rowery

stat

Gdynia: wygodniej dla pieszych i rowerzystów na Małokackiej

Nowa nawierzchnia chodnika na Małokackiej ma zachęcić do jazdy rowerem.
Nowa nawierzchnia chodnika na Małokackiej ma zachęcić do jazdy rowerem. mat. prasowe

Ok. 400 tys. zł. kosztował remont odcinka ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,2 km przy ul. Małokackiej w Gdyni. Rowerem nadal można jednak jechać po nim tylko w kierunku Witomina. - To bezpieczne dla pieszych, bo znaczne wzniesienie sprawia, że ruch rowerowy jest powolny - mówią urzędnicy.



Urzędnicy tłumaczą, że nowa nawierzchnia na chodniku przy ul. Małokackiej to kontynuacja zmian rozpoczętych w 2017 roku. Wtedy na ulicy w kierunku Witomina wyznaczono buspas. To sprawiło, że ruch rowerowy pod górę mógł odbywać się tylko chodnikiem, bo jazda środkowym pasem mogłaby stwarzać zagrożenie.

Ulica Małokacka: stara nawierzchnia wykorzystana



Problem w tym, że nawierzchnia na chodniku nie zachęcała ani do jazdy rowerem, ani do spacerów. Po kilkunastu miesiącach zdecydowano się na remont. Na istniejącej powierzchni położono nową nakładkę bitumiczną, wykorzystując starą nawierzchnię jako podbudowę.

Fragment ciągu pieszo-rowerowego, który przylega do jezdni, zyskał też przy okazji nowe krawężniki. Nadal pozostał ciąg zieleni, który jest wykorzystywany przez kierowców do parkowania samochodów podczas meczów na stadionie miejskim.


W dół rowerem po Małokackiej tylko jezdnią



Podobnie jak w ostatnich miesiącach rowerem będzie można jechać tylko do góry. W dół trzeba jechać ulicą, o czym informują znaki drogowe. Na jezdni są też wymalowane tzw. sierżanty rowerowe, czyli znaki poziome z rowerem i strzałkami wskazującymi kierunek ruchu.

Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o podniesienie bezpieczeństwa pieszych, którzy na ciągu pieszo-rowerowym mają oczywiście pierwszeństwo. Znaczne wzniesienie sprawia, że ruch rowerowy jest powolny i nie stwarza zagrożenia, które mogłoby się pojawić, gdyby dopuścić ruch rowerowy w dół.

Czytaj też: Buspasem po Małokackiej dwa razy szybciej niż w korku

- Dla podniesienia bezpieczeństwa, pas do jazdy w dół został specjalnie poszerzony względem pozostałych. Dodatkowo, po zakończeniu remontu, zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu ułatwiająca rowerzystom zjazd na jezdnię tuż za stacją benzynową - zapewnia Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Remont 1,2-kilometrowego odcinka kosztował ok. 400 tys. zł.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

wydarzenia - imprezy i szkolenia

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »