• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga trzech powiatów: są pierwsze konkrety

Michał Sielski
2 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Obecnie wewnętrzna droga elektrociepłowni dostępna jest tylko dla rowerzystów i działkowców. Obecnie wewnętrzna droga elektrociepłowni dostępna jest tylko dla rowerzystów i działkowców.

Gdynia, Rumia i Kosakowo wspólnie zapłacą za koncepcję Drogi Trzech Powiatów, która ma połączyć Gdynię z Rumią i być głównym dojazdem do planowanej Doliny Logistycznej. Pierwszy dokument, który ma określić dokładny przebieg oraz parametry drogi, będzie kosztował ok. 300 tys. zł. Znamy szczegóły.



Czy Droga Trzech Powiatów powinna powstać?

Droga Trzech Powiatów to planowane od wielu lat połączenie ul. Żołnierzy I Dywizji Wojska Polskiego w Rumi z rejonem skrzyżowania ul. Rajskiej i Długiej oraz ul. Dębogórskiej w gminie Kosakowo z ul. Pucką w Gdyni.

Przez długi czas ją zapowiadano i podpisywano listy intencyjne, ale brakowało konkretnych działań. Teraz się ich doczekaliśmy, bo Gdynia, Rumia i Kosakowo podpisały porozumienie dotyczące podziału kosztów zamówienia koncepcji drogi.

Tak ma wyglądać Droga Trzech Powiatów



Przebieg planowanej Drogi Trzech Powiatów. Przebieg planowanej Drogi Trzech Powiatów.
Dokument, na który gminy przeznaczyły ok. 300 tys. zł, określi m.in.:

  • koncepcję przebiegu drogi, w tym propozycję rozwiązań dla ruchu samochodowego, pieszego, rowerowego oraz transportu zbiorowego,
  • kalkulację kosztów budowy oraz wykonania dokumentacji projektowej,
  • odniesienie do dokumentów planistycznych,
  • komentarz dotyczący ochrony konserwatorskiej, ochrony środowiska naturalnego, istniejących stref ujęć wody oraz kolizji z istniejącą infrastrukturą,
  • wskazanie korzyści z budowy DTP oraz wstępną analizę opłacalności ekonomicznej.


Liderem projektu jest Rumia i to ona poniesie połowę kosztów. Pozostałymi podzielą się Kosakowo oraz Gdynia.

Po co nam Droga Trzech Powiatów?



W planowanym wstępnie przebiegu istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców i rowerzystów. W rzeczywistości codziennie skracają sobie nią dojazd setki osób, których ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza. Przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Realizacja tego przedsięwzięcia ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.

Opinie (130) 9 zablokowanych

  • Tylko odrazu zbudować kilka pasów, bo za chwilę zwężą pod buspas.

    • 16 4

  • Megalomania Gdyńska... (1)

    Zaplecze magazynowo-logistyczne, 10 km od portu, haha....
    Wszyscy chetnie się wyniosą w te rejony, włącznie z terminalami kontenerowymi.
    Prawie OPAT, tylko że do Kosakowa

    • 15 11

    • I bardzo dobrze.

      Port jest w mieście. Najwyższa pora wykorzystać inne miejsca

      • 3 5

  • (2)

    Budować i to jak najszybciej. Jaką mamy alternatywę! Hutnicza i Morska. Dwie ulice w dodatku wiecznie zakorkowane.

    • 16 9

    • Nie trzeba bylo budować się w Pucku...

      • 4 3

    • Budowanie kolejnej pomoże tylko na chwilę

      Potem znowu będzie wołanie o kolejną równoległą ulicę, o kolejne pasy. A może by tak oderwać się od tego samochodu, co?

      • 3 2

  • Fajnie, że wybudujecie (3)

    istniejącą drogę

    • 21 4

    • Nie wybudują, poszerzą, zlikwidują ogródki działkowe, i wybudują oświetlenie zapewne. :) (2)

      Typowo Gdyńskie.
      Ścieżka rowerowa - wiadukt za 10 mln albo biała i czerwona farba
      Park Centralny - wyburzenie parku, zniszczenie drzew, posadzenie drzew - i huczne otwarcie parku
      Budowa drogi - w sladzie istniejącej drogi (zniszczyć, zaorać, wylać jeszcze raz asfalt, tyle ze gorszy)
      Bus pas - farba, zamiast poszerzenie drogi.

      • 7 4

      • No i git

        Nie sztuką wydać miliony. Sztuką wydać mniej a osiągnąć efekt. Gdynia nie sr* pieniędzmi. Więc realizować oczekiwania każdego to nierealne. Niech robią swoje. A Wy nie narzekajcie.

        • 2 1

      • Żadnej "ścieżki rowerowej"

        Niech zbudują tam porządną drogę rowerową i to zbliżoną do szerokości istniejącej szosy, bo w tym miejscu rowerów będzie wyłącznie przybywać.

        • 0 1

  • Najpierw trzeba przebudować skrzyżowanie (2)

    przy Castoramie w Rumii. Jest masakrycznie zakorkowane.

    • 13 4

    • Będzie teraz kilka razy bardziej zakorkowane

      • 5 1

    • Najpierw trzeba zajrzeć do słownika, Rumi jedno i

      • 4 1

  • (2)

    Skończyć już z tymi koncepcjami, planowaniami, dyskusjami, amizowaniem, zacznijcie w końcu do kur...y nędzy budować !

    • 16 8

    • Geniusz, geniusz!!! (1)

      Takich miasto potrzebuje. Na prezydenta się zgłoś!

      • 3 1

      • Ty się zgłoś jako pierwszy d*po...liz.

        • 0 0

  • tempo rewelacyjne (1)

    w listopadzie 2016 roku urzędnicy podpisali list intencyjny a 2020 roku podpisali dokument, który ma określić dokładny przebieg oraz parametry drogi.
    Wpisać ich do Księgi Guinessa.

    • 22 3

    • O co chodzi, to i tak niezłe tempo....OPAT doszedł już dawno do tego etapu, a i tak wszystko stanęło z uwagi na koszty, i brak finansowania/dofinansowania. Drogi o parametrach ekspresówki nie zbudujesz z budżetu miasta, tylko z centralnego....Inny poziom kosztów.....

      • 1 0

  • Muszę pojechać rowerem zanim na 5 lat rozkopią, a potem będzie kolejnym korkiem samochodowym (1)

    • 14 3

    • byłoby dobrze jakby zostawili to co jest, ponaprawiali i byłaby autostrada rowerowa.
      Jak zbudują takie wąskie badziewie, jak wszędzie budują, to nie da się tam szybko jechać, bo trasa ta jest w pogodne dni zasypywana coraz większą ilością rowerzystów.

      • 0 1

  • Więcej GWE i większe korki?
    Proszę bardzo, budujcie drogę.

    • 8 9

  • Opinia wyróżniona

    Tak prawde (6)

    Mówiąc to byłbym bardziej za OPATem z takiego powodu że do czegoś ta droga by miała byći też by spełniała funkcję tej drogi 3powiatow, plusy opatu to już nie mówię o rozladowaniu estakady albo ul.Morskiej czy Rumi. Według mnie OPAT jest lepszym rozwiązaniem i władze powinny skupić się na tej inicjatywie. Pozdrawiam wszystkich.

    • 86 8

    • (1)

      Tyle tylko, że OPAT to droga innej kategorii - sfinansować mogą ją środki z budżetu centralnego.

      • 10 1

      • jakoś Gdańsk potrafił

        zebrać pół miliarda na wkład własny na Słowaka, Sucharskiego czy tunel...

        • 0 0

    • OPAT wciąż mże powstarć (2)

      Miała to byc droga krajowa więc jest to inwestycja GDDKiA. Samorządy nie chcą czekać i same starają się coś zrobić. Poza tym OPAT nie komunikowałby przyległych terenów.

      • 2 1

      • powstanie tej drogi to wspaniały pretekst (1)

        aby ideę OPAT pogrzebać skutecznie i na zawsze...

        • 0 1

        • czyli teza jest taka że jeszcze nie jest pogrzebany...

          • 0 0

    • Ale wiochy

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum