Gdynia-Orłowo. Wyremontowano drogę rowerową przy parku Kolibki
Pod sam koniec roku 2020 zakończono remont drogi dla rowerów w Gdyni-Orłowie na wysokości parku Kolibki. Stara, zniszczona nawierzchnia została tam wymieniona na równy asfalt. Naprawa objęła również chodnik dla pieszych.
Wyremontowany odcinek drogi dla rowerów i chodnika to zaledwie 150 metrów, jednak znajduje się on w kluczowym dla rowerzystów miejscu. Droga wzdłuż al. Zwycięstwa od ul. Świętopełka w kierunku Sopotu jest licznie uczęszczana przez cały rok, służąc zarówno jako droga dojazdowa do pracy czy centrum handlowego Klif, jak również do licznych wyjazdów rekreacyjnych.
Wyremontowano szlak pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Huzarskiej
Do tej pory droga ta wyłożona była starą, nierówną nawierzchnią z kostki fazowanej. W nowym roku możemy już pojechać komfortową, równą drogą z masy bitumicznej, czyli asfaltu. Chodnik dla pieszych również zyskał nową nawierzchnię w postaci kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm.
Za realizację przedsięwzięcia odpowiadał Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, a budowę wzięła na siebie firma MTM SA. Koszt inwestycji wyniósł 213 tys. zł.
Jak projektować infrastrukturę rowerową? Powstał poradnik dla samorządów
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie wybrane
-
2021-01-03 18:20
(8)
Wszystko fajnie tylko że tam nie 150 m a 1150 by trzeba było wymienić i zrobić coś z tym durnym przejezdaniem przez przystanek
- 18 0
-
2021-01-03 18:24
(3)
Jak robili koło uniwersytetu morskiego to mogli pociągnąć do przystanku przy stoczni
- 6 1
-
2021-01-04 00:29
Przeważnie jest tak, że nie mogą pociągnąć. Nie wiadomo dlaczego. (2)
- 1 0
-
2021-01-04 10:54
nie mogą bo panie dwa przetargi a nie jeden dwa razy dokumentacja dwa razy można jakieś lody ukręcić serio ok 500m nie mogli na tej morskiej pociągnąć za jednym razem śmieszne to potem rozbabrzą w środku sezonu letniego i będzie trzeba kombinacje urządzać żeby to objechać
- 1 0
-
2021-01-04 06:03
jak to nie wiadomo? a znasz przysłowie "jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze"
poza tym pewnie mieli to dokładnie określone w przetargu a inne miejsce (nawet niedaleko) to nowy przetarg
- 1 0
-
2021-01-03 23:02
(3)
ok, kumaci rowerzyści dają tam radę i jest dla nas ok, na "czyplus"
o wiele bardziej mnie drażni oznakowanie, bo co moment jakaś cio*a marudzi, jak jedziemy "pod prąd".
na szczęście gdyńska policja na dosyć rozsądku żeby za to nie ścigać i nie karać, czego nie można powiedzieć o Sopockiej, a jak by sopockie psy pilnowały Orłowa, było by znacznie mniej bezpiecznie i bardziej upierdliwie. ale wystarczył by jeden komendant-gn*da, żeby to się zmieniło.- 0 2
-
2021-01-04 06:02
W Sopocie nie ma chyba żadnej ścieżki rowerowej o jednym kierunku jazdy (2)
wiec nie kłam, dodatkowo Sopot ma chyba najwięcej ulic z tzw. kontrapasami czyli na ulicy gdzie samochody jadą w jednym kierunku to rowerzyści mogą legalnie jechać pod prąd
- 0 1
-
2021-01-04 13:42
(1)
gdzie w sopocie są konteapasy? w gdańsku to tak ale w sopocie? nie kojarze.
- 0 1
-
2021-01-04 18:37
Wszystkie te małe jednokierunkowe w ścisłym centrum Sopotu
mają dopuszczony ruch rowerów pod prąd, np Władysława IV, Lipowa, Skłodowskiej. Nie działa to na tych ważniejszych ulicach ale wzdłuż nich na ogół są jakieś drogi rowerowe.
- 0 0
-
2021-01-04 08:56
tylko - po co? (1)
Pani Redaktor, brakuje w artykule informacji o celowości tego niepotrzebnego remontu. Czy nie należało wydać kasy przed końcem roku, by jej nie utracić?
- 4 3
-
2021-01-05 10:16
A po co się remontuje zniszczone i krzywe drogi? Żeby było wygodniej i bezpieczniej. Nie tylko ulice dla samochodów się remontuje.
- 0 0
-
2021-01-03 22:13
Fajnie (1)
A ta co była kostka ,,to co jej brakowało?
lepiej by przy morzu ta asfaltową wykonczyli do sopot . to by było smiganie przy plaży.- 7 1
-
2021-01-04 06:07
krzywa, dziurawa, połatana z koleinami
poza tym to kostka z brzegami fazowanymi, która powoduje opory jazdy a dla rowerów z cienka oponka to jest trzęsawka.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.