Droga rowerowa na al. Legionów we Wrzeszczu gotowa
Mierzy ok. 500 m, jej wykonanie trwało ok. sześciu miesięcy i pochłonęło niemal 6 mln zł, ale jest już gotowa - nowa droga rowerowa wzdłuż al. Legionów we Wrzeszczu łączy pl. ks. Komorowskiego i ul. Kościuszki.
Budowa nowej drogi rowerowej wzdłuż al. Legionów rozpoczęła się w czerwcu. Wykonała ją firma WPRD Gravel pod nadzorem Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Koszt inwestycji wyniósł prawie 6 mln zł.
Droga rowerowa na Legionów tylko częściowo bezkolizyjna
Nową drogę można podzielić na dwa odcinki: współdzielony z pieszymi i bezkolizyjny. Całkowite odseparowanie od siebie drogi rowerowej i chodnika na odcinku od pl. ks. Komorowskiego do dawnego gmachu Wydziału Biologii UG nie było możliwe ze względu na zbyt małą odległość między ulicą a pobliskimi budynkami.
- Na odcinku od pl. ks. Komorowskiego do posesji przy al. Legionów 11A w związku z ograniczeniami terenowymi, koniecznością uwzględnienia ruchu pieszych oraz budowy miejsc postojowych trasę rowerową zaprojektowano w postaci ciągu pieszo-rowerowego. Wzdłuż ciągu powstały trzy zatoki postojowe dla samochodów osobowych w układzie równoległym. Na dalszym odcinku, do skrzyżowania z ul. Kościuszki, została wydzielona odrębna trasa rowerowa, oddzielona od ruchu pieszych - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Oba odcinki zyskały inną nawierzchnię. Część bezkolizyjna została pokryta nawierzchnią bitumiczną w charakterystycznym, czerwonym kolorze. Część współdzielona z pieszymi - płytami betonowymi.
Gruntowna przebudowa okolicy al. Legionów
Droga rowerowa była tylko jednym z elementów wartej blisko 6 mln zł inwestycji. Oprócz niej drogowcy przebudowali sygnalizację świetlną i oświetlenie uliczne. Przy wyjściu ze Szkoły Podstawowej nr 49 przy ul. Legionów 11 zamontowano metalowe barierki, aby dzieci nie wbiegały pod koła rowerzystów.
Nowe oblicze zyskał także placyk przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki oraz rozjazdy rowerowe na pl. ks. Komorowskiego.
- Spore zmiany przeszedł plac przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, który zyskał zieleń i żwirową alejkę. W tym miejscu pojawiła się roślinność i ławki, a przy pawilonach handlowych ustawione zostały stojaki na rowery. Trasa rowerowa omija plac. Na pl. ks. Komorowskiego wprowadzono trzy nowe przejazdy rowerowe przez istniejące wloty ulic Chrobrego, Wyspiańskiego oraz Mickiewicza. Przejazdy te zlokalizowano po wewnętrznej stronie skrzyżowania równolegle do przejść dla pieszych. Nowe przejazdy dla rowerów postanowiono podkreślić, pokrywając istniejącą jezdnię czerwoną farbą - uzupełnia Zakrzacka.
Na koniec warto wspomnieć, że kilka dni temu pisaliśmy o dość osobliwym problemie, który zgłosił nam nasz czytelnik. Otóż przez aż ok. trzy tygodnie postawione w ramach inwestycji barierki, słupki czy śmietniki były owinięte folią. Fragmenty zabezpieczenia odrywały się na wietrze i fruwały po całej okolicy.
Kolejna droga ze wsparciem unijnym
Budowa nowej drogi rowerowej wzdłuż al. Legionów została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Nie tylko ona: w środę informowaliśmy o planach budowy kolejnych odcinków dróg dla rowerzystów: wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Wrzeszczem a Oliwą oraz wzdłuż ul. Potokowej na pograniczu Wrzeszcza i Matemblewa.
- Budowa drogi rowerowej na al. Legionów już się zakończyła, a my niebawem rozpoczniemy realizację kolejnych inwestycji rowerowych. Podpisaliśmy już umowę na budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Potokowej, a w najbliższych dniach ogłosimy przetarg na budowę trasy rowerowej na liczącym 2 km odcinku al. Grunwaldzkiej - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zapadnięta ścieżka rowerowa we Wrzeszczu (15 opinii)
Miejsca
Opinie (201) 7 zablokowanych
-
2019-12-17 09:28
Się porobilo...
A ja pamiętam jak mnie prawie pobiła nauczycielka, która wyleciała ze szkoly i krzyczała, że nie mam prawa jeździć na rowerze pod szkołą, wtedy jeszcze nie było ścieżki, masz babo placek, chwyciła mnie za kierownicę i darła się, że na policję zadzwoni, cholera tak mi przykro że w końcu ją zbudowali... :)
- 0 0
-
2019-12-13 16:07
(2)
Za sześć dużych baniek, to ona powinna być zimą podgrzewana, a latem klimatyzowana...
- 93 18
-
2019-12-16 09:42
To nie są "duże" bańki, tylko bańki po prostu. Nie podniecaj się.
- 0 0
-
2019-12-13 17:36
przeczytaj artykuł
to może nie będziesz pisał tych bzdetów
- 9 6
-
2019-12-16 00:08
A legionów od strony podwórka?!
Ludzie idąc za przejściem od strony podworka na al legionow kosmos. Droga krzywa, połamane chodniki... Dosłownie 20metrow dalej... Jakim cudem ta kosztowała 6mln...
Czsmu nikt nie zajmie się kawałeczkiem dalej. Wybrakowane kafle kat nachylenia 45stopni. Żenada.- 0 0
-
2019-12-15 19:27
6mln
To jak za darmo.
- 0 0
-
2019-12-13 19:35
Na ddr przy drzewach koło szkoły (1)
już od początku nawierzchnia nie jest jednolita (nie widać tego na zdjęciach na tym portalu, ale można zobaczyć na drmg). Były jakieś poprawki, są łaty. Droga wygląda jakby była eksploatowana 10 lat... Nie wiem czemu inwestor na to pozwala. Przetarg obejmował równą nawierzchnię, a nie połataną drogę.
- 5 3
-
2019-12-15 17:11
Nawierzchnia przepuszczalna
Przy drzewach została położona nawierzchnia przepuszczalna z innego materiału. Ciesz się, że tak się stało, ponieważ zgodnie z zamysłem projektana, jeździłbyś po kratach, które miały być wokół drzew.
- 0 0
-
2019-12-15 15:05
Gdańsk: trasa rowerowa dł. 0,5 km -> koszt 6 mln zł. Słupsk: przebudowa linii kolejowej dł. 18 km -> koszt 200 mln zł.
Gdańsk: koszt budowy 1 km trasy rowerowej - 12 mln zł.
Słupsk: koszt przebudowy 1 km linii kolejowej - 11 mln zł.
"Linia kolejowa pomiędzy Słupskiem a Ustką została wyremontowana dzięki wsparciu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na kwotę ponad 200 mln zł. Ułożone zostały nowe tory, wyremontowane mosty, wiadukty i przepusty. Przebudowane zostały wszystkie przejazdy kolejowe. Nowe, wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Początkowo pociągu pojadą z prędkością 80 km/h, a docelowo prędkość będzie podwyższona do 100 km/h. Dzięki likwidacji barier, będą one również w pełni dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Wybudowane zostały także dwa nowe przystanki Słupsk Północny oraz Ustka Uroczysko. "- 1 0
-
2019-12-15 08:49
Kiedy... (2)
... kierowca samochodu wjedzie na chodnik lub ścieżkę rowerową, jest ścigany literą prawa. Kiedy rowerzysta jedzie ulicą mając obok ścieżkę rowerową już nie. Czas na zmienię przepisów. Mamy coraz więcej ścieżek rowerowych za grube miliony, a część rowerzystów nic sobie z tego nie robi. Jeżdżą nadal ulicami, zagrażając przeze wszystkim swojemu zdrowiu i życiu jednocześnie utrudniając ruch samochodom. Jedziesz ścieżką? Świetnie! Jedziesz ulicą mając ścieżkę obok? Mandacik!
- 2 5
-
2019-12-15 14:21
Ty nawet nie rozumiesz przepisów. Po pierwsze "kierunek jazdy", zgodność z kierunkiem ruchu, a dalej przeczytaj, że nawet inny zamiar rowerzysty uprawnia go do jazdy jezdnią.
- 0 0
-
2019-12-15 12:10
Własnie chodzi oto że w Gdańsku niejest scigany pirat drogowy taki jak ty
- 1 0
-
2019-12-14 12:08
Taki i**otyzm (1)
Wzdłuż torów tyle miejsca zmarnowane na sr*j...ce psy. Pod drzewami mogła być normalna ddr.
Często jeździłem przed tą d**ilną "inwestycją" po chodniku tą stroną wyremontowaną rowerem. Teraz też będę jeździł, tylko legalnie.
Jeśli potrące tam kogoś rowerem pod Baletówką, lub ktoś potrąci mnie jako pieszego wytoczę sprawę sądową UM Gdańsk o umyślne doprowadzenie do wypadku.- 4 3
-
2019-12-15 14:16
połowa polityków powinna siedzieć, nie mówiąc o tzw. radnych.
- 0 0
-
2019-12-13 21:29
To jest kolejny pokazujący co jest priorytetem w tym miescie Blachosmrody!!200metrów nie 500 drogi rowerowej! (1)
Dlatego własnie takie jak ten dziwolągi powstają !! Drogi rowerowe prowadzone byle jak poucinane ,a rowerzystów powpycha sie na chodniki!!Dla DRMG niema to znaczenia ze jest to niebezpieczne dla pieszych. Dla nich najważniejsze są blachosmrody!! Wszystko co robią dla ich wygody!!
- 6 3
-
2019-12-15 14:14
Zauważ, że nie podjęto w Polsce żadnych działań w celu zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów. Jedyne co zrobiono, to zmniejszono min. odległość podczas wyprzedzania z 1,5 do 1m, pomimo że wszystkie statystyki wskazują, że nawet odległość 1m nie jest w Polsce zachowywana.
- 0 1
-
2019-12-13 16:04
tanio.1.2 mln za 100 metrow.chyba promocja byla (3)
- 112 20
-
2019-12-14 12:13
i**oto czytaj artykuł do końca (2)
Przebudowano tez oświetlenie uliczne, plac, chodnik i sygnalizacje pajacu.czesc to dofinansowanie. Tragedii nie ma.
- 4 3
-
2019-12-15 14:09
ma płacone od ilości wklejeń
a nie za czytanie, przychodzi polecenie z komitetu centralnego, żeby pluć na oślep więc pluje bezmyślne zwierzę
- 0 0
-
2019-12-15 13:42
nadal do sześciu baniek daleeeeeka droga
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.