Droga trzech powiatów: są pierwsze konkrety
Gdynia, Rumia i Kosakowo wspólnie zapłacą za koncepcję Drogi Trzech Powiatów, która ma połączyć Gdynię z Rumią i być głównym dojazdem do planowanej Doliny Logistycznej. Pierwszy dokument, który ma określić dokładny przebieg oraz parametry drogi, będzie kosztował ok. 300 tys. zł. Znamy szczegóły.
Przez długi czas ją zapowiadano i podpisywano listy intencyjne, ale brakowało konkretnych działań. Teraz się ich doczekaliśmy, bo Gdynia, Rumia i Kosakowo podpisały porozumienie dotyczące podziału kosztów zamówienia koncepcji drogi.
Tak ma wyglądać Droga Trzech Powiatów
Dokument, na który gminy przeznaczyły ok. 300 tys. zł, określi m.in.:
- koncepcję przebiegu drogi, w tym propozycję rozwiązań dla ruchu samochodowego, pieszego, rowerowego oraz transportu zbiorowego,
- kalkulację kosztów budowy oraz wykonania dokumentacji projektowej,
- odniesienie do dokumentów planistycznych,
- komentarz dotyczący ochrony konserwatorskiej, ochrony środowiska naturalnego, istniejących stref ujęć wody oraz kolizji z istniejącą infrastrukturą,
- wskazanie korzyści z budowy DTP oraz wstępną analizę opłacalności ekonomicznej.
Liderem projektu jest Rumia i to ona poniesie połowę kosztów. Pozostałymi podzielą się Kosakowo oraz Gdynia.
Po co nam Droga Trzech Powiatów?
W planowanym wstępnie przebiegu istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców i rowerzystów. W rzeczywistości codziennie skracają sobie nią dojazd setki osób, których ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza. Przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.
- Realizacja tego przedsięwzięcia ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.
Opinie (130) 9 zablokowanych
-
2020-02-02 15:22
Tylko odrazu zbudować kilka pasów, bo za chwilę zwężą pod buspas.
- 16 4
-
2020-02-02 15:23
Megalomania Gdyńska... (1)
Zaplecze magazynowo-logistyczne, 10 km od portu, haha....
Wszyscy chetnie się wyniosą w te rejony, włącznie z terminalami kontenerowymi.
Prawie OPAT, tylko że do Kosakowa- 15 11
-
2020-02-02 17:59
I bardzo dobrze.
Port jest w mieście. Najwyższa pora wykorzystać inne miejsca
- 3 5
-
2020-02-02 15:26
(2)
Budować i to jak najszybciej. Jaką mamy alternatywę! Hutnicza i Morska. Dwie ulice w dodatku wiecznie zakorkowane.
- 16 9
-
2020-02-02 16:29
Nie trzeba bylo budować się w Pucku...
- 4 3
-
2020-02-02 20:19
Budowanie kolejnej pomoże tylko na chwilę
Potem znowu będzie wołanie o kolejną równoległą ulicę, o kolejne pasy. A może by tak oderwać się od tego samochodu, co?
- 3 2
-
2020-02-02 15:26
Fajnie, że wybudujecie (3)
istniejącą drogę
- 21 4
-
2020-02-02 15:37
Nie wybudują, poszerzą, zlikwidują ogródki działkowe, i wybudują oświetlenie zapewne. :) (2)
Typowo Gdyńskie.
Ścieżka rowerowa - wiadukt za 10 mln albo biała i czerwona farba
Park Centralny - wyburzenie parku, zniszczenie drzew, posadzenie drzew - i huczne otwarcie parku
Budowa drogi - w sladzie istniejącej drogi (zniszczyć, zaorać, wylać jeszcze raz asfalt, tyle ze gorszy)
Bus pas - farba, zamiast poszerzenie drogi.- 7 4
-
2020-02-02 18:02
No i git
Nie sztuką wydać miliony. Sztuką wydać mniej a osiągnąć efekt. Gdynia nie sr* pieniędzmi. Więc realizować oczekiwania każdego to nierealne. Niech robią swoje. A Wy nie narzekajcie.
- 2 1
-
2020-02-02 23:30
Żadnej "ścieżki rowerowej"
Niech zbudują tam porządną drogę rowerową i to zbliżoną do szerokości istniejącej szosy, bo w tym miejscu rowerów będzie wyłącznie przybywać.
- 0 1
-
2020-02-02 15:52
Najpierw trzeba przebudować skrzyżowanie (2)
przy Castoramie w Rumii. Jest masakrycznie zakorkowane.
- 13 4
-
2020-02-02 16:29
Będzie teraz kilka razy bardziej zakorkowane
- 5 1
-
2020-02-02 17:08
Najpierw trzeba zajrzeć do słownika, Rumi jedno i
- 4 1
-
2020-02-02 16:04
(2)
Skończyć już z tymi koncepcjami, planowaniami, dyskusjami, amizowaniem, zacznijcie w końcu do kur...y nędzy budować !
- 16 8
-
2020-02-02 18:03
Geniusz, geniusz!!! (1)
Takich miasto potrzebuje. Na prezydenta się zgłoś!
- 3 1
-
2020-02-02 21:07
Ty się zgłoś jako pierwszy d*po...liz.
- 0 0
-
2020-02-02 16:04
tempo rewelacyjne (1)
w listopadzie 2016 roku urzędnicy podpisali list intencyjny a 2020 roku podpisali dokument, który ma określić dokładny przebieg oraz parametry drogi.
Wpisać ich do Księgi Guinessa.- 22 3
-
2020-02-02 16:48
O co chodzi, to i tak niezłe tempo....OPAT doszedł już dawno do tego etapu, a i tak wszystko stanęło z uwagi na koszty, i brak finansowania/dofinansowania. Drogi o parametrach ekspresówki nie zbudujesz z budżetu miasta, tylko z centralnego....Inny poziom kosztów.....
- 1 0
-
2020-02-02 16:09
Muszę pojechać rowerem zanim na 5 lat rozkopią, a potem będzie kolejnym korkiem samochodowym (1)
- 14 3
-
2020-02-02 23:34
byłoby dobrze jakby zostawili to co jest, ponaprawiali i byłaby autostrada rowerowa.
Jak zbudują takie wąskie badziewie, jak wszędzie budują, to nie da się tam szybko jechać, bo trasa ta jest w pogodne dni zasypywana coraz większą ilością rowerzystów.- 0 1
-
2020-02-02 16:24
Więcej GWE i większe korki?
Proszę bardzo, budujcie drogę.- 8 9
-
2020-02-02 16:27
Opinia wyróżniona
Tak prawde (6)
Mówiąc to byłbym bardziej za OPATem z takiego powodu że do czegoś ta droga by miała byći też by spełniała funkcję tej drogi 3powiatow, plusy opatu to już nie mówię o rozladowaniu estakady albo ul.Morskiej czy Rumi. Według mnie OPAT jest lepszym rozwiązaniem i władze powinny skupić się na tej inicjatywie. Pozdrawiam wszystkich.
- 86 8
-
2020-02-02 21:03
(1)
Tyle tylko, że OPAT to droga innej kategorii - sfinansować mogą ją środki z budżetu centralnego.
- 10 1
-
2020-02-03 16:14
jakoś Gdańsk potrafił
zebrać pół miliarda na wkład własny na Słowaka, Sucharskiego czy tunel...
- 0 0
-
2020-02-03 07:55
OPAT wciąż mże powstarć (2)
Miała to byc droga krajowa więc jest to inwestycja GDDKiA. Samorządy nie chcą czekać i same starają się coś zrobić. Poza tym OPAT nie komunikowałby przyległych terenów.
- 2 1
-
2020-02-03 16:15
powstanie tej drogi to wspaniały pretekst (1)
aby ideę OPAT pogrzebać skutecznie i na zawsze...
- 0 1
-
2020-03-05 11:29
czyli teza jest taka że jeszcze nie jest pogrzebany...
- 0 0
-
2020-02-03 10:47
Ale wiochy
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.