• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Jesienią droga rowerowa na bulwar i przebudowa pętli

Patryk Szczerba
11 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa drogi rowerowej od istniejącej trasy w ul. Piłsudskiego na bulwar w Gdyni potrwa do późnego lata. Przebudowa pętli przy ul. Tetmajera to osobna inwestycja. Budowa drogi rowerowej od istniejącej trasy w ul. Piłsudskiego na bulwar w Gdyni potrwa do późnego lata. Przebudowa pętli przy ul. Tetmajera to osobna inwestycja.

W poniedziałek rozpocznie się budowa brakujących fragmentów dróg rowerowych wzdłuż skweru Plymouth od ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdyni do ul. Bema zobacz na mapie Gdyni oraz od ul. Tetmajera zobacz na mapie Gdyni do bulwaru Nadmorskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Prace potrwają do września. Inwestycję dofinansuje Unia Europejska. Z miejskich środków zostanie przy okazji przebudowana pętla autobusowa przy ul. Tetmajera.



Czy brakuje ci dróg rowerowych w centrum Gdyni?

Planowane odcinki powstaną w ramach międzynarodowej trasy R-10 przebiegającej w Gdyni od granicy z Kosakowem do granicy z Sopotem. W grudniu podpisano umowę na dofinansowanie gdyńskiej części inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Miasto otrzymało ok. 8 mln zł. Dzięki temu powstaną cztery kilometry nowych dróg rowerowych. Pozostałe dwa kilometry będą wyremontowane.

Czytaj też: 160 mln zł na międzynarodowe szlaki rowerowe na Pomorzu

Trasa R-10 w Gdyni: co nowego powstanie?



Nowe odcinki powstaną wzdłuż ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni, Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, al. Marsz. Piłsudskiego oraz wzdłuż al. Zwycięstwa - od ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni. Do czasu budowy ulicy Nowej Węglowej, przebieg trasy wyznaczony będzie wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni (pasami rowerowymi) oraz ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni (w strefie uspokojonego ruchu tempo 30).

Dzięki dofinansowaniu z Unii zakończą się wreszcie kłopoty rowerzystów przy skwerze Plymouth. W tym miejscu droga rowerowa dla jadących od strony Sopotu urywa się.

By dalej kontynuować jazdę w kierunku morza zgodnie z przepisami trzeba wjechać na ulicę albo jechać po mało uczęszczanym chodniku na skwerze do drogi rowerowej przy ul. Piłsudskiego. Co więcej, przy ul. Tetmajera rowerzyści znów mają problem. Niektórzy wjeżdżają na chodnik, inni przejeżdżają przez pętlę autobusową, by dojechać do bulwaru

Rowerzyści nikomu w ten sposób nie przeszkadzają, ale w praktyce to rozwiązanie prowizoryczne, a do tego niezgodne z przepisami. Urzędnicy zmiany zapowiadali wiele razy, ale faktem staną się dopiero jesienią tego roku.

Rowerem na bulwar w Gdyni bez przeszkód pojedziemy jesienią



Prace w okolicach al. Piłsudskiego ruszą jeszcze w styczniu, a zakończą się we wrześniu. W ramach inwestycji zostanie wybudowana droga rowerowa, wyznaczone zostaną pasy rowerowe o łącznej długości 630 metrów. Powstanie też "rondo" łączące istniejącą trasę rowerową wzdłuż bulwaru z al. Marsz. Piłsudskiego oraz miejsce odpoczynku dla rowerzystów wraz z toaletą.

- Istniejąca ścieżka z kostki betonowej przy al. Marsz. Piłsudskiego zostanie niebawem zastąpiona nawierzchnią bitumiczną w ramach oddzielnego zadania - informuje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Budowa drogi w okolicach skweu Plymouth i Urzędu Miasta w Gdyni pozwoli na połączenie drogi rowerowej biegnącej wzdłuż al. Zwycięstwa. Budowa drogi w okolicach skweu Plymouth i Urzędu Miasta w Gdyni pozwoli na połączenie drogi rowerowej biegnącej wzdłuż al. Zwycięstwa.
Przy okazji przebudowy ulic, ze środków miasta zostanie rozbudowana również pętla autobusowa przy ul. Tetmajera.

Do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi. Jedyną ofertę w obydwu złożyło konsorcjum firm WPRD Gravel oraz PW Elgrunt. Za pierwszym razem oferowana kwota była dla miasta zbyt duża, ale przy powtórnym postępowaniu zdecydowano o dołożeniu brakujących środków.

Kolejne drogi rowerowe w Gdyni niebawem



Kosztorys zadania opiewał na kwotę 4,7 mln zł. Ostatecznie całość będzie kosztowała blisko 6,7 mln zł. Połowę z tej kwoty pochłonie budowa drogi rowerowej, a drugą - przebudowa pętli autobusowej.

Urzędnicy zapewniają, że są gotowi do realizacji kolejnych zaplanowanych części trasy R-10, w tym - uznawanego przez Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia za jeden z rowerowych priorytetów - połączenia drogą rowerową al. Zwycięstwa na odcinku Kościelna zobacz na mapie Gdyni - Orłowska zobacz na mapie Gdyni.

- Wszystkie inne odcinki są już zaprojektowane i czekają na realizację - zapewnia Jakub Furkal.

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • Przy okazji poprawcie oznakowanie poziome na tej pętli. Jak jest dużych ruch aut to robi sie niebezpiecznie. Każdy parkuje gdzie chce i jak chce.

    • 8 1

  • o ja (2)

    za tyle mln puszka farby??

    • 14 6

    • W Gdańsku robią taniej (1)

      Wystarczy na ulicy jednokierunkowej do znaków zamocować tabliczki z napisem "Nie dotyczy rowerów" i już można jechać piękną, i nową drogą rowerową.

      • 4 2

      • I to bardzo dobre rozwiązanie jest.

        byle by nie robili ciągów pieszo-rowerowych.

        • 3 1

  • MASAKRA DZIURAWE DROGI (5)

    Paranoja.
    Miasto inwestuje w chodniki,pomniki,ścieżki rowerowe, muzea,
    Asfalt jest zniszczony, że wszyscy jeżdżą jak pijani slalomem,żeby nie wpaść w dziurę. Autobusy nowe, już mają wybite zawieszenie.
    Nikt tego nie widzi, to jest jakaś paranoja.!!!!!!!!
    Musimy coś z tym zrobić,
    Może jakieś pomysły macie GDYNIANIE ???
    Nasi włodarze są ŚLEPI i GŁUSI !!!!!

    • 26 8

    • Pomysl mamy taki aby Szczurkowi podziękować w tych wyborach

      • 8 5

    • Mam trzy pomysły

      (1) Przeznaczać więcej niż do tej pory środków na naprawę/ remonty jezdni i ograniczyć wydatki na budowę nowych ulic.

      (2) Zbudować trasę rowerową od mostka nad ulicą Śląską do stacji SKM Gdynia Główna wzdłuż linii SKM z budową wiaduktu dla pieszych i rowerzystów nad przedłużeniem ulicy 10 Lutego

      (3) Zaprojektować i zbudować zwodzoną kładkę pieszo-rowerową od placu Gombrowicza przy Muzeum Emigracji do ulicy Admirała Wagi na Oksywiu oraz rowerowe dojazdy do niej od strony śródmieścia Gdyni oraz od strony Oksywia.

      • 2 1

    • Cyt: (1)

      "Mechanizm okradania i uzależniania takich krajów jak Grecja czy Polska jest prosty jak budowa cepa.

      1. Międzynarodowa mafia finansowa załatwia w swoim banku tj. FED - Federalnej Rezerwie w USA dopisanie parą zer do nadzorowanych kont. Oczywiście nikomu się nawet nie chce drukować pieniędzy tylko powstają one WIRTUALNIE pod fikcyjnymi tzw. INSTRUMENTAMI FINANSOWYMI.

      2. Wypasione tymi fikcyjnymi PIENIĘDZMI BANK ŚWIATOWY, MIĘDZYNARODOWY FUNDUSZ WALUTOWY i BANKI „KOMERCYJNE” należące do Rothschildów i ich pociotków wciskają na siłę to badziewie w formie pożyczek, skorumpowanym rządom (ich przedstawiciele dostają z przyjęcie pożyczek commision – łapówki, a jak się nie godzą to się ich obala, straszy, a w ostateczności zabija).

      3. Przekupione rządy zlecają mniejszym bankom krajowym działania wykonawcze. Oczywiście za to wypłacana jest im, prawnikom, firmom konsultacyjnym cześć długu w formie honorariów. Ci znający rynek i układy. zachęcają łapówkarzy na niższym szczeblu administracyjnym. do kretyńskich inwestycji w rodzaju; aqua parki, kostki brukowe, fontanny, reklamę regionów, stadiony, szkolenia, wycinkę drzew, bezpłatna komunikację, etc.

      Przy tym obowiązują trzy kardynalne zasady:

      - „INWESTYCJE” nie mogą być – dochodowe – tj. przynieść realną, długofalową korzyść dla regionu, miasta, ludzi.
      - Kasę za fantazje inwestycyjne mają zarobić FIRMY ZAGRANICZNE (które należą do pożyczających), albo zaprzyjaźnieni tubylcy jako podwykonawcy.

      - Pożyczka musi być tak skalkulowana, aby nie była możliwa do spłacenia. 4. Wreszcie najprzyjemniejszy moment dla LICHWIARZY – za niespłacone długi PRZEJĘCIE tego co naprawdę wartościowe tj. ziemi wraz ze znajdującymi się w niej bogactwami i zasobami naturalnymi o strategicznym znaczeniu jak ujęcia i naturalne źródła wody.
      I TAK NIE POSIADAJĄC ŻADNYCH REALNYCH PIENIĘDZY, finansowa mafia globalna OKRADA SIE MILIONY LUDZI NA CAŁYM ŚWIECIE. MISTYKA FINANSÓW."

      • 1 2

      • tabletki odstawione?

        • 0 1

    • Idź na wybory kiedy przyjdzie czas. Byłeś na ostatnich?

      • 0 1

  • Dziwne priorytety: samochody i rowery (2)

    A powinno być: komunikacja zbiorowa i piesi.

    • 5 11

    • po czym wnioskujesz że rower to priorytet? to są działania pozorowane. to nie jest nawet promil potrzeb. zwłaszcza że na koszt "uni", miasto nie dokłada do nich nawet grosza.

      • 6 0

    • priorytety powinny być takie: infrastruktura dla pieszych, dla rowerzystów

      oraz komunikacja szynowa.

      Komunikacja zbiorowa (typu autobus i trolejbus) jedynie jeśli nie jest narażona na stanie w korkach. Jeśli stoi w korkach, chętnych na zmianę zachowań komunikacyjnych (z samochodu na autobus lub trolejbus) w Gdyni się wielu nie znajdzie.

      Substytutem przejazdów samochodem na krótkie odległości jest przejście pieszo, przejazd rowerem, na dłuższe kombinacje przejścia pieszego z przejazdem SKM/PKM lub przejazd rowerem z przejazdem SKM/PKM.

      Jak będzie cyklostrada wzdłuż linii SKM z Sopotu do Brodwina i dalej do Gdyni, to będzie można poważnie rozmawiać o rowerach wspomaganych elektrycznie.

      • 4 0

  • tylko nas wybierzcie a my wam taaaką "drogę" wybudujemy

    • 6 2

  • (2)

    najpierw OC później drogi

    • 5 8

    • Wpierw rozum a póżniej zabieranie głosu

      • 7 2

    • oc jest drogi

      • 3 0

  • Dziadostwo...

    Żeby zbudować te kilkaset metrów drogi rowerowej Gdynia czekała na środki unijne... W Gdańsku takie rzeczy robi się w ramach budżetu obywatelskiego.

    • 16 3

  • kilka litrów farby

    i prace do września? jak on to robią? taka fucha tydzień max i to z minimalnym nakładem zasobów ludzkich?

    • 10 2

  • (1)

    niech budują te drogi , gdzie to ma sens. Wciskają je na siłę i robią burdel. Kilińskiego i Abrahama to dopiero ciekawostka. I to ma wpływać na bezpieczeństwo ?

    • 16 4

    • dokładnie tak

      obecność rowerzystów na jezdni: na wydzielonym (pomalowanym np. na czerwono) pasie lub w ramach ruchu "mieszanego" uspokaja ruch kołowy.

      Uspokojenie ruchu kołowego poprawia bezpieczeństwo wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców.

      • 3 1

  • M (1)

    K**** m** Najmniej potrzebny fragment, bo ruch samochodowy jest tam bardzo spowolniony. Są inne naprawdę tragiczne miejsca dla rowerzystów. Wymieniać?

    • 13 6

    • wymieniaj śmiało

      lub co najmniej daj lajka lub skomentuj propozycje zgłaszane wyżej przez innych

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum