• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dotacje na e-rowery oficjalnie przyznane. Podpisano umowy

Joanna Karjalainen
30 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Są dotacje do elektrycznych rowerów w Gdyni. Są dotacje do elektrycznych rowerów w Gdyni.

W Gdyni oficjalnie przyznano dotacje na zakup rowerów elektrycznych. 40 osób, które jako pierwsze złożyły wniosek o dofinansowanie, podpisało już umowy w Urzędzie Miasta. W ten sposób wyczerpano pulę 100 tys. zł przewidzianą na ten rok.



Czy jeździłe(a)ś kiedyś rowerem elektrycznym?

Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce wprowadziła w życie projekt dotyczący dofinansowań do zakupu roweru elektrycznego. Od 10 czerwca, czyli od momentu otwarcia zgłoszeń, do końca lipca złożono ponad 1000 wniosków. Pula 100 tys. zł przewidziana na ten rok zostanie rozdysponowana pośród 40 pierwszych osób, którym udało się pomyślnie złożyć wniosek.

Wsparcie przysługuje w wysokości 50 proc. wartości poniesionych kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 2500 tys. zł. Osoby, które otrzymają dofinansowanie, zobowiązują się m.in. do nieprzerwanego zamieszkania na terenie Gminy Miasta Gdyni przez okres min. trzech lat po zakupie roweru, zachowania prawa własności do zakupionego roweru przez trzy kolejne lata oraz do udziału w okresowych badaniach ewaluacyjnych dot. użytkowania tego jednośladu.

- Pula 100 tys. zł przeznaczona na zakup rowerów elektrycznych przez mieszkańców Gdyni oficjalnie wyczerpana - informuje Michał Kozłowski z portalu gdynia.pl. - Wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk spotkał się z czterdziestką szczęśliwców, którzy podpisali umowy i tym samym otrzymali dotacje. Jak przekonywała większość z nich, rozpoczną proces zmiany codziennych nawyków transportowych, a samochód zostanie w garażu lub na miejscu parkingowym.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.
  • 40 pierwszych osób, które pomyślnie złożyły wniosek o dofinansowanie do e-roweru, podpisało już umowę w Urzędzie Miasta.


Dofinansowanie do e-roweru w Gdyni. Były problemy z zapisami



Mieszkańcy obiecują zmiany



- Jestem niezwykle zbudowany postawą osób, które otrzymały dofinansowanie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Większość z nich deklaruje, że od teraz do pracy będzie dojeżdżała rowerem elektrycznym zamiast samochodem. Właśnie takie rezultaty chcemy osiągać. Mamy nadzieję, że nasze działania będą inspiracją dla innych polskich miast, a doświadczenie doprowadzi do sytuacji, że taka dotacja będzie udzielana na poziomie centralnym, gdyż rower jest jednym z najbardziej efektywnych środków transportu w nowoczesnych miastach, które inwestują w procesy zrównoważonej mobilności.


Trwa akcja Do Pracy Jadę Rowerem. Przejazdy na pomoc Ukrainie



Duże zainteresowanie projektem sprawia, że jest ona planowana do realizacji w kolejnych latach. Wnioski, które nie zostały rozpatrzone ze względu na wyczerpanie środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie w danym roku kalendarzowym, zostaną rozpatrzone w pierwszej kolejności w następnym roku (zachowana zostaje kolejność wg daty i godziny wpływu wszystkich wniosków) pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych w budżecie miasta. Wnioski o dotację przyjmowane są przez cały rok.

Opinie (142) 10 zablokowanych

  • Gdynia rowerowa (3)

    To doskonale , że Gdynia stawia na rowery , tym bardziej elektryczne .
    Komunikacja miejska od września będzie działała rzadko , bo brak kierowców .
    Ci którzy dostali dofinansowanie może by pomogli Gdyni i namówili innych aby kupili rowery elektryczne - ale już za własne pieniądze - bo kasa Gdyni pusta .
    Szkoda tylko , że pogoda u nas nie jest taka jak w Hiszpanii

    • 21 35

    • (1)

      Niby nie jak w Hiszpanii, ale podobna jak w Kopenhadze, a im to nie przeszkadza w rowerstwie ;)

      • 3 1

      • faktycznie, w miastach krajów skandynawskich i Finlandii, o podobnym lub dużo surowszym klimacie

        procentowy udział przejazdów rowerem w dojazdach do pracy bywa duuuużo wyższy niż w krajach takich jak Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Grecja.

        • 1 1

    • Wiczlino to stan umysłu.

      Dlaczego aż tam,......... niepojęte

      • 0 4

  • Socjalizm i jego czołowi pionierzy, wywiesimy zdjecia na tablicy przed urzędem żeby inni brali przykład

    • 14 2

  • Obłuda (4)

    Jak można promować rower elektryczny jako ekologiczny środek transportu? Ekologiczny to jest rower zwykły.

    • 37 4

    • (2)

      W porównaniu z samochodem to jest mocno ekologiczny i nie zajmuje miejsca na parkingu
      Zwykły rower też ma baterie w lampce czy liczniku więc te pare watów więcej niewiele zmienia

      • 3 12

      • jak to nie zajmuje miejsca na parkingu? a po coz w takim razie miasto stawia wszedzie to stojaki dla rowerow?

        • 2 0

      • No racja, w porownaniu z samolotem to juz wogole hiper ekologiczny jest. Zlikwidujmy lotniska.

        • 3 1

    • Człowieku gdzie jest chociaż jedno słowo o rowerze ekologicznym ?

      Czytaj z większa uwagą trolu, mowa o dofinansowaniu do rowerów elektrycznych a nie ekologicznych.

      • 0 0

  • Przedewszystkim należy pochwalic (5)

    Tych którzy dojeżdżają do pracy zwykłymi rowerami mimo braku ścieżek rowerowych. Praktycznie z każdej z dzielnic Gdynię nie ma możliwości dojechać do centrum rowerem bezproblemowo.

    • 79 10

    • Jest taka możliwość, wystarczy jeździć rowerem (2)

      Zgodnie z przepisami ruchu drogowego, DDR nie jest konieczne aby jeździć rowerem

      • 3 4

      • Płk.

        Dąbka sobie pojedź ograniczenie do 50? Tak a jak większość jeździ ? Na wysokości ckziu wyprzedzanie na pasach - norma , prędkość ? Zazwyczaj sporo ponad 50, mijanie rowerzystów na milimetry ? Norma , dlatego nie jadę tu jezdnia, tylko po chodniku , dodatkowo na nawierzchnia na skrajach drogi ... Min 0.5 m od skraju dało by się jechać a na szosie to chyba środkiem

        • 7 1

      • Konieczne nie ale czy bezpieczne...

        • 0 0

    • Bezproblemowo, to samochodem nigdy nie dojechałem, 50 lat.

      Za to tristar i generowana przez niego czerwona fala, zwiększył mi spalanie, brawo eco.

      • 0 2

    • Masz na myśli tych, co jeżdżą niezgodnie z przepisami, czyli po chodnikach?

      • 0 0

  • Jestem niezainteresowany ale... (2)

    Zeby tak do końca zamknąć "śmierdzący " temat doplat do rowerów Urzad Miejski powinien podac do publicznej wiadomosci dane osobowe wszystkich beneficjentow a w szczególności kiedy i w jaki sposob dokonali zgloszenia z podaniem godziny. Wiadomo publicznie ze bezposrednio po polnocy gdy otworzono linie zgloszen, bylo to nie mozliwe bo linie byla nieczynna. Ciekawe zatem jak to sie stalo ze kiedy zgloszenia staly sie mozliwe/ uruchomione ok, 3-4 w nocy polaczenia/ to juz lista była wyczerpana. Zarzuty w tej mierze zlgaszalo wiele osob , rownez na tym forum ale miasto nawet sie do tego nie odnioslo, mimo podejrzen ze doplaty rozeszły sie miedzy swoimi. Zgoda na podanie danych osobowych jest w warunkach regulaminu zgloszen, wiec prosze nie powolywac sie na RODO. Czas poznać prawde.

    • 30 1

    • Ktoś z rodziny, ktoś ze znajomych, to oczywiste

      ale nie mogą podać ich danych bo RODO. Te rowery mają być z naklejkami że są dotowane i samemu będzie można do tego dojść. Wierzę w sąsiedzką spostrzegawczość!

      • 5 0

    • rowery ani pieniądze nie śmierdzą

      nakłady na wspieranie ruchu rowerowego dają bardzo wysokie wskaźniki efektywności ekonomicznej (głównie: oszczędności na opiekę zdrowotną)

      • 0 2

  • Ten pan na pierwszym zdjęciu koło wiceprezydenta bardzo fajny:)

    • 3 0

  • Komuniści prześcigają się w pomysłach jak przekonać ludzi do swojej religii (1)

    Zaprawdę powiadam wam, rower elektryczny nie ma wspólnego z ekologią. Promujcie rowery tradycyjne to jest zdrowy i ekologiczny styl życia.

    • 24 1

    • autor i przedpiśca nie zauważają różnicy między rowerem wspomaganym elektrycznie a rowerem elektrycznym

      Każdy rower wspomagany elektrycznie (na którym trzeba pedałować, chyba że jadąc z górki) lub elektryczny (na którym nie ma potrzeby pedałowania) jest bliższym substytutem samochodu niż rower "klasyczny". Komunizm to ideologia, choć niektórzy zachowywali się tak, jakby to była dla nich religia. Tacy ludzie często należeli do "nomenklatury" i mieli ułatwiony dostęp do "deficytowych" dóbr takich jak samochody. Teraz udają antykomunistów i uznają promocję korzystania z rowerów za przejaw "ideologii" walczącej z tradycyjnymi "polskimi" wartościami. Tylko współczuć.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    mam nadzieję, że będzie się promować transport rowerowy, nawet dopłacając do niego (8)

    dobry ruch, choć na pewno potrzebna większa skala: również jeżeli chodzi o infrastrukturę

    • 25 61

    • nie ten czas i nie ta kupka kasy
      ( a raczej jej brak) na koncie.

      • 10 1

    • każdy kilometr przejechany rowerem to korzyść nie tylko dla użytkownika, ale dla innych mieszkańców miasta

      każdy kilometr przejechany samochodem to obciążenie kosztami nie tylko użytkownika, ale także innych podatników i przyszłe pokolenia.

      • 4 5

    • w retoryce władz miasta transport rowerowy się promuje (3)

      w praktyce nie wykorzystuje się wielu szans jego bardziej dynamicznego rozwoju w wyniku niewykorzystywania możliwości likwidacji wielu "wąskich gardeł" rozwoju tego transportu. Pierwszy przykład: brak likwidacji "stromego" podjazdu obok schodów na przedłużeniu mostka prowadzącego wzdłuż linii SKM od stacji SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Inny problem to obawa władz miasta przed wyraźnym zakwestionowaniem dotychczasowej roli samochodów w życiu mieszkańców i wydawanie milionów na podziemny parking w pobliżu Urzędu Miasta, gdy od dawna wiadomo, że szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów zwiększa korki na dojazdach do niego.

      • 0 4

      • idac tym tropem to kazdy problem mozna rozwiazac przez redukcje (2)

        mniej chodnikow - bedzie mniejszy tlok
        mniej przychodni - bedzie mniej chorych
        mniej szkol - bedzie mniejszy tlok w szkolach

        poziom 'intelektualny' zwolennikow polityki rowerowej rozczula

        • 10 1

        • rozczula poziom jakości refleksji osób cierpiących na cyklofobię (1)

          głównym źródłem problemów z poruszaniem się po mieście i parkowaniem samochodów jest nadmiar samochodów. Osoby korzystające z rowerów w 3mieście to w 80% posiadacze samochodów nie cierpią na tą przypadłość.

          • 0 1

          • Statystyki wzięte z nieba?

            • 0 0

    • Sprzedam dofinansowanie na rower elektryczny z Gdyni za połowę wartości! Tak sie zarabia połowę miesięcznej wypłaty w kilka

      w kilka sekund !!Jak sie ma naturalnie znajomości w UM :)

      • 3 1

    • ja bym chętnie dopłacił żeby te świńskie oczka zniknęły z gdyńskiej polityki

      • 1 1

  • Ciekawe czy Gdynia wywiesi też bilbordy na ulicach z twarzami osób dotowanych

    • 19 0

  • jak mam dług miliard złotych

    to zaciskam pasa i spłacam, a nie wydaję na rzeczy które nie są niezbędne. Niech mi dopłacą do biletu.

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum