• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • Bzdurny pomysł

    Dopiero zaczną się korki teraz ludzie przebiegają przez jezdnie bo im się spieszy do tramwaju lub odwrotnie do autobusu bedą wypadki jakby mało ich było a w dodatku jeszcze te cholerne rowery

    • 4 1

  • Aby ta koncepcja (1)

    Funkcjonowała w miarę poprawnie należałoby NAJPIERW całowicie przebudować ul 3 Maja i rondo przy Bramie Oliwskiej (estakada, bezkolizyjne skrzyżowania) aby ruch pojazdów sprzed dworca prznieść przynajmniej częściowo na inną trasę. Inaczej będzie to totalny bubel i blokada komunikacji miejskiej

    • 3 2

    • tak idioto przesuniesz korek pod operę

      Hahahaha

      • 0 1

  • Nie bardzo rozumiem (3)

    Najpierw likwiduje się przejścia naziemne (we Wrzeszczu zlikwidowano 2: przy galerii Manhattan i przy teatrze Miniatura) w trosce o lepszą przepustowość i zmniejszenie liczby wypadków a teraz wprowadza się nowe i to w tak newralgicznym miejscu??? Widać w Gdańsku jedyną koncepcją jest brak koncepcji i puszczenie wszystkiego na żywioł. Chyba mamy za dużo kasy.

    • 4 2

    • sięgnij do słownika i znajdź znaczenie pojęcia: reorientacja (strategii) rozwoju miasta (2)

      • 0 3

      • Sprawdziłem. (1)

        Szkoda tylko że teoria tak bardzo mija się z praktyką. I logiką

        • 2 1

        • a co proponujesz? budowę pseudobezkolizyjnych skrzyżowań?

          Amerykanie próbowali, w korkach na tych skrzyżowaniach tracą rocznie setki godzin życia

          • 1 0

  • A dla służb ratowniczych

    Zapupić helikoptery, bo przy takim zakorkowaniu śródmieścia żaden pojazd nie przejedzie.

    • 1 2

  • haha

    po to zrobili tunel, żeby teraz pomalować zebre na ulicy? w piąteczek 2 godzinny koreczek na bank w centrum

    • 1 3

  • ha ha ha (1)

    wszystko na odwrót. poważnie ktoś to bierze pod uwagię? bez komentarza.
    PS czy palma jeszcze żywa..? oliva

    • 1 3

    • stan palmy jest objęty ścisłą tajemnicą
      w międzyczasie harmonia oliwska będzie rozszerzon o budynek w miejscu palmiarni

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum