• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: kontrapasy i remont chodników w centrum

Patryk Szczerba
2 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Trwa malowanie ulic. Nadchodzące zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Batorego i Abrahama. Trwa malowanie ulic. Nadchodzące zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Batorego i Abrahama.

W centrum Gdyni trwa malowanie nowych kontrapasów. Do końca sierpnia pojawią się na ulicach Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Batorego zobacz na mapie Gdyni oraz Kilińskiego zobacz na mapie Gdyni. Miasto zapowiada też w tym roku remont chodników przy ul. 3 Maja zobacz na mapie GdyniWójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni.



Czy nowe kontrapasy dla rowerzystów w Gdyni to dobry pomysł?

Oprócz trwającej przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni, na ulicach centrum Gdyni od kilku dni malowane są oznakowania na jezdniach. Nowe kontrapasy mają zapewnić bezpieczeństwo i komfort rowerzystom poruszającym się po śródmieściu, ubogim w rozwiązania dla cyklistów.

Gotowe do końca sierpnia

Powstaną one na ulicy Batorego pomiędzy Władysława IV i Abrahama oraz na Kilińskiego między Abrahama i Słowackiego. Na samej ul. Abrahama zlikwidowany zostanie skręt w lewo w kierunku Armii Krajowej (do jazdy w lewo i na wprost będzie służył pas środkowy) i rowerem pod prąd będzie można jechać pomiędzy Armii Krajowej i Batorego.

Nowe oznakowanie powinno zacząć obowiązywać od końca sierpnia. Jego koszt to 160 tys. zł.

- Kontrapasy są wymalowane specjalną czerwoną farbą, po której koła na pewno nie będą się ślizgały, jak przewidują niektórzy. Zmiany mają ułatwić przejazd rowerzystom narzekającym na to, że w centrum nie ma dla nich miejsca - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Na części ulic ruch przeciwny

Po całej ulicy Batorego rowerzyści będą mogli jechać pod prąd. Po całej ulicy Batorego rowerzyści będą mogli jechać pod prąd.
Kolejne udogodnienia dla rowerzystów pojawią się niebawem. Chodzi przede wszystkim o zapowiadany od jakiegoś czasu tzw. kontraruch na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni.

Wiadomo, że dzięki oznakowaniu pionowemu, bez osobno wymalowanych pasów na jezdni, rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd również ulicami jednokierunkowymi za wyjątkiem ulicy Bema.

- Decydujemy się na takie rozwiązanie, ponieważ nie ma na tych ulicach miejsca na wymalowanie dodatkowych pasów. Wprowadzimy je w kolejnych miesiącach, ale nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w tej sprawie - wyjaśnia Jakub Furkal.
Pełnomocnik rozwiewa przy okazji pogłoski o tym, że po remoncie skrzyżowania przy dworcu zniknie część kontrapasa na 3 Maja za ulicą 10 Lutego w kierunku Starowiejskiej. Podczas tymczasowej organizacji ruchu rowerzyści muszą w tym miejscu dzielić przestrzeń z pieszymi, ale po zakończeniu prac obecny lewoskręt znów zamieni się w pas dla rowerów.

Remonty chodników obok Hal Targowych

Oprócz udogodnień dla rowerzystów, w tym roku wyremontowane powinny zostać także chodniki przy ul. Wolności, a w centrum przy 3 Maja i Wójta Radtkego naprzeciw Hal Targowych. Miasto na razie poszukuje wykonawcy prac. Powinien być znany w drugiej połowie sierpnia.

Na najbliższe miesiące zaplanowano również remonty chodników przy 3 Maja i Wójta Radtkego. Na najbliższe miesiące zaplanowano również remonty chodników przy 3 Maja i Wójta Radtkego.
Inwestycji przyklaskują społecznicy.

- Co prawda ich stan nie jest tak tragiczny, jak na Starowiejskiej, ale cieszy każda inwestycja skierowana na poprawę komfortu pieszych. Liczymy, że po remoncie miasto pomyśli też o nasadzeniach drzew, ławkach i śmietnikach, bo tych na razie w okolicy brakuje - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poradnik, jak jeździć kontrapasem

Miejsca

Opinie (273) 7 zablokowanych

  • zbytek i chaos

    poruszam się po mieście zarówno rowerem, jak i samochodem i uważam, że te czerwone pasy są zbyteczne i wprowadzają zbędne zamieszanie. Jako kierowca nie mam pewności, czy mogę po tym jechać, czy nie, a jako rowerzysta, boje się po tym jechać, ze względu na samochody prowadzone przez kierowców, którzy jednak zdecydują, że mogą.

    Uważam, że na naszych drogach panuje chaos. Jest za dużo znaków, a do tego masę reklam i rozmaitych napisów, wymuszających na kierowcy ciągłe czytanie, zamiast skupienie się na bezpiecznej jeździe. Jeśli do tego na drodze lub na poboczu pojawi się policja, ludzie wariują i robią dziwne ruchy, bo nigdy nie mają pewności, czy nie złamali przypadkiem jakiegoś przepisu.

    • 26 3

  • Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!

    Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zgadzam się !!!

    • 16 1

  • Nie ma nic złego w kontrapasach

    pod warunkiem że są z głową zrobione i nie wprowadzają w błąd jak ta na 3maja.
    poza tym nawierzchnia z bruku to nie odpowiednia nawierzchnia pod rower.

    • 10 4

  • Jakie i ile miejsc pracy powstało w Gdyni w ciągu ostatnich 20 lat? (2)

    Czy pozycja Gdyni na tle sąsiedniego Gdańska pod względem ekonomicznym wzrosła czy zmalała?

    Jakie wielkoskalowe inwestycje transportowe zostały w mieście zaprojektowane i wdrożone, aby zapewnić mieszkańcom rozbudowujacych się dzielnic peryferyjnych normalny dojazd do pracy w centrum?

    Czy marginalizacja gdyńskiego portu jest faktem i jaki jest w tym udział władz miasta, w tym osobiście prezydenta Szczurka, który brał udział w wyłączeniu Dalmoru z granic portu i przekazania tego terenu do rozszarpania deweloperom?

    W jakim normalnym mieście człowiek odpowiedzialny za zmarnotrawienie 100 milionów złotych w dalszym ciagu pełni funkcję prezydenta?

    Ile milionów z budżetu gdynian w ciągu 20 lat wydano na osobisty PR prezydenta Gdyni?

    • 23 5

    • A ile ty trollu zarobiłeś na ciągłym trollowaniu? pochwal się (1)

      • 0 4

      • Człowieka, który zadanie racjonalne pytania nazywasz trollem?

        To znaczy, że w demokratycznym państwie, w demokratycznie podobno rządzonym mieście nie ma możliwości zadania pytania Szczurkowi i jego ludziom, bo każdy kto to robi jest trollem? Jakie to genialne w swojej prostocie! Po co się tłumaczyć przed Gdynianami, skoro można ich opluwać.

        • 3 0

  • Co można by wybudować za kasę z "lotniska" i Opener'a?

    Za te 100 mln wywalonych w "lotnisko" i kasy wydawanej od lat na snobistyczny spęd "Warszawki" w gumiakach, zwany Opener'em - można by w końcu naprawić chodniki w śródmieściu, wybudować tunel pod torami na Chyloni, pomyśleć nad zreformowaniem połączeń z dzielnicami północnymi miasta...
    Ale, po co? Lepiej wybudować kolejkę na Kamienną Górę, Infobox, itp. itd.

    Czekam na nowego Prezydenta Gdyni.

    • 21 3

  • sonaż

    ...wystarczy popatrzec na sondaż i wszystko jasne...dla mieszkańców Gdyni oczywiście nie dla tego betonu siedzacego od ponad 20 lat w UM...chore pomysły i chora władza w mieście...

    • 17 0

  • ??? (2)

    Nie dość że autem trudno się poruszać po mieście to jeszcze włącza się w to kolarzy ! 25km w skm , 5 km rowerem !

    • 5 3

    • sprzedaj auto -kup Rower (1)

      • 2 1

      • zakupy dla rodziny

        Jedź rowerem po tygodniowe zakupy dla całej rodziny!
        Nie bądź baba!
        Wtargaj to se na górę, na piętro X. Nie masz bagażnika, żeby część zostawić na 5 min na dole? Po prostu połóż na klatce. Nikt nie weźmie, żaden zwierz tego nie zbruka. Jak leming bądź, na rower siądź i myśl o sobie, żeś pępek świata, a reszta to słudzy, w tym mama i tata.

        • 0 1

  • (5)

    Jeżdżę do pracy rowerem od dwóch lat. Pracuję w centrum Gdyni. Uważam, że to dobre zmiany tylko wszyscy użytkownicy dróg muszą być ostrożni i tyle. Nie spodziewałem się tylu komentarzy przeciwko rowerzystom. Tendencje na świecie w miastach są takie, żeby ograniczyć ruch samochodów a oddać przestrzeń mieszkańcom. Jazda rowerem to samo zdrowie i mniejsze korki rano. Poza ty, dajemy dobry przykład naszym dzieciom.

    • 17 13

    • zmiany w Polsce zaczely sie za pozno

      najpierw prawie 2 dekady prywatny samochod byl traktowany jako idealne rozwiazanie na mierna komunikacje, budowanie dobrego samopoczucia spoleczenstwa zlaknionego konsumpcji itepe. A potem nagle sie obudzilismy w kraju, z zanieczyszczeniem na poziomie trzeciego swiata, z otyloscia i chorobami cywilizacyjnymi, ktore dogonily i przegonily zachod w pare lat oraz miastami, ktorym jakoscia zycia blizej Azji centralnej.

      I wez teraz zmien cos w rok czy dwa, jak kazda zmiana jest traktowana jako atak na styl zycia

      • 9 4

    • A samochody same jeżdżą?

      Tekst o "oddawaniu przestrzeni mieszkańcom" jest kuriozalny. Samochodami kierują ludzie, którzy m.in. tam mają biura a samochód to ich narzędzie pracy. To, że ktoś ma biuro w centrum nie znaczy, że siedzi tam 8 godzin i się nie rusza. To co fundują nam władze miasta to marne polepszenie sytuacji dla garstki ludzi a utrudnienie dla większości. Poza tym zmiany są wprowadzane byle jak i na siłę. Te bohomazy z wiadra farby to nie są dobre inwestycje. Połączenia np. drogi rowerowej z węzła Wzgórze do drogi w ciągu Alei Piłsudskiego w dalszym ciągu brak. Zmiany w tym układzie wprowadzają tylko zamęt i zamieszanie a korzyści są znikome i iluzoryczne.

      • 10 3

    • ??? (1)

      Jazda rowerem między samochodami i wdychanie spalin jest zdrowa? Od kiedy? W lesie to ja rozumie ale w smogu?

      • 3 1

      • więcej rowerów = mniej samochodów = mniej zanieczyszczeń i hałasu = więcej rowerów... wystarczy zostawiać samochód podczas codziennych krótkich podróży na rzecz innych środków transportu. wszyscy zyskują.

        • 1 0

    • Jazda do pracy rowerem, a potem siedzenie w biurze ze spoconym rowerzystą...

      Ile firm/instytucji jest wyposażona w prysznice, aby taki "zdrowy" pracownik po porannej przejażdżce mógł się umyć i "ogarnąć", a nie siedzieć w przepoconej odzieży i "pachnieć". Chciałabym żeby było ich jak najwięcej... Jeśli taki rowerzysta sam siedzi w biurze to ok, niech siedzi. Jednak jeśli inni mają z nim przebywać, to nie najzdrowsze rozwiązanie. Fuj Fuj... No chyba, że mówimy/piszemy tutaj o rowerzystach w garniturach i rowerzystkach w spódnicach lub sukienkach, którzy dla relaksu porannego wsiadają w słoneczny poranek na rower miejski i jadą nim 200 m do pracy :) To inna sprawa. I proszę nie porównujmy Gdyni do Amsterdamu i naszych polskich pracowników-rowerzystów z tamtymi, tak jak nie porównujmy sytuacji meteorologicznej w tych dwóch miastach.

      • 0 0

  • Obowiązkowe polisy dla rowerzystów (2)

    Jak najbardziej popieram rowerzystów powinni mieć zapewnione należyte warunki do jazdy z tym że powinni również jako użytkownicy obowiązkowo posiadać polisę OC jak każdy kierowca są niestety również sprawcami wypadków a nie ponoszą odpowiedzialności takiej jak kierowca

    • 14 4

    • OC

      OC powinno być powszechne i tanie. Składka powinna rosnąć wraz z wartością przewinień. Obciążanie wysokimi opłatami OC wyłącznie posiadaczy pojazdów, jest niesprawiedliwe.

      • 0 0

    • Dokładnie!

      • 0 0

  • Zrezygnuję z jazdy samochodem w dniu, w którym rowerzyści zrezygnują z jazdy rowerem.

    Może być ?

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum