• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promuje jazdę na rowerze

Krzysztof Kochanowicz
3 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Rowerem do na uczelnię, bądź do pracy Rowerem do na uczelnię, bądź do pracy

W tym roku Gdańsk będzie uczestniczył w dwóch kampaniach promujących rowery: "European Cycling Challenge" i "Rowerowy Maj". Pierwsza to rowerowe zmagania europejskich miast, w których poszczególne drużyny stworzą mieszkańcy, którzy przy pomocy darmowej aplikacji na smartfon zarejestrują swoją codzienną rowerową aktywność. Druga natomiast zachęca do codziennej aktywności fizycznej. Kampania "Rowerowy Maj" ma zachęcić dzieci do regularnej jazdy na rowerze.



European Cycling Challenge to rowerowa rywalizacji europejskich miast zainicjowana w 2012 r. przez Bolonię W tegorocznej edycji Gdańsk powalczy o tytuł "Najbardziej Rowerowego Miasta" wraz 32 miastami z całej Europy.

Miasta będą nagradzane w dwóch kategoriach: najdłuższy łączny dystans przejechany przez mieszkańców oraz najbardziej rowerowe miasto (najdłuższy dystans w przeliczeniu na liczbę mieszkańców).

Aby wziąć udział w kampanii, która ruszy 1 maja, trzeba będzie pobrać darmową aplikację na smartfon "Cycling365", wybrać swoją drużynę - "Gdańsk", a następnie jeździć na rowerze przez cały maj i rejestrować wszystkie swoje przejazdy przy użyciu aplikacji.

Osoby, które nie posiadają smartfona, będą mogły uczestniczyć w kampanii, rejestrując pokonane na rowerze dystanse bezpośrednio na stronie European Cycling Challenge

W ramach przygotowań do kampanii European Cycling Challenge, miasto zorganizuje warsztaty z zakresu promocji komunikacji rowerowej w gdańskich firmach, podczas których holenderscy eksperci zademonstrują, w jaki sposób prorowerowa polityka firmy może stać się skutecznym narzędziem poprawy zarówno wizerunku jaki i sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa, a także zdrowia i samopoczucia pracowników. Warsztaty odbędą się podczas VI Kongresu Mobilności Aktywnej, 10 kwietnia br. w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo.

Więcej informacji na temat kampanii European Cycling Challenge będzie można uzyskać również podczas Bike Festiwal (11-12 kwietnia w Amber Expo) oraz Rowerowy Zawrót Głowy (18-19 kwietnia w Centrum Alfa na Przymorzu).

Na wszystkie pytanie dotyczące kampanii European Cycling Challenge można dostać odpowiedź pisząc na adres: ecc@gdansk.gda.pl.

Kampania Rowerowy Maj

Jest to już druga edycja kampanii, która odniosła w zeszłym roku ogromny sukces. Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia wśród uczniów szkół podstawowych, których staramy się zachęcić do codziennej aktywności fizycznej. Kampania jest odpowiedzią na narastający wśród polskich dzieci problem chorób wynikających z siedzącego trybu życia, w tym otyłości i chorób układu krążenia.

W 2014 roku w kampanii wzięło udział 25 gdańskich szkół podstawowych, a w zwycięskiej klasie 83 proc. uczniów dojeżdżało do szkoły rowerami.

- W bieżącym roku planujemy podwojenie liczby uczestników. Formuła kampanii przewiduje nagrody indywidualne dla najlepszych uczniów (akcesoria rowerowe), nagrody klasowe dla najlepszej klasy w każdej ze szkół (bilety wstępu do różnych centrów zabawy i nauki itp.). Nagrodę główną dla najlepszej szkoły będzie budowa zadaszonego parkingu rowerowego - zapowiadają organizatorzy kampanii.

Dzieci biorące udział w "Rowerowym Maja" będą zbierały naklejki za przyjechanie do szkoły rowerem. Regularne umieszczanie ich na klasowych plakatach konkursowych oraz w indywidualnych książeczkach rowerowych sprawi, że rywalizacja będzie przejrzysta i bardziej emocjonująca.

Elementem kampanii będą zajęcia dydaktyczne Mobilność w Mieście, podczas których specjaliści ds. inżynierii ruchu i mobilności odpowiedzą na pytania: dlaczego warto poruszać się pieszo i na rowerze oraz jak odczytywać i interpretować znaki drogowe. Zajęcia prowadzone będą do 29 maja br. w siedzibie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Organizatorami kampanii są:

- Miasto Gdańsk,
- Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku
- Miejska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Szczegóły na stronie: Rowerowy Gdańsk.pl

Opracował:

Opinie (75) ponad 500 zablokowanych

  • I bardzo dobrze.

    • 29 6

  • Dobrze, tylko niech jeszcze promuje znajomość zasad ruchu drogowego i bezpieczeństwa wśród rowerzystów (4)

    • 35 8

    • Zgodnie z danymi policji, znajomość przepisów wśród rowerzystów nie odbiega znacząco od znajomości wśród kierowców.

      • 21 5

    • (1)

      to samo tyczy sie kierowcow, zwlaszcza jesli rowerzysta ma zielone

      • 19 1

      • Dziś właśnie jeden prawie na mnie wjechał na zielonym. OK, mogło się zdarzyć, byłbym wstanie zrozumieć.
        Nie mogę tylko pojąć, dlaczego zawsze kierowcy w takiej sytuacji próbują jeszcze coś udowadniać? Zamiast krótko przeprosić, to jeszcze pyskówka i dorabianie praw ruchu drogowego, które nie istnieją.

        • 23 1

    • bardziej produktywne działanie polegałoby na przekonywaniu urzędników BRG

      o potrzebie uspokajania ruchu na kolejnych ulicach Gdańska, a samych kierowców o tym, że wprowadzanie ograniczeń prędkości do 30 km/h i egzekwowanie tego przepisu poprawia płynność i przepustowość ruchu na najbardziej zakorkowanych codziennie korytarzach ruchu drogowego.

      • 10 1

  • Czym skorupka za młodu nasiąknie... (2)

    Super pomysł, żeby tylko miał przełożenie w konsekwentnych działaniach miast ----> rozbudowa dróg rowerowych.

    • 28 4

    • proponuję więcej wysiłku przeznaczyć na tworzenie polityki zarządzania popytem na parkowanie (1)

      na chodnikach. Bez spójnej polityki parkingowej miasto nie stworzy warunków odpowiedniego komfortu ruchu pieszych i rowerzystów.

      • 1 4

      • Bez ostatecznego przegonienia pedalarstwa z chodników

        nie będzie odpowiedniego komfortu ruchu pieszych.

        • 1 4

  • Polandia to nie Holandia. (6)

    • 6 27

    • będzie druga Holandia lub Dania (5)

      Gdzie masy zdechlych lewackich cieniasow zaiwaniaja na swych zdezelowanych rowerach zapinanych pod domem na 3 lancuchy, bo mogą nawet kolo ukraść, taka tam bieda, a nam piszą pismaki o najlepszym systemie socjalnym w tych krajach.

      • 3 21

      • mam nadzieje, ze chociaz twoj rower jest bezpartyjny

        • 22 2

      • (3)

        Chyba masz rację:) Polska przy tych krajach to oaza bogactwa. Tu każdy ma samochód, a nawet dwa. Najwięcej samochodów na mieszkańca w dużych miastach w Europie!
        To nic, że większość starocie ponad 10-cio letnie, że mamy najgorsze powietrze w całej Europie! Liczy się komfort jazdy wypasionych anty-lewaków i aby do przodu!!!
        Szable w dłoń:)

        • 23 2

        • żebyś wiedział

          Wystarczy spojrzeć tam na osobe z niskiej warstwy społecznej i porównać z polskim odpowiednikiem,a odpowiedź komu się lepiej żyje widać gołym okiem.

          • 2 5

        • Tymczasem w Chinach i Indiach (1)

          przez wiele lat wszyscy jeździli rowerami i zawsze mieli gorsze powietrze. Jak to możliwe? Pewnie dzięki temu mają coraz więcej kasy i kupują najwięcej nowych aut? Oni już się napedałowali, my dopiero zaczynamy?

          Trochę prawdziwych danych, zamiast bzdur z tvn:

          http://www.eea.europa.eu/highlights/eleven-countries-exceed-air-pollutant

          • 3 6

          • i zero norm zanieczyszczenia powietrza

            samochody to 30% zanieczyszczenia pyłami i tlenkami azotu. W Polsce. Kolejne 40% to niska emisja (głównie przez spalanie śmieci po zmroku).

            • 3 0

  • Jeżdżę od lat przez cały rok rowerem bo lubię dobrze mi to robi dla zdrowia. (3)

    Jak to całe socjalistyczne lewactwo z hasłami o rowerach zacznie płacić za przejechane kilometry to dopiero będzie wesoło. Przodownicy socjalizmu typu Francja czy Szwecja już pilotażowo mają takie programy. A jak wiadomo nasze urzędniactwo brutalnie oddzielone od ZSRR od kilkunastu lat jest zapatrzone w socjalizm zachodni.

    • 6 7

    • niecałe dwa lata po oddaniu odcinka żabianka-ETC wzdłuż Rzeczypospolitej (2)

      i już w wielu miejscach wybite dziury (załatane polbrukiem) albo wybicia od korzeni drzew lub źle zagęszczonego podłoża. OK, niby nic wielkiego.
      Ale...
      Gdzie są ci urzędnicy rowerowi, żeby pilnować napraw gwarancyjnych od wykonawcy? Czy obudza się dopiero jak minie okres gwarancji i rozłożą bezradnie ręce - nie ma środków na naprawę? Czy wychodzą zza swoich biurek od kiedy dostali posady w UM jako wielcy miłośnicy dwóch kółek?

      BTW, trasa na Brzeźno wzdłuż Hallera tez powoli dogorywa i rok po roku coraz więcej tam wybojów. Może zamiast działań marketingowych i zakupów opasek i gadżetów wydać te pieniądze na chociaż częściowe remonty istniejących tras rowerowych ?

      • 7 5

      • rozumiem, że z podobną energią uczestniczysz w dyskusjach na temat budowy Nowej Politechnicznej (1)

        i budowy tunelu pod Pachołkiem?

        • 5 1

        • O czym dyskutować

          Mało było ględzenia o STER? Mało jest kampanii typu "Orzeł Może"?
          Nic z tego nie wynika, dziur przybywa, aut nie ubywa, nikomu od tego się nie polepsza, poza urzędnikami. Sztuka dla sztuki. A gdybyś pomyślał nie o dyskusjach , tylko o skutkach za parę lat dla Polski?

          Zruinowany, tonący w długach kraik w środku starzejącej się Europy, w którym jest tak fajnie, że w wielu miastach i wsiach zostali sami starzy ludzie. Przykład? Popatrz na ulice Gdańska i Warszawy, porównaj ilu tu jest młodych a ile w Warszawie. Porównaj to z Grudziądzem jeszcze.
          Z czego to państwo, które sprzedało wszystkie zakłady produkcyjne ma łatać dziury na ulicach i w budżecie? Z kilometrów, które wykręci garstka rowerzystów? Czy może z podatku drogowego, akcyzy i VAT?

          Nie ma o czym dyskutować, bo nie z podatków są te inwestycje, ale z pożyczek, których nie będzie miał za chwilę kto spłacać.

          • 4 2

  • Mam wątpliwość co do prawdziwości intencji tej akcji. (5)

    Z jednej strony Gdańsk "promuje" jazdę rowerami, a z drugiej strony nadal czekamy na konkretne rozwiązania w sprawie budowy newralgicznych ścieżek rowerowych zapisanych w planach rozwoju infrastruktury rowerowej.
    Zamiast tego co chwila pojawiają się pomysły budowy/rozbudowy ulic "ułatwiających" (na krótka chwilę) kierowcom. Pomysły te, jeżeli dojdą do skutku pochłoną masę pieniędzy i będziemy mogli zapomnieć o rowerowym Gdańsku.

    Ze swej strony liczyłbym jednak, że Gdańsk poza organizacją konkursów, wykona realne kroki, aby zachęcić mieszkańców do rowerów.

    • 14 5

    • Aplikacja tylko na Androida:( (2)

      No to d...a:(
      Iphone'y i urządzenia z Windows'em poza rywalizacją. Napisałem na adres kontaktowy z zapytanie, czy planują dostarczyć inne wersje. Jak coś odpiszą, to dam znać.

      • 2 3

      • (1)

        Apka w najbliższych dniach będzie dostępna na wszystkie typy systemów operacyjnych

        • 1 1

        • OK, dzięki za info.

          :)

          • 0 0

    • dokladnie rowerem dziennie robie od minimum 20 km do 50km i napewno niebede brał udziału w tej akcji (1)

      bo to jest tylko promowanie urzedasów miasta !!A oni niemaj zielonego pojecia o rowerach i tworzeniu rowerowych połaczeń a co dopiero o tym jak powinny byc wykonane drogi rowerowe!!

      • 4 3

      • Ależ przecież

        oni mają rowery składane,kupione niedawno dzięki operatywności Oficera Rowerowego. Dlaczego ich nie widać na rowerach? Dlaczego nie dają innym przykładu?

        • 1 2

  • Kler i urzędnicy na rowery!

    • 10 1

  • Rekreacja tak. (2)

    Użytkownik roweru, tak samo jak każdy użytkownik drogi powinien być oznakowany. Pesel na czole. A tak robią co chcą, bo są bezimienni.

    • 8 20

    • zapomnialeś o tablicy rej. i obowiazkowym OC!!!! (1)

      • 3 0

      • wariatów sieciowych znakować nie trzeba
        są już teraz nieźle oznakowani
        trzeba by ich tylko ujawniać

        • 0 0

  • (2)

    Aplikacja tylko na Androida, a gdzie iOS i Windows Phone?

    • 3 3

    • (1)

      Appka na iOS i Windows będzie dostępna w najbliższych dniach

      • 0 0

      • a co z BlackBerry?

        nie zapominajcie o BB.

        • 0 0

  • Jaki cel ma zebranie tych danych. (1)

    Po prostu budować ścieżki i ciągi pieszo-rowerowe.
    A u pracodawcy mieć jakiś symboliczny dodatek do pensji. Skoro płacimy na PEFRON, to można by płacić na cyklistów.

    • 2 7

    • a może jednak promować także uspokajanie ruchu i redukcję jego skali?

      poprawę dojścia i dojazdu do przystanków SKM? Obalanie tezy o potrzebie budowy nowych pseudoautostrad miejskich pod pretekstem budowy linii tramwajowej wzdłuż ulicy Do Studzienki i Sobieskiego?
      Wprowadzanie zachęt fiskalnych skłaniających do rezygnacji z samochodu warto też wypromować.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum