Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego
Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.
Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.
- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.
- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.
Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni
Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.
- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.
Oferty zbierane do września
Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (215) 3 zablokowane
-
2020-08-04 16:35
Zart (5)
To jest chyba jakiś żart? Coraz mniej miejsc do parkowania dla aut (wszędzie słupki) ,coraz więcej aut na drogach a coraz więcej sciezek dla pseudo królów szos.. którzy nie myślą i nie patrzą jak jadą.
- 46 29
-
2020-08-04 16:37
Każdy kilometr ścieżki/drogi rowerowej, (3)
to mniej rowerów na jezdniach - geniuszu...
- 12 5
-
2020-08-04 17:54
. (2)
Hahaha żeby jeszcze każdy rowerzysta z nich korzystal:))) geniuszu
- 4 9
-
2020-08-04 21:07
gdyby oferowały jakiś standard, a nie były zwykłymi chodnikani to by korzystali wszyscy
- 6 4
-
2020-08-04 22:02
zacznij wreszcie korzystac, a nie robic siare rowerzystom swoja buraczana jazda
- 3 2
-
2020-08-04 21:08
prawie każdy rower jadący po mieście to jeden terenochłonny pojazd jadący po tym mieście mniej
w ten sposób stopniowo miasto staje się przyjaźniejsze dla ludzi, również tych przyspawanych mentalnie do foteli samochodów.
- 5 1
-
2020-08-04 16:36
Perspektywa (1)
Droga Czerwona ma być finansowana ze środków CPK których nikt nie widział na oczy a inwestycje z tych środków są przewidziane na lata trzydzieste. Na Estakadzie są łącznice w niewielkiej odległości od siebie, duży ruch samochodowy i ciężarowy i jeszcze chcą tam upchnąć rowery tylko nie wiedzą jak. To jest jakaś wesoła twórczość a nie innowacyjność.
- 34 9
-
2020-08-04 20:27
Perspektywa
Nikt niczego nie będzie upychać .jakbyś nie wiedział od początku jest tam ścieżka obok estakady i nikt nią nie chodzi. To zrobią ja dla rowerów i tyle.
- 5 2
-
2020-08-04 16:37
K&K (2)
Proponuję jeszcze jeden pas na obwodnicy od Karwin do Chyloni przerobić na ścieżkę rowerową. Będzie super skrót z Kacka do Chyloni i na pewno mniej wypadków bo samochody w korku będą jechać max 20 km/h. Ciekawe o ile zwiększą się korki na estakadzie?
- 42 9
-
2020-08-04 18:55
Przeczytaj artykuł to będziesz wiedział.
- 4 4
-
2020-08-04 19:21
tam jest znacznie ciekawsza trasa
lasem między Witominem a Chwarznem.
- 2 1
-
2020-08-04 16:42
Kiedy remont warstwy ścieralnej na Kwiatkowskiego ? Ludzie to jest śmieszny koszt w efekt byłby olbrzymi ! (4)
- 11 2
-
2020-08-04 17:02
Niestety Gdyni to nie na rękę bo się boją odpływu ludzi do Kosakowa a to, że jest taka dzielnica jak Pogórze to mają gdzieś. Oni widzą tylko Gdynię Zachód bo sami tam mieszkają. Niestety taka prawda
- 3 4
-
2020-08-04 18:37
Niestety chyba nigdy :(
- 0 2
-
2020-08-04 20:40
nigdy
- 0 1
-
2020-08-04 22:07
niech horala buduje droge czerwona jak obiecal, o ile mozna brac powaznie obietnice tego goscia
- 2 0
-
2020-08-04 16:48
Gdzie wy macie mózgi (10)
A wystarczyłoby zrobić zdublowaną kładkę nad torami na poziomie stoczni,a nie korkować jeszcze bardziej zatłoczoną estakadę gdzie już nie mieszczą się samochody ,a co dopiero jak dojdzie pas rowerowy.
- 35 19
-
2020-08-04 16:58
Czytaj ze zrozumieniem (4)
Nie będzie żadnego dodatkowego pasa rowerowego tylko odseparowana ścieżka w miejscu zaślepionego obecnie chodnika technicznego.
- 11 1
-
2020-08-04 17:40
(1)
Jo jo jo. Co napisali , a co wykonają to są dwie ROZNE rzeczy. Ile razy zmieniała się koncepcja krzyzowki Kwiatkowskiego z Dąbka i dalej pod Derdowskiego ?? Widać i nawet ostateczna, oddana do użytku wersja nie jest ostateczną, bo zaraz będą budować kolejny wiadukt przy BP. I znowu będzie trzeba przebudować juz istniejacy ciąg drogowy na Dabka. Także nie podniecajcie sie, bo końcowy efekt będzie jeszcze taki, że nic nie zostanie wykonane bo ktoś nie podpisze/uzyska jakiegoś tam pozwolenia i skończy się na czytaniu artykułów na trojmiasto.pl
- 5 3
-
2020-08-04 22:10
no chyba ze pisy zablokuja, jak bylo z budowa s6 od koszalina do gdyni
- 1 2
-
2020-08-04 22:33
(1)
Chodnik jest za wąski,trza na estakadzie wymalować białą farbą linie żeby rowerzysty się zmieścily.
- 1 1
-
2020-08-05 08:26
Rowerzysty to czerwona
Bedzie "roznorodnosc".
- 0 1
-
2020-08-04 17:21
(1)
A kiedy artykul przeczytasz?
- 5 2
-
2020-08-04 18:58
Jo jo jo czyta tylko nagłówki
- 2 3
-
2020-08-04 19:14
tam są szerokie "chodniki" (2)
problem jest jedynie z "współdzieleniem" pasów na "ślimakach".
Idealne przedsięwzięcie na "farbę". Wystarczy namalować pasek na "ślimaku" i gotowe.
Tylko trzeba znaleźć prawną "podkładkę" aby pod paragrafy nie podpaść.
I wszystko...- 2 2
-
2020-08-04 22:12
(1)
nie dasz rady slimaku niz madrzejszego wymyslic?
- 0 1
-
2020-08-05 08:32
Nie dosc, ze wymyslilem...
To stosuje.
Jak dotad, z powodzeniem.
Cale przedsiewziecie to katowka do odciecia zaslepki i farba do namalowania paska.To w wariancie minimum. Tego tez spodziewam sie, znajac tok myslenia "miejskich tuzow intelektu".
Co do samego pomyslu, sluszny i potrzebny jak rzadko ktory w tym pogiegym miescie.
Prawie jak PKM na polnoc.- 1 1
-
2020-08-04 16:50
Proponuję (1)
jeszcze puścić ruch rowerowy pomiędzy torami SKMki. Piękne, proste połączenie Gdańska z Wejherowem. Można też wytyczyś ścieżkę przez Zatokę Pucką na gustownym pomoście, będzie bliżej na Hel.
- 39 5
-
2020-08-04 21:10
obok linii SKM od Pruszcza do Rumi powinna powstać cyklostrada
umozliwiająca bezkolizyjne pokonywanie skrzyżowań z ulicami prostopadłymi do linii SKM
- 5 0
-
2020-08-04 16:51
Super wkoncu dobry pomysl (1)
- 12 14
-
2020-08-04 22:15
tylko zeby pisiory nie uchwalili noca jakiejs specustawy i nie zablokowali budowy tej sciezki
- 1 1
-
2020-08-04 16:51
No w końcu
To już powinno być dawno zrobione zamiast tej śmiesznej estakady rowerowej, która biegnie równolegle do chodnika przy estakadzie Kwiatkowskiego.
- 10 7
-
2020-08-04 16:53
Obiecanki cacanki
Dziurę na Gołębiej pod estakadą też mieli lada moment naprawiać. Tymczasem dziura jak była, tak jest... Już rok i 2 miesiące. Więc nie wiem ile może czasu zająć im tą inwestycją. Sądzę że ....DLUGO.
- 16 2
-
2020-08-04 16:56
Nie wierzę
Korzystać będę ale uwierzę jak zobaczę. Mieli przebudować połączenie Morska-Warszawska i od jakiś 2 lat cisza. Nic się nie dzieje. Mieli przebudować przejście dla pieszych na Morskiej obok Jysk i tak samo. Cisza od 2 lat. W tym tempie prace estakadzie zaczną się za 4 lata.
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.