od rozbudowy sieci dróg w miastach, bo to najwięcej kosztuje a efekty są mizerne. Dodatkowo za pomocą różnych mechanizmów zniechęca się do wjazdu samochodami co centrów miast.
          Dlatego wiele miast postawiło na rozwój komunikacji miejskiej, jak Berlin czy Londyn. Inne, jak w krajach skandynawskich, promuje się infrastrukturę rowerową. Chociaż Londyn też wyłożył teraz kilka miliardów(!) funtów na rowery. Widać, komunikacja zaczyna się zapychać, albo są inne powody.
          My mamy wspaniały szkielet komunikacyjny w postaci SKM + budowana PKM i to powinno być odniesieniem do dalszych planów. Czyli park drive'y dla samochodów i przesiadki do komunikacji lub na rowery.

          • 2 1

          • (1)

            Londyn ostro finansowo zniechęca do wjazdu i trzymania auta w centrum, a i tak w godzinach szczytu są straszne korki. Komunikacja miejska- autobusy i metro są dla nas na poziomie nieosiągalnym, infrastruktura rowerowa więcej niż bardzo dobra. To jest zrównoważony rozwój w warunkach posiadania dużej kasy. Z tym, że Londynto najbogatsze miasto Europy, jedno z najbogatszych na świecie.

            • 0 2

            • aleś podał przykład. Lądek ostatnio tępi ruch rowerowy,a drogi rowerowe maja o szerokości pół metra. zobacz zobacz http(dwukropek)//www(kropka)theguardian(kropka)com/environment/bike-blog/2014/jul/07/is-the-metropolitan-police-punishing-cyclists-for-frivolous-offences

              • 0 0

        • niestety, nie zawsze się da zwiększyć przepustowość dróg miejskich

          stąd sens inwestowania w PKM oraz system rower + SKM

          • 0 0

  • Super ! Super ! Super ! (1)

    Przejazdy będą nagrywane, aby omówić błędy podczas jazdy, ale czy będą później upubliczniane?
    Gdzie odbywać się będą zajęcia teoretyczne?
    Świetna inicjatywa!

    • 7 2

    • Ja również chciałabym uzyskać odpowiedzi na te pytania Panie Kochanowicz :]

      • 2 1

  • czy ta pani prowadzi zajecia? (1)

    Nic dziwnego,ze liczba miejsc ograniczona

    • 11 0

    • no i wyraźnie w regulaminie jest, że uczestnik musi być od 18 lat...

      • 0 0

  • Gdyńska Szkoła Rowerowa (1)

    Bardzo ciekawa inicjatywa. W ramach takich zajęć przydałoby się szkolenie z zakresu -zakładanie łańcucha, klejenie dętki, smarowanie i konserwacja roweru.
    Jeżdżę do pracy rowerem i z doświadczenia wiem że takie wiadomości są potrzebne zwłaszcza początkującym.

    • 14 1

    • Święta racja!

      • 1 1

  • Jakie te GDYNIANKI sa pieknie a do tego posiadają wspaniałe rowery (1)

    i nie muszą wypozyczać jak w Sopocie. Sam bym chciał być jej instruktorem jazdy:))

    • 10 1

    • ona twoim, misiu puszysty, ona twoim

      • 1 0

  • kto to finansuje i dlaczego tak drogo? (7)

    ciekaw jestem czy na to marnotrawione sa publiczne srodki....

    • 4 9

    • (6)

      co ty w ogóle pitolisz ?!! aż żal...
      przecież to jest w ramach PROJEKTU ! Wiesz co to takiego?!

      • 3 5

      • wlasnie pytam kolku ile to kosztuje - nie rozumiesz po polsku? (5)

        ile publicznych pieniedzy marnowane jest na te zabawe? ile dziur w drogach nie zostanie zalatanych bo Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni wyda pieniadze na nauke latania detek?

        • 3 6

        • (4)

          Zamiast łatać dziury w drodze, trzeba najpierw nakarmić dzieci!

          • 2 5

          • zeby to jedzenie dzieciom dowiezc trzeba najpierw zalatac dziury w drogach (2)

            to chyba oczywiste, prawda?

            • 1 5

            • nie przesadzaj (1)

              nie ma aż takich dziur żeby nie dało się dowieźć jedzenia

              • 3 2

              • nie jadasz jajek?

                • 0 1

          • Te łapki w dół to nawiedzeni kierowcy, młodzieńcy nielubiący dzieci, czy internauci niejarzący ironii?

            • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum