Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego
Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.
Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.
- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.
- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.
Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni
Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.
- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.
Oferty zbierane do września
Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (215) 3 zablokowane
-
2020-08-04 17:00
Farba w ruch, dostawa czerwonej była ... (1)
Czyli tak, zwężamy estakadę do 1 pasa a na drugim malujemy czerwoną ścieżkę rowerową. Brawo Gdynia! Miasto marzeń ...
- 22 7
-
2020-08-04 17:06
Przez chwilę już pomyślałam, że zabiorą jeden las ruchu w ktorąś stronę...
- 0 1
-
2020-08-04 17:02
Mieszkanka owej pólnocy
Swoją drogą dobry paradoks. Bo Obluze połączenia z Morską na wysokości estakady nie ma dalej, ale za to od "Bilecika" do Kontenerowej są aż dwa równoległe zjazdy- jeden właśnie wzdłuż lacznika, A kolejny to osobny wiadukt zaraz obok. Być może jeden z nich miał być od strony Morskiej i to tutaj ktoś 10 lat temu popełnił błąd?
- 8 1
-
2020-08-04 17:05
Niemożliwe, że o tym pomyśleli....
- 3 3
-
2020-08-04 17:08
nie idzie zrobic podwieszanej estakady (1)
Wzdluz calej estakady do tej isniejacej? Na glowe by nie padalo i bezpiczniej
- 17 3
-
2020-08-05 07:44
Zgaduję, że dużo drożej by było
A może i technicznie ciężkie do wykonania ze względu na stan techniczny Estakady. A tak wybudują tylko jeden ślimak rowerowy i wymienią nawierzchnię tego chodnika.
- 2 0
-
2020-08-04 17:30
przepisy ruchu drogoweg
- 3 2
-
2020-08-04 17:30
kiedyś prowadziłem całą grupę szwedów z rowerami przez tory (3)
trochę byli przestraszeni,zdjęcia robili. wychodzą z promu, jadą kawałek ścieżką a potem zonk. żeby dostać się do tpk trzeba z sakwami pchać się przez torowisko obok noclegowni dla żulów. A kilometr wcześniej stoi nieużywana przez nikogo estakada rowerowa za 10mln. Brawo Gdynia, brawo szczurek.
- 25 4
-
2020-08-04 21:11
(2)
ja cie nie mogę, taki wstyd przed szwedami na cały świat, co to będzie teraz
- 1 4
-
2020-08-07 08:23
teraz będzie dużo czerwonej farby
- 1 0
-
2020-08-07 21:03
ja miałem kilka lat temu gości z Francji z rowerami. Byli kilka dni i po jazdach rowerami stwierdzili, że Polscy kierowcy to mordercy i prostaki.
- 0 0
-
2020-08-04 17:35
(4)
Trzymajcie się tam mieszkańcy najstarszych dzielnic, władza ma was w poważaniu, miała być SKM będzie węższa droga i drużka dla rowerów xd
- 24 3
-
2020-08-04 21:05
jedna inwestycja nie wyklucza drugiej (3)
Lokalna kolej powinna traktować osoby korzystające z rowerów jako strategicznych sojuszników. W Holandii ponad 30% pasażerów kolei dociera do stacji rowerem. Podobnie jest w Danii i wielu miastach RFN. U nas też tak może być.
- 3 2
-
2020-08-05 13:14
(1)
W Holandii panuje zupełnie inna kultura, tamtejsze miasta od podstaw różnią się od naszych i przede wszystkim holenderskie miasta są płaskie jak stół. U nas to nie ma prawa bytu, nikt zdrowy na umyśle nie będzie jeździł rowerem po tych polskich pagórkach na co dzień.
Zresztą, nawet w Holandii wszyscy klną na rowerzystów. To nie jest tak, że tam nikt nie ma samochodów. Wręcz przeciwnie, niemal w każdej rodzinie jest samochód, a nierzadko kilka samochodów, dokładnie tak jak u nas. Inna sprawa, że sami potem wsiadają na rower i robią dokładnie to samo, na co narzekają, ale cóż. Taki już kraj. Holendrzy są bardzo specyficzni, strasznie dziwny naród. Nic w tym kraju nie jest poukładane z myśleniem na czele. Jedyne, co im wychodzi, to ład architektoniczny.
A RFN nie istnieje od lat.- 3 2
-
2020-08-06 15:43
RFN istnieje w szerszych granicach, Zjednoczenie RFN z NRD i Berlinem Zachodnim nastąpiło w roku bodajże 1991.
W Holandii większość mieszkańców to niekiedy rowerzyści - potrafią nabrać dystansu do siebie i nie przejmują się wyrazami krytyki zbyt mocno. Tak czy inaczej mają jedne z najlepszych statystyk bezpieczeństwa ruchu drogowego. Warto dowiedzieć się dlaczego. U nas też tak może być.
- 1 1
-
2020-08-06 09:13
U nas rozbiera sie linie kolejowe i buduje tam drogi dla rowerów wiec raczej o to trudno
- 3 1
-
2020-08-04 17:37
Roweżyści (7)
Dodając opinię
Pytam się czemu rowerzystów nie obowiązują przepisy ruchu drogowego jak każdego z kierowców ( jazda pod prąd, jazda chodnikiem i nagły wjazd na ulicę, brak ubezpieczenia komunikacyjnego OC, brak znajomości podstawowych przepisów ruchu drogowego, nieznajomość podstawowych znaków drogowych )
według mnie sprawą powinien zająć się Trybunał Konstytucyjny.
Jest to jawny przejaw dyskryminacji kierowców.
Pozdrawiam- 34 15
-
2020-08-04 17:44
Na pewno o rowerzystach piszesz? opis pasuje do kierowców (2)
warto przypomnieć że tylko wczoraj polscy kierowcy uśmiercili 6 osób.
rowerzyści zero. tu bym szukał odpowiedzi na twoje pytania ;)- 8 7
-
2020-08-06 09:03
(1)
Maszyniści też zero więc po co im uprawnienia? Po co motorniczy musi mieć kursy skoro tramwaje także nie powodują wypadków?
- 0 2
-
2020-08-06 11:16
jeśli prowadzenie tramwaju / pociągu będzie tak łatwe i bezpieczne że trzylatek sobie poradzi, to też do pracy maszynisty wystarczy 15 minut przeszkolenia typu: tu jest start a tu hamulec :)
Obecnie jadący tramwaj wyrządzi teoretycznie więcej szkód niż jadący rowerzysta.- 2 0
-
2020-08-04 20:30
Racja
Święta racja
- 0 2
-
2020-08-05 08:41
Bo ustawodawca na to pozwolil i usankcjonowal.
Do niego pretensje...
- 3 0
-
2020-08-05 09:41
Dyskryminacja
Gdyby to było LGBT - to by był szum i " darcie mordy" ! Jednak to tylko kierowcy, którzy płaca podatki (na drogi), utrzymują przemysł petrochemiczny, utrzymują warsztaty, ubezpieczalnie itp.
- 1 1
-
2020-08-06 08:54
Wszystkich uczestników ruchu drogowego obowiązują przepisy ruch drogowego
według mnie sprawą twoich urojeń powinien zająć się psycholog. Pozdrawiam
- 5 0
-
2020-08-04 17:41
(2)
I co jeszcze? Niech także płacą OC za korzystanie z dróg w takim razie
- 22 8
-
2020-08-04 17:44
OC to opłata za korzystanie z dróg? a to ciekawe.
- 6 3
-
2020-08-04 21:00
30% kierowców w Polsce jeździ bez wykupionego OC
zajmij się rozwiązaniem tego problemu. Może jeszcze OC dla pieszych i użytkowników hulajnóg elektrycznych?
- 5 1
-
2020-08-04 17:44
Chyba jakieś żarty (2)
Niech rowerzyści płacą także OC w takim razie
- 24 8
-
2020-08-04 18:44
a kierowcy niech płacą za szkody z własnej kieszeni
dlaczego wszyscy mamy się na nich składać?
- 9 2
-
2020-08-07 21:04
a kierowcy niech płacą składkę na elektrownię atomową
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.