Gdynia: Dofinansowania do rowerów cargo dla mieszkańców
Już wkrótce każdy mieszkaniec Gdyni będzie mógł skorzystać ze znacznego dofinansowania na zakup roweru towarowego. 4 sierpnia 2020 roku wejdzie w życie uchwała dotycząca dotacji na zakup rowerów towarowych dla mieszkańców Gdyni. Rowery cargo zakupione po tym dniu będą mogły zostać dofinansowane aż w połowie kosztów, maksymalnie do 5 tys. zł.
Tegoroczny sezon to sezon prawdziwie rowerowy. Coraz więcej mieszkańców miast przesiada się z komunikacji zbiorowej na rower, który w dobie pandemii zdaje się bezpieczniejszym, a już na pewno mniej kontaktowym środkiem transportu. Wiele europejskich miast w bieżącym roku podejmuje coraz to kolejne działania mające na celu promowanie transportu rowerowego wśród swoich mieszkańców. W stolicy Węgier, Budapeszcie, wiele dróg w centrum miasta zostało zamkniętych dla ruchu samochodowego, a zamiast nich zrobiono drogi rowerowe. Władze Włoch poszły jeszcze dalej i wprowadziły zwrot w wysokości 500 euro dla osób, które do końca roku zakupią dla siebie rower.
Gdynia: wróciła wypożyczalnia rowerów cargo
Gdynia pierwsza w Polsce
- Projekty unijne pozwalają nam na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Dzięki CityChangerCargoBike jako pierwsze miasto w Polsce wprowadzamy dotacje do zakupu rowerów cargo. Liczymy, że więcej takich pojazdów pojawi się na gdyńskich ulicach - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
W czerwcu, po okresie najsurowszych obostrzeń związanych z pandemią nowego koronawirusa, do Gdyni wróciła wypożyczalnia rowerów towarowych. Jak wskazują władze miasta, cieszy się ona ogromną popularnością - kolejka do wypożyczenia takiego roweru jest długa, a miejsca na liście oczekujących są zajęte aż do października.
Miłośnicy rowerów cargo zjechali do Gdyni
50.000 na rowery
Projekt dofinansowano z Programu Ramowego Unii Europejskiej Horyzont 2020. Celami projektu CityChangerCargoBike są między innymi podnoszenie świadomości wśród odpowiednich podmiotów sektora publicznego, komercyjnego i prywatnego, tworzenie korzystnych warunków do poruszania się rowerami towarowymi, a co za tym idzie - zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza w miastach. Zgodnie z zapisami uchwały, osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które dokonają zakupu roweru towarowego (rower ze skrzynią do przewozu towarów lub osób) będą mogły otrzymać zwrot części kosztów, a dokładniej: 50 proc. wartości zakupionego roweru, jednak maksymalnie 5 tys. zł.
Według twórców projektu CCCB, rowery dostawcze są w stanie obsłużyć blisko 1/4 dostaw komercyjnych w miastach, połowę podróży służbowych i obsługi technicznej, a także 77 proc. prywatnych podróży logistycznych, takich jak wyjazd po zakupy czy z dziećmi do przedszkola.
Budżet przewidziany na realizację tego zadania w Gdyni to blisko pół miliona złotych. Uczestnikami programu, poza Gdynią, jest Politechnika Krakowska, a także miasta w Danii, Norwegii, Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii, Francji, Rumunii, Chorwacji, Włoch, Bułgarii, Grecji, Czech i Niemiec.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (78) 4 zablokowane
-
2020-07-30 15:00
Opinia wyróżniona
Powinni wprowadxic dofinansowanie na zakup roweru dla kazdego (10)
Rower w wersji miejskiej lub treking z pełnym wyposażeniem ,czyli błotniki lampki i bagażnik.
- 27 10
-
2020-07-30 20:39
to idz do pracy zarób pieniądze idz do sklepu kup takie rowery i podaruj je potrzebującym
- 2 0
-
2020-07-30 18:46
idź do pracy i zarób na rower
Mam dosyć sponsorowania życia nierobom
- 1 2
-
2020-07-30 16:00
Ile tego dofinansowania dadzą? 100? 200? (1)
a następnie 3/4 społeczeństwa te pieniądze przebaluje, przepije, przeje itp.
Myślenie za innych nie popłaca.- 1 4
-
2020-07-30 17:34
Inteligent:) kasy nie dostajesz tylko rabat
- 1 1
-
2020-07-30 15:59
(1)
Używany rower można kupić czasem na kilkadziesiąt złotych - więc cena nie jest żadną przeszkodą w posiadaniu roweru.
- 3 2
-
2020-07-30 17:33
Głupku szrota starego diesla tez mozna kupic za pare zlotych
Ale tynaj wyrazniej nie masz pojęcia co znaczy stan techniczny
- 2 1
-
2020-07-30 15:15
Jeżeli plus karta rowerowa (3)
to jestem za.
- 1 3
-
2020-07-30 16:19
A co ta karta ma dać? (2)
Ludzie mają prawo jazdy i dalej twierdzą, że na DDR pieszy ma pierwszeństwo, a na jezdni nie, chociaż ten sam przepis opisuje oba przypadki...
- 7 1
-
2020-07-30 16:24
No i w sumie racja (1)
skoro rowerzystę przepisy uznają za pieszego :)
- 0 2
-
2020-07-30 16:44
Kierowcę też uznają za pieszego
Jak wyjdzie z samochodu :)
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-10-02 11:16
A parkowanie (bezpieczne) przed blokiem
Fajny pomysł, jednak jak taki rower mieć i trzymać jeżeli mieszka się w bloku?
- 0 0
-
2020-09-21 16:43
Za ale przeciw.
Jestem jak najbardziej za rowerami ale to coś jest jedynie dla mieszkańców z garażem, nie dla każdego. Kto to wniesie do domu po schodach, do jakiej piwnicy to zmieścisz w bloku itd...
- 0 0
-
2020-08-02 16:59
Biznesy w Gdyni
że co ? PO co taka ściema ,że "dla mieszkańców" - miasto czyli również ze mnie ze mnie Szczurek zdziera dla kolegi otwierającego biznes rowerowy...
- 0 1
-
2020-07-30 14:23
Bravo Cargo. Co dalej z Mevo ? (1)
- 22 11
-
2020-08-01 19:47
A co z poszerzoną plażą na Westerplatte ??
- 0 0
-
2020-08-01 16:26
Gdynia - miastem rzadzi gromada i**otow
Chodniki zastawione slupkami, dotacje do rowerow towarowych..... Czas pogonic te gromade nieudacznikow
- 4 0
-
2020-07-30 15:14
Taa, jasne (1)
tego nam potrzeba na chodnikach :[
- 29 7
-
2020-08-01 10:54
Głównie potrzebujemy samochody na chodnikach.
- 1 0
-
2020-07-30 18:58
A dlaczego musimy kopiować kultura skandynawska???????. (2)
- 9 2
-
2020-08-01 10:04
Tu masz kulturę 500+
,a to nic dobrego.
- 0 0
-
2020-07-30 21:45
o zboczeńcy i dzikusy, poczytajcie o Sygridzie Storada, polka na ich tronie
- 1 0
-
2020-07-30 15:56
Kiedy dofinansowanie taczek? Przy taczce pracują również ręce. (1)
Tani chwyt PR. Już widzę te dziesiątki dostawczych rowerów jadących ze Śródmieścia na Karwiny....
Brak infrastruktury rowerowej, a na tych dróżkach rowerowych które są minięcie się dwóch rowerów cargo będzie pewnie dużym przeżyciem (wąsko).
Kiedy dofinansowanie taczek? Taczki są lepsze gdyż:
- pracują również ręce;
- można jechać po chodniku, a chodników jest dużo więcej jak dróg rowerowych
- taczką można zawrócić praktycznie w miejscu;
- nie blokuje się jezdni - jadący ulica rower cargo zajmuje więcej szerokości jak zwykły
- można jechać taczką po piwie
.... i jest jeszcze pewnie milion powodów nad wyższością taczki nad rowerem cargo
PS. Mam nadzieję, że Czytelnicy też mają poczucie humoru - co najmniej tak duże jak duża jest wyobraźnia Władz Miasta na wydawanie Naszej Kasy!- 28 3
-
2020-08-01 10:02
Widzę,że promujesz taczkę narzędzie swojej pracy.
Brawo!
- 1 1
-
2020-07-31 07:07
Bzdura (1)
Jak chcą niech rozdają kasę, ale pójdę tu frazeologia pelo wydajcie kasę na chore dzieci, na nowotwory a nie promujecie eko terroryzm.
- 7 1
-
2020-08-01 09:59
Twoi zabrali 2mld. na tvpis.
Acha,to się nie liczy bo to zrobili twoi,pisowscy ulubieńcy.
Ślepi w tym pisie jesteście?- 0 1
-
2020-07-30 19:11
Halo trójmiasto (2)
Wiem, że Wy niezbyt rozgarnieci ( Dulkiewicz, PO, itd ) dlatego będziecie dymani na kasie. Trzeba dofinansować pól melona firmę znajomego to trzeba. A Wy se krytykować możecie, a i tak zagłosować na nich pójdziecie.
- 7 4
-
2020-08-01 09:56
Olo,a co tam u pancernego mariana?
Albo u granciarzy?
A co u tego od ziemi ksiądza?
Można wymieniać długo.
Ale ty tego nie widzisz.- 1 0
-
2020-07-30 19:46
Uuuuff!!
Całe szczęście trafił się rozgarnięty z Podlasia ( Sasin , Szumowski PiS ,itd). Masz dużo większe doświadczenie w dymaniu skoro do tej pory albo tego nie zauważyłeś albo nie czujesz
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.