Gdynia: Dofinansowania do rowerów cargo dla mieszkańców

Rower cargo może służyć zarówno do użytku prywatnego, jak i do komercyjnego.
Rower cargo może służyć zarówno do użytku prywatnego, jak i do komercyjnego. Gdynia.pl

Już wkrótce każdy mieszkaniec Gdyni będzie mógł skorzystać ze znacznego dofinansowania na zakup roweru towarowego. 4 sierpnia 2020 roku wejdzie w życie uchwała dotycząca dotacji na zakup rowerów towarowych dla mieszkańców Gdyni. Rowery cargo zakupione po tym dniu będą mogły zostać dofinansowane aż w połowie kosztów, maksymalnie do 5 tys. zł.


Czy jeździłe(a)ś kiedykolwiek rowerem cargo?

Zobacz wyniki (461)


Tegoroczny sezon to sezon prawdziwie rowerowy. Coraz więcej mieszkańców miast przesiada się z komunikacji zbiorowej na rower, który w dobie pandemii zdaje się bezpieczniejszym, a już na pewno mniej kontaktowym środkiem transportu. Wiele europejskich miast w bieżącym roku podejmuje coraz to kolejne działania mające na celu promowanie transportu rowerowego wśród swoich mieszkańców. W stolicy Węgier, Budapeszcie, wiele dróg w centrum miasta zostało zamkniętych dla ruchu samochodowego, a zamiast nich zrobiono drogi rowerowe. Władze Włoch poszły jeszcze dalej i wprowadziły zwrot w wysokości 500 euro dla osób, które do końca roku zakupią dla siebie rower.

Gdynia: wróciła wypożyczalnia rowerów cargo



Gdynia pierwsza w Polsce



- Projekty unijne pozwalają nam na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Dzięki CityChangerCargoBike jako pierwsze miasto w Polsce wprowadzamy dotacje do zakupu rowerów cargo. Liczymy, że więcej takich pojazdów pojawi się na gdyńskich ulicach - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
W czerwcu, po okresie najsurowszych obostrzeń związanych z pandemią nowego koronawirusa, do Gdyni wróciła wypożyczalnia rowerów towarowych. Jak wskazują władze miasta, cieszy się ona ogromną popularnością - kolejka do wypożyczenia takiego roweru jest długa, a miejsca na liście oczekujących są zajęte aż do października.

Miłośnicy rowerów cargo zjechali do Gdyni



50.000 na rowery



Projekt dofinansowano z Programu Ramowego Unii Europejskiej Horyzont 2020. Celami projektu CityChangerCargoBike są między innymi podnoszenie świadomości wśród odpowiednich podmiotów sektora publicznego, komercyjnego i prywatnego, tworzenie korzystnych warunków do poruszania się rowerami towarowymi, a co za tym idzie - zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza w miastach. Zgodnie z zapisami uchwały, osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które dokonają zakupu roweru towarowego (rower ze skrzynią do przewozu towarów lub osób) będą mogły otrzymać zwrot części kosztów, a dokładniej: 50 proc. wartości zakupionego roweru, jednak maksymalnie 5 tys. zł.

Według twórców projektu CCCB, rowery dostawcze są w stanie obsłużyć blisko 1/4 dostaw komercyjnych w miastach, połowę podróży służbowych i obsługi technicznej, a także 77 proc. prywatnych podróży logistycznych, takich jak wyjazd po zakupy czy z dziećmi do przedszkola.

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych.
Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. mat. prasowe

Budżet przewidziany na realizację tego zadania w Gdyni to blisko pół miliona złotych. Uczestnikami programu, poza Gdynią, jest Politechnika Krakowska, a także miasta w Danii, Norwegii, Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii, Francji, Rumunii, Chorwacji, Włoch, Bułgarii, Grecji, Czech i Niemiec.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (78) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • A parkowanie (bezpieczne) przed blokiem

    Fajny pomysł, jednak jak taki rower mieć i trzymać jeżeli mieszka się w bloku?

    • 0 0

  • Za ale przeciw.

    Jestem jak najbardziej za rowerami ale to coś jest jedynie dla mieszkańców z garażem, nie dla każdego. Kto to wniesie do domu po schodach, do jakiej piwnicy to zmieścisz w bloku itd...

    • 0 0

  • Biznesy w Gdyni

    że co ? PO co taka ściema ,że "dla mieszkańców" - miasto czyli również ze mnie ze mnie Szczurek zdziera dla kolegi otwierającego biznes rowerowy...

    • 0 1

  • Bravo Cargo. Co dalej z Mevo ? (1)

    • 22 11

    • A co z poszerzoną plażą na Westerplatte ??

      • 0 0

  • Gdynia - miastem rzadzi gromada i**otow

    Chodniki zastawione slupkami, dotacje do rowerow towarowych..... Czas pogonic te gromade nieudacznikow

    • 4 0

  • Taa, jasne (1)

    tego nam potrzeba na chodnikach :[

    • 29 7

    • Głównie potrzebujemy samochody na chodnikach.

      • 1 0

  • A dlaczego musimy kopiować kultura skandynawska???????. (2)

    • 9 2

    • Tu masz kulturę 500+

      ,a to nic dobrego.

      • 0 0

    • o zboczeńcy i dzikusy, poczytajcie o Sygridzie Storada, polka na ich tronie

      • 1 0

  • Kiedy dofinansowanie taczek? Przy taczce pracują również ręce. (1)

    Tani chwyt PR. Już widzę te dziesiątki dostawczych rowerów jadących ze Śródmieścia na Karwiny....

    Brak infrastruktury rowerowej, a na tych dróżkach rowerowych które są minięcie się dwóch rowerów cargo będzie pewnie dużym przeżyciem (wąsko).

    Kiedy dofinansowanie taczek? Taczki są lepsze gdyż:
    - pracują również ręce;
    - można jechać po chodniku, a chodników jest dużo więcej jak dróg rowerowych
    - taczką można zawrócić praktycznie w miejscu;
    - nie blokuje się jezdni - jadący ulica rower cargo zajmuje więcej szerokości jak zwykły
    - można jechać taczką po piwie
    .... i jest jeszcze pewnie milion powodów nad wyższością taczki nad rowerem cargo

    PS. Mam nadzieję, że Czytelnicy też mają poczucie humoru - co najmniej tak duże jak duża jest wyobraźnia Władz Miasta na wydawanie Naszej Kasy!

    • 28 3

    • Widzę,że promujesz taczkę narzędzie swojej pracy.

      Brawo!

      • 1 1

  • Bzdura (1)

    Jak chcą niech rozdają kasę, ale pójdę tu frazeologia pelo wydajcie kasę na chore dzieci, na nowotwory a nie promujecie eko terroryzm.

    • 7 1

    • Twoi zabrali 2mld. na tvpis.

      Acha,to się nie liczy bo to zrobili twoi,pisowscy ulubieńcy.
      Ślepi w tym pisie jesteście?

      • 0 1

  • Halo trójmiasto (2)

    Wiem, że Wy niezbyt rozgarnieci ( Dulkiewicz, PO, itd ) dlatego będziecie dymani na kasie. Trzeba dofinansować pól melona firmę znajomego to trzeba. A Wy se krytykować możecie, a i tak zagłosować na nich pójdziecie.

    • 7 4

    • Olo,a co tam u pancernego mariana?

      Albo u granciarzy?
      A co u tego od ziemi ksiądza?
      Można wymieniać długo.
      Ale ty tego nie widzisz.

      • 1 0

    • Uuuuff!!

      Całe szczęście trafił się rozgarnięty z Podlasia ( Sasin , Szumowski PiS ,itd). Masz dużo większe doświadczenie w dymaniu skoro do tej pory albo tego nie zauważyłeś albo nie czujesz

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Znajdź trasę rowerową

Forum