• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ułatwienia dla rowerzystów na ul. Morskiej

Patryk Szczerba
7 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Rowerzyści na przejściu w tym miejscu to codzienność

Pasy ruchu oraz nowa wyspa na ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni mają pomóc rowerzystom w swobodnym i bezpiecznym przejeździe przez skrzyżowanie z Morską. Trwa poszukiwanie wykonawcy prac.



Czy jeździsz rowerem po przejściach dla pieszych?

Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Morskiej w Gdyni to newralgiczne miejsce, gdzie rowerzyści - z braku innej możliwości - zmuszeni są do ryzykownego wjazdu pod rozpędzone samochody lub łamania przepisów i jazdy po przejściu. W tej lokalizacji droga rowerowa wzdłuż Morskiej kończy się na chodniku przed skrzyżowaniem i tylko niektórzy jadą dalej jezdnią.

Urzędnicy z ZDiZ chcą, by do końca roku sytuacja uległa zmianie i proponują rozwiązanie mające zapewnić cyklistom bezpieczeństwo.

  • Obecnie droga rowerowa w miejscu planowanych prac urywa się.
  • Obecnie droga rowerowa w miejscu planowanych prac urywa się.

Przetarg ogłoszony



Ogłoszono przetarg na przebudowę skrzyżowania, która ma umożliwić swobodny przejazd z ul. Warszawskiej na drogę rowerową wzdłuż ul. Morskiej przy torach kolejowych. Z kolei jadący od strony Grabówka będą mogli przejechać na drugą stronę Morskiej bez konieczności przeprowadzania roweru na jednym z wcześniejszych przejść dla pieszych.

Gdynia chce zmienić złe nawyki rowerzystów


Ci, którzy chcą jechać jezdnią w kierunku centrum, będą mogli to robić dalej, bo droga rowerowa po lewej stronie prowadzi tylko do dworca SKM.

W ramach prac powstanie wyspa rozdzielcza wlotu ul. Warszawskiej oraz przejazd dla rowerzystów w poprzek ulicy Morskiej, kierujący ich na drogę przy torach.

Nowe pasy i wyspa dla rowerzystów Nowe pasy i wyspa dla rowerzystów

Zmiany do końca roku



- Warto zaznaczyć, że będzie to przejazd wyłącznie dla ruchu rowerowego z obowiązkową sygnalizacją świetlną, co zagwarantuje bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Spór o dojazd do bloku przy ul. Morskiej


Na oferty urzędnicy czekają do 19 sierpnia. Wybrany wykonawca będzie miał 70 dni na wykonanie prac.

Przypomnijmy, że na Morskiej w 2020 roku ma powstać nowe przejście naziemne przez ul. Morską na wysokości ul. Denhoffa zobacz na mapie Gdyni. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne". Projekt zdobył w 2018 roku uznanie mieszkańców głosujących w budżecie obywatelskim i dzięki temu zostanie zrealizowany.

Nowe przejście dla pieszych przez Morską w Gdyni

Miejsca

Opinie (241) ponad 20 zablokowanych

  • artykuł na zamówienie UM po cynicznej wypowiedzi Łucyka ?

    Chętnie poruszam się tam rowerem, ale planowane przejście to niepotrzebny koszt (jak z estakadą rowerową na Obłużu). Jeśli ktoś jedzie od strony Chyloni i ma zamiar znaleźć się po stronie torów, to przechodzi na drugą stronę 100 metrów wcześniej na wysokości kościoła św. Rodziny. Nie widzę problemu i konieczności tworzenia tego przejazdu na Warszawskiej, zwłaszcza że kawałek dalej jest tunel PKP, którym ostatecznie też rower można przeprowadzić w stronę centrum. Wychodzi na to, że mamy do czynienia z kolejną słomianą inwestycją albo tylko kolejnym planem mającym ocieplić wizerunek UM po aferze słupkowej .

    • 15 4

  • Wszystko rozumiem ale

    ludzie na rowerach niech trochę myślą o innych. Jeżdzić spokojniej w miejscach gdzie to jednak wskazane na logikę (chyba że z tym kiepsko??)_-szanować innych użytkowników dróg i chodników. Włączyć wystarczy myślenie i wyobrażnię,a da się pogodzić wszystkich bez farby....

    • 8 3

  • To trzeba na początku (1)

    złapać i zatrzymać takiego delikwenta. A jak się nawet to uda, a on będzie miał "układy" na górze-to możesz mieć większe kłopoty....Lepiej wychodzić w zbroi rycerskiej lub jakimś pancerzyku żółwi NINJA....

    • 4 2

    • Gdzies mam jego uklady, ide o zaklad, ze ja mam lepsze.

      • 0 0

  • Zarezukuję i złapię (4)

    takiego rowerowego asa....Ale jak wytypować chociaż jednego konkretnego jak to jest tendencja i psychoza masowa /stada -lub gangi/-z tymi rowerzystami. Nie ma dnia aby mi jakiś nie wyskoczył prosto przed maskę,a jak idę już pieszo,- to tylko szybkie uniki ratują mnie przed szpitalem....

    • 6 9

    • Przecież to jest kwestia bezpieczeństwa mieszkańców. skandal z tymi rowerami i ktoś powinien się tym zająć (1)

      • 3 5

      • skandal to z takimi deb...mi jak wy. Nieważne czy mądrze...wazne żeby pisać i byc zawsze przeciw...

        • 1 1

    • Szkoda, że sami musimy się tym martwić, a patroli na ulicach wciąż brak.

      • 1 1

    • Nie bój się iść do szpitala. Jakoś ciebie poszyją, a od ped**arza pociągniesz kasę bo przecież OC nie ma

      • 0 4

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo się cieszę z wszelkich inwestycji, ale trzeba zadbać o bezpieczeństwo przechodniów (16)

    Rowery na każym chodniku, tak jakby każdy chodnik był ścieżką rowerową. Zero wyczucia i pomyślunku ze strony kierujacych. Gdzie są służby, które powinny wlepiać mandaty? Mieszkam w centrum i nikogo nie widzę, nadal jest tak samo. Przez to Sródmieście jest niebezpieczne.

    • 39 28

    • po chodniku na ul.Chylońskiej (2)

      śmigają rowerzyści, hulajnogi a pieszy gdzie ma podziać

      • 5 5

      • Chcesz wierzyć lub nie, ale przyczyną stałą tej sytuacji są kierowcy i ich aspiracje (1)

        oraz traktowanie ruchu rowerowego jako coś niepożądanego w świecie motoidiotów.
        I żeby nie było, sam jestem kierowcą, ale nie motoidiotą.

        • 18 2

        • Cykloglupki takie niewinne?

          • 0 0

    • ha ha (4)

      A widzisz ile d**ili chodzi po ścieżkach rowerowych ???
      Nawet mamusie z wózkami bo jest lepszy asfalt i lepiej się pcha ...
      gdy dzwonisz dzwonkiem , albo krzyczysz z daleka jeszcze opryskliwie reagują ,
      wpuszczają dzieci na rowerkach biegowych lub na hulajnogach - żałość ....
      Więc co tu dużo mówić - powinniśmy szanować się na wzajem...Nie tylko rowerzyści są winni ...

      • 13 7

      • Przypominam, że pierweszeństwo pieszych na obu rodzajach dróg rowerowych i pieszych (2)

        obowiązuje na podstawie art.33 pord " Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym."
        Żaden inny przepis tego faktu nie zmienia nawet dla drogi rowerowej i pieszej z wyznaczoną częścią dla ruchu rowerów i pieszych.
        Takie mamy prawo!
        Wynika z tego, że pierwszeństwo rowerzysty na tym asfalcie jest jedynie domniemaniem, bo nawet asfalt obok chodnika nie jest drogą rowerową.

        • 5 8

        • Możecie oczywiście minusować, ale jestem kierowcą i rowerzystą

          a mam powody, by twierdzić, że w tej interpretacji się nie mylę.
          Napiszę tylko, że to jest tylko jeden, bo są inne powody, dla których rowerzyści chcący bezpiecznie się przemieszczać nie chcą korzystać nawet z tych asfaltów wytyczonych obok chodników.
          Dodam też, że ta konstrukcja fikcyjnych zapisów jest celowym zamydleniem nierozwiązywalnej sytuacji.

          • 5 2

        • Droga dla rowerów / droga dla pieszych i rowerów to są dwa zupełnie różne byty. I na tej pierwszej pieszy może przebywać w ściśle określonych warunkach (tak samo jak rowerzysta na chodniku) i nie ma tam absolutnie żadnego pierwszeństwa. A ten drugi byt jest po prostu bez sensu. Albo dopuszczamy znakiem ruch rowerowy na chodniku (bo jak słusznie piszesz, można sobie malowac linie dowolnie i to nic nie znaczy) albo malujemy pas rowerowy.

          • 1 2

      • Po to jest sciezka, zeby dziecko sie tam uczylo jezdzic, a nie, zebys tam sobie wyscigi urzadzala, pedalaro w za ciasnym kasku.

        • 0 2

    • zero wyczucia i pomyślunku ze strony ...

      kierujących samochodami chciałeś napisać? Demonizowanie zagrożenia tworzonego przez tolerowanie ruchu rowerów po chodnikach i przejściach dla pieszych to typowe dla zarażonych samochodozą odwracanie uwagi od rzeczywistych zagrożeń bezpieczeństwa ruchu. W Polsce co roku na przejściach dla pieszych ginie lub odnosi obrażenia wielu mieszkańców. Są oni ofiarami nieodpowiedzialnie jeżdżących kierowców. Niektórzy z nich są sprawcami wypadków na chodnikach i drogach dla rowerów. Nieodpowiedzialna jazda niektórych rowerzystów może i jest źródłem braku poczucia bezpieczeństwa w niektórych wypadkach, ale nie jest źródłem żadnego realnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu. Sami rowerzyści jeśli jeżdżą bez wyobraźni, to sami są często pierwszymi ofiarami własnego zachowania.

      • 7 0

    • Proszę zwrócić uwagę, że ścieżka rowerowa kończy się na chodniku. (3)

      Gdyby geniusze chociaż pociągnęli ją parę metrów dalej, można by legalnie przejeżdżać z jezdni. Takie rozwiązania są w Gdyni codziennością, można albo przejechać te parę metrów nielegalnie, albo co chwila zsiadać z roweru.

      Analogicznie, jeżeli jedziesz samochodem, czy spodoba ci się rozwiązanie zmuszające do wyjścia z samochodu i przepchnięcia kawałek w miejscu, gdzie droga na krótkim odcinku się urywa?

      • 8 0

      • żadna infrastruktura, która nie kończy się bezkolizyjnym przyłączniem do ruchu, nigdy nie powinna być legalna i oddana do użytku (1)

        Takie właśnie obłędy doprowadzają do olewania przepisów, skoro sami zarządcy ruchu kpią sobie z prawa i skutków swoich decyzji.

        • 5 0

        • To nie jest olewanie przepisów. Jeśli DDR brakuje ciągłości, rowerzysta nie jest zobowiązany do korzystania z niej

          • 1 0

      • Droga sie nigdy nie urywa, za to rowerowe nie powinnybistniec. Co to za rowerowa propaganda od kilku lat? Pogielo was do reszty?

        • 0 0

    • Aż w końcu jakiś dostanie w kły i się zdziwi!

      • 1 2

    • O co ci chodzi czlowieku (1)

      Widzisz jak jezdza nasi super kierowcy sam sobie chodz po tych trasach dla rowerow na ulicy prostaku jeden

      • 0 0

      • Nie chcesz, to pedaluj po lesie, badz wokol bloku.

        • 0 0

  • Rowery i rowerzyści-

    żle się dzieje bo nie ma żadnych kar....A filmik pokazuje ewidentne łamanie prawa o ruchu drogowym-kataegoria taka sama jak pieszy przechodzący przez przejście na "czerwonym świetle"... 50--100zł mandat.
    Daj sobie spokój z obroną psychozy której nie da się obronić..../karta/-

    • 8 6

  • Widząc jak zachowują się rowerzyści cieszę sie, ze nie stac ich na samochody. (9)

    Naprawdę byłoby strasznie.

    • 19 14

    • Widząc jak zachowują się kierowcy samochodów cieszę sie, że nie stać ich na rowery. (5)

      Naprawdę byłoby strasznie.

      • 11 6

      • Zrobienie prawa jazdy kosztuje wiecej od 98% rowerkow. (4)

        Do tego trzeba się wykazać umiejętnościami. A rowerzyści? Nie znają przepisów, nie reagują na czerwone światło, brak im kultury.

        • 5 10

        • (2)

          Nie chce cie obrażać ale pie.rzysz bzdury za 2 tysiące złotych kupisz bardzo przeciętny rower

          • 7 2

          • W sumie to nie ma znaczenia - przeciętny, tani czy drogi

            -wszystkie jeżdżą slalomem po chodnikach. Odzalujcie ta godzinę i chociaz przeczytajcie PORD. Ale znając krytyczną roszczeniowosc tej masy wątpię czy to cokolwiek zmieni.

            • 4 9

          • odzewał się kolarz profesjonalista

            po co angażujesz się w ten ping-pong? Lepiej dbać o to, by nikt nie lekceważył prawa do poczucia komfortu i bezpieczeństwa w czasie poruszania się po mieście, bez względu na to, ile kosztuje jego pojazd lub wyposażenie (np. buty)

            • 0 1

        • kierowcy podobno znają przepisy i co z tego?

          gdy kierowca lekceważy przepisy, skutki takiego lekceważenia bywają dużo bardziej tragiczne niż wtedy, gdy rowerzysta unika ryzyka uciekając na chodnik przed takimi "znającymi, ale lekceważącymi" przepisy kierowcami.

          • 4 0

    • przeciętny rowerzysta jest przeważnie też i przeciętnym kierowcą

      90% rowerzystów ma samochody, nie łudź się że jest inaczej

      • 5 0

    • Znam wiele przypadków śmiertelnego potrącenia (1)

      pieszych i rowerzystów przez kierowców samochodów. Nie znam przypadku, żeby rower potrącił śmiertelnie pieszego. Kto tu jest niebezpieczny i kto zawłaszczył miasta?

      • 2 0

      • Co to za retoryka? Trzeba tepic wszystkich piratow drogowych niezaleznie od prowadzonego pojazdu. Czy jedzie rowerem samochodem, hulajnoga czy motocyklem to ma przestrzegac przepisow I byc ostrozny.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Szansa dla urzędników i Straży Miejskiej żeby się wykazać i zająć kwestią nadużyć (3)

    W innych miastach europejskich problem rowerów i hulajnog jest skutecznie eliminowany. Wysokie kary odstaszają śmiałków. Tam gdzie nie ma ścieżki rowerowej, nie można jeżdzić rowerem. Do jazdy rowerem i hulanogą służą w takich sytuacjach ulice. Niestety w Gdyni rowerzyści boją się jazdy ulicą i kofrontacji z autami i wolą narażać przechodniów. Prawo dżungli.

    • 26 33

    • Hulajnoga na jezdni... kurka geniusz

      • 7 3

    • co ty za brednie wymyślasz człowieku?

      Wszędzie można jeździć rowerem, a nie można dopiero gdy w kierunku jazdy jest właściwa infrastruktura do tego przeznaczona. Jeździłem rowerem w kilku krajach i bredzisz człowieku.
      Kierunek jazdy jest jedynie minimalnie różnie definiowany, ale skutek wszędzie jest praktycznie ten sam.

      • 6 3

    • Ale w innych krajach europejskich nie ma wjazdu przez chodnik na ścieżkę rowerową.

      • 7 0

  • fajna ta droga rowerowa. Słup na środku, do tego barierka. To musi być Gdynia

    • 8 0

  • Najlepsze są... (1)

    .... Drogi rowerowe jednokierunkowe. Wow.... Szukaj mózgu urzędasie

    • 5 0

    • Zacznij od siebie, cykloglupku..po co tam wjezdzasz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum