• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • zwiększy się tylko ilość spalin i większe niebezpieczeństwo na przejściach (1)

    ja w tym pomyśle widzę więcej negatywów niż pozytywów:
    negatywy:
    - spowolni jeszcze bardziej ruch,
    - więcej stania samochodu to więcej spalin w tym miejscu,
    - większe niebezpieczeństwo że będą jakieś potrącenia,
    - nawet tramwaj będzie musiał czekać przed światłami
    Pozytywy:
    - możliwość zrezygnowania z utrzymania tunelu jeśli się go zamknie, ale wtedy stracą obroty sklepy obok przejścia.

    • 23 9

    • Pamietaj ze samochod to nie obowiazek a przywilej

      • 0 1

  • St Pancras

    Polecam przyjrzeć się okolicom dworca St Pancras International w Londynie. Można tam łatwo dojechać Eurostarem z Paryża lub Brukseli. :))

    • 4 2

  • paranoja!!!!!

    chyba kogoś pogięło i to mocno z tym przejściem , spowoduje to większe korki, więcej wypadków na jezdni i torowisku. po za tym większa emisja spalin przez stale stojące pojazdy i to jest walka ze smogiem. tunel jest najlepszym rozwiązaniem i bezpiecznym dla przechodniów, którzy nie myślą o swoim bezpieczeństwie, co tam ja zdążę przebiec przecież szybko biegam i nie grożny mi samochód i tramwaj!!!!!!!!!!!!!!!

    • 18 6

  • najpierw tunel (1)

    ok...ale najpierw tunel pod Motławą na wysokości wałowej....

    • 10 1

    • jestem za

      • 2 0

  • (1)

    Zrobić przejście jak na foto kierowane światłami i zamknąć ten śmierdzący, wciąż przeciekający i gnijący tunel a w jego miejsce zrobić parking. dworzec PKS prenieść wzorem Krakowa czy Łodzi w okolice PKP i po problemie.

    • 6 5

    • Skąd ty jesteś??? A gdzie niby od 50 lat jest w Gdańsku dworzec PKS ? Nad Motławą czy przy Galerii Bałtyckiej. Przykłady z innych miast podaje nie wiedząc że u nas jest tak od dawna, co za impertynent.

      • 0 0

  • Przejście dla pieszych to standard cywilizacyjny minimum

    a nie jakiś luksus czy dziwadło. Zwłaszcza w tak oczywistym miejscu jak dworzec główny kolei regionalnych lokalnych i krajowych, autobusów, rowerów i pieszych.

    • 8 10

  • (2)

    Do wszystkich narzekających trolli: wsadźcie cztery litery w komunikację miejską to korków nie będzie.

    • 11 9

    • Jak wejdziemy wszyscy do komunikacji

      to będzie jak za PRLu. Igły nie wsadzisz. Jeździlem w latach 80/90 do szkoły. Wtedy było mało samochodów.

      • 3 1

    • do tego co cztery w tramwaja wsadził a co z tymi co jada z małym dzieckiem od lekarza np do zukowa badz koscierzyny i nie ma połaczenia tramwajowego tam zawieziesz taczką??

      • 0 2

  • Dobrze jest teraz zapamiętać kto lobbował za przejściem naziemnym, gdy pojawią się wzmianki o ofiarach przebiegających na (1)

    • 17 3

    • Pamietajmy kto chcial place zabaw kiedy slyszymy o wypadku na hustawce. Pamietajmy kto lobbowal za dostepem do morza i jezior slyszac o utonieciach. Pamietajmy kto krzyczal: "dostep do alkoholu i papierosow dla pelnoletnich!" kiedy uslyszymy o alkoholikach i ofiarach raka pluc. Pamietajmy..

      • 0 1

  • Lepiej zrobić ruchome schody do przejścia podziemnego (3)

    Jak pieszy będzie musiał stać 5 min na światłach i wąchać spaliny to zatęskni za przejściem podziemnym. Lepiej je unowocześnić.

    • 20 5

    • Ekspercie, wskaż miejsca gdzie byś te schody wybudował (szczególnie te na przystankach tramwajowych)... i ile by ich było, bo chyba nie sądzisz, ze takie standardowe są wystarczające aby obsłużyć taki ruch

      • 1 3

    • (1)

      Maja nogi niech chodza, juz bez przesady ze 20 schodkow ktos nie pokona, a dla inwalidow powinninzrobic normalna winde a nie to stolec na przycisk.

      • 0 0

      • Racja. Wszyscy kierowcy maja z reguly nogi :)

        • 0 0

  • Zmiany ida w dobrym kierunku. Zapewniam jednak, że przed wyborami żadne przejscia niestety nie powstana.

    • 4 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum