• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia wśród miast naj... dla rowerzystów

Maciej Jaros, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia
31 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Urząd Miasta Gdyni - od tej strony także nie można dojechać do UM. Wystarczałoby parę metrów drogi rowerowej i dodatkowo przejazd przez jezdnię umożliwiający włączenie się do ruchu. Urząd Miasta Gdyni - od tej strony także nie można dojechać do UM. Wystarczałoby parę metrów drogi rowerowej i dodatkowo przejazd przez jezdnię umożliwiający włączenie się do ruchu.

Gdynia znalazła się w zestawieniu miast najmniej przyjaznych rowerzystom przygotowanym przez Rafała Muszczynko ze stowarzyszenia "Miasta dla rowerów", ale przecież w Polsce ścieżek rowerowych najwięcej jest w Gdyni... prawda?



O ile parę lat temu Gdynia wygrała w rankingu ilości ścieżek rowerowych, o tyle teraz miasto jest w zasadzie nieprzejezdne rowerowo. Na dobrą sprawę nigdy tak naprawdę przejezdne nie było. W rankingu brano pod uwagę jedynie długość ścieżek, ale w Gdyni było zawsze mnóstwo ścieżek donikąd i jak na razie niewiele się zmienia w tej kwestii. Należy też odróżnić ścieżki rekreacyjne (w tym te leśne) od dróg i tras rowerowych, które umożliwiają dojechanie np. z domu do pracy, nad morze, do kina czy na uczelnię.

Jednak nawet nie biorąc pod uwagę tego rozróżnienia obecnie jest nawet gorzej. Stare drogi rowerowe zostały zaniedbane (np. ta przy ulicy Morskiej), przy części z nich mniej lub bardziej celowo usunięto oznaczenia, w związku z czym są to tylko różowe chodniki. Dobry przykład na to drugie mamy w Orłowie przy al. Zwycięstwa od ul. Szyprów do ul. Nawigatorów i nieco dalej za skrzyżowaniem z Wielkopolską. Podobnie jest także w stronę Sopotu - fragment przed i przy siedzibie Vectry został zlikwidowany w ciągu ostatnich paru miesięcy. Jechaliście tamtędy? Tak, łatwo się pomylić, ale jak się przyjrzycie, to nie ma tam ani znaków poziomych (tzw. rowerków), ani znaków pionowych (np. nakazu jazdy rowerem). W stronę Sopotu pojawił się nawet znak zakończenia drogi rowerowej mimo tego, że chodnik wygląda dalej na podzielony, a przez ul. Popiela prowadzi przejazd rowerowy (formalnie niepołączony z drogą rowerową).

Węzeł Wzgórze ul. Świętojańska - nagły koniec nowej ścieżki, tu także zabrakło paru metrów i obniżenia krawężnika, aby móc płynnie kontynuować jazdę. Węzeł Wzgórze ul. Świętojańska - nagły koniec nowej ścieżki, tu także zabrakło paru metrów i obniżenia krawężnika, aby móc płynnie kontynuować jazdę.


Może to jednak część większego planu? Może oznaczenia zostały zdjęte celowo, bo i tak te drogi wiodły w gruncie rzeczy donikąd - przez to, że urywały się zupełnie niespodziewanie, de facto zmuszały rowerzystów do łamania prawa. To mniej więcej tak, jakby robić wszędzie ślepe uliczki i jeszcze nie oznaczać ich w żaden sposób.

Jeśli jednak oznaczenia zdjęto celowo, to powinien istnieć plan stworzenia prawdziwych dróg rowerowych, które umożliwią nam poruszanie się po mieście rowerem, prawda? Jak na razie planu na zrobienie nowych dróg, którymi można dojechać w konkretne miejsce, nie widać. Z jakiegoś względu miasto woli marnować nasze pieniądze na drogie i zbędne z tego punktu widzenia inwestycje. Konkretnie na kładkę rowerową na Obłuże obok istniejącej estakady i to nie z ul. Morskiej, tylko z ul. Janka Wiśniewskiego, która jest praktycznie niezamieszkana. W tym roku oddano także drogę niby-rowerową przy bulwarze, która nie dość, że zabiera miejsce spacerującym w cieniu, to już po paru tygodniach jest nierówna (o tym, że nie ma kontynuacji i jest w praktyce drogą do rekreacji rolkowo-wszelakiej, nie warto nawet wspominać).

Czy jest zatem jednak jakaś nadzieja? Być może tak. Prezydent Miasta Wojciech Szczurek powołał niedawno oficjalnie Gdyńską Radę Rowerową. Ma to być "zespół ds. koordynacji działań w zakresie rozwoju komunikacji rowerowej miasta Gdyni", który ma składać się z przedstawicieli: urzędników zajmujących się inwestycjami oraz stanem dróg, policji oraz organizacji niezależnych. Wśród takich organizacji jest także Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia.
Pozostaje mieć zatem nadzieję, że Gdyńska Rada Rowerowa zostanie potraktowana poważnie i wspólnymi siłami uda nam się trafić z zestawienia najmniej do najbardziej przyjaznych miast dla rowerzystów. Nie należy zapominać, że im mniej sfrustrowany rowerzysta, tym chętniej z roweru korzysta, a im więcej rowerzystów, tym mniej osób w korku.

ul. Morska - oznaczenia przy parkingu są nie tylko słabo widoczne, ale także mocno niejednoznaczne. ul. Morska - oznaczenia przy parkingu są nie tylko słabo widoczne, ale także mocno niejednoznaczne.


Więcej informacji:
1) Zestawienie miast najmniej przyjaznych rowerzystom (artykuł na stronie Polskiego Radia),
2) Budowa drogi rowerowej na bulwarze nadmorskim w Gdyni (artykuł na RowerowaGdynia.pl)
3) Działania władz miasta Gdyni 2011 (zestawienie z RowerowaGdynia.pl)

Zapraszamy do Rowerowej Gdyni

Jeśli chcesz mieć wpływ na powstające i istniejące drogi rowerowe w Gdyni, zasugerować zmiany w leśnych ścieżkach rekreacyjnych lub po prostu chcesz wiedzieć więcej o zmianach rowerowych w Gdyni, to zajrzyj na stronę Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. Zachęcamy także do dołączenia do naszego stowarzyszenia, dzięki czemu będziesz mieć dostęp do informacji z pierwszej ręki i jeszcze większy wpływ na rozwój rowerowy Gdyni.
Maciej Jaros, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (92) 3 zablokowane

  • (:oD (1)

    • 1 3

    • o co chodzi w tej modzie na ścieżki?

      konkretnie

      • 1 4

  • 87,37 % powiedziało tak

    • 14 5

  • świetny ranking (8)

    od dawna czekałem na taki ranking. bardzo trafnie opisuje on sytuacje rowerową w Gdyni. mieszkam w tym mieście od 2 lat, jeżdżę do pracy rowerem i przyzna muszę, Gdynia nie jest miastem dla rowerów. ślepe drogi, fatalne nawierzchnie, masakra. jest bardzo dużo do zrobienia. mam nadzieje, ze się uda. świetnym przykładem do naśladowania jest Gdańsk, każdy musi to przyznać, nawet najbardziej zadufany w swoim mieście gdynianin.tak więc DO ROBOTY !!!!!!!!!

    • 93 10

    • (4)

      niesamowite sciezek rowerowych ci zabraklo w Gdyni...to jest tak ogromny problem ze bedzie trzeba poprosic Gdansk o to zeby nam pokazal jak sie gospodaruje pieniedzmi... moze wybudujemy sobie centrum solidarnosci za 300mln jak w Gdansku...tylko szkoda ze w tym Gdansku o kazdej porze dnia i nocy jadac ulica Kartuska Slowackiego Okopowa Sandomierska stoje w godzinnym korku...moze to dobrze bo pracuje jako kierowca i placa mi od godzinny...musze podziekowac chyba Adamowiczowi!

      • 7 46

      • hahahahahahahahaha (3)

        co ma piernik do wiatraka? Wasze kompleksy waz zniszcza. To jest wlasnie cala gdynia, kiepskie miasto nawet nie moze sobie poradzic ze sciezami, a co dopiero drogi. Klapa jak zawsze.

        • 23 17

        • Najlepiej wybudowac shit towers, zapomniec go pomalowac, (2)

          w sasiedztwie ze starym magazynem i przechadzajacym sie po zapuszczonym terenie grubym cieciem z petem w mordzie co daje razem lady caloksztalt wizerunku tej wioski, wymieniac dalej ?

          • 15 7

          • bredzisz. Z drogami rowerowymi jest katastrofa, ale co ma do tego prywatna (1)

            inwestycja to nawet twój stary nie wie chyba. Widocznie byłeś robiony na zimnej patelni.

            • 15 7

            • od "starych" wara patologu nie kazdy sie urodzil w twoich klimatach marginesie.

              teraz nagle prywatna inwestycja hahaha wez lepiej wymysl cos innego postaraj sie!

              • 6 9

    • " świetnym przykładem do naśladowania jest Gdańsk":)))) (2)

      ale POjechałeś szkoda, że nie rowerkiem;))Zapraszam na Zaspe. W tej czterdziesto tysięcznej dzielnicy nie tylko nie wybudowano nawet metra drogi rowerowej to jeszcze nawet ta pomalowana przez pas startowy prowadząca prosto w drzwi prywatnej przychodni a obecnie została zniszczona, bo trwa budowa Aviatora.

      • 14 19

      • no właśnie może ktoś podpowie (1)

        jadąc dzisiaj rowerem nadmorską ścieżką około "Wielkiego Błękitu" na wysokości Zaspy zauważyłem tłumek ludzi obok ścieżki a tam drewniany krzyż znicze i wypalone w desce Michał O zginął 22.VII.11 przeżywszy 18 lat:((Jak to się stało? Na takiej niby bezpiecznej ścieżce? Czy jest regulamin jej używania i kto to kontroluje. Zginął młody człowiek, z ilości zniczy wynika, że pozostawił wielki smutek nie tylko dla rodziny.Więc zapytam jeszcze raz. Dlaczego?????????????????//

        • 3 7

        • ty ?? w Gdansku ??

          • 5 0

  • No, wreszcie ktoś powiedział Szczurkowi, że w tematyce rowerowej Gdynia jest mocno w tyle. (2)

    Może się zmobilizuje...

    • 71 12

    • przyjdzie czas i na ścieżki rowerowe

      ale najpierw lotniskoCała sztuka polega na właściwym czasie.

      • 5 20

    • jasne... zmobilizuje...

      pan szanowny nadal bedzie robil wylacznie to na co ma ochote. drogi rowerowe? niestety nie, sa zbyt malo medialne... za to lotnisko itp

      • 18 3

  • Polecam cyklistom ulicę Morską

    Przez nią zrezygnowałem z dojazdów do pracy rowerem. Strony jezdni trzeba 4 razy zmieniać a przy każdej zmianie poczekać 2 minuty na światłach. Nawierzchnia pamiętająca Gierka z technologią polegająca na namalowaniu białego pasa. Centrowanie kół gwarantowane po 1-szym sezonieCzasem odnoszę wrażenie jakiegoś celu w zniechęcaniu do jazdy rowerem co by paliwem czy biletem podtrzymać budżecik.

    • 59 5

  • Gdynia dla rowerów (2)

    Brawo za artykuł;nareszcie ktoś napisał prawdę -pamiętamy zdjęcie Szczurka i jakchchś urzędasów( jeden nawet w garniturze ) na "otwarciu" sciezki gdzieś w lesie w Chylonii(?),Gdynia nie jest przyjazna rowerzystom i rzeczywiscie inwestycje są bez głowy.Gdynia to moje miasto od 50(!) lat i bardzo dobrze sie rozwija, ale z rowerami dno.Powoływanie komisji i t.p. do spraw rowerów to bicie piany, za jakiś czas nikt o tym nie będzie pamiętał .WSTYD !!!!!!

    • 50 5

    • Ad. "komisja" do spraw rowerów

      Rada Rowerowa ma się CZĘŚCIOWO tylko składać z urzędników i przedstawicieli władz różnych po to żeby nie dochodziło (taką ja osobiście mam nadzieję) do absurdów widocznych na fotografiach. Z nieformalnych spotkań Stowarzyszenia z przedstawicielem władz miasta na razie nie wiele wynika, więcej udaje się załatwić z ZDiZ (część dróg rowerowych została naprawiona po naszych zgłoszeniach). Być może trzeba też więcej czasu, żeby urzędnicy odnaleźli się w nowej sytuacji - w końcu Stowarzyszenie powstało dopiero w zeszłym roku.

      • 0 0

    • Ad. "komisja" do spraw rowerów

      Rada Rowerowa ma się CZĘŚCIOWO tylko składać z urzędników i przedstawicieli władz różnych po to żeby nie dochodziło (taką ja osobiście mam nadzieję) do absurdów widocznych na fotografiach. Z nieformalnych spotkań Stowarzyszenia z przedstawicielem władz miasta na razie nie wiele wynika, więcej udaje się załatwić z ZDiZ (część dróg rowerowych została naprawiona po naszych zgłoszeniach). Być może trzeba też więcej czasu, żeby urzędnicy odnaleźli się w nowej sytuacji - w końcu Stowarzyszenie powstało dopiero w zeszłym roku.

      • 0 0

  • szczerze mówiąc wystarczyłby JEDEN człowiek, albo stowarzyszenie rowerzystów, (3)

    które już istnieje - NIE TRZEBA POWOŁYWAĆ DO TEGO KOLEJNEJ ARMII URZĘDASÓW.

    • 35 5

    • Ale znajomi "królika" muszą gdzieś zarabiać ... (2)

      i dlatego będą powstawały coraz to nowsze instytucje, stanowiska, itp ...

      • 5 3

      • (1)

        "szczerze mówiąc wystarczyłby JEDEN człowiek, albo stowarzyszenie rowerzystów"oraz jedna wizyta np w Danii gdzie ścieżki rowerowe sa niemal wszędzie. I to nie w formie chodnika oddzielonego pasem farby ale równe asfaltowe ściezki z sygnalizatorami i drogowskazami.

        • 6 1

        • chodzi o to, że ludzie mają już dość coraz wyższych cen żeby zasilać kolejnych

          urzędników, którzy nie dość że są de facto zbędni to jeszcze przeszkadzają w życiu codziennym, zrozumcie wreszcie, że kolejnej podwyżki VAT-u żeby była kasa na znajomych królika ludzie nie zniosą.

          • 3 0

  • dzieciaczki, które nie mają prawa jazdy mają radoche z artrykułu (3)

    Fakt, Gdynia ma najlepsze ścieżki rekreacyjne leśne, należy je tylko ciagle udoskonalać i modernizować. Następnie budowa rowerowych parkingów przy przystankach SKM i innych węzłowych. Jak już to osiągniemy budować tylko takie, które będą wykorzystywane przez cały rok (dadzą się odsnieżać, sprzątać) oby nie było jak jest w Gdańsku śą ścieżki przelotowe, ale pół roku nieczynne.

    • 15 38

    • (1)

      Te "najlepsze ściezki leśne" od zawsze tu byly z tym ze nie dawno porostu mianowali je leśnymi. A co do budowy to akurat główne ciągi komunikacyjne ścieżek nie mają !!! czyli AL. Zwycięstwa, ul.Morska, chyba że dla ciebie ścieżką jest biały pacek na starych płytach chodnikowych to fakt - w tym przodujemy !

      • 16 6

      • leśnymi / rowerowym, wybaczcie błąd, tak czy owak to zwykłe dukty w lesie

        • 8 5

    • Za to, przez pozostałą połowę roku są intensywnie eksploatowane, w tym m.in. do dojazdów do pracy, a do tego ci leśna droga nie posłuży.

      • 1 0

  • "mieć wpływ na powstające i istniejące drogi rowerowe w Gdyni,.." (4)

    Tak, chciałbym aby nie na ilość (bylejakość) i małe użytkowaniea gdyńskie ścieżki rowerowe były dobrze zaprojektowane tam gdzie są naprawdę potrzebne, będą prawidłowo eksploatowane, bezpieczne. zimą odśnieżane z infrastrukturą około rowerową. A miasto będzie równorzędnie rozwijać także ścieżki rowerowe rekreacyjne rozbudowane o różne turystyczne i rekreacyjne atrakcje i całą niezbędną bazę. Jestem za tym, aby ścieżki rowerowe transportowe była jak najwięcej projektowana przy pasie jezdni jednak dokładnie oznaczone i wylana np. NIEBIESKIM ASFALTEM. Korzystając ze ścieżek "przyjezdniowych" t.j. np. w Holandii łatwiej ją utrzymać, zabezpieczyć często również w newralgicznych wypadkach winne być drogami bezpieczeństwa, ewakuacji,.. np. przy wielkich imprezach a takich w Gdyni jest multum chodzi o to iż obok jest chodnik, gdzie nie wszyscy się mieszczą. Taka droga rowerowa "przelotowa" np. z granicy Sopotu do Rumii, Kosakowa, .. bardziej powinna przypominać jezdnie samochodową, żaden pieszy czy rolkarz nie powinien po nich chodzić, a jeżeli się odważy to powinen ostro być karany a najwięcej samochody i motocykle.Rowerzysta nie powinien napotkać na swojej drodze żadnego krawężnika (nawet obniżonego), lecz każdy powinien gładko przejechać w poprzek ulicy. Mało tego! Aby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo, przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych powinny być wyniesione w stosunku do jezdni, dzięki czemu kierowca musi przez nie przejeżdżać powoli.Tam, gdzie piesi mogliby schodzić na ścieżkę, np. przy przystankak trolejbusowych "A" itd. zastosować barierki. Ich wysokość należy jednak tak dobrać, by niemożliwe było zahaczenie o nie kierownicą, co prowadzić by mogło do wypadku czy urwania osprzętu. Taka przelotowa droga rowerowa winna być wykonana z asfaltu i umożliwia bezpieczną jazdę nawet z dużą prędkością ca 40km/h. Aby jeszcze lepiej odróżnić ją od chodnika czy drogi samochodowej, asfalt powinien zostać zabarwiony na niebiesko(kolor morski). W dodatku droga rowerowa powinna znajdować się nieco poniżej lub powyżej poziomu chodnika czy jezdni - co powinno być wyraźnym sygnałem dla słabo widzących i niewidomych pieszych i dodatkowo poprawiałaby ich bezpieczeństwo. O przyościeżnicowej infrastrukturze nie chcę pisać bo to już powinien być full wypas. Ta przelotówka powinna być KRĘGOSŁUPEM gdyńskiego ruchu rowerowego, do niego winny dojeżdżać różne ścieżki rowerowe transportowe, rowerowe, turystyczne,...

    • 28 6

    • GDYŃSKIE DNO ROWEROWE (3)

      Akurat tym razem zgadzam się z tym, co napisałeś. Ponadto uważam, że podejście władz miasta Gdyni do ruchu rowerowego jest pełne hipokryzji i od lat skandaliczne.

      • 16 4

      • Po prostu wszystko w swoim czasie, jak tu ktoś zauważył (2)

        W Gdyni obecnie dopiero powstają struktury i stowarzyszenie wyższej użyteczności publicznej, które nie tylko żądają, ale chcą wziąć odpowiedzialność za "rowerowa Gdynię". JA bym poszedł jeszcze dalej i zaprosił do tego gremium inne stowarzyszenia i towarzystwa upowszechniające "Sport dla wszystkich" ze względu na rowerowo/narciarskie leśne ścieżki rekreacyjne. Jeśli Gdynia chce wybić się na czoło w tej dziedzinie a działalność będzie realizowana konsekwentnie. Do tego celem będzie nie tylko zwykły TRANSPORT, ale zwróci bardziej (ze względu na położenie miasta, topografie,...) jakim winno być zwiększenie aktywności fizycznej gdyńskiego społeczeństwa poprzez promowanie zdrowego stylu życia, kreowanie potrzeb i aktywnych postaw wobec osobistej kultury fizycznej oraz oferowanie atrakcyjnych propozycji aktywnego ruchowo wypoczynku określonym grupom społecznym. Mało, wykorzystanie leśnych ścieżek nie tylko dla rekreacji, ale przystosowanie ich do rehabilitacji - nawet są do tego odpowiednie programy (prewencji pierwotnej i wtórnej ch. ukł.krążenia).Mówiąc krótko, należy TO WSZYSTKO ODPOWIEDNIO POUKŁADAĆ nadać priorytety i konsekwentnie realizować/budować a następnie prawidłowo eksploatować z uwzględnieniem oczekiwanej destynacji.

        • 5 8

        • "W swoim czasie" już minęło (1)

          Ciekawe tylko, ile lat te, jak piszesz, "układanie" będzie trwało. Nie da się ukryć, że komunikację rowerową Gdynia ewidentnie przespała, a jakichś konkretnych realizacji nie widać. Na razie pojawiły się tylko jakieś obiecanki. Wątpię też w to, że powstanie obiecana na ten rok droga rowerowa od ul. Wiśniewskiego do ul. Puckiej.

          • 11 3

          • oby nie zapeszyć, ale coś ze środkami marszałkowskimi drgnęło

            W Gdańsku ścieżki ruszyły dzięki stowarzyszeniu rowerowemu które otrzymało ogromny grant miasto pomogło i szybko realizowali, ale czy wszystko jest OK? W Gdyni jak piszę wyżej nie było silnego OBYWATELSKIEGO partnera, miasto tak samo z siebie gdzie ma tysiące innych problemów wiadomo, że woli wodociagi choć niewidoczne bo pod ziemią:))Strasznie się ucieszyli, że powołany gdański urzędnik, który już był w temacie został powołany w U.Marszałkowskim do rozwiązania problemu ścieżek na lini Sopot/Gdynia (choć tragicznie zmarły Antoni - nie powinienem o nim źle pisać, ale jednak spowodował zapóźnienie Gdyni) Marszałek Struk może pomoże rozwiązać i zintegrować kwestie ścieżek. Gdynia ma ambicje i widać dosyć profesjonalnie podchodzi do całego programu, choć wiadomo małe środki nie pozwalają.A widać to nawet poprzez wstrzymanie przebudowy rozjazdu przy Dworcu PKP przez dr Wołka i ekipę rowerową i zmianę projektu z dużym uwzględnieniu właśnie drogi rowerowej i nie takiej tam na odwal się ale profesjonalne rozwiązanie z kładką i przejazdem pod torami.Ja naprawdę przyglądam się wielu poczynaniom inwestycyjnym i tu akurat mimo, że mam wiele uwag jak zaznaczyłeś jednak próbuje się realizować rozwiązania innowacyjne i z poszanowaniem rowerzystów co wcale nie oznacza, że jest dobrze.

            • 3 8

  • FATALNA GDYNIA (3)

    Gdynia pod względem komunikacji rowerowej jest tragicznie zaniedbana. Jak pamiętam, to zawsze tam tak było. Ale teraz, wobec rozwijającej się wokół infrastruktury rowerowej i przy rosnącej popularności tego środka transportu, jest to szczególnie rażące. To jest wstyd dla tego miasta, które bardziej dba o własny "pijar", niż o potrzeby mieszkańców i przyjezdnych.

    • 53 9

    • i co z tego! (2)

      A Ja mam te wasze ścieżki w głębokim poważaniu! Budowanie ścieżek jest kompletnym nonsensem! Kupa pieniędzy wydana na kilku pasjonatów z dobrym PR :)Ścieżki są wiecznie puste i sporadycznie wykorzystywane przez 4 – 5 miesięcy w roku a przez resztę czasu nikt kompletnie z tego nie korzysta!A kierowcy których jest znacznie więcej (miejski autobusów zwłaszcza) sterczą w korkach i tłuką się po dziurach żeby za pieniądze które można by było wydać na drogi realizuję się fanaberie promila społeczeństwa… NOSENS

      • 4 27

      • (1)

        Przesiądź się na rower to nie będziesz stał w korkach frustracie zza monitora.

        • 6 2

        • ciekawe czy ktokolwiek sprawdził ile osób korzysta ze ścieżek rowerowych przy dojazdach do pracy...? zwłaszcza w grudniu :)

          • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum