• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy poprawią przyczepność na kolejnych ulicach

Maciej Naskręt
11 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Poprawa bezpieczeństwa po uszorstnieniu ul. Słowackiego była na tyle duża, że drogowcy planują kolejne prace tego typu. Poprawa bezpieczeństwa po uszorstnieniu ul. Słowackiego była na tyle duża, że drogowcy planują kolejne prace tego typu.

Po uszorstnieniu, czyli poprawie nawierzchni, na ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest tam wyraźnie mniej kolizji i wypadków. Ponieważ miasto zaoszczędziło na wymianie uszkodzonych barier, może wydać te pieniądze na odświeżenie nawierzchni w innych miejscach. Czy z dobrodziejstwa uszorstniania skorzystają też mieszkańcy Gdyni?



Czy miasta powinny częściej poprawiać przyczepność ulic?

Przypomnijmy: w pierwszej połowie sierpnia, na leśnym odcinku ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, wykonano tzw. śrutowanie nawierzchni jezdni. Zrobiła to maszyna, która wyrzucając z siebie metalowy śrut w kierunku nawierzchni, przywróciła jej pierwotną chropowatość, a co za tym idzie - większą przyczepność.

To był pierwszy raz, gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni skorzystał z tej nowej - przynajmniej w Trójmieście - metody. Wydał na nią ok. 240 tys. zł.

Pierwsze dane z ul. Słowackiego pokazują, że uszorstnienie jezdni przyniosło efekty.

- Na obiektywne dane dotyczące efektu zleconych przez nas prac trzeba będzie poczekać do lata, aż minie rok od wykonania robót - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jednak już dzisiaj widać, że na tej ulicy jest bezpieczniej, odnotowujemy tam mniej wypadków i kolizji. Dzięki temu wydajemy też wielokrotnie mniej na wymianę barier zniszczonych podczas wypadków.
Drogowcy szacują, że wydatek na uszorstnienie zwróci się im w ciągu dwóch lat. Warto nadmienić, że firma wykonująca prace udzieliła gwarancji aż na cztery lata.

- Oszczędności powstałe na wymianie barier będzie można przekazać na dalsze prace tego typu. Szykujemy się do uszorstnienia kolejnej nitki ul. Słowackiego - tym razem w kierunku Matarni - zapowiada Kotłowski.
W planach jest też poprawa nawierzchni na ul. Świętokrzyskiej i ul. Spacerowej.

Tak wyglądało śrutowanie



Uszorstnienie przydałoby się także w Gdyni



Kierowcy przekonują, że podobne prace jak na ul. Słowackiego trzeba przeprowadzić w Gdyni - na ul. Sopockiej zobacz na mapie Gdyni i zjeździe do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni od strony obwodnicy.

Pytaliśmy o to drogowców z Gdyni, ci jednak nie widzą na razie potrzeby przeprowadzenia podobnych prac.

- Do tej pory nie mieliśmy sygnałów o wątpliwej jakości wspomnianych dróg - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni monitoruje sytuację na ul. Sopockiej czy Trasie Kwiatkowskiego. Jak przekonują urzędnicy, nie zachodziła tam też potrzeba przeprowadzenia badań laboratoryjnych przyczepności jezdni.

Opinie (133) 7 zablokowanych

  • o co chodzi

    z tm na tyle duża????? ważne jest, że jest skuteczna Prawda??

    • 1 0

  • He he

    "miasto zaoszczędziło na wymianie uszkodzonych barier"
    "Ponieważ miasto zaoszczędziło na wymianie uszkodzonych barier, może wydać te pieniądze na odświeżenie nawierzchni w innych miejscach."

    Taaak? A co z szybszym zużyciem i erozją nawierzchni po uszorstnieniu ?
    P.S. Chyba powinno być uszorstkowieniu skoro mówimy i piszemy szkorstki a nie szkorstny.

    • 4 5

  • Kolejna szansa na podpierd...e kasy z budzetu?! (2)

    Z tego co pamietam na Slowackiego nikt nie badal przyczepnosci nawierzchni przed naprawa (pisal o tym portal Trojmiasto) ale za to hucznie obwieszczono poprawe chropowatosci po remoncie. Rozumiem, ze kolejne ulice rowniez bede podrasowywane bez badan technicznych, a kasa bedzie sobie plynela strumyczkiem....

    • 7 5

    • Po co siejesz defetyzm? (1)

      Były robione badania przed i po

      • 1 2

      • Tylko te przed nie były oficjalne, tak na wszelki wypadek, gdyby okazał się (jak zresztą się stało), że droga nie spełnia norm, bo wtedy zarządca miałby kłopoty z ubezpieczycielami.

        • 2 0

  • Się Pan Mietek zdecyduje...

    "- Na obiektywne dane dotyczące efektu zleconych przez nas prac trzeba będzie poczekać do lata, aż minie rok od wykonania robót - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jednak już dzisiaj widać, że na tej ulicy jest bezpieczniej, odnotowujemy tam mniej wypadków i kolizji."
    Czyli nie ma obiektywnych danych (swoją drogą co to są 'subiektywne dane'?), ale Pan Mietek wie. Wie i już liczy oszczędności. Ba - on już je wydaje! Brawo! Swoją drogą sprytne - wydać, żeby zaoszczędzić, jakież to profesjonalne i prospołeczne! Bo Przecież Pan Mietek nie gospodaruje swoimi pieniędzmi, tylko naszymi, społeczeństwa (podatki).
    Zastanawia mnie tylko jedno - te bariery, niszczone przez samochody popełniające wykroczenia (za niedostosowanie..., za spowodowanie... - tak się zaczynają paragrafy, na które powołuje się policja wystawiając mandaty sprawcom tych zdarzeń) są naprawiane z miejskich pieniędzy? A nie z OC sprawców? Hę?!

    • 9 1

  • A może słoje i inni wieśniacy kupiliby sobie w końcu porządne opony i zaczęli myśleć za kółkiem? Mnie tam dobrze się jeździło Słowackiego i przed uszorstnieniem nawierzchni. Jak widać zabieg ten nie był normalnym ludziom potrzebny. Wspomógł jedynie idiotów, którym szkoda paru złotych na opony. W związku z tym pojawia się pytanie - dlaczego wszyscy mają sponsorować imbecyli, którzy nie są w stanie kupić sobie przyczepnych i dobrze odprowadzających wodę opon? Pytanie oczywiście retoryczne. Lepiej jak wszyscy będą jeździć teraz po tarkach, bo "władze" wpadną na pomysł poprawy przyczepności wszystkich dróg. Żenada.

    Poza tym nie rozumiem dlaczego miasto pokrywało koszty napraw barier. Bariery chyba same się nie niszczyły, prawda? Uszkadzały je pojazdy. A skoro tak, naprawa powinna być pokrywana z OC sprawcy. Temat zamknięty. Widać, że temu miastu przydałby się menedżer z prawdziwego zdarzenia. W innym przypadku pieniądze dalej będą marnotrawione na bezsensowne operacje.

    • 6 3

  • imie i nazwisko palnta "dzieki" któremu miasto wydawało kasę na barierki zamiast z OC sprawcy

    • 2 2

  • Do Edzia się ciągle policja przyczepia.

    Po co zatem poprawiać przyczepność.

    • 0 0

  • Uszorstnianie=większe spalanie (2)

    • 0 3

    • (1)

      Odezwał się mistrz ecodrivingu w kopcącym dieslu.

      • 2 1

      • diesel madpfy

        • 0 0

  • lepiejbpozwolic na szwedzkie zimowki z pinami

    • 2 0

  • lby kierowcom powymieniac a nie asfalty korygowac

    xfcdsxdd

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum