• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Dofinansowania do rowerów cargo dla mieszkańców

Joanna Skutkiewicz
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Rower cargo może służyć zarówno do użytku prywatnego, jak i do komercyjnego. Rower cargo może służyć zarówno do użytku prywatnego, jak i do komercyjnego.

Już wkrótce każdy mieszkaniec Gdyni będzie mógł skorzystać ze znacznego dofinansowania na zakup roweru towarowego. 4 sierpnia 2020 roku wejdzie w życie uchwała dotycząca dotacji na zakup rowerów towarowych dla mieszkańców Gdyni. Rowery cargo zakupione po tym dniu będą mogły zostać dofinansowane aż w połowie kosztów, maksymalnie do 5 tys. zł.


Czy jeździłe(a)ś kiedykolwiek rowerem cargo?



Tegoroczny sezon to sezon prawdziwie rowerowy. Coraz więcej mieszkańców miast przesiada się z komunikacji zbiorowej na rower, który w dobie pandemii zdaje się bezpieczniejszym, a już na pewno mniej kontaktowym środkiem transportu. Wiele europejskich miast w bieżącym roku podejmuje coraz to kolejne działania mające na celu promowanie transportu rowerowego wśród swoich mieszkańców. W stolicy Węgier, Budapeszcie, wiele dróg w centrum miasta zostało zamkniętych dla ruchu samochodowego, a zamiast nich zrobiono drogi rowerowe. Władze Włoch poszły jeszcze dalej i wprowadziły zwrot w wysokości 500 euro dla osób, które do końca roku zakupią dla siebie rower.

Gdynia: wróciła wypożyczalnia rowerów cargo



Gdynia pierwsza w Polsce



- Projekty unijne pozwalają nam na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Dzięki CityChangerCargoBike jako pierwsze miasto w Polsce wprowadzamy dotacje do zakupu rowerów cargo. Liczymy, że więcej takich pojazdów pojawi się na gdyńskich ulicach - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
W czerwcu, po okresie najsurowszych obostrzeń związanych z pandemią nowego koronawirusa, do Gdyni wróciła wypożyczalnia rowerów towarowych. Jak wskazują władze miasta, cieszy się ona ogromną popularnością - kolejka do wypożyczenia takiego roweru jest długa, a miejsca na liście oczekujących są zajęte aż do października.

Miłośnicy rowerów cargo zjechali do Gdyni



50.000 na rowery



Projekt dofinansowano z Programu Ramowego Unii Europejskiej Horyzont 2020. Celami projektu CityChangerCargoBike są między innymi podnoszenie świadomości wśród odpowiednich podmiotów sektora publicznego, komercyjnego i prywatnego, tworzenie korzystnych warunków do poruszania się rowerami towarowymi, a co za tym idzie - zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza w miastach. Zgodnie z zapisami uchwały, osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które dokonają zakupu roweru towarowego (rower ze skrzynią do przewozu towarów lub osób) będą mogły otrzymać zwrot części kosztów, a dokładniej: 50 proc. wartości zakupionego roweru, jednak maksymalnie 5 tys. zł.

Według twórców projektu CCCB, rowery dostawcze są w stanie obsłużyć blisko 1/4 dostaw komercyjnych w miastach, połowę podróży służbowych i obsługi technicznej, a także 77 proc. prywatnych podróży logistycznych, takich jak wyjazd po zakupy czy z dziećmi do przedszkola.

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych.

Budżet przewidziany na realizację tego zadania w Gdyni to blisko pół miliona złotych. Uczestnikami programu, poza Gdynią, jest Politechnika Krakowska, a także miasta w Danii, Norwegii, Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii, Francji, Rumunii, Chorwacji, Włoch, Bułgarii, Grecji, Czech i Niemiec.

Opinie (78) 4 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Powinni wprowadxic dofinansowanie na zakup roweru dla kazdego (10)

    Rower w wersji miejskiej lub treking z pełnym wyposażeniem ,czyli błotniki lampki i bagażnik.

    • 27 10

    • to idz do pracy zarób pieniądze idz do sklepu kup takie rowery i podaruj je potrzebującym

      • 2 0

    • idź do pracy i zarób na rower

      Mam dosyć sponsorowania życia nierobom

      • 1 2

    • Ile tego dofinansowania dadzą? 100? 200? (1)

      a następnie 3/4 społeczeństwa te pieniądze przebaluje, przepije, przeje itp.
      Myślenie za innych nie popłaca.

      • 1 4

      • Inteligent:) kasy nie dostajesz tylko rabat

        • 1 1

    • (1)

      Używany rower można kupić czasem na kilkadziesiąt złotych - więc cena nie jest żadną przeszkodą w posiadaniu roweru.

      • 3 2

      • Głupku szrota starego diesla tez mozna kupic za pare zlotych

        Ale tynaj wyrazniej nie masz pojęcia co znaczy stan techniczny

        • 2 1

    • Jeżeli plus karta rowerowa (3)

      to jestem za.

      • 1 3

      • A co ta karta ma dać? (2)

        Ludzie mają prawo jazdy i dalej twierdzą, że na DDR pieszy ma pierwszeństwo, a na jezdni nie, chociaż ten sam przepis opisuje oba przypadki...

        • 7 1

        • No i w sumie racja (1)

          skoro rowerzystę przepisy uznają za pieszego :)

          • 0 2

          • Kierowcę też uznają za pieszego

            Jak wyjdzie z samochodu :)

            • 0 0

  • A gdzie tym jeździć w Gdyni?

    • 8 0

  • dla przypomnienia

    na jeden elektryczny rower cargo, który stoi cały rok pod pokrowcem na Świętojańskiej, wydano 100tys zł Gdynia kupiła ich 10szt Tak wygląda rowerowy odlot w tym mieście

    • 11 1

  • dotacja ma jeden pewny skutek

    wzrost cen, bo kasę rozdaje się za bezdurno.

    • 6 0

  • Drogi rowerowe łączące poszczególne dzielnice powinny zostać zbudowane jako pierwsze (1)

    U nas jak zawsze nie ma dróg rowerowych a będą rowery Cargo. Proszę wpierw umożliwić bezpieczne poruszanie się rowerem po Gdyni a potem myśleć o towarach Cargo.

    • 9 3

    • Tu nie chodzi o myślenie

      Tu chodzi że jakaś grupa urzędników próbuje legitymizować sens istnienia w strukturach Urzędy wymyślając pomysły w zasadzie nikomu z mieszkańców nie potrzebne.

      • 3 1

  • Dlaczego tylko jakieś cargo?

    Jeśli mamy być ekologiczni to do każdego roweru, którym mogę dojeżdżać do pracy

    • 4 0

  • Ooooo. To jestem spokojny... (1)

    .... że wkrótce ceny rowerów cargo skoczą w górę! Z portfela wydasz tyle samo, dofinansowanie dostaniesz a rower dwa razy droższy....

    • 13 1

    • Jak zawsze mozesz byc spokojny tylko o swoją głupotę

      Jak widać ekonamomia jest ci obca

      • 1 3

  • A nie lepiej dofinansować wspomaganie elektryczne do nich? (5)

    Wiele transportów pod górkę i z ciężkim ładunkiem stałoby się możliwe

    • 9 9

    • ten na zdjęciu to elektryk (3)

      • 1 0

      • czyli zamiast kręcenia nóżkami (1)

        więcej węgla spalonego w megakotłowniach. Zdrówka.

        • 2 7

        • Dalej to lepsze, niż olej napędowy spalony mi pod nosem :)

          • 4 1

      • Teraz widzę, dzięki za info

        Czy pani dziennikarz zająknęła się w artykule, że są to rowery elektryczne?

        • 3 1

    • To praktycznie robią

      Płacisz 5k za rower, dostajesz 5k na silnik i baterie :)

      • 2 1

  • To jest wózek rowerowy a nie rower (2)

    jeśli szerokość przekracza 0,9 m. Taki pojazd nie może poruszać się po drodze dla rowerów tylko po jezdni. Kierofczyki dostaną szału.

    • 35 6

    • szerokość tych rowerów to ~60-70 cm.

      wyczynowe rowery górskie mają szersze kierownice :)

      • 3 0

    • Większość z tych rowerów nie ma 0.9m

      Porównaj szerokość paki do długości kierownicy.

      • 6 0

  • To tłumaczy dlaczego np. ul. Hodowlana będzie taka wąska

    po bokach będą dwumetrowej szerokości ścieżki rowerowe. Co z tego że do nikąd :)

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum