• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz częstsze korki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
24 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - głównie w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy - musimy się przyzwyczaić. Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - głównie w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy - musimy się przyzwyczaić.

Dwa lata wystarczyły, by przepustowość tunelu pod Martwą Wisłą została przekroczona. W maju po raz pierwszy podwodną przeprawą przejechało ponad 360 tys. pojazdów. Skutkiem są korki tworzące się w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy. Drogowcy będą próbowali przywrócić płynność ruchu nowym ustawieniem świateł, ale ma to nastąpić dopiero w lipcu. Są też dobre wieści. Od czerwca tunel będzie zamykany już tylko raz na kwartał.



Co robisz, gdy utkniesz w korku?

Na korki i związane z nimi uciążliwości kierowcy zaczęli się skarżyć w ostatnich tygodniach. Większy niż zwykle ruch w tunelu - szczególnie w rurze prowadzącej w kierunku Letnicy - zwrócił także uwagę naszych czytelników. Problem został zdiagnozowany już wcześniej, przypomnijmy że w połowie kwietnia informowaliśmy o pomyśle drogowców, by w czasie porannego szczytu ruch w tunelu pomagały rozładować włączane na kilkadziesiąt minut światła na rondzie przy Marynarki Polskiej.

Kolejne tygodnie pokazały jednak, że problem udało się tylko zminimalizować, a nie rozwiązać. Ruch w tunelu bowiem ciągle rośnie i w maju liczba aut przejeżdżających przekroczyła 360 tys. Dotychczas średnia wynosiła o 20 tys. aut mniej.

- Wygląda na to, że granica przepustowości jest gdzieś pomiędzy tymi liczbami - przyznaje Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Włączane światła pomogły rozwiązać problem, ale tylko w ograniczonym zakresie, bo korków w tunelu nie da się uniknąć. Kłopotem jest łącznica, którą kierowcy wyjeżdżają z tunelu na rondo. Aut jest za dużo i korek wylewa się na prawy pas w tunelu. Czasem zdarza się, że stoją oba pasy. Wówczas musimy zamknąć tunel, by rozładować korek.
W maju padł rekord ruchu w tunelu, którym pojechało już 360 tys. pojazdów. Jak mówią drogowcy, ruch ciągle rośnie. W maju padł rekord ruchu w tunelu, którym pojechało już 360 tys. pojazdów. Jak mówią drogowcy, ruch ciągle rośnie.

Nowe ustawienie świateł pomoże, ale tylko na chwilę



Drogowcy zastanawiali się nad kilkoma rozwiązaniami. Wśród pomysłów przewijała się m.in. reorganizacja ruchu na łącznicy i przemalowanie prawoskrętu w Marynarki Polskiej na pas pozwalający kierowcom także jazdę na wprost. Rozwiązanie okazałoby się jednak kłopotliwe przy wyłączonej sygnalizacji świetlnej, bo na wylocie mieszałyby się potoki aut jadących w kierunku Nowego Portu (z pasa wewnętrznego) i w stronę stadionu czy centrum (z pasa zewnętrznego).

- Ostatecznie stanęło na opracowaniu nowego projektu ustawienia sygnalizacji świetlnej i wydłużeniu zielonego światła dla kierowców opuszczających tunel. To rozwiązanie najbardziej kompromisowe, bo nie możemy dopuścić, by poprawa warunków w tunelu pogorszyła komfort jazdy na Marynarki Polskiej, którą kursuje przecież komunikacja miejska - przyznaje Wawrzonek.
Jak mówią drogowcy, nowy projekt ma być gotowy za kilka tygodni, bo obejmuje także zmianę lokalizacji detektorów ruchu i wbudowanie w jezdnię nowych pętli indukcyjnych (dotychczasowe nie działały efektywnie m.in. przez duże zaciemnienie jezdni). Po jego wdrożeniu ma być lepiej, ale na jak długo, tego nie wiadomo, bo ruch ciągle rośnie.

Do korków trzeba się przyzwyczaić...



Z analiz wynika, że wiosną ruch znów rośnie, bo do aut wracają osoby, ograniczające podróżowanie samochodem w okresie zimowym. W czerwcu i w wakacje ruch w tunelu nieco spada. Odbicie nastąpi po wakacjach i w październiku, gdy na drogach zrobi się ciaśniej - m.in. ze względu na ruch generowany przez studentów.

Zimą łącznica powoduje z kolei problem dla kierowców aut ciężarowych, które mają problem z podjazdem na rondo. Ten kłopot ma rozwiązać planowana inwestycja w system ogrzewania jezdni. W środę GZDiZ rozpoczął procedurę w ramach zapytania ofertowego na opracowanie dokumentacji projektowej.

Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - podobnie jak na obwodnicy - trzeba się będzie wkrótce przyzwyczaić.

- Tendencja jest nieubłagana. Ruch w tunelu rośnie. Jak pokazał przykład obwodnicy w Osowej, gdzie jakiś czas temu jezdnia została rozbudowana, poprawę da się odczuć, ale tylko na chwilę - dodaje miejski inżynier ruchu.
Jak ominąć korek w tunelu pod Martwą Wisłą? Są na to dwa sposoby. Jak ominąć korek w tunelu pod Martwą Wisłą? Są na to dwa sposoby.

... ale są też na nie sposoby



Warto dodać, że na korki w tunelu i wyjeździe na rondo przy Marynarki Polskiej są sposoby.

O ile nie stoją oba pasy, co zdarza się zdecydowanie rzadziej, zator można płynnie ominąć i wyjechać z tunelu lewym pasem. Jeśli jedziemy w kierunku centrum - zjeżdżamy na pierwszym zjeździe na ul. Pokoleń Lechii Gdańsk i przez Żaglową zjeżdżamy na Marynarki Polskiej. Jeśli jedziemy w kierunku Nowego Portu - mijamy wiadukt "harfa" i zawracamy na most czerwony. Dalej do ronda jedziemy ul. Uczniowską.

Będą zamykać, ale tylko 4 razy w roku



Jest też dobra wiadomość dla kierowców. Dotychczas prace serwisowe w tunelu były prowadzone w dwie sobotnie noce w miesiącu, co wiązało się z jego zamknięciem. Od czerwca tunel będzie zamykany zaledwie raz na kwartał.

- Podczas dwuletniego użytkowania zaobserwowaliśmy, że niektóre czynności możemy wykonywać przy zamkniętym jednym pasie - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - W związku z tym, liczba całkowitych zamknięć serwisowych obiektu spadnie do czterech w roku, a większość prac będzie wykonywana w nocy na poziomie jednego wyłączonego z ruchu pasa. Pomiędzy zamknięciami serwisowymi w tunelu dochodzić będzie również do zamknięć jednej nitki, spowodowanych koniecznością naprawy urządzeń w jego wnętrzu. Będą one jednak krótkotrwałe, a kierowcy zostaną o nich powiadomieni z odpowiednim wyprzedzeniem.
Testy systemów przeciwpożarowych w tunelu

W czwartek 24 maja w godz. 22.00 - 00.00 obie rury tunelu będą zamknięte. W tym czasie w tunelu przeprowadzone zostaną testy systemów przeciwpożarowych.

Podczas testów sprawdzane będzie m.in. poprawne działanie systemów przeciwpożarowych w tunelu, szlabanów wjazdowych, a także dźwiękowego systemu ostrzegawczego oraz tablic zmiennej treści. Wezmą w nich udział jednostki Państwowej Straży Pożarnej. Takie testy przeprowadzane są raz w roku.

W związku z ćwiczeniami przeciwpożarowymi w tunelu kierowcy powinni skorzystać z objazdów ulicami: Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Wały Jagiellońskie, Podwale Przedmiejskie i Elbląska. Informacja o zamknięciu tunelu będzie wyświetlona na tablicach zmiennej treści.

Opinie (411) 4 zablokowane

  • Kiedy zostanie dopuszczony ruch rowerów? (49)

    • 96 408

    • NIGDY ! (11)

      • 132 20

      • (10)

        Może jeszcze łyżworolki?

        • 81 13

        • W ankiecie nie ma ważnej opcji "zawracam i jadę pod prąd". (1)

          ;-)

          • 17 4

          • Żeby tylko ścieki tam nie wybiły

            • 8 4

        • Czy PO zrobiło kolejny tunel wstydu? (7)

          Dlaczego nikt nie przewidział tej sytuacji?
          20 razy otwierany , przecieka i już się zatyka?

          • 12 27

          • Pier... jak potłuczony!!!! (1)

            • 17 3

            • Jak POtluczony

              • 5 2

          • wstydź się za swoją głupotę (2)

            skąd się biorą tacy idioci ?

            • 9 6

            • (1)

              jak to skąd, to elektorat pisu! mało rozgarnięty nauczony podstawowych umiejętności życiowych, nauczony że musi mieć nad sobą Pana który nim pokieruje. Niezdolny do podejmowania samodzielnych decyzji!

              • 14 11

              • Szambo się odezwało

                POplyniecie przy urnach Ameby

                • 5 1

          • przecież napisali, że użyją farby (1)

            i domalują pasy

            • 3 3

            • POmalujemy klocki na scianach

              Szambo kolorowe w tunelu

              • 4 1

    • (1)

      Trolluj dalej, durniu.

      • 25 14

      • Fekalia wywalone głos mają?

        POplyniecie

        • 3 1

    • hahahaha jeszcze tylko was na obwodnicy brakuje matołki

      • 43 13

    • Jak wymalują czerwony pas. (5)

      Na suficie.

      • 31 9

      • Co na to PO Maska? (1)

        • 9 5

        • Procesor Wałęsa POwinien przyjechac

          Złota myśl jak klocek walnąć i POjechac dalej..

          • 3 0

      • farba za stówę rozwiążę problem miliardowej inwestycji (2)

        a nie można było od razu farbą namalować
        a zaoszczędzone miliardy wydać na łatanie dziur i kolein?

        • 3 2

        • (1)

          Jak byś chciał namalować linie farbą na wodzie? :D

          • 3 1

          • obok

            • 0 0

    • już niedługo, (1)

      skoro i tak się stoi w tunelu, to najpierw strefa Tempo30, potem już krok od ruchu rowerowego :)

      • 15 8

      • Zawołajcie procesora Wałęsę

        Co prawda nie zna rozwiazania sytuacji bo jakby znal to by POwiedzial
        Ale za to wie jak PiS obalić
        Mesjaszu przybywaj

        • 6 6

    • NIGDY! (11)

      • 13 6

      • Cane paliwa >20 PLN (10)

        Jak paliwo przekroczy 20PLN, to wszyscy beda na rowerach smigac :)

        • 19 3

        • To jak PO wróci do władzy (9)

          • 5 11

          • (4)

            Najpierw PiS połączy Orlotos w narodowy monopol paliwowy, który będzie mógł dyktować ceny ;)

            • 5 3

            • już dyktuje

              5,20 za litr + niedługo nowy podatek kolejne 10groszy kierowcy będą zadowoleni

              • 3 0

            • (1)

              Myślisz, że Saturn i Media Markt konkurują ze sobą? Nie, i dlatego będą połączone, nie ma sensu utrzymywać dwóch brandów. To samo jest z Lotosem i Orlenem, konkurencja między nimi to fikcja bo właściciel jest jeden...

              • 5 1

              • Racz sprawdzić akcjonariat, zanim rzekniesz "właściciel jest jeden"

                • 0 4

            • Spadaj ruski POpaprancu

              • 3 0

          • za po (3)

            czereśnie były po 12zł za PiS-u w zeszłym roku po 18zł
            za po chleb kosztował 2zł za Pis- 2,50zł
            kostka masła za po 5zł za pisu 7zł

            chcesz pogadać na ten temat!

            • 6 1

            • Odezwał się klocek i dał nura w fekalia i POpluczyny

              Kogo to obchodzi co tam piszesz?

              • 3 0

            • I emeryturę obniżyli ci

              Za PO 4000 za PiS 2000+
              Nie kwicz

              • 4 0

            • zawsze jest wyjście. popaprańcom widocznie trzeba jak dzieciom tłumaczyć co mają robić
              Z czereśni przestaw się na jabłka.Bardzo smaczne i tańsze,jadłeś kiedyś?
              Z masła przejdź na margarynę,też dobra.
              A jak ci nie pasi to płać i płacz buraku

              • 0 0

    • Nigdy, i oby tak bylo dalej.

      ale oczywiście tacy "COOO?! JA NIE PRZEJADĘ" zawsze się trafią

      • 9 1

    • (1)

      tę zarazę rowerową co mysli że jest sama na świecie i drogach i chodnikach chcesz wpuszczać? dno

      • 12 9

      • odezwał się zarażony samochodozą

        zaraza samochodowa myśli, że na chodnikach można parkować za darmo a na jezdni nie ma miejsca dla żadnych innych użytkowników: piesi są bezkarnie koszeni na przejściach nawet jak mają zielone

        • 11 9

    • Słaby troll (5)

      Ten tunel nie nadaje się do ruchu rowerów i tyle.

      • 11 5

      • to że się nadaje nie znaczy że nie można go do ruchu rowerów przystosować (4)

        zwężając pasy jezdni, instalując progi oddzielające pas dla rowerów od pasów dla samochodów.

        Jak jest wola to jest i sposób.

        Uspokajanie ruchu przez zwężanie pasów zwiększa przepustowość pasa jazdy

        • 4 13

        • Trzeba było pomyśleć przy budowie

          Teraz to pozamiatane, czuba, że drugi obok wykopią.

          W życiu nie chciałbym jechać rowerem kawałka pod górkę, gdzie różnica prędkości między mną a samochodami obok byłaby ponad 60km/h

          • 3 3

        • wziąłeś już dzisiaj swoje leki?

          • 4 3

        • proponuję jeszcze oddzielić oba pasy jezdni od siebie i zrobić tam park dla spacerowiczów. (1)

          • 3 0

          • Mimo ze jestem fanem rowerow i jak sadze stoimy po przeciwnych stronach to musze powiedziec.

            DOBRE 10/10

            • 1 0

    • (1)

      wtedy gdy na Obwodnicy będzie można jeździć rowerem

      • 6 3

      • nie kuś

        bo będzie dane

        • 1 3

    • Tunel powinien się nazywać Martwy Tunel pod Wisłą.

      Oczywiście jak nie będzie zmian w organizacji ruchu.

      • 5 1

    • Rowerem wodnym możesz w każdej chwili popłynąć.

      • 4 0

    • Rower wodny

      Ruch rowerów jest od dawna dopuszczony.

      • 0 0

  • (13)

    Dobrze ze mieszkam w Gdyni. My nie mamy czegos takiego jak tunel i nie mamy przez to korkow w tunelu.

    • 281 36

    • Jest za to szczurek i olbrzymie korki na drogach i przejazdach kolejowych:) (3)

      • 29 10

      • A w Gdańsku nawet normalnych przejazdów przez tory kolejowe nie ma! (2)

        a niby takie nowoczesne miasto...

        • 11 5

        • w Gdyni na Puckiej jest bardzo normalny tylko, że trzeba stać pół godziny:) (1)

          • 5 2

          • buahaha, po co kłamiesz głupi trolu?

            • 2 4

    • Tak nie macie (1)

      Za to wspanialą estakadę, wiecznie remontowaną i z zapchanymi zjazdami i dojazdami

      • 22 16

      • Ironii nie zrozumiałeś matole?

        kolega nawiązuje do tunelu na Chylonii, który miał być dawno temu.

        • 36 6

    • Za to mamy w Gdyni lotnisko o najlepszych światowych parametrach. (1)

      0 (czyt. zero !) opóźnionych lotów, 0 odwołanych lotów, 0 skarg podróżnych, 0 zagubionych bagaży. Gdzie znajdziesz drugie tak dobre lotnisko ?

      • 48 2

      • W Radomiu!

        • 6 1

    • u nasz szczurek postawił na pomniki, stawia jeden za drugim:)!

      po co komu inwestycje:)!!!

      • 8 3

    • Tunel...w Gdyni...ha,ha (1)

      ....ale macie Kwiatkowskiego, mieszkałam na Obłużu ....i znam te korki ....

      • 2 3

      • przynajmniej w Gdyni nie ma korków

        wolne miasto Gdańsk,
        szybkie miasto Gdynia

        • 4 2

    • zakażcie ruchu samochodów to w ogóle nie będzie korków :)

      • 0 0

    • Na wsiach

      nie budują tunelow.

      • 1 0

  • (71)

    Kiedy będzie poszerzona tz droga Zielona
    Nie ma dnia bez korka

    • 144 57

    • (5)

      oni co najwyżej to ją zwężą żeby ścieżki rowerowe zrobić po których nikt nie jeździ bo rowerzyści twierdzą że ich rowery nie są przystosowane do poruszania się po nich.

      • 15 26

      • Ścieżki dla garstki (1)

        Kładki dla nikogo.
        Dla mieszkańców którzy mają prawo głosu korki i zachętą na brudny, stary, trzęsący się tramwaj.

        • 9 9

        • będzie benzyna po 7zł

          korki się skończą

          • 15 1

      • Tych pacanów jest kilku-kilkunastu, tylko wszystkich wkurzają (2)

        I niestety robią czarny PR wszystkim rowerzystom.

        Niestety nie ma na nich rady, szkoda, że policja nie chce ich ściągać z dróg.

        • 3 6

        • akurat część scieżek jest słabo przystosowana. Dobrze że jest ale żebym musiał części dokręcać co 2 tygodnie to no comment... (1)

          • 5 0

          • To może dokręć raz a porządnie ;)

            Wsadziłem grubsze opony i nie ma problemu.

            Jeszcze brakuje, żeby Janusze wzięli to za wzór i jeździli ddrami, bo droga dziurawa obok...

            • 2 0

    • Co za różnica że korek będzie 2 skrzyżowania dalej? (2)

      • 38 3

      • faktycznie, jak przebuduje się 1 skrzyżowanie z 10 znajdujących się na arterii (1)

        taka przemyślana koncepcja urbanistyczna - zgody na budowę dajemy jak leci a jak przestanie lecieć to rozłożymy ręce...

        • 2 4

        • Jak zbudujemy wszystkie skrzyżowania

          Korek będzie na końcu. Wielka mi różnica ;p

          • 10 0

    • (45)

      Poszerzanie dróg nie zmniejsza korków

      • 43 9

      • (42)

        hahaha to zróbmy wszędzie 1 pasmowe skoro to nie robi różnicy. Jednak lewactwo to stan umysłu.

        • 11 40

        • Oooo paranoja widzę w rozkwicie.... (8)

          wszędzie widzisz lewaków, ale to nie powstrzymuje Cię od wypowiadania się na tematy o których najwyraźniej nie masz pojęcia. Tka się składa że To prawda. Zwiększenie szerokości dróg nie zmniejsza korków a jedynie zwiększa liczbę ludzi jeżdżących własnymi samochodami. W czasach gdy np Detroit było w rozkwicie postanowiono zbudować tam 5-cio pasmowe autostrady przecinające miasto bo przecież szersze drogi to mniej korków i..... powstały 5-cio pasmowe korki. Niczego to nie zmieniło. Trzeba dawać alternatywę w postaci szybkiej komunikacji alternatywnej a nie poszerzać w nieskończoność drogi.

          • 37 8

          • Lewactwo to jednak stan umyslu (4)

            Ludzie wybierają samochody a ci dalej na siłę im mówią wybierajcie rowery. Jak nie wybierzecie rowerów to będziecie stać w korkach bo za wasze pieniądze nie można wam budować dróg. W Detroit ludzie wybrali samochody kilka razy szybciej niż miasto dostosowało stan dróg co nie znaczy że gdyby miasto nie rozbudowało stanu dróg to ludzie by nie wybrali samochodów. Logika lewaka i komunisty to na siłę zmieniać człowieka, w UE poprzez wsadzanie go na rower mimo że ten nie chce a w komunie do łagrów.

            • 4 19

            • (2)

              Ależ wybieraj sobie ten samochód ile chcesz, tylko nie miej pretensji o korki i o to, że nawet jak nie dostaniesz mandatu za parkowanie jak burak (a tu przyzwolenie społeczne spada, władze się dostosują) to Ci ktoś po prostu spuści powietrze.

              • 15 1

              • Radzę spuścić powietrze (1)

                Które między uszami masz. Może ulży.

                • 0 3

              • o, wrócił jeden z naczelnych troli trojmiasto.pl, waćpan "Rowerzyści powodujo raka", który rowerzystę widzi w 3 pokoleniach wstecz nawet u człeka, którego nigdy nie było stać na rower ;)

                • 1 0

            • twierdzisz, że matematyka i fizyka to lewactwo?

              hmm,

              jedynę co mogę zrobić dla ciebie to zawołać pielęgniarzy z kaftanem

              • 9 2

          • (2)

            to powiedz dlaczego Podwale Przedmiejskie w stronę Elbląga(przed zmianami) nie korkowało się mimo że ma kilka pasów? Dlaczego nagle na Długich Ogrodach ruch znacząco spadł?

            • 2 9

            • Jak się nie korkowało. A te kilometrowe korki w kierunku węzła UE to zapomniał?

              • 7 0

            • Ty chyba sobie kpisz, albo liczysz na to, że ludzie mają sklerozę. Nie korkowało się ???

              • 11 1

        • (15)

          Ah i już wyskoczył jakiś mondrala z lewactwem. Ciekawe czy wiesz w ogóle co to lewactwo jest.

          Przedmówca ma rację. Pomysły z poszerzaniem dróg, budową parkingów itp bazuje na założeniu, że ruch samochodowy jest stały i trzeba go po prostu rozładować. Błąd. Inwestycje drogowe zachęcają ludzi do poruszania się samochodem i samochodów przybywa, więc rozładowanie ruchu działa tylko na chwilę, potem problem się powtarza.

          Przyczyną jest mentalność. W Polsce, w kraju o niższej zamożności niż wynosi średnia UE jest jednocześnie więcej samochodów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców niż w średniej UE.

          • 31 5

          • Jest więcej bo nie ma alterantyw (3)

            Kolej nie istnieje, PKSy polikwidowano, wspólnej oferty biletowej brak, a trójmiasto jest tutaj idealnym przykładem. Teoretycznie łatwiej już nie będzie, 3 duże miasta na wspólnej osi komunikacyjnej, tory są, nic tylko zrobić wspólną spółkę transportową i wozić. Zamiast tego okazuje się, że "lepiej" dla rządzących jest podzielić rozdrobnić i podnieść ceny biletów.

            Polecam:
            http://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,23416601, pociag-odwolany-kup-wiesniaku-starego-diesla-jak-warszawa.html

            • 14 4

            • Znam ludzi mieszkających przy stacji skm i pracujących przy stacji skm. Jak jest korek, to dalej się w nim kiszą, nie pojadą - choć nawet gdy go nie ma, cała podróż end-to-end trwa skm krócej, bo odpada szukanie miejsca do parkowania.

              Mam sąsiada, który do piekarni 15 numerów dalej (to będzie circa 200m) jeździ rano po bułki samochodem. Znów, piechotą jest szybciej (parkowanie!), ale co tam.

              Oni wszyscy używają tego samego argumentu - brak alternatywy. Jak nie ma woli, to po prostu alternatyw się nie dostrzega. A że mentalnościowo Polacy utknęli w schematach rozumowania Amerykanów wczesnego XX w. (z których ci drudzy już dawno wybrnęli) - czyli samochód świadczy o pozycji, domek na przedmieściach musi być, więcej dróg to mniej korków, samochodem wszędzie - to inna sprawa. To się zmieni, ale nieprędko. Swoje w korkach na poszerzonych ulicach będą musieli odstać.

              • 14 1

            • Jest więcej samochodów więc mniej ludzi jeździ komunikacja. Im mniej ludzi jeździ komunikacja tym jest ona słabsza

              • 5 0

            • i nie ma dobrej komunikacji, bo trzeba setki milionów w ekspresówki miejskie pakować

              • 1 1

          • weź to pod uwagę że średnia nie zawsze odzwierciedla rzeczywistości. W przeciwnym wypadku wyszedłby paradoks typu "każdy ma samochód" albo "więcej aut niż mieszkańców"

            • 2 0

          • Umysł lewaka per komunisty (9)

            Znowu chce wychowywać ludzi i ich uświadamiać.
            Ludzie ciężko pracują, płacą ogromne podatki i robią co chcą. Urzędnicy zamiast robic udogodnienia dla tych ludzi mówią im jak mają żyć. Noz k.... Co za tupet. Jeszcze ten tekst o tym że budowa dróg to.zacheta do kupna samochodu buhahahahaha
            Zrozum w końcu jeden z drugim że miasto ma robić to co ludziom jest potrzebne i wychodzić na przeciw oczekiwaniom a nie przeciwko. Jeżeli mieszkańcy wola poruszać się samochodami(co w Polsce i tym klimacie jest zrozumiałe) to miasto ma im zapewnić płynne drogi (płynne to nie znaczy w wodzie)

            • 4 13

            • (3)

              To właśnie komuniści myślą, że jak jakaś grupa czegoś chce, to wszyscy za wspólne podatki mają im to ufundować. Samochodziarze są najbardziej uprzywilejowaną grupą społeczną w Polsce. Ich "działalność" parkingowa w szczególności godzi w interesy innych grup społecznych - a miasto reprezentuje wszystkich mieszkańców, nie tylko tych "samochodem wszędzie".

              Będzie gorzej. Im szybciej to sobie uświadomisz, tym mniej będzie bolało.

              • 9 0

              • samochodziarze to nie jest grupa spoleczna (2)

                samochod to pdst srodek komunikacyjny ktory sprzyja rozwojowi miasta. Drogi sa jak krwioobieg w organizmie. Komunisci per lewacy chca zamknac ten uklad zyl w imie ideologii o ociepleniu klimatu i podobnych bzdurach. Europa wlasnie dlatego upada ze zamiast rozwijac organizm zamykaja uklad krwionosny

                • 1 11

              • (1)

                Dawno nie czytalem takiej demagogii. Zachowujesz się jak dziecko które poznało nowe słowo i teraz powtarza je bez opamiętania. Ciekaw jestem czy wiesz w ogóle co to jest laborystyczna teoria wartości która stanowi podwalinę marksizmu

                • 1 0

              • to jakis synek, ktory naczytal sie korwina, skonczyl niedawno szkole

                a za kieszonkowe kupil sobie pierwsza bryke i rozczarowany, ze jazda nie przypomina tej z need for speeda :)

                • 3 0

            • (4)

              Lewactwo raczej jest taka postawa roszczeniowa "ja chcę samochodem, to mi zróbcie tak żebym nie stał w korku i miał gdzie parkować". Takie tupanie nóżką "ja chcę" nie biorąc pod uwagę tego czy to jest możliwe czy nie.

              Korki są integralną częścią ruchu drogowego w praktycznie każdym większym mieście. Niezależnie od tego ile nie zrobią pasów. Nie zastanawia cię to? Również w tym przypadku - krótko po otwarciu tunelu już się korkuje? Jest ułatwienie to korzystają z niego ludzie. Problemu korków się w ten sposób nie rozwiąże.

              Sprawa jest prosta - każdy wybiera taki środek transportu jaki chce. Ale niech równocześnie zaakceptuje minusy danego wyboru

              • 8 2

              • tak wlasnie postepuje wolny czlowiek (2)

                placisz podatki to wymagasz. Jak ktos mowi "piniedzy ni ma i ni bedzie" to dajesz mu kopa w d.. i poprzez demokratyczny wybor wybierasz kogos innego.
                Jezeli po otwarciu tunelu zrobil sie korek t ozn jak wielkie potrzeby byly przed jego otwarciem. Mozna powiedziec jeden tunel to za malo, plynna zielona to za malo, potrzeba prawdziwego kopa inwestycyjnego a nie sciezek rowerowych

                • 1 6

              • Laki, mimo snów o wielkości prawda jest brutalna - z twoich PITów to na metr drogi nawet nie wystarczy.

                Jakbyś zamiast chrzanić o lewactwie się douczył cokolwiek, to byś wiedział, że na drogi w miastach dokładnie 0% idzie z podatku drogowego.

                • 4 0

              • Dalej patrzysz z perspektywy stałego ruchu drogowego, a to błąd. Ruch się zwiększa i jeżeli dalej będzie się zwiększać to nowe drogi pomogą jedynie na chwilę.

                Potrzeba sprawnej komunikacji. W Nowym Jorku ludzie nie mają problemu z korzystaniem z metra, nawet do pracy na Wall Street tak dojeżdżają. Ale w Polsce to już ujma.

                I nie tylko kierowcy płacą podatki...

                • 2 2

              • zaakceptuje minusy ...

                każda forma przemieszczania u nas ma tylko minusy.

                Odniesienia do innych krajów są nie na miejscu gdyż wszystko jest tam inne i inaczej zorganizowane

                • 0 1

        • (8)

          Ale przecież takie wnioski, aż nasuwają się same. Skoro przez kilka miesięcy po otwarciu tunelu ruch był płynny i zmniejszył się w centrum Gdańska, a teraz aut w tunelu przybywa, to znaczy, że budowa kolejnych dróg, kolejnych mostów, tuneli kompletnie nie ma sensu. Bo gdy wprowadza się ułatwienia, to przybywa kierowców. W centrum miasta tylko i wyłącznie komunikacja miejska.
          Dlaczego my nigdy nie może uczyć się na czyiś błędach i pójść dwa kroki dalej? Popatrzmy na miasta z zachodniej Europy. Tam ruch samochodowy w cntrach nawet nie dużych miast jest bardzo mocno ograniczany.
          Nie jestem lewakiem, a realistą.

          • 14 5

          • (1)

            Może dlatego ze na zachodzie wszystkie dzieci dostają się do przedszkola i jest dla nich miejsce a szkoły to max 20 min na piechotę i nie trzeba dzieci wozić samochodami. Wtedy rodzice przesiada się na komunikacje

            • 5 2

            • to się uśmiałem

              Po prostu tam już zrozumieli, że obcowanie z sarenkami na przedmieściach to nie prestiżowy wybór, a wybór biedoty - z konieczności...

              • 5 1

          • Jesteś lewakiem (5)

            Ruch samochodowy i tak by się zwiększył bo ludzie w Polsce są coraz zamożniejsi a w mieście jest więcej inwestycji. Idąc lewackim tokiem rozumowania to lepiej cofnąć się 1000 lat i nie będzie korków bo nie będzie samochodów. Jeżeli chcesz się rozwijać i chcesz wygodnie żyć to musisz olać rower i zmusić władze miasta do inwestycji infrastrukturalnych. Drogi są potrzebne do rozwoju miasta, do szybkiego załatwienia spraw, do przewozu towaru, do wymiany handlowej no i do wygody

            • 2 5

            • rany, on utknął chyba w 1970

              Na zachodzie mówi się - nie stać cię na zamieszkanie w dobrej lokalizacji, musi cię być stać na samochód. I drugi. I trzeci. Tyle odnośnie zamożności.

              • 5 1

            • (3)

              Ja bym powiedział, że nie cofnąć się 1000 lat tylko iść do przodu o 50 lat, czyli zrozumieć to, co bardziej rozwinięte kraje zrozumiały 50 lat temu.

              Opisałeś właśnie kwintesencję tego naszego cebulactwa - ruch samochodowy będzie się zwiększał bo rośnie poziom zamożności. Znaczy się ludzie kupują samochody bo ich stać i w sumie wypada, samochód postrzega się nie jako środek transportu a realizację społecznych oczekiwań.

              Tu nie chodzi o to aby infrastruktury nie rozwijać, tylko aby zrozumieć genezę problemu. Ile dróg nie zbudujesz to i tak się one zakorkują, jeżeli każdy będzie chciał się poruszać samochodem.

              • 4 1

              • opisales wlasnie kwintesencje umyslu komunistycznego (2)

                Obrazanie ludzi z powodu ich potrzeb. Ludzie ciezko pracuja, placa podatki i chca zyc tak jak im wygodniej. Chcesz miec rower to nim jezdzij, jezeli jednak wiekszosc chce samochod to wladze musza budowac drogi by wyjsc na przeciw tym oczekiwaniom. To wiekszosc placi podatki z ktorych mozna inwestowac. Komuna to byl taki system gdzie waaadza wiedziala lepiej od ludzi.

                • 3 5

              • Co ty z tym komunizmem i rowerami? Nikt tu o rowerach nie wspomina. A komunizm - jak ktoś sobie wstawi złoty ząb za jego własne ciężko zarobione pieniądze to już nikt nie może określić go mianem buraka bo komunizm? Sandały i skarpetki też są prywatną potrzebą...

                Istotniejsze od tego co ludzie chcą jest to, co jest możliwe do zrobienia. Tupanie nóżką tu nie pomaga.

                • 1 1

              • kup sobie helikopter korwinisto

                Będziesz mógł bez korków, z góry, patrzeć na komunistów w autobusach.

                • 2 1

        • 2 pasy (4)

          Jeden dla komunikacji.
          Drugi dla tych, którzy koniecznie muszą odwieźć babcię do szpitala a wracając zabrać lodówkę.

          Więcej nie potrzeba, tylko trzeba by było pilnować, żeby janusze nie śmigali buspasem

          • 5 2

          • Buspas to bzdura która powoduje korki (3)

            Autobus jeździ co 10 minut i zabiera około 40 osób. Czyli na godzinę przy pełnym zatłoczeniu przewiezie 240 osób. W ciągu tego czasu cały pas jezdni jest wykluczony dla samochodów które w godzinę przewiozą ponad 500 osób

            • 1 5

            • czyli już przy częstotliwości 5 min. buspas jest racjonalny (2)

              A więc od zaraz do wytyczenia buspasy na Podwalu Grodzkim, Trakcie św. Wojciecha, Słowackiego (dolnej) i Nowych Ogrodach.

              • 4 1

              • przy zalozeniu 40 osob w autobusie (1)

                w godzinach np wyspeowania korkow. Np buspas od 7 do 9. i od 15 do 17. Wtedy moze byc racjonalny ale sam widzisz jak duzo musi byc zastrzezen by to mialo sens.

                • 2 1

              • Jak autobus zrobi się szybszy od osobówki

                Ludzie zaczną się zastanawiać, co się bardziej opłaca

                • 1 0

        • Rozsądek jest apolityczny (2)

          Trzeba być głupcem, żeby mówić, że jeżdżenie rowerem/komunikacją to lewicowe myślenie. Przemawia za tym bardzo konretny rachunek ekonomiczny, ale dla janusza to "lewactwo".

          Potem chcą socjalnych dróg. Socjalnych parkingów. Retoryka "Zbudujcie nam z podatków". Sami jesteście lewakami.

          • 6 1

          • Niech nie budują (1)

            Ale poproszę o likwidację podatków celowych zawartych w cenie paliwa.

            • 0 3

            • te podatki nie idą na drogi w obrębie miast, a na krajowe - więc prosić możesz, ale nie liczyłbym na sukces

              • 3 0

      • oprocz poszerzania nalezy rozbudowac skrzyzowania

        • 2 1

      • Wprowadzić różne godziny pracy.

        Niektórzy zaczynaliby pracę o 6, 7, 8 lub 9.
        Więcej pomoże niż dobudowa nowych pasów.

        • 3 1

    • Przeczytałeś w ogóle ten art.?

      • 1 2

    • poszerzanie jezdni nie likwiduje korków (3)

      tak jak popuszczanie pasa nie likwiduje nadwagi i otyłości

      przepustowość pasa drogowego można zwiększyć uspokajając ruch

      • 9 4

      • Jak są korki (1)

        To już jest uspokojony. Proponuję jednak brać przepisane tabletki na uspokojenie.

        • 1 1

        • I ok, część populacji już zrozumiała, że korki będą zawsze. To maniacy chcą ich wiecznego usuwania, które w praktyce jest niemożliwe. Więc tabletkę powinien łyknąć każdy krzyczący "Panie, korki!"

          • 1 1

      • Nie uspokajając ruch tylko podwyższając cenę benzyny.

        • 0 1

    • Zawsze mówiłem, że ten tunel powinien mieć co najmniej po 3 pasy w każdym kierunku! (8)

      Wtedy nie było by problemu.

      • 4 7

      • (7)

        Możesz mieć tam nawet 100. Będzie stało równolegle, zamiast szeregowo. Każdy system komunikacyjny ma wąskie gardła, których się nie zlikwiduje - bo w praktyce zostałby sam system komunikacyjny. Kowboje liczyli i liczyli, aż wyliczyli, że żeby korków nie było trzeba by 130% powierzchni miasta przeznaczyć na system komunikacyjny do obsługi tego miasta. Więc sobie dali spokój z jego rozbudowywaniem i podpatrują europejskie "lewackie" wynalazki pokroju oranie głównych arterii, uspokojony ruch, deptaki.

        • 8 4

        • Skoro brakuje powierzchni to trzeba budować po wysokości. (2)

          Przecież można budować ulice piętrowe, jezdnie wielopoziomowe, tunele wielopoziomowe - to wspaniałe rozwiązanie na zakorkowane miasta.

          • 1 4

          • Brazylijczycy doszli do takiej konkluzji wcześniej. Wybudowali nową, idealną stolicę - Brasilię. Specjalnie dla zmotoryzowanych. tam korków z definicji miało nie być, raj dla zmotoryzowanych. Budowali od zera, bez zaszłości historycznych. Jaki efekt? ;P

            • 3 2

          • I korek 2D będzie 3D

            • 2 1

        • W Stanach nie było korków (3)

          Do czasu usadowienia lewaków w miastach. Europejskie wzorce to jeden wielki korek i stagnacja inwestycyjna. Lewaki pracujące w upadających firmach i jeźdźcy na rowerach to ostatnie podrygi miast UE

          • 1 4

          • Pojedź do tych stanów, pooglądaj, pojeździj po Europie, też pooglądaj. Poszerzysz wiedzę, przestaniesz gadać oderwane totalnie od rzeczywistości głupoty - pogadamy merytorycznie.

            • 1 1

          • To chyba oczywiste że lewaki tworzą korki skoro prawaki są tak niedorozwinięte...

            ... że potrzebują 3 pokoleń aby się dorobić auta.

            • 1 2

          • Gdzie w stanach masz lewaków?

            Tam cała scena polityczna jest na prawo od naszej prawicy.

            Dla nich Korwin jest lewakiem...

            • 1 0

    • nielicz buraku na to bo niepozwolimy na autostrade w naszej dzielnicy!

      • 3 1

    • Mam nadzieję że nigdy

      • 1 0

  • Podobnie jak ze Słowackiego - co z tego że cudowna dwupasmówka, skoro brak jej płynnego włączenia w Grunwaldzką. (16)

    • 187 19

    • trzeba sprawdzić jakie rejestracje korkują Słowackiego i tunel... (9)

      jak wyjdzie, że 70% to napływ, pobudować parkingi na obrzeżach miasta i nakazać zostawianie samochodów na nich. dlaczego mamy niszczyć nasze miasto aby obcy nie stali w nim w korkach?!

      • 19 18

      • Czyli chcesz wywalić wszystkich z GD?

        Pamiętaj, kto tu mieszka dłużej, a kogo przywieźli w latach 50 ;p

        • 6 12

      • Ten napływ daje miastu pieniadze (2)

        Jednak lubię ten stan umysłu lemingów. Nie jest winny wykonawca jezdni i urzędnicy odp za inwestycje tylko to że za dużo samochodów się zrobiło i nikt nie przewidział że drogi trzeba budować zamiast kładek

        • 3 6

        • Gdyby tak np dwa kilometry z każdej strony przed 3M zrobić (1)

          parkingi dla obcych (obowiązkowe) to by 3M było przejezdne. Podstawić tam autobusy albo inny transport publiczny i po problemie.
          Takie rozwiązania są np w Anglii i każdy o nich wie.
          A tak to jadą z tych kartuz, Tczewa albo innej wioski i mamy poranne i popołudniowe szczyty. Mieszkańcy z GD, GSP oraz GA też pewnie by się przesiedli za jakiś czas na czystą i sprawą komunikacje miejską

          • 3 6

          • proponuje również na noc zamykać "obcych" w obozach co by nie straszyli miejscowych a na lotniskach i w porcie obrączkować ludzi co by mieć ich zawsze na oku...

            koleś - jesteś tak głupi ze aż oczy bolą od czytania tych bredni :)

            • 8 4

      • durniu bez szkoły... (4)

        przynajmniej 50% stojących w korku z rana na słowackiego to rejestracje GD - a dla czego, ano dla tego że sporo osób wyprowadziło się poza obwodnicę i dojeżdża do pracy. parkingów możesz zbudować i pińcet to i tak nie zmieni kwestii dojazdu samochodem - ponieważ komunikacja miejska nie da rady. przykład z matarni potrzebuję dojechać na ul. marynarki polskiej do pracy - jak mam to zrobić? 2 przesiadki - pkm+tramwaj+tramwaj, czas przynajmniej godzina, samochód 20-min w korku i od wysokości galerii bałtyckiej śmigam kolejne 10 min - czy połowa czasu tego co zajmie mi komunikacja.

        • 7 7

        • (3)

          Trzeba ponosić konsekwencje swoich życiowych wyborów. Nawet tych nieracjonalnych.

          • 6 5

          • Rządzący powinni podnieść cenę paliwa do standardów europojeskich (1)

            np: jak w norwegi 7,5zł za litr i problem sam się rozwiąże. Nas Panów stać na takie paliwo, plebs niech jeździ rowerami!

            • 4 2

            • Od razu poproszę o zrównanie pensji z tymi w Norwegii. Skoro mamy mieć takie same ceny jak oni to pensje również :) wtedy jestem ZA!
              Ja codziennie z Południa Gdańska śmigam do Wrzeszcza i chętnie przesiadłabym się na komunikację ale jak ktoś wyżej wspomniał komunikacja miejska nie daje rady - ciągłe awarie, przepełnienia i złe skomunikowanie połączeń.....

              • 0 0

          • A mi jest dobrze, tylko ktos ma problem z rejestracjami.

            Pewnie taki co to mu się wydaje ze jest "gdańszczaninem"

            • 5 3

    • (5)

      Nawet gdybyś włączył się płynnie w Grunwaldzką korek tworzyłby się na kolejnym najbliższym skrzyżowaniu. Myślenie 5latka - to największa bolączka współczesnych czasów. Powinni sprawdzać inteligencję zanim wyda się komuś prawo jazdy.

      • 19 5

      • typowe myślenie 5 latka w rajtuzach (1)

        jak przebudujesz wyłącznie jedno z wielu skrzyżowań to faktycznie nic to nie zmieni.
        Droga to nie jedno skrzyżowanie i dwa pasy a ich sieć sensownie połączona ze sobą...

        Powinni sprawdzać inteligencję przed dopuszczeniem do pisania bzdur w Internecie.

        • 6 12

        • święte słowa przedpiścy piszącego ostatnie zdanie

          poprzednie zdania to stek bzdur świadczący o niedostatkach myślenia kategoriami systemowymi.

          W wielu miastach amerykańskich 70 lat temu próbowano "upłynnić ruch" tworząc wielopoziomowe pseudo bezkolizyjne skrzyżowania.

          Teraz kierowcy tracą na nich wiele godzin w codziennych wielokilometrowych korkach i hodując choroby układu krążenia wynikające z siedzącego trybu życia.

          • 8 4

      • Korek by ci się zrobil w (2)

        Jeżeli udrożnienie następuje na jednym skrzyżowaniu to na następnym już jest mniejszy ruch ponieważ nie wszyscy jadą w tym samym kierunku i część z poprzedniego skrzyżowania do następnego nie dojeżdża. Jeżeli odblokowujesz następne to problem rozwiązuje się systematycznie aż do ostatniego. Dlatego ważne są inwestycje w drogi, wiadukty, ronda, mosty, tunele. Budyń ma jednak swoje mega kosztowne kładki

        • 1 6

        • Na skrzyżowaniach masz same jednokierunkowe drogi?

          Wszyscy zjeżdżają, nikt nie dołącza?

          Nie mogę z roszczeniowości kierowców.
          Nie dość, że drogi mają największy budżet w mieście, to jeszcze marudzą, jak zbuduje się cokolwiek innego, niż asfalt.

          • 6 1

        • Laki wrócił do formy, widać już po królewskim ślubie.

          • 1 1

  • Jedyny taki w Polsce (5)

    Tunel świetnie sprawdza się w praktyce, skraca czas przejazdu.

    • 154 16

    • (1)

      Dobrze że w Gdyni nie mamy takich problemów, wszędzie można sprawnie dojechać bez korków.

      • 4 8

      • To prawda

        W Gdyni nie ma korków w tunelach. Może się pojawią, jak będą jakieś tunele...

        • 5 1

    • Szkoda że jedyny (1)

      Ilość samochodów pokazuje jak to było potrzebne. Niestety to za mało. Budyń woli wydać kasę na ruchomą kładkę bo turyście nie chce się iść kilka metrów przez most.

      • 5 9

      • Za cenę tego tunelu można by przykryć całą Motławę kładkami...

        • 6 5

    • typowe polskie myślenie, kilka lat szukania lokalizacji, kilka lat papierkowej roboty i kilka lat budowy - tak w skrócie

      • 0 0

  • Ten tunel (9)

    zarządzany jak za komuny-my władza rządzimy i decydujemy kiedy otwierać, jak przepuszczać ruch.

    W sobote o 22 zamykają bo muszą być prace serwisowe-kto wie, może przecieka. Ale chodzi o tryb zamykania obu rur-czy nie można zamknąć jeden tunel a drugim w tym czasie puścić ruch dwukierunkowy?w nocy aut jedzie mało. A poźniej odwrotnie z drugą rurą? Po prostu zastosować zmienną fazę ruchu-takie rzeczy widziałem u zachodnich sąsiadów, ale u nas to problem

    • 61 111

    • No tak, w sobotę o 22 korki takie, że jedziesz do domu półtorej godziny dłużej. Jak za komuny.

      • 23 6

    • pomyśl... (3)

      .. kołku jak rozwiązałbyś wjazd na rondo z tego przeciwległego pasa na przykład. poza tym masz barierki poza tym masz debili którzy by tego w życiu nie ogarnęli i stłuczka za stłuczką... demokracja może i jest ok ale nie wszystko możesz oddać w "ręce mas"

      • 35 9

      • Ty kołek, bo rodzice ci tak wmawiali od małego (2)

        wystarczyło zaplanować to od razu przy budowie, a nawet teraz można-odpowiednio poprowadzić pasy tymi barierkami i będzie git kołku. Jak ktoś chce znajdzie sposób jak ktoś nie chce znajdzie powód.

        Tak na marginesie, akurat jak zamykają tunel to więcej zarabiam bo jadę przez centrum i mam kilka km więcej. Niech pozostanie jak jest-komuna i żenada, bravo kołki

        • 10 25

        • Zdziwiło mnie to miłosierdzie złotówy. (1)

          I jego troska o portfel klienta. I raczej się nie mylę.
          Panie złotówo , dla ciebie o dużo lepiej mieć dwóch nowych klientów na krótkich dystansach niż stać z tym jednym w korku.
          Oto cała tajemnica twojego miłosierdzia.

          • 16 6

          • Panie złotówo

            Ale ty mądry jesteś, że tak mnie nazywasz. Myślisz tak: sam kradniesz, kombinujesz to wszyscy tak samo robią...zazdroszczę ci takiego prostego a wręcz prostackiego toku myślenia...
            Weź pod uwagę, że nie zależy mi aby wyciągnąć z klienta jak najwięcej choć powinno być odwrotnie. Zatkało kakao...
            Idź do gimabzy doucz się, powtórz kilka klas to może zmadrzejesz

            • 4 10

    • haha po melanży nie możesz pojechac na wioskę

      co te prowincjały to ja nie wiem

      • 2 3

    • A, ty debilu, masz prawo jazdy??????

      • 3 2

    • (1)

      Tylko jak ? Barierki ciągną się na jezdni ;p

      • 1 0

      • A przebudować

        Tunel ma byc dla nas a nie mu dla tunelu albo i nie

        • 1 1

  • Lepiej nic nie robić jak w Gdyni. (7)

    Adamowicz miałbyś poparcie 80 procent.

    • 109 30

    • ewentualnie jakiś air show, festiwal w sąsiedniej gminie, kilka pomników i wygrana murowana:)! (1)

      • 9 2

      • Jeśli w praktyce wychodzi, że większość kasy w infrastrukturę poszła w błoto (i jeszcze ją potem trzeba utrzymywać), to faktycznie polityka "inwestycji farbowanych" w postaci buspasów (a że w projekcie przy okazji 50 trajtków wpisane, lamentujący nie zauważyli), kolejek na Kamienną Górę (latem non stop obleganych), szkół filmowych (pod którymi znów w projekcie wpisano potężny parking podziemny, aby odratować chodniki i trawniki w okolicy słupkami i zakazami) czy stałych eventów (na które ludzie walą tłumami) to per saldo lepsza polityka...

        • 2 3

    • Lepiej zrobić kładkę za grubą kasę (2)

      A mieszkańcy niech stoją w korkach.
      W Gdynii nie robią sobie foci przy bzdurnych inwestycjach a po prostu pracują. W Gdyni nie ma potopu w mieście jak deszcz spadnie i nie wylewają szamba do morza.

      • 1 6

      • lkclwkn

        za to staja w korkach ,i mogą zostać odcięci od swiata na ul,Chutniczej bo szlabany,jak by nie było mostow lub luneli. wiec nie pisz bzdur bo gdynia to po prostu wieś, zero inwestycji,a ludzi ful

        • 0 2

      • W Mieście Słońca Bulwaru

        Nie robią sobie foci przy durnych inwestycjach, bo nie ma inwestycji. A zawalony most na Nałkowskiej będzie niedługo obchodził drugą rocznicę nawałnicy.

        • 1 0

    • Adaś nie agituj

      • 2 0

    • A taki był ładny amerykański......

      • 0 0

  • Budyniowy tunel się zatkał? (4)

    Trzeba przepchnąć klockiem z Motławy

    • 130 94

    • (1)

      kiedy sie zatka twoja pissuarowa geba pissem?

      • 29 17

      • Dziadek zluzuj miednice

        robota w urzedzie bedzie bez zmian

        • 2 3

    • Kacper, daj spokój...

      co to za słownictwo?

      • 3 1

    • Rozwiązanie ? Proszę bardzo na korki

      https://imgur.com/a/5bOVJDk

      Czerwone strzałki to nowe kierunki jazdy

      Zielona strzalka to obiazd do letnicy lub objazd od strony lewoskrętu na skrzyżowaniu śnieżnej/ Marynarki Polskiej .

      Ile nad tym myślałem ? chwilę .

      Można można .

      Owszem zaraz pojawią się głosy a jak skręcić w lewo na Zielony trójkąt itd.

      Objazdem j.w.

      Skoro tak potężne korki sa w kierunku N.Portu to trzeba wziąć to pod uwagę . Aczkolwiek czy do kogoś to dotrze ? Watpie .

      • 0 0

  • cóż, alternatywa rowerowa utknęła (5)

    rozwój infrastruktury rowerowej wyhamował
    rower metropolitalny sie dopiero wykluwa
    słabo

    • 34 81

    • i bogu dzięki... (2)

      • 7 5

      • (1)

        jaki to bóg przez małe b?

        • 4 4

        • oczywiście cudzy bóg: samochód prywatny!

          nie będziesz miał bogów cudzych przede mną

          • 6 0

    • przestań z tymi popierdółkami rowerowymi, kto was w ogóle na poważnie bierze? chyba tylko Budyń (1)

      i paru nawiedzonych eko hipsterów

      • 2 2

      • więc stój w korku

        • 2 2

  • (4)

    tia, petle indukcyjne nie dzialaja na zaciemnionej jezdni.....

    • 57 6

    • Też się uśmiałem :)

      • 5 0

    • (1)

      Chodzi o tzw. pętle wirtualne, z kamer Autoscope. One potrzebują dobrego kontrastu.

      • 14 0

      • Nakazac malowanie aut na kolory: biały i afroamerykanski

        • 12 2

    • też to zauważyłem

      ale jak sobie trochę inaczej podzielisz to zdanie, tzn poprawisz je stylistycznie, to wychodzi na to, że autor miał na myśli detektory ruchu, a nie pętle indukcyjne, które dopiero trzeba wbudować w drogę. Detektorami ruchu pewnie są zwykłe kamery, tylko pewnie jakieś słabe

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum