rowery

Droga trzech powiatów: są pierwsze konkrety

Najnowszy artukuł na ten temat

Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona

Obecnie wewnętrzna droga elektrociepłowni dostępna jest tylko dla rowerzystów i działkowców.
Obecnie wewnętrzna droga elektrociepłowni dostępna jest tylko dla rowerzystów i działkowców. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Gdynia, Rumia i Kosakowo wspólnie zapłacą za koncepcję Drogi Trzech Powiatów, która ma połączyć Gdynię z Rumią i być głównym dojazdem do planowanej Doliny Logistycznej. Pierwszy dokument, który ma określić dokładny przebieg oraz parametry drogi, będzie kosztował ok. 300 tys. zł. Znamy szczegóły.



Czy Droga Trzech Powiatów powinna powstać?

tak, jak najszybciej 76%
tak, ale nie dużym kosztem 10%
raczej nie, są ważniejsze inwestycje w tym rejonie 14%
zakończona Łącznie głosów: 1164
Droga Trzech Powiatów to planowane od wielu lat połączenie ul. Żołnierzy I Dywizji Wojska Polskiego w Rumi z rejonem skrzyżowania ul. Rajskiej i Długiej oraz ul. Dębogórskiej w gminie Kosakowo z ul. Pucką w Gdyni.

Przez długi czas ją zapowiadano i podpisywano listy intencyjne, ale brakowało konkretnych działań. Teraz się ich doczekaliśmy, bo Gdynia, Rumia i Kosakowo podpisały porozumienie dotyczące podziału kosztów zamówienia koncepcji drogi.

Tak ma wyglądać Droga Trzech Powiatów



Przebieg planowanej Drogi Trzech Powiatów.
Przebieg planowanej Drogi Trzech Powiatów. graf. Trojmiasto.pl
Dokument, na który gminy przeznaczyły ok. 300 tys. zł, określi m.in.:

  • koncepcję przebiegu drogi, w tym propozycję rozwiązań dla ruchu samochodowego, pieszego, rowerowego oraz transportu zbiorowego,
  • kalkulację kosztów budowy oraz wykonania dokumentacji projektowej,
  • odniesienie do dokumentów planistycznych,
  • komentarz dotyczący ochrony konserwatorskiej, ochrony środowiska naturalnego, istniejących stref ujęć wody oraz kolizji z istniejącą infrastrukturą,
  • wskazanie korzyści z budowy DTP oraz wstępną analizę opłacalności ekonomicznej.


Liderem projektu jest Rumia i to ona poniesie połowę kosztów. Pozostałymi podzielą się Kosakowo oraz Gdynia.

Po co nam Droga Trzech Powiatów?



W planowanym wstępnie przebiegu istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców i rowerzystów. W rzeczywistości codziennie skracają sobie nią dojazd setki osób, których ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza. Przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Realizacja tego przedsięwzięcia ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (129) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • 300 tys za koncepcję i kalkulację kosztów - niby ok ale co tu można kalkulować jak wszystko drożeje z dnia na dzień :) (8)

    • 38 26

    • To tylko kalkulacja (1)

      Przy kalkulacji , założy się 15% inflacji i po problemie, następnie doda się 10% kosztów zarządu i mamy gotowy koszt.

      • 9 1

      • To tylko koncepcja

        A więc kalkulacja kosztów nie jest możliwa, bez jakiegoś projektu. Tak to tylko można z grubsza oszacować, ile rozbiórki, ile droga z podsypką, ile instalacje deszczowe, ile instalacje elektryczne itd.

        • 3 0

    • Nie ma co z tobą dyskutować

      trollu ignorancie

      • 7 5

    • Za trolowanie w niedzielę jest podwójna stawka?

      • 11 4

    • Wszystko drożeje (1)

      Co ty podstawówki nie kończyłeś? Myślisz że ceny będą stały całe życie w miejscu?

      • 4 5

      • No stać w ruchu nie da rady.

        • 2 0

    • (1)

      Za słońce Peru wszystko tanialo...paliwo po 6 zeta,150 mld poszło w przepaść VAT.

      • 12 6

      • Za PiS dziurę VAT ocenia się na 35 mld rocznie

        To teraz sobie policz jaka to wielka dobra zmiana w walce szarą strefą

        • 6 4

  • Czyli OPATu (4)

    Nie będzie?

    • 52 10

    • Za drogi ten OPAT

      • 6 5

    • kasę rozdali na 500+

      OPAT to droga wojewódzka a rząd nie ma kasy na drogi

      • 10 9

    • Zapytaj

      Horały, który buduje CPL

      • 17 4

    • pytaj w Warszawie

      • 0 3

  • (2)

    Wspólnie zapłacą za koncepcję drogi a nie samą drogę :) Tak trochę po gdyńsku.
    Koncepcja wizualizacja makieta konsultacja społeczna brak środków na realizację :D

    • 71 12

    • Za 3 stówy chciałbyś mieć drogę ha ha? To są dziesiątki milionów :) (1)

      Za 3 stówki możesz sobie trochę lepsze autko kupić :)

      • 5 7

      • Zamiast oswietlenia za 10 baniek

        Twoja cudotwórczyni mogła by coś lepszego zrobić..

        • 7 4

  • Koncepcję,plany A czas leci.Rzucić buldożery,walce,bizony, dziesiątki niby bezrobotnych,do tego setki więźniów do łopat i w pół roku mamy trasę zrobioną. Ehhh ludzie.Shadow and dust.

    • 35 14

  • Ja tylko przypomnę kierowcom, że rowerzyści nie są zobowiązani jechać ulicą Pucką ścieżką dla rowerów, która nie jest drogą dla (15)

    rowerów, ale mają pełne prawo jechać jezdnią środkiem pasa.
    Polecam przeczytać sobie uzasadnienia wyroków sądów w tej sprawie, a jest ich setki.

    • 31 49

    • ja tylko przypomnę rowerzystom (5)

      że życie mają jedno, a użytkowanie dróg nie polega na utrudnianiu jazdy innym. I rowerzyści wcale nie muszą się tamtędy poruszać.
      Obcisłogaci , ale z mózgiem.

      • 40 24

      • kierowca też nie musi. jest tyle innych dróg.

        panie luźnogaci ;)

        • 22 18

      • (1)

        Czyli kierowco chcesz zamordować rowerzystę aby nie utrudniał tobie jazdy? (I tak dojedziesz do tego samego korka)

        gdy kierowcy będą dostawać dożywocie za morderstwa wtedy też będą myśleć ze mają tylko jedno życie i zwolnią zamaist wymuszac pierwszeństwo pod groźbą morderstwa.

        • 14 24

        • też uważam, że kary za wykroczenia i przestępstwa kierowców wobec rowerzystów powinny być zaostrzone, bo są śmieszne. Jakby było 500 najmniej za wyprzedzanie mniej niż metr, to by uważali, a policji by się chciało.

          • 7 7

      • (1)

        rowerzyści wcale nie muszą się tamtędy poruszać? co za buc. to 99 na 100 samochodów tam przejeżdżających nie ma prawa tam być - to droga serwisowa/wewnętrzna. wąska, pełna dziur i nierówności po której idioci jeżdżą z prędkościami kosmicznymi. jednego nie rozumiem, raz nawet widziałem tam policję, która stała lecz nie zatrzymywała januszy. przecież to miejsce to maszynka do pieniędzy jeżeli by tam się pojawiali w nieregularnych odstępach czasu do momentu w którym buce by się oduczyły tam wjeżdżać. rowerzyści wcale nie muszą tam być no co za ignorant

        • 14 9

        • Dzieciaku tam milicja teraz policja od dawien dawna nadrabiała limity mandatowe więc koła nie wymyśliłeś tylko późno urodzony a z rowerzystami przestań bo są jak rozwolnienie tylko stoperan pomoże.

          • 4 4

    • Na Puckiej są drogi dla rowerów (6)

      I nie bardzo rozumiem, jakie masz wyroki na myśli. A nawet ich setki. Kodeks drogowy mówi jedno. Jest droga wydzielona dla rowerów to mają obowiązek nią jechać. Jak jest inaczej to podaj konkrety. Z chęcią poczytam.

      • 18 5

      • Po czym wnosisz ze to droga dla rowerow? (2)

        to droga pieszorowerowa. warto douczyc sie znakow to nie jest zadna droga dla rowerow

        • 5 12

        • Ty masz cos z deklem. Piszesz,ze droga jest pieszorowerowa, czyli nie rowerowa... (1)

          Takich drog jest masa np w holandii i po nich zgodnie ze znakiem poruszaja sie piesi i rowery. Samochody nie.

          • 4 1

          • Przeczytaj sama definicje pacanie droga pieszo rowerowa gdzie masz coś takiego w artykule 33 ustawy? No gdzie? Jest tam wyraźnie napisane o drodze rowerowej albo pasie rowerowym na jezdni. Jest też podana dokładna definicja drogi rowerowej co ma posiadać i jakie parametry techniczne spełniać. Przykre że imbecyle budujący takie coś jak na ulicy puckiej nie potrafią czytać ustawy i swoim i**otyzmem powodują tylko zamieszanie

            • 2 1

      • Wypisujesz jakieś bzdury człowieku o tym jakie jest prawo, (2)

        ale takiego prawa nie ma, "że jak jest wydzielona, to rowerzysta musi jechać".
        Jest prawo, że jak jest to "droga dla rowerów" lub "pas dla rowerów", to jest zobowiązany korzystać "jeśli" jedzie w tym kierunku w którym jest wytyczona lub zamierza skręcić.
        Nie musi więc jechać, jeżeli jest niezgodna z kierunkiem jazdy np. jest po lewej stronie drogi, lub nawet jest po tej samej, a ma inne zamiary niż sposób jej wytyczenia.
        Taki przykład z Puckiej właśnie, że jedzie rower z Kosakowa do np. tej drogi wewnętrznej, zjeżdża serpentyną, mija rondo na Unruga i jedzie dalej mijając przystanek.
        Czy rowerzysta ma twoim zdaniem obowiązek zjechać na tę dróżkę po prawej, jeżeli ta nawet by była drogą dla rowerów?
        Prawo właśnie mówi, że nie musi, bo ma inny zamiar. Ta dróżka prowadzi jakieś 150m i przenosi ruch na przeciwną stronę i już z tego powodu nie musi, bo nie jedzie na drugą stronę z której znów musiałby się przedostawać na przeciwną stronę. Nie musi również z tego powodu, że dalszy odcinek usytuowany jest z lewej strony, a już z lewej nie ma żadnego obowiązku korzystać.
        Skąd wśród kierowców oczekiwanie, że rowerzysta ma postępować wbrew logice, gdzieś zjeżdżać, żeby zostać wyłączonym z ruchu, chociaż właśnie przepisy gwarantują rowerzyście w takiej sytuacji kontynuowanie jazdy bez zwracania uwagi na obecność infrastruktury?
        Nie chcę już nawet dyskutować czym jest droga rowerowa, bo widzę po wypowiedziach, że szkoda czasu, ale nie jest to droga dla rowerów.

        • 6 4

        • (1)

          typowy polski kierowca to kompletne zero kompletny d**il i ignorant.Fajnie się ogląda programy z zatrzymań przez policję tych i**otów którzy nie rozumieją np czym jest wyprzedzanie nie on nie wyprzedzał przed przejściem on ominął drugim pasem inny pojazd jadący wolniej jakie wyprzedzanie panie władzo.d**ile i gnoje które nie rozumieją jak należy się zachować przy warunkowej strzałce w prawo mający w d... przepisy odnośnie ograniczeń prędkości nagle stają się ekspertami od przepisów taki gnój który nie odróżnia wymijania od omijania czy wyprzedzania uważa siebie za autorytet od mówienia rowerzyście jak ma jechać i którędy.Żałosne i śmieszne by to było gdyby nie to że idioci potrafią być agresywni to tu już miejsca na rozmowę nie ma tylko trzeba lać to szmaciarstwo po ryju jak za mocno fiknie

          • 7 4

          • To spływa niestety z góry. Tacy sami eksperci zarządzają, te infrastruktury rowerowe projektują i wykonują niestety.

            Dlaczego odcinek, który kończy się po prawej, przerzucany jest przejazdem na lewą stronę nie posiada bezkolizyjnego włączenia do ruchu, by można było kontynuować jazdę na wprost? Takie rzeczy jak bezkolizyjny powrót rowerzysty do ruchu w zasadzie nie istnieje na naszych drogach.
            Zdaniem zarządców ruchu, to przecież nie problem, że zostałeś wyłączony z ruchu. Twoje prawo się nie liczy, jakaś jazda zgodnie z kierunkiem ruchu się nie liczy, jesteś na chama infrastrukturą przymuszany do określonych zachowań, bo ciołki o sowieckiej mentalności relatywizują twoje prawo do komunikacji, gdyż jesteś mniej godzien jadąc rowerem.
            Ci ludzie naprawdę są wychowani w takim stosunku do roweru, jeżdżących rowerem, że samochód to synonim bogactwa itd. co jest kompletną bzdurą w czasach, gdzie dużo rowerów na ulicy przekracza wartość wyprzedzających je samochodów, a jeżdżący rowerami są we większości kierowcami i posiadaczami samochodów.
            Twierdzę, że niewiele się zmieni w Polsce, bo jesteśmy mentalnie zapóźnieni. Urzędnicy często tworzą fikcje prawne jak droga rowerowa obok drogi pieszej i też czują się uprawnieni do nakładania bezprawnych obowiązków.
            To całe pokolenia ludzi, którzy walczą o taki właśnie świat, oni wolą umierać w tych samochodach, nawet jeżeli od korzystania z roweru zależy ich zdrowie, długość i jakość życia. Bardzo wielu ludzi nie jeździ rowerem, bo się wstydzi, naprawdę są to takie krzywdy w umyśle.

            • 6 1

    • (1)

      No patrz, a mnie się zdawało, że przepisy ruchu drogowego zobowiązują do jazdy przy prawej krawędzi jezdni, a nie "środkiem pasa".

      • 4 1

      • To tylko zdawało.
        Dla swojego bezpieczeństwa, to rowerzysta decyduje jaką częścią pasa będzie jechał.
        Wszyscy wiedzą, że jazda jak najbliżej lewej krawędzi pasa jest najbezpieczniejsza dla rowerzysty.

        • 1 1

  • To dobrze (3)

    To co , Połowa mieszkańców jadących Hutniczą pojadą tędy. Skrót nie skrót ale zawsze będą (nawet) mniejsze korki. To jescze przyda się kolej , koniecznie na północ Gdyni.

    • 39 7

    • Gorzej jak gacie cisną

      nie tylko na klejnoty, ale i na mózg. Poznać takich po wytrzeszczu bezmyślnych oczu i wywieszonym ozorze.
      Grunt to luz.

      • 4 13

    • Nowa droga = nowe budynki = szczęśliwi deweloperzy = większe korki wszędzie.

      • 2 1

    • Szkoda mi dzikiej zwierzyny. Coraz mniej miejsca ma na bytowanie. Niedługo to sarnę czy zająca będzie można spotkać tylko w zoo.

      • 2 1

  • gdyby to powstało bez wladz Gdyni to może by doszło do realizacji (2)

    • 67 9

    • Genialny (1)

      Komentarz. Niestety prawda.

      • 17 2

      • A dlaczego sam komentujesz

        Co napisałeś?

        • 3 2

  • Gdyńskie tempo. (1)

    Masakra.

    • 46 4

    • Gdyby w tym tempie nasi przodkowie budowali Gdynie w latach 20-tych

      ...to Niemcy wchodzac do Gdyni w 1939 zastaliby dwie koparki i barak z weranda

      • 1 2

  • Gdzie jest Policja (6)

    Może warto, aby z rana od 6 do 8 przy wyjeździe z tej drogi na ul. Pucką stał radiowóz. Przecież to jest jawne łamanie przepisów jak przed skrzyżowaniem czeka na wyjazd 30 samochodów. Chyba, że Policja ma to w d.... to niech gmina Kosakowo usunie znaki, bo obecnie wjeżdżają tam kierowcy jakby znaków nie było.

    • 51 33

    • Policja ostatnio to ma wszystko w d*. Bez trupa to się nawet nie ruszą. Nie ma co na nich liczyć. (1)

      • 16 0

      • A ty liczysz na policję? Oni nie są od tego by pomagać ludziom. To tylko teoria i bajka w którą mamy wierzyć.

        • 3 0

    • Korek przyroslych do auta ludzi z wiosek to nie lamanie przepisow ale lamanie odrobiny rozumu

      • 3 4

    • Skrót

      Betonowanie terenów zielonych ciąg dalszy ,, dolina logistyczną,, tam żyje dużo zwierząt czemu greenpec nie reaguje i dodatkowo teraz w godzinach szczytu komunikacyjnego powrót do Redy czy Rumi to koszmar a dojdzie jeszcze setki ,
      tysiące tirów pozdrawiam

      • 5 5

    • Pewnie minusują cwaniacy, co jeżdżą po tej drodze nielegalnie (1)

      Może w poniedziałek będzie niespodzianka na wyjeździe na Pucką. Tak tylko mówię, jakby ktoś miał krucho z kasą.

      • 12 3

      • A ci co legalnie to niemają prawa...:)

        • 1 4

  • (4)

    Ta droga powinna powstać już dawno!!!!

    • 55 3

    • Niestety

      jest duza szansa ze nie powstanie nigdy. A przynajmniej za naszego życia

      • 6 3

    • co ty mówisz ?

      przecież to Gdynia

      • 1 2

    • Nie da się!!!

      • 2 1

    • krzycz głośno

      Ale w sumie masz rację, już dawno powinna powstać więc nie ma sensu jej robić...
      :)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »