Cypel Rewski, wycieczka rowerowa po pracy

30 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat)
"Wypady rowerowe po pracy", to pomysł Grupy Rowerowej 3miasto na aktywny wypoczynek w środku tygodnia. Wycieczki są darmowe i odbywają się zwykle w środy. "Wypady rowerowe po pracy", to pomysł Grupy Rowerowej 3miasto na aktywny wypoczynek w środku tygodnia. Wycieczki są darmowe i odbywają się zwykle w środy.

Cypel Rewski, to urokliwe miejsce znajdujące się kilkanaście kilometrów od Trójmiasta. Jedni wybierają się tam z uwagi na kameralne plaże, inni pod kątem różnorodnych sportów wodnych. Nas miejsce to przyciągnęło już niejeden raz zarówno podczas wycieczek rowerowych jak i pieszych. Cele były przeróżne: od chęci schłodzenia ciała w wodzie, czy wylegiwaniu się na piasku po wypad na dobrą rybkę. Tym razem, pretekstem był po prostu cudowny zachód słońca, na który wybraliśmy się w tygodniu, po pracy ;)

Idea wycieczek rowerowych "po pracy":

W weekendy coraz częściej wypadają nam różnorodne imprezy sportowo-rekreacyjne, spotkania z rodziną i przyjaciółmi, dlatego postanowiliśmy część wycieczek rowerowych przenieść na środek tygodnia po pracy. Popołudniowe wypady mają charakter turystyczno-krajoznawczy, a w cieplejsze dni, do których zaliczał się ostatni nasz wypad, pozwoliliśmy sobie na leżenie plackiem na plaży, a także kąpiel w morzu. Po całym dniu siedzenia za biurkiem nie mamy ochoty wracać z powrotem w "cztery ściany". Ostatnie godziny dnia wykorzystujemy więc na odrobinę ruchu na powietrzu, udając się do lasu, czy nad jezioro, morze... w każdym razie gdzieś z dala od cywilizacji.

Trasa z Gdyni do Rewy:

Głównym celem ostatniej naszej wycieczki były piękne plaże Cypla Rewskiego, do którego z Gdyni jest jak "rzut beretem". Ostatnio byliśmy tam całkiem niedawno - pieszo, w ramach "żwawych spacerów po pracy". Tym razem jednak mieliśmy ochotę na aktywny wypoczynek, ale na rowerze, gdzieś poza zatłoczonymi plażami Trójmiasta, stąd też ponowny kierunek w tamte okolice.

Spoglądając na mapę specjalnie wielkiego wyboru dróg w tamtą okolicę nie mamy. Staramy się jednak ominąć, bądź mieć jak najmniejszy kontakt z ruchem drogowym. Początkowo kluczymy przez tereny portowe podziwiając przemysłową stronę Gdyni, następnie omijamy tereny wojskowe i powoli żegnamy się z cywilizację. Droga doprowadza nas do Dębogórza, skąd rzadko uczęszczaną drogą asfaltową udajemy się w kierunku Kazimierza, a następnie zamknięty dla ruchu drogowego rejon tysięcy kanałów melioracyjnych zwany Mostowymi Błotami (na niektórych mapach również pod nazwą Moście Błota). Prowadzi tędy również trasa rowerowa, którą w towarzystwie bujnych trzcin i traw dostać się można do samej Rewy. Tak też zrobiliśmy i kilkanaście minut później byliśmy już u celu.

Rewa i jej cypel:

Rewa, to niewielka kaszubska wioska rybacka zamieniająca się w sezonie letnim w centrum sportów wodnych, a szczególnie tych, w których wykorzystuje się napęd wiatrowy. Ciągnący się ponad kilometr w głąb morza Cypel Rewski tzw. Szperk jest jedną z najciekawszych, fascynujących geologów, form brzegowych nad Bałtykiem. Oddziela on ciepłe wody Zalewu Puckiego od zimniejszych Zatoki Gdańskiej.

Trasa z Rewy do Gdyni:
Z Rewy w drogę powrotną udajemy się tradycyjnie wiodącym tędy szlakiem rowerowym Pierścienia Zatoki Puckiej. Szlak ten wiedzie przez malownicze okolice wysokich nadmorskich wzniesień, które potocznie zwane są Górami Grunwaldowymi.

Zakończenie i podziękowania:

Pomimo iż wycieczka była dość krótka, mamy nadzieję, że dostarczyła masę wrażeń, a piękne widoki pewnie na długo zostaną w pamięci tych, którzy tego dnia postanowili do nas dołączyć. Cieszy nas także fakt, że proponowane przez nas wypady po pracy cieszą się tak dużym zainteresowaniem. Tym razem na Cypel Rewski wybrało się z nami 18 osób, co świadczy o tym, że coraz więcej ludzi dba o swoją kondycję także w środku tygodnia. Pomimo ruchu na powietrzu był czas na sielankę i pogaduchy, jak i inne przyjemności. Mamy nadzieję, że aktywny wypoczynek na łonie pięknej przyrody w pełni zregenerował Wasze siły, by móc kontynuować wszelkie obowiązki w kolejnych dniach tygodnia.

Dziękujemy wszystkim za wspólną wycieczkę i zapraszamy na kolejne nasze wypady !

GALERIA ZDJĘĆ; fot. Krzysztof Kochanowicz

Statystyki wycieczki:

- Całkowity dystans: 45 km
- Łączny czas wycieczki: 3godz.30min
- Średnia prędkość: 12,8 km/h

Mapa oraz ślad gps wycieczki

Rodzaj podłoża:

Przeważały drogi szutrowe oraz leśne dukty, miejscami także drogi asfaltowe. Trasę pokonać można rowerem górskim, crossem lub trekkingiem.

Wycieczkę prowadzili: Jarosław Grochowski i Marek Puchalski [GR3miasto]

Inne nasze trasy rowerowe w okolicy Zatoki Puckiej:

1) Osada Łowców Fok nad Zatoką Pucką,
2) Gdzie skrywa się tajemniczy kamienny stół?
3) Tajemnice klifów Kępy Puckiej
4) Wśród legend i tajemnic o Zatoce Puckiej
5) W poszukiwaniu Kaszubskiej Atlantydy

....i wiele innych

Mamy co chwilę nowe pomysły, które realizujemy w wolnym czasie, czy to po pracy, czy w wolny weekend, dlatego nie sposób się z nami nudzić. Jeśli więc masz ochotę bawić się razem z nami, nie zastanawiaj się dłużej. Dołącz do nas, to nic nie kosztuje! Zabierz więc rodzinę, znajomych, albo po prostu przyjedź by poznać nowe osoby.

O naszych inicjatywach, rajdach i wycieczkach dowiesz się regularnie odwiedzając naszą stronę internetową. Organizujemy nie tylko wycieczki rowerowe. Przez cały rok kalendarzowy wybijamy się także na wędrówki piesze, marsze Nodric Walking, kajak. A w zależności od sezonu: różnego rodzaju sporty wodne, rolki, łyżwy, narty, snowboard. Jeśli zaś chcesz regularnie otrzymywać od nas wszelkie newsy, możesz napisać maila z prośbą o przyłączenie się do listy sympatyków GR3. Wtedy zawsze będziesz na bieżąco ze wszelkimi wydarzeniami. Kontakt e-mail: gr3miasto@gmail.com

Relacja pochodzi ze strony Grupy Rowerowej 3miasto.

Jaki jest ten przejazd obok elektrociepłowni? Ze śladu widać, że jest jakby trochę upierdliwy.

• Z pewnością nie jest to drogą godna polecenia... (1)

...na codzienne dojazdy do pracy. Ale po godzinach i w weekendy warto ją wykorzystać chcąc ominąć ruchliwe i pełne blachosmrodów jezdnie. Podobno jest jeszcze jedna taka droga wiodąca północną stroną elektrociepłowni, ale nigdy nie miałem okazji jej testować.
      ...może ktoś dopowie coś ?

• Na mapach traseo.pl widnieje taka, ale trochę zarośnięta jest chaszczami przy torach

W tygodniu jeździ tam sporo samochodów ciężarowych więc przyjemność z jazdy tamtędy zerowa. Poszczęściło się Wam, gdyż pojechaliście już w godzinach popołudniowych.

• Bardzo fajna trasa!!

• Dzisiaj wybralem sie na wycieczke, ktora opisaliscie. Rewelacja

Tak niedaleko Trojmiasta i mamy fajna trase.

Wyjechalem z Gdyni Leszczynek>ul. Pucka i juz dalej jak na sladzie wycieczki. Bylem zaskoczony, ze trasa jest latwa i ma sie bardzo maly kontakt z motoryzacja :)

Rewa jako mini polwysep a pozniej Mechelinki. Bardzo ladnie - molo plaza i cala okolica. Z Mechelinek do Gdyni - tylu rowerzystow to dawno nie widzialem. Jezdza wszyscy w kazdym wieku :D Na nastepny wypad wybieram sie razem z Wami :)