• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego

Joanna Skutkiewicz
4 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejazd rowerowy po Estakadzie Kwiatkowskiego skróci dystans do pokonania w drodze do północnych dzielnic miasta. Przejazd rowerowy po Estakadzie Kwiatkowskiego skróci dystans do pokonania w drodze do północnych dzielnic miasta.

Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. UnrugaMapkaul. MorskąMapka pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.


Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.

- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.

- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.

Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni



Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.

- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.

Oferty zbierane do września



Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).

Opinie (215) 3 zablokowane

  • Moze (1)

    Zabronić Samochodom jeździć po Gdyni qr.. to ci w tym mieście się wyprawia to dramat.Moze zaczniecie karać rowerzystów np. za przejazd po pasach skoro tylko dba sie o nich.

    • 22 5

    • Dokładnie, rowerzyści to święte krowy. Notorycznie powodują niebezpieczne sytuacje. I zanim ktoś napisze, że kierowcy też robią różne dziwne rzeczy - owszem, ale samochód vs samochód to zupełnie co innego i zachowanie samochodu można przewidzieć. A rowerzysta? Nigdy nie wiadomo co zrobi. Wiecznie przejeżdżają po przejściach dla pieszych, wyprzedzają prawą stroną, kiedy ruch jest na tyle powolny, że dają radę, wyprzedzają na przejściach dla pieszych i włączają się do ruchu kompletnie nie patrząc, czy coś nie jedzie. Często i gęsto wystawiają łapę, że zamierzają skręcić. No fajnie, ale to im nie daje pierwszeństwa. Potem wystawi taki łapę i nawet nie spojrzy do tyłu, a jak go ktoś otrąbi, to ma pretensje.

      • 1 5

  • A piesi? (1)

    Dobra, dobra... a co z pieszymi? Brakuje możliwości przejścia estakadą z przystanku Obłuże centrum na kolejny przystanek w stronę centrum- autobusy stoją w korkach, przydałaby się taka możliwość

    • 13 2

    • A piesi?

      Na kolejny przystanek w strone centrum idziesz zjazdem pieszo-rowerowym spod bilecika i dalej pod estakada. Tam jest chodnik... wystarczy sie rozejrzec. Chyba ze nigdy nie próbowałaś/probowales -,-

      • 3 1

  • Tą rowerową estakadą to ktoś w ogóle jeździ? (3)

    • 15 6

    • Jak by wiśniewskiego zrobili to może by ktoś jeździł

      • 4 1

    • jeśli zostanie dokończona i połączona z innymi drogami dla rowerów będzie nią jeździć wielu

      trudno oczekiwać jeżdżenia po czymś, co prowadzi znikąd do nikąd.

      • 4 0

    • Ja jeżdżę prawie codziennie

      Jak tylko mogę odstawić auto i wsiąść na rower, jadę sobie z Gdyni na r10

      • 1 0

  • Bezpieczeństwo (2)

    Tak z innej perspektywy to czy to będzie bezpieczne ?? Przy prędkościach z jakimi tam poruszają sie auta , kiedy oczywiście nie ma korków , to nie sądzę aby bezpiecznie byloby tamtędy jechać rowerem:/ po jakiejkolwiek kolizji to rower wyladowalby za nabrzeżem przy promie

    • 11 6

    • "Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego" który jest za barierkami

      Pisać umie, a czytać już nie

      • 9 1

    • A czy to jest bezpieczne, kiedy jedziesz samochodem zgodnie z przepisami dajmy na to 90 na godzinę drogą krajową i nagle za zakrętem pojawia się rowerzysta jadący 10 na godzinę? Nie? No popatrz. Nie od dziś wiadomo, że rowery na jezdni to zagrożenie. Przede wszystkim dla samych rowerzystów, bo to oni ucierpią najbardziej w razie zderzenia, ale także dla kierowców.
      Tu na szczęście rowerzyści mają jeździć poza jezdnią.

      • 1 1

  • super (3)

    na to czekałem. ale już widzę minusy: piesi na ścieżce. dla nich też powinno być możliwe przejście, nie może być tak, że blachosmrodziarze mogą jechać z morskiej prosto na obłuże a reszta ma latać dwa razy dłuższą drogą

    • 3 14

    • Jeszcze trochę i będzie zaraz projekt: pas rowerowy na autostradzie :P

      • 1 2

    • Nie bój żaby

      na 99% powstanie chodnik c13/16 czyli chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem.
      w 3mieście dróg dla rowerów praktycznie nie ma wcale.

      • 1 2

    • z buta to raczej nikt tam nie pójdzie

      to odcinek dla wytrwałych...

      • 3 2

  • Fakt

    Trochę ta kreska za krótka , bo do Unruga trochę brakuje lub się kredka skończyła

    • 4 4

  • Nie robią - źle.

    Robią - też źle.
    Taki wasz obraz.

    • 3 11

  • (1)

    No nie teraz te chodniki są dobre?A jak budowali zdublowaną estakadę to sam szczur zapewniał jakie te chodniki są groźne dla rowerzysty podmuch od tira miał zdmuchnąć rowerzystę 10m w dół coś się zmieniło widzę

    • 18 2

    • barierki postawili

      i nie zdmuchnie...
      Jeno wytelepie...

      • 0 2

  • Ciekawe ile zarabia pełnomocnik Prezydenta ds. rowerów??? (4)

    Czy tych urzędników nie za dużo...? Hmm... jakie oszczędności...

    • 17 3

    • godnie...

      jak na urzędnika magistratu przystało...

      Jednak tantiem za kilkukrotnie publikowany na tych "łamach" pomysł nie będę się domagał.
      Będę szczęśliwy, jeśli "coś w tym rodzaju" powstanie...
      Już drżę z niecierpliwości aby zobaczyć, co "projektanci" zmóżdżą na "ślimaku". Jak coś w stylu "estakady" przy Kontenerowej, to stracę wiarę w człowieka...

      • 0 2

    • nakłady na infrastrukturę rowerową (1)

      wykazują się najwyższymi wskaźnikami korzyści do kosztów w porównaniu z wszelkimi innymi nakładami na infrastrukturę drogową miasta i ich okolic. Potwierdzone w wielu miastach Polski, Europy i świata. Warto o tym wiedzieć i myśleć o sensownej przyszłości miasta.

      • 0 4

      • nie opowiadaj bajek

        taki tunel za 1.5mld dla kierowców
        czy parking za 40mln to grosze i na pewno sie szybciej zwracają ;) no no

        • 1 1

    • zdaje się, że funkcje pełnomocników są w Gdyni społeczne

      • 1 0

  • Wreszcie, można tylko ubolewać, że dopiero teraz się tym zajmą

    • 6 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum