• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Kamila Lulińska
6 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprawdź, jakie inwestycje rowerowe planuje Gdańsk w tym roku. Sprawdź, jakie inwestycje rowerowe planuje Gdańsk w tym roku.

Rowerzystów na drogach coraz więcej - nie tylko w Gdańsku. Tydzień temu sprawdziliśmy, jakie inwestycje rowerowe planowane są na 2020 rok w Sopocie. Tym razem, aby dowiedzieć się, co w tym sektorze planuje Gdańsk, pytaliśmy pełnomocnika Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, co takiego miasto planuje w tym roku.

Czy uważasz, że infrastruktura rowerowa w Gdańsku dobrze się rozwija?


Pięć głównych projektów wartych prawie 50 mln złotych oraz sześć tras rowerowych realizowanych w ramach inwestycji drogowych - takie plany rysuje Gdańsk na rok bieżący. Poniżej przedstawiamy każdy z projektów. Już dziś wiemy, które z dróg rowerowych powstaną niedługo, a które z istniejących zostaną zmodernizowane.

Nowe trasy rowerowe w ramach węzłów integracyjnych



Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska - 30 mln 20 tys. 280 zł. Zadania planowane do realizacji:
  • trasa rowerowa wzdłuż ul. Podwale Przedmiejskie, III etap (0,4 km);
  • droga rowerowa wzdłuż ul. Potokowej, odcinek od PKM Brętowo do ul. Słowackiego (1,2 km);
  • droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej, strona wschodnia od ul. Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej (1,5 km);
  • droga rowerowa wzdłuż ulicy Dmowskiego, odcinek od al. Grunwaldzkiej do dworca PKP Wrzeszcz (0,3 km);
  • trasa rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej od ul. Pomorskiej do ul. Bitwy Oliwskiej, strona wschodnia (0,5 km);
  • trasa rowerowa wzdłuż ulicy Nowatorów od ulicy Budowlanych do ulicy Kartuskiej (1,1 km), rozpoczęcie realizacji;
  • trasa rowerowa wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie i Hucisko od ul. Podwale Grodzkie do ul. Elżbietańskiej (0,4 km), rozpoczęcie realizacji;
  • trasa rowerowa wzdłuż ulicy Budowlanych od ul. Jesiennej do ul. Nowatorów (1,5 km);
  • pasy rowerowe w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk-Osowa (0,1 km).


Drogi dla rowerów o "większym znaczeniu"



Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 - odcinek R-9 Wiślana Trasa Rowerowa - 9 mln 899 tys. 471 zł. Zadania planowane do realizacji:


Więcej szlaków rowerowych w TPK



Szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami - 3 mln 847 tys. 184 zł. Zadania planowane do realizacji:
  • trasa turystyczna o nawierzchni szutrowej, częściowo asfaltowej od granicy z gminą Kolbudy do granicy z Sopotem; rozpoczęcie realizacji.


Budżet Obywatelski i kilka nowych dróg rowerowych



Budżet Obywatelski - 1 mln 619 tys. 600 zł. Zadania planowane do realizacji:


Nie tylko infrastruktura, lecz także bezpieczeństwo



Rozwój Komunikacji Rowerowej - 1 mln zł. Planowane zadania:
  • realizacja kolejnych zadań programu poprawy bezpieczeństwa w ruchu rowerowym.

Mandat dla rowerzysty - za co i ile?



Kilkanaście kilometrów nowych tras rowerowych w ramach inwestycji drogowych



Ponadto w ramach inwestycji drogowych zostaną zrealizowane następujące trasy rowerowe:


- Wśród realizowanych i planowanych inwestycji należy wyróżnić dwie: drogę rowerową wzdłuż alei Adamowicza oraz drogę wzdłuż linii tramwajowej w ulicy Nowej Warszawskiej - mówi Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej. - To bardzo ważne połączenia międzydzielnicowe, komunikujące rowerowo południowe dzielnice Gdańska: Jasień, Ujeścisko czy okolice ulicy Jabłoniowej. Wyczekiwanymi połączeniami są również trasy wzdłuż ulicy Budowlanych i Kartuskiej, włączające dzielnicę Kokoszki do sieci tras rowerowych.

Opinie (125)

  • lepiej wyremontowć drogi (2)

    • 2 9

    • lepiej zezłomuj swojego blachoszrota

      • 1 1

    • remonty istniejącej sieci drogowej powinny mieć pierwszeństwo przed budową nowych elementów tej sieci

      wydatki na udogodnienia do jazdy rowerem okazują się jednak dużo bardziej produktywne niż wydatki na jakiekolwiek inne elementy sieci ulicznej miasta: bez względu czy mówimy o ich budowie czy ich remontach.

      • 0 0

  • (2)

    W d... Mam tych obcisloposladkowcow. Ja chce chodniki. O pieszych nikt już k. nie myśli.

    • 3 8

    • Jak zbuduja chodnik to od razu jest zastawiony przez samochody

      • 2 0

    • duża część chodników w Gdańsku zyskała na jakości dzięki realizacji programu budowy dróg dla rowerów

      niestety brak w Gdańsku spójnej polityki parkingowej, której elementem powinno być stopniowe eliminowanie prawa kierowców do parkowania na chodnikach.

      • 0 0

  • Tylko nie w tle ulicy (7)

    Proszę o ścieżki rowerowe - bezpieczne. Te ścieżki rowerowe, które są budowane lub wyznaczane w tle ulicy jak np. na Zaspie czy na Podwalu Przedmiejskim to strach nimi się poruszać. Szczególnie jak zabiorę dzieci lat 13, 15 na wycieczkę. Proszę aby ten kto wymyślił tą ścieżkę żeby sam sobie ją pojeździł. Przecież na Podwalu można było wyznaczyć ścieżki w tle chodnika, szczególnie że jest bardzo szeroki od hotelu Qubus do ulicy Łąkowej.

    • 5 7

    • zgadzam sie drogi rowe maja byc nie tylko bezpieczne ale i zdrowe jazda w chmurze spalin szrotów jest szkodliwa (2)

      Taka droga powinna być oddzielona od jezdni pasem zieleni

      • 1 6

      • Taaa, bo skrawek zieleni zatrzyma spaliny...

        • 4 2

      • niby jak? w mieście?

        • 3 1

    • Trasy rowerowe powinny spełniać przede wszystkim funkcje komunikacyjne. To nie plac zabaw dla dzieci.

      Chodnikowe rozwiązania nadają się co najwyżej do dziecięcych rowerków biegowych. Wszędzie to wiedzą tylko nie w zacofanej Polsce. Nie jest też prawdą że są bezpieczne. Są bardziej kolizyjne niż te wyznaczone na jezdni. Jak ludzie mają się przesiadać na rowery to musi się im to opłacać czasowo.
      chodnikowe esy floresy są stratą czasu o wygodzie i bezpieczeństwie nie wspominając

      • 5 1

    • (1)

      Wlasnie te w formie pasow sa lepsze i szybsze

      • 4 1

      • niestety nie są postrzegane jako bezpieczne przez wiele rowerzystek

        • 0 0

    • Zabierz dzieci na plac zabaw

      a nie na drogę dla dorosłych

      • 3 1

  • Pieniądze wyrzucone w błoto. (2)

    Są drogi rowerowe, a rowerzyści jeżdżą ulicą. To powinno być karalne!!!

    • 0 12

    • gdzie ty w 3miescie masz drogi rowerowe?

      wymień chociaż jedną. 95% to zwykłe pieszo-rowerówki.

      • 7 0

    • Tak czy inaczej będą jeździć ulicą

      chyba, że chodziło Ci o jezdnię :)

      • 2 0

  • Jak bedzie to sie dopiero zobaczymy bo urzedasy juz chca z tych dróg rowerowych zrobic sciezki rowerowe!

    Drogi rowerowe to tez nie jest pasek na ulicy !!Bo nie chcemy wdychać spalin tych trujących blachoszrotów!! Gdańsk jest głęboko zacofany a ich działania sa tylko pozorne. Likwiduje się drogi rowerowe ,kasuje stojaki rowerowe, niszczy się zieleń pod parkingi dla blachoszrotów . A By zmniejszyć dostępność MEVO ponosi się opłaty o 200%

    • 1 2

  • Panie Oficerze Kitliński! (3)

    Czy "wytrząsarka plomb" przy ul Obrońców Wybrzeża 4 doczeka dziesięciolecia hańby ? To tylko 80 m betonowych dziur!
    Wstydź się Pan.

    • 9 1

    • Ta prowizorka zostaje (2)

      W stronę morza wyremontowano chodnik bez wydzielenia już "ścieżki".
      Po południowej stronie będzie docelowo tylko chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego, mimo że trasa w połowie jest zrobiona (jest wydzielony różowy pasek z chodnika). Jak widać bardziej gospodarnie jest zlikwidować niż dokończyć.

      Różowy pasek rowerowy będzie jedynie po północnej stronie obrońców na całej długości.

      • 2 1

      • (1)

        co ciekawe po drugiej stronie falowca jest kompletna (na całej długości falowca ) trasa w standardzie sopockim (czerwona kostka), straszna tandeta ale na cele rekreacyjne z dziećmi się nada.

        • 0 0

        • kostka lub wręcz trylinka typu dy-dy-dy-dy
          a nawet skrajny prypadek oliwskich kocich łbów,
          które koń serwator ludziom zgotował ten los
          to jest zaproszenie do technologicznego wyścigu zbrojeń

          oni nam koskę Dauna
          my im... full suspension
          oni nam trylinkę
          my im... fatbike
          oni nam kocie łby z dziurami
          my im... semtex w urzędzie?

          • 0 1

  • (1)

    Drogi rowerowej, aby dostać się do/z Osowej dalej nie widac

    • 6 0

    • Ee, dlaczego? Wydostanie się w stronę Chwaszczyna: nie narzekam... Zwykle jeżdżę tamtędy sam, samiuteńki, w lecie też, nie tylko teraz. Aż głupio być jedyny rowerakiem, na tej względnie porządnej śmieszce. Może nam niepotrzebne?

      • 0 2

  • Ścieżki pieszo rowerowe to dopiero niebezpieczna głupota (1)

    Chodnik na którym dopuszczono ruch rowerowy informując o tym kilkoma ciemnymi płytami chodnikowymi z ciemnym wizerunkiem rowerzysty (brak kolorowej farby?)to jest głupota! nikt z pieszych nie zwraca na to uwagi! a rowerzysta musi jechać slalomem!i do tego wysłuchiwać wyzwisk że to chodnik nie dla rowerów!Nie raz tego doświadczyłem!chciałbym poznać ,,geniusza"który wpadł na tak i**otyczny pomysł!

    • 7 1

    • Ma być wygodnie kierowcom. Nie rowerzystom, nie pieszym.

      • 2 1

  • Ale portal prowokuje tymi kolarzami

    Kiedy artykuł kobietach z dziećmi i developerach . Niby stop hejt ale sami się prosicie o to. Wstyd jesteście jak WP

    • 0 5

  • Kolejne trasy rowerowe w postaci zwykłego chodnika szykują?

    niech już sobie je darują. lepiej niech zostawią to jak jest

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum