• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wygodniej dla pieszych i rowerzystów na Małokackiej

Patryk Szczerba
20 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowa nawierzchnia chodnika na Małokackiej ma zachęcić do jazdy rowerem. Nowa nawierzchnia chodnika na Małokackiej ma zachęcić do jazdy rowerem.

Ok. 400 tys. zł. kosztował remont odcinka ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,2 km przy ul. Małokackiej w Gdyni. Rowerem nadal można jednak jechać po nim tylko w kierunku Witomina. - To bezpieczne dla pieszych, bo znaczne wzniesienie sprawia, że ruch rowerowy jest powolny - mówią urzędnicy.



Urzędnicy tłumaczą, że nowa nawierzchnia na chodniku przy ul. Małokackiej to kontynuacja zmian rozpoczętych w 2017 roku. Wtedy na ulicy w kierunku Witomina wyznaczono buspas. To sprawiło, że ruch rowerowy pod górę mógł odbywać się tylko chodnikiem, bo jazda środkowym pasem mogłaby stwarzać zagrożenie.

Ulica Małokacka: stara nawierzchnia wykorzystana



Problem w tym, że nawierzchnia na chodniku nie zachęcała ani do jazdy rowerem, ani do spacerów. Po kilkunastu miesiącach zdecydowano się na remont. Na istniejącej powierzchni położono nową nakładkę bitumiczną, wykorzystując starą nawierzchnię jako podbudowę.

Fragment ciągu pieszo-rowerowego, który przylega do jezdni, zyskał też przy okazji nowe krawężniki. Nadal pozostał ciąg zieleni, który jest wykorzystywany przez kierowców do parkowania samochodów podczas meczów na stadionie miejskim.


W dół rowerem po Małokackiej tylko jezdnią



Podobnie jak w ostatnich miesiącach rowerem będzie można jechać tylko do góry. W dół trzeba jechać ulicą, o czym informują znaki drogowe. Na jezdni są też wymalowane tzw. sierżanty rowerowe, czyli znaki poziome z rowerem i strzałkami wskazującymi kierunek ruchu.

Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o podniesienie bezpieczeństwa pieszych, którzy na ciągu pieszo-rowerowym mają oczywiście pierwszeństwo. Znaczne wzniesienie sprawia, że ruch rowerowy jest powolny i nie stwarza zagrożenia, które mogłoby się pojawić, gdyby dopuścić ruch rowerowy w dół.

Czytaj też: Buspasem po Małokackiej dwa razy szybciej niż w korku

- Dla podniesienia bezpieczeństwa, pas do jazdy w dół został specjalnie poszerzony względem pozostałych. Dodatkowo, po zakończeniu remontu, zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu ułatwiająca rowerzystom zjazd na jezdnię tuż za stacją benzynową - zapewnia Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Remont 1,2-kilometrowego odcinka kosztował ok. 400 tys. zł.

Miejsca

Opinie (163) 7 zablokowanych

  • Dołączam się do licznych opinii, że jazda rowerem w dół na tym odcinku to igranie z życiem. Zupełnie niezrozumiała argumentacja z bezpieczeństwem pieszych - na Kieleckiej (gdzie jak też już wielu pisało, pieszych jest znacznie więcej) bezpieczeństwo pieszych już nieważne? Czy może jednak rowery stwarzają mniejsze zagrożenie niż pędzące w dół 80 km/h i więcej samochody?

    • 13 1

  • Może bardziej kolorową tą rowerówkę w dół, i co z kałużami?

    Chodniczek bardzo przyjemny, przetestowałem,
    Jednak w dół dalej słabo się jeździ,
    Z prawej strony woda albo płynie, albo stoi...
    Bezpieczne ani przyjemne to nie jest.

    • 5 0

  • Dobrze! Jeszcze wydzielić pasem część rowerową w dół i ok. (2)

    Szkoda że głupi Gdańsk nie zdecydował się na coś takiego na Kartuskiej

    • 2 5

    • Po przeczytaniu opinii, oczywiście uważam że prawa część pasa powinna być równa i odpowiednio odwodniona i jak napisałem wydzielona, inaczej to nie ma sensu.

      • 1 0

    • Na Kartuskiej w Gdańsku w dół legalnie jezdnią możesz jechać. Pas jest zbędny

      • 0 0

  • co za dno (2)

    a najlepszy jest pseudorowerowy pas w dół......jak jedzie autobus to lepiej wjechać w las....jak na mój gust to ten pas jest bardziej niebezpieczny niz ruch w obie strony rowerem po ścieżce...ale cóż, rowerowa gdynia

    • 8 2

    • po jezdni jedzie się środkiem pasa. jak jeździsz przy krawędzi to co się dziwisz (1)

      • 3 1

      • Tyle że pas dla rowerów w tym miejscu jest na krawędzi ulicy.

        • 3 0

  • co za dno 2

    można by zrobić w dół ścieżkę pod lasem, ale farbą sie tego nie załatwi, lepiej namalowac rower i jakieś strzałki niż zrobić ścieżkę.....

    • 5 0

  • Drogi rowerowe w Gdyni to jeden wielki haos (2)

    Drogi rowerowe w Gdyni to jeden wielki haos, jak jadę rowerem do śródmieścia to jest kongo. Ja mam problem, żeby się połapać a znam miasto, turyści bez szans na przeżycie.
    Mogliby w końcu wytyczyć ścieżki rowerowe z prawdziwego zdarzenia, bezpieczne, połączone i dobrze oznaczone, a nie jakieś kontrapasy, urwane by za chwilę biegły drugą stroną...masakra.

    • 10 2

    • Chaos...

      Błagam...

      • 1 0

    • Z za biurka

      wygląda to inaczej ,bezpiecznie i kolorowo !

      • 0 0

  • Lepiej? Ktoś tu upadł na głowę.

    • 5 1

  • Super korzystam!!!

    często późnym wieczorem czuje się bezpiecznej niż na ulicy...ale no właśnie jadę na Chwarzno i od Taxi spowrotem na ulice. Żeby nie było za łatwo

    • 1 0

  • a samochodem nie da się już po gdyni jeżdzić. (2)

    • 5 1

    • To nie jezdzij

      • 5 1

    • po ich ilości można stwierdzić że jest wręcz odwrotnie. To eldorado dla samochodziarzy..

      • 3 0

  • Znowu coś p. Furkiel wam nie wyszło !!!!!!

    Nie wszyscy rowerzyści są Szurkowskimi i umieją pędzić po jezdni !!!!!. Wczoraj mijana babcia wnet wpadła na samochód z przeciwka. Jak jedzie wolno , to kierowcy zjeżdżający do stadionu są blokowani. Nie wszyscy rowerzyśi mają prawidłowe oświetlenie.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum