• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Brakuje barierek przy drodze rowerowej we Wrzeszczu?

Joanna Skutkiewicz
26 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Droga rowerowa pomiędzy ulicami Lendziona a Klonową we Wrzeszczu Droga rowerowa pomiędzy ulicami Lendziona a Klonową we Wrzeszczu

Barierki, nie tylko te przy drogach rowerowych, bywają prawdziwą kością niezgody. Często wytyka się zarządcom dróg ustawianie barierek lub słupków w miejscach, w których wydaje się to kompletnie nieuzasadnione. Rzadziej zdarzają się przeciwne sytuacje, czyli brak odgrodzenia ścieżki rowerowej od reszty pasów drogowych. Czy we Wrzeszczu brakuje infrastruktury, która ma chronić rowerzystów przed wypadkami?



Czy w opisywanych miejscach potrzebne są barierki dla ochrony rowerzystów?

Każdy, kto porusza się po mieście na rowerze, zdaje sobie sprawę ze związanych z tym niebezpieczeństw. Podobnie jak za kierownicą auta, trzeba być cały czas czujnym i gotowym na szybką reakcję. Na tym jednak podobieństwa zdają się kończyć. Zdarza się, że największe ryzyko powodujemy wobec siebie nawzajem. Gwałtowne skręty i zatrzymania, wyjeżdżanie na środek pasa rowerowego czy też użytkowanie go przez osoby, które nie powinny znaleźć się na drodze dla rowerów - to wszystko powoduje, że bywa niebezpiecznie.

Czytelnik: rowerzyści również sprawcami kolizji na Piramowicza



Dodatkowy problem pojawia się, jeśli odbicie w bok w celu uniknięcia zderzenia wiąże się z niebezpieczeństwem wpadnięcia prosto pod samochód. Z obawą tego typu napisała do nas czytelniczka portalu, pani Marta, która nie tylko była świadkiem niebezpiecznych sytuacji na drogach rowerowych, lecz także brała udział w jednej z nich.

  • Droga rowerowa pomiędzy ulicami Lendziona a Klonową we Wrzeszczu
  • Droga rowerowa pomiędzy ulicami Lendziona a Klonową we Wrzeszczu

- We Wrzeszczu pomiędzy ulicami LendzionaMapkaKlonowąMapka ścieżka rowerowa ma kręty przebieg, a wzdłuż ustawione są drzewa i krzaki - opisuje czytelniczka. - Jednocześnie ten fragment od alei Grunwaldzkiej oddziela jedynie wąski pas kostki chodnikowej. Wielokrotnie byłam świadkiem niebezpiecznych sytuacji z powodu ścinania zakrętów przez rowerzystów i hulajnogi, bardzo słabej widoczności czy jazdy "na trzeciego". Kilka dni temu z krzaków pod koła wyskoczył mi kot i cudem uniknęłam upadku prosto pod koła samochodów. Na ścieżkach pojawiają się mokre liście, więc robi się coraz bardziej niebezpiecznie. Uważam, że wzdłuż tego odcinka konieczna jest barierka oddzielająca rowerzystów od alei Grunwaldzkiej.
Zdaniem pani Marty taka sama sytuacja ma miejsce na alei Legionów pomiędzy Tadeusza KościuszkiMapkaHynkaMapka.

  • Droga rowerowa pomiędzy Tadeusza Kościuszki a Hynka.
  • Droga rowerowa pomiędzy Tadeusza Kościuszki a Hynka.

Bariery to ostateczność



Jak przekonują specjaliści z Urzędu Miasta, ryzyko ulegnięcia wypadkowi w opisywanych miejscach jest niewielkie. Montaż barierek wiązałby się nie tylko z kosztami, lecz także z utrudnieniem dla pieszych oraz samych rowerzystów.

- Większość chodników i dróg rowerowych w mieście przebiega wzdłuż jezdni, po których poruszają się samochody - mówi insp. Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miasta Gdańska. - W każdym z tych miejsc istnieje ryzyko, że ktoś się przewróci. Ryzyko to jest na szczęście na tyle niewielkie, że nie uzasadnia stawiania rzędów barier w tak wielu miejscach. Warto też wziąć pod uwagę, że ze względu na przepisy dotyczące skrajni drogowej takie bariery zawężałyby chodniki lub drogi rowerowe, utrudniając poruszanie się po nich. W europejskich miastach o ugruntowanej kulturze mobilności barier nie stawia się prawie nigdzie i nie wpływa to na zwiększenie liczby wypadków, ułatwia swobodne poruszanie się pieszym i podnosi estetykę przestrzeni miejskich. Dlatego stawianie barier należy traktować jako ostateczność i stosować je tam, gdzie jest to absolutnie niezbędne. We wskazanych miejscach nie jest to konieczne.

Gdynia. Nowa droga rowerowa na Płk. Dąbka niebezpieczna?



Czy tego typu infrastruktura może stać się barierą, dzięki której rozpędzony samochód nie zrobi krzywdy rowerzyście? Jak pokazuje wypadek spowodowany przez 'Wolva' 5 lat temu, jest to niestety wątpliwe.

Opinie (87) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Wystarczy prosto budować jak na całym cywilizowanym świecie (18)

    porobią esy floresy szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku i zdziwieni że to kolizyjne rozwiązanie. gdańsk to zascianek rowerowy z tymi swoimi chodnikami rowerowymi.

    • 51 12

    • (16)

      Fajnie to widać na zdjęciu satelitarnym tej okolicy, że tramwaje i rowery jeżdżą zygzakiem, a szeroka jezdnia dla aut jest poprowadzona tak łagodnie jak tylko się dało :) Może tam też zrobimy szykanę zmuszającą do przejazdu 20 km/h? :)

      • 16 4

      • dokładnie (15)

        i cały czas jest to praktykowane. Skandal. Przejechałem całą Europe i nigdzie to nie jest praktykowane.
        Najnowsza inwestycja na Stogach i jest to samo. Kierowca włączający się do ruchu jest ważniejszy niż rowerzysta czy pieszy. Czekamy teraz na pierwsze barierki bo przecież to wszystko wina rowerzystów "ścinających" szykanę jak na Piramowicza to sobie tłumaczą.
        To że nie ma możliwości się wyminąć i trzeba zjechać na chodnik to już nikogo to nie obchodzi. Ważne że kierowca ma prosto.

        • 9 4

        • Pokielbasilo Ci sie to wszystko :) (14)

          Na Piramowicza postawiono szykane, zeby przypominala rowerzystom, ze nie maja prawa bez zwalniania i ogladania sie na innych wjezdzac na przejazd, bo pierwszenstwo maja dopiero na nim. Niestety bylo to bezskuteczne, uznano wiec, ze najlepiej by za ten upor i te niewiedze rowerzystow zaplacili kierowcy i zlikwidowano tam ruch samochodowy jako taki. I nie chodzi mi tu o teraz o porownywanie mozliwosci intelektualnych roznych grup uczestnikow ruchu drogowego w Polsce, bo sa one calkowicie identyczne. W tym jest wlasnie caly problem, ze spoleczenstwo jest idealnie rowno glupie - glupcy tworza przepisy, glupcy ich nie znaja i nie rozumieja, glupcy proponuja jakies cudowne rozwiazania, glupcy te wspaniale rozwiazania realizuja itd. I dlatego teraz rozwazaja czy postawic barierke, czy nadal pozwolic na jazde skonczonego i**oty na rowerku tuz obok skonczonego i rozpedzonego do 90-100 km/h i**oty w samochodziku, zamiast skutecznie odgrodzic kierowcow, rowerzystow i pieszych od siebie.

          • 4 7

          • No dobra, ale na wprowadzenie szykany i zygzaczka na Grunwaldzkiej jakoś nikt nie wpadł. (7)

            A przecież sytuacja jest identyczna, a prędkości 4x większe.

            • 3 0

            • Sytuacja jest identyczna? Samochody tez nie maja pierwszenstwa jadac wzdluz Zwyciestwa/Grunwaldzkiej? (6)

              Ale nawet gdyby byla identyczna, nie mnie pytaj dlaczego glupiec nie jest konsekwentny, bo to nie ja jestem stworca glupcow.

              • 1 2

              • Err, mają pierwszeństwo tak samo jak rowerzyści. (2)

                Ale rowerzysta ma zwalniać i uważać na samochody, które na nim to pierwszeństwo wymuszają, a kierowca jakimś cudem może śmigać 40km/h ponad limit i się nie przejmować.

                • 6 1

              • Rowerzysta nie ma pierwszenstwa w okolicy Zwyciestwa/Grunwaldzkiej niemal w zadnym miejscu kiepskiej infrastruktury rowerowej..

                Ma pierwszenstwo na przejazdach, o ile prawidlowo na nie wjedzie. Przed przejazdem nie ma pierwszenstwa ani przed pieszymi, bo to nie droga dla rowerow, tylko tzw. cpr (znaki c16/13), ani tym bardziej przed prawidlowo jadacymi ulica (np. Piramowicza przed zmianami) samochodami, ktore z kolei maja obowiazek ustapic rowerzyscie NA przejezdzie i wlasnie na nie wjezdzajacemu. Tu nie ma co dorabiac teorii, bo przepisy sa (jak na Polske) calkiem jasne. Skoro rowerzysta i pieszy maja pierwszenstwo na przejsciu i przejezdzie, to nie maja go w pozostalych miejscach i sytuacjach, czyli gdy przejscie/przejazd jest zajete, bo prawidlowo jadacy kierowca zajal je tak, jak to wsystko zorganizowal i sobie zaplanowal zarzadca drogi, to pieszy i rowerzysta nie ma prawa wymagac, by ktos mu to przejscie/przejazd natychmiast udostepnil. innymi slowy ma grzecznie czekac na mozliwosc skorzystania. Tak wyglada to w polskim prawie, a Gdansk jest wlasnie w Polsce.

                • 0 6

              • jakie 40kmh? tam kierowcy 90kmh cisną bez skrępowania.... ale to rowerzysta ma zwalnaić do 10kmh, bo 20kmh za szybko jest. Szczyt hipokryzji.

                • 6 0

              • (2)

                przecież rowerzysta ty baranie ma pierwszeństwo przed pojazdami zjeżdżającymi z Grunwaldzkiej czy na nią wjeżdżajacymi o czym ty mówisz

                • 5 1

              • Bo Ty tak twierdzisz, chamie? Przepisy stanowia inaczej. (1)

                • 0 2

              • nie i**oto bo tak mówi stosowny zapis w ustawie prawo o ruchu drogowym radzę go poznać

                • 1 0

          • dlaczego nie mają prawa wjeżdżać z pełną prędkością? skoro jadą po swoim z pełnym pierwszeństwem przejazdu? (5)

            skoro kierowcy mają takie prawo na jezdni to i rowerzyści tez je mają !!!!
            Masz prawko z czipsów?

            • 6 1

            • Ale nie maja "pelnego pierwszenstwa przejazdu". (4)

              A przynajmniej zgodnie z oficjalnie obowiazujacym w Polsce prawem, bo Ty moze masz jakies inne, swoje, jak wiekszosc Polakow :) Prawko z chipsow? A ktory przepis daje tam, Twoim zdaniem, pierwszenstwo rowerzystom?

              • 0 7

              • Na jakiej podstawie twierdzisz że nie mają? Podaj podstawę prawną. Konkretny przepis poproszę. Kiedy nie mają tego pierwszeństwa (3)

                Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
                obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi
                znajdującemu się na przejeździe.

                1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
                zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na
                wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi,
                którą zamierza opuścić.

                znak D-6b Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem, jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach, lub na nie wchodzących, oraz rowerzystów znajdujących się w tych miejscach, lub na nie wjeżdżających.

                • 3 1

              • Sorki, łapka w dół miała być...

                • 0 0

              • na podstawie przepisow, ktore raczyles zacytowac :) (1)

                Ty nie rozumiesz, co wlasnie wkleiles? Naprawde?

                27.1 - zachowac ostroznosc i ustapic pierwszenstwa rowerowi znajdujacemu sie na przejsciu. Skoro ustapic temu na prejsciu, to nie ma obowiazku ustepowac rowerowi znajdujacemu sie na przyklad 10 metrow od przejscia (za daleko, by uznac, ze "wlasnie wjezdza").

                1a - ten przepis jest zasadny dla obecnej organizacji ruchu, nie dla poprzedniej, takze w zasadzie nie na temat, choc i tak dzieki za wklejenie.

                Znak D-6b - rozszerza tylko obowiazek ustapienia pieszym i rowerzystom wchodzacym i wjezdzajacym na przejscie/przejazd, a wiec juz nie tym, ktorzy znajduja sie chocby kilka metrow od tego przejscia/przejazdu.

                Zaden z zacytowanych przepisow nie daje rowerzyscie prawa "wjeżdżać z pełną prędkością" na przejazd. Sa za to takie, ktore na rowerzystow i pieszych nakladaja obowiazek zachowania szczegolnej ostroznosci w tych miejscach.

                • 0 3

              • czyli twierdzisz ze wjezdzając na skrzyzowanie na ktorym mam pierwszenstwo to mam je dopiero bedąc na nim, a 10cm przed nim to nie mam? jak ktos pierwszy z podporządkowanej wyjdzedzie to trace te pierwszenstwo? Bo był pierwszy? hahah. czlowieku, nie kompromituj się.

                no to podaj który przepis nakłada zachowanie "szczególnej ostrożności". cały czas czekam. Nie podasz bo nie ma takiego. Podałem ci konkretne 3 podstawy prawne w tym dwie z ustawy potwierdzające moją racje. ty wypisujesz tylko wymysly swoje

                • 1 0

    • To wszystko dlatego ze niebiorą pod uwage głosu rowerzystów, urzednicy czuja sie i sa bezkarni.

      A jeszcze podadzą ze to są specjaliści od planowania dróg rowerowych :)
      specjaliści jak z koziej d*py trąba.

      • 3 3

  • barierki są niebezpieczne (1)

    dobrze, że ich nie ma

    • 57 1

    • Dokładnie - nie ma nic lepszego, niż zahaczyć kierownicą o słupek/barierkę i dosłownie katapultować się z roweru.

      • 3 0

  • barierki w tym miejscu to bzdura (4)

    DDR na tym odcinku nie jest zbyt szeroki, do tego prowadzi po łukach - a na łukach w trakcie jazdy następuje naturalne przechylenie się, a więc potrzeba na to więcej miejsca niż przy jeździe na wprost. Mijanie się tam już teraz nie należy do przyjemnych, a po zawężeniu drogi byłoby po prostu bardzo niebezpiecznie i ryzykowne dla mijających się.

    • 40 1

    • Myslace istoty w ryzykownym miejscu zwiekszaja czujnosc. Rowerzysci nie zmieniaja nawet tempa. (3)

      Nie jest to fakt, ktory swiadczylby negatywnie o konstruktorach drozek rowerowych, jak ch. by one nie byly.

      • 2 6

      • (2)

        to po co buduje się takie niebezpieczne ścieżki pajacu?

        • 1 1

        • Powinienes wiedziec, przeciez to Tobie podobne malpoludy to projektuja. (1)

          • 0 1

          • ale ja ich nie chcę palancie więc czego chcesz ode mnie?

            • 0 0

  • naucz się jeździć ostrożnie (8)

    paniusiu

    • 15 11

    • powiedz to kierowcom na przejsciach dla pieszych i przejazdach rowerowych (7)

      • 8 4

      • Rownie zle sie na tych przejsciach i przejazdach zachowujecie, wiec nie, nikomu juz nic wiecej sie powiedzieci nie da. (6)

        Sa zwyczajnie tylko dwa wyjscia, wybierz sobie to, ktore bardziej Ci pasuje. Opcja A - przepisy sa mimo wszystko dosc jednoznaczne, ale Polacy maja je za nic, bo sa w zasadzie socjopatami. Opcja B - przepisy sa mimo wszystko dosc jednoznaczne, ale Polacy ich nie sa w stanie zrozumiec, bo sa w zasadzie i**otami.

        • 6 3

        • To ze pirat drogowy taki jak ty jest niezadowolony z tego ze kaze mu sie przestrzegac nie tyle co przepisów ale prostej zasady (5)

          Ze to ty jesteś sprawdzą wypadku jak kogoś potrącisz , i to nic nowego ze wielkie bilbordy do takich jak ty nie dotarły z napisem człowiek to nie auto nie da się wyklepać.

          • 1 5

          • dokładnie (3)

            szkoda, że ped**arze tego kompletnie nie rozumieją i notorycznie ignorują przepisy ruchu drogowego. Jak dojdzie do wypadku to was w worek załadują

            • 2 3

            • Jakie przepisy ignorują? (2)

              Jeżdżą po chodniku? - Boją się zwyczajnie.

              • 4 1

              • (1)

                A wiesz co oznacza czerwone światło? Oni nie i jadą jak chcą i kiedy chcą.

                • 0 4

              • Czyli tak samo, jak kierowcy?

                Normalnie można by założyć, że to ci sami ludzie, nieważne czym jeżdżą...

                • 1 2

          • Pirat drogowy? Taki wniosek wysnules, filozofie? :)

            Nie jestem zaskoczony, a wrecz bylem pewien, ze wybierzesz Opcje B :)

            • 0 1

  • może po prostu jeździć wolniej na tych rowerach? (13)

    zasuwacie jak perszingi, a potem żal i ból jak dojdzie do kraksy

    • 29 18

    • Jak kierowcy obok będą tak samo wolno jeździć to ok. (10)

      • 12 7

      • Kierowcy sa odgrodzeni od pieszych kraweznikiem, co najmniej. (8)

        Rowerzysci od pieszych na 99% tras nie sa odgrodzeni niczym.

        • 7 8

        • I jak widac ten kraweznik niejest wcale przeszkodą dla piratów drogowych by zabijac pieszych na chodnikach (5)

          • 7 2

          • Jest przeszkoda, calkiem spora, choc nie jest niezawodny. (4)

            Trzeba byc uposledzonym, zeby pisac, iz to nie przeszkoda. Tym bardziej w kontekscie ewentualnego oddzielenia takim kraweznikiem pieszych od rowerzystow. Bo takie oddzielenie jest niezbedne i znowu tylko uposledzony zaprzeczy.

            • 0 4

            • (1)

              ty biedny i**oto krawężnik dla samochodu jadącego 80-90 km/h nie stanowi żadnego problemu

              • 5 1

              • Kraweznik nigdy nie mial stanowic bariery nie do przebycia dla pojazdow, o czym Wy robaczki piszecie?

                • 0 0

            • własnie potwierdziłes swoją głupote wpisem i twierdzisz ze inni są uposledzeni :) (1)

              • 0 2

              • Uposledzeni nabrali przekonania o mojej glupocie, bo nie zrozumieli wypowiedzi. No ktoz by sie spodziewal :)

                • 0 0

        • Ilu pieszych zabili ci odgrodzeni kierowcy (1)

          A ilu nieogrodzoni rowerzyści?

          • 4 1

          • A ch. mnie to obchodzi, poszukaj sobie w internetach.

            Nie mam watpliwosci, ze od takiego jak Ty i**oty chcialbym byc oddzielony solidna bariera, niewazne w jakich rolach w danej chwili bysmy wystepowali.

            • 0 6

      • A pociągi i tramwaje będą jeździć jeszcze wolniej by móc rowerzystów przepuścić gdy ci przejeżdżają przez tory

        • 0 3

    • Taka kultura - a raczej brak - jazdy w Polsce

      Wszyscy zap@$%%^, czy w autach czy na rowerach.

      • 3 1

    • taa lecą dobre 100km/h

      • 4 1

  • To najpierw proponuję wymienić kostki na np. DDR3 np. 32 GB z szyną 1066 lub lepszą (1)

    ewentualnie dwie kostki jak są wejścia i po sprawie.

    • 6 5

    • 32 GB to już srogo

      kiedyś się instalowało tylko 2x2 - a spróbuj kupić jedną o minimalnie różnych parametrach hehehe. To były czasy

      • 2 0

  • Pani Marta (3)

    to się chyba mooooocno nudzi...

    • 15 3

    • Przeciwnie zwraca uwage ze ruch na drogach rowerowych jest coraz wiekszy i robi sie niebezpiecznie (2)

      W Gdańsku dla wygody trujących spalinami 20 letnich blachoszrotów scina się drzewa i betonuje trawniki.A gdy chodzi o ruch rowerowy, którego promowanie jest potrzebne najbardziej to się traktuje jak niepotrzebny margines.

      • 0 2

      • o Boże znowu ty (1)

        serio - wiemy, że jesteś nieudacznikiem, którego nawet na małe auto nie stać, ale daruj sobie bo to po prostu nudne

        • 1 1

        • Oj, jak biedny musi być człowiek myślący że kupienie samochodu to jakiś wyczyn.

          Wygląda na to, że to Ciebie nie stać na rower...

          • 0 0

  • (3)

    Nie sa potrzebne i wszystko jest w porzadku, dopoki pijany lub nacpany wariat nie przejedzie tamtedy. Duzo osob zapewne pamieta, co wydarzylo sie kilkaset metrow od tego miejsca kilka lat temu.

    • 5 0

    • Stawiam wszystko, ze znacznie wiecej osob nie pamieta. (2)

      • 2 0

      • (1)

        pamięta, ale to by trzeba było każdy chodnik oddzielić od jezdni barierką

        • 0 1

        • I od ruchu rowerow tez trzeba pieszych oddzielic konstrukcyjnie, a nie dwukolorowym chodnikiem.

          • 0 1

  • Podajcie nazwiska tych pseudo specjalistów z urzedu miasta.Konkrettnie kto Kitliński czy jeszcze ktos?

    A może profesor od wagonów towarowych? W Gdańsku niema specjalistów ,sa tylko wybrani kolesie co im się wydaje ze według własnych kaprysów mimo sprzeciwu mieszkańców i rowerzystów będą robic to co chcą!.
    Dlatego bezmyślnie sa prowadzone wszystkie inwestycje w Gdańsku bo urzędnicy czują się bezkarnie ukrywają decyzje za którymi stoją i podpisują się tylko urząd miasta.!! A ta rzecznik nie wpije sobie do głowki ze Gdańsk to nie miasto krajów Europy zachodniej gdzie standard jest lada świetlne od polski .Bo właśnie ci sami urzędnicy blokują rozwój w Gdańsku!!Podobnie jak zachowane uczestników ruchu w Trójmieście daleko jest od standardów zachowania w Europie zachodniej.
    To pewnie ci sami specjaliści właśnie w tym miejscu wprowadzili na zakrętach metalowe kratki na których się rowerzyści wywalali i dopiero po kilku latach zaakceptowali skargi na to by je usunąć. Przykładów jest mnóstwo .
    Ci sami specjaliści wtym miejscu wstawili krawężnik na środku drogi w poprzek .!! I nigdzie na swiecie takiej fuszerki nie widziałem.podobnie jak łatanie dziur kostką w asfalcie!

    • 9 6

  • Szersza droga dla rowerów (5)

    Rozwiązaniem jest poszerzenie i wprowadzenie łagodniejszych łuków na drodze dla rowerów. Da się wygospodarować jeden metr z jezdni i wprowadzenie parkowania równoległego w zatoczce parkingowej tuż przy kamienicy.

    • 9 16

    • albo lepiej (4)

      zlikwidujmy tam jezdnie i zróbmy bardzo łagodny łuk dla rowerów

      • 4 2

      • Docelowo właśnie tak powinno być. (3)

        Jeden pas dla lokalnych dojazdów i koniec.

        Kto w ogóle wymyślił trzypasmową autostradę przez ścisłe centrum?

        • 6 2

        • (2)

          Gdzie ty masz autostradę w centrum? O ile wiadomo autostrada nie ma skrzyżowań kolizyjnych i przejść dla pieszych

          • 0 3

          • kiedy zaczniesz rozumieć metafory ? (1)

            ziemia jest nie tylko dla ziemniaków, a szosy nie tylko dla szosowców - kolarzy

            • 1 0

            • metafora musi mieć jakiś kontekst, albo zaznacz to w cudzysłowie. W przeciwnym razie trudno zrozumieć co masz na myśli. Póki co wygląda na to że każda droga to dla ciebie autostrada.

              • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum