• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości

Krzysztof Koprowski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • W tym miejscu nadal pozostanie dwukrotny przeplot drogi rowerowej i chodnika. Korekcie ulegną jedynie łuki.
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości

Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami zobacz na mapie Sopotu do ul. Haffnera zobacz na mapie Sopotu. Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią zobacz na mapie Sopotu.



Którą trasą rowerową najczęściej pokonujesz Sopot w drodze do Gdańska lub Gdyni?

O planach przebudowy drogi rowerowej (wraz z chodnikiem) na odcinku od wiaduktu nad torami kolejowymi do ul. Haffnera pisaliśmy pod koniec czerwca, kiedy oczekiwano na złożenie ofert w przetargu. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
  2. Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
  3. WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji

Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.

Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej



Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.

W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.

Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu zobacz na mapie Sopotu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.


Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia



Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.

W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.


Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy



Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.

Czytaj również:

Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości

Opinie (158) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Te chodniki na Niepodległości (2)

    To wymagają remontu. Główna ulica miasta i takie chodniki, że można się przewrócić. Wstyd. Niby coś tam robią, ale i tak dużo wymaga naprawy.

    • 42 2

    • do władz Gdyni , czy ktokolwiek pomyślał (1)

      o tym ze ludzie z górnego , kosakowa , mostów mechelinek nie moga dojechac rowerem do centrum przez zakaz na estakadzie ? i czy po 50 latach doczekamy sie tej zmiany ? czy dalej pseudo remonty tylko dla centrum, wisniewskiego remont 3 lata temu a dzis nie da sie juz jezdzic od hali do wisniewskiego dramat

      • 7 1

      • Na tej drodze jest zakaz.

        Na drogach krajowych nie ma zakazu, a tu jest, bo... w sumie nie wiadomo.
        Tak samo masz zakaz na Niepodległości od Kolibek w stronę Sopotu. Jakieś remonty tam robią, ale dokąd tej drogi nie zrobili na porównywalnym z jezdnią poziomie, to taki zakaz powinien być formalnie unieważniany. Nie ma tam alternatywnej drogi zgodnej z przepisami.

        • 1 2

  • Ile betonu? (1)

    • 10 26

    • tyle ile trzeba.

      a ile słomek słomy z twoich butów?

      • 14 3

  • Nareszcie, bo ten cały wygląd głównej ulicy przez Sopot

    a przede wszystkim chodniki, wyglądają jakby czas się zatrzymał w latach 80-tych.

    • 37 4

  • Taki bajzel (3)

    Coś podobnego jest za Gdańskiem w Przejazdowie i za Makro, między Trutnowy i Cedrami i takim strzępem każą jeździć rowerystom.
    Ale nic ... Co to obchodzi władze miasta Gdańsk to robota gminy Pruszcz, a gmina Pruszcz już od kilku lat wie o tym o stanie w okolicy Ceder i Mokrego Dworu, Dziewięć Włók. A niech rowerzysta zjedzie na asfalt ze względu na stan tej ścieżki, której coraz bliżej do... bruku.
    Potem jedzie się po tym i opony ma się "kartoflane".

    • 17 12

    • Pomyliłeś portale

      • 3 5

    • Zgadza się, stan tej ścieżki rowerowej jest fatalny.

      A propos, władze powinny zacząć myśleć o drogach rowerowych jako o sieci łączącej gminy. Stan dróg między ścieżkami rowerowymi w Gdańsku i gminie Pruszcz Gdański w wielu miejscach jest tragiczny.

      • 5 1

    • To zaloz normalne opony, a nie z obierek po ziemniakach.

      • 2 2

  • Lubiłbym jeździć rowerem z Gdańska do Gdyni (17)

    gdyby po drodze nie był Sopot

    • 48 14

    • Jest objazd przez ul. Armii Krajowej (6)

      • 8 2

      • (1)

        Tak, tam jest droga rowerowa, tylko trzeba w pewnym momencie "sprytnie" skręcić, zobacz na google maps

        • 8 2

        • droga rowerowa ro nie jest, chyba że ze 100m. Dalej są pieszorowerówki na przemian z pasami rowerowymi przez wzdłużne krawężniki.

          • 5 0

      • Objazd....hehe. Idealna nazwa dla tej "ścieżki" rowerowej. (1)

        • 5 2

        • idealna dla tych co mają mase czasu, nerwy i tyłek ze stali 'D

          • 4 0

      • Owszem, jest

        ale jego jakość jest coraz gorsza, a kierowcy z uporem blokują przejazd parkując samochody ("ja tylko na 5 minut").

        • 9 0

      • z deszczu pod rynne

        • 1 0

    • Człowieku....bez przesady. (5)

      I Sopot i Gdynia mają swoje za uszami.

      Europejska trasa rowerowa wymusza (!) na Panu Szczurek zrobienie połączenia przez Gdynię bez przerw. A połączenie Gdyni z Sopotem nad morzem, to dla niego wyzwanie jak lot na marsa. Nie da się. Jest to niemożliwe. Bo sztormy. Może w XXII wieku. Ale w XXI to niema takich technologii ani inżynierów coby to policzyli i zaplanowali. Nie ruszajmy tego tematu.

      A Pan Karnowski.... coś zaczyna robić. Jak nie było niczego, to teraz wydaje się, że szaleje z tymi inwestycjami i remontami.
      Szkoda,że dopiero po 20 latach bycia prezydentem :(

      • 10 3

      • (4)

        Słyszałeś o klifie orłowskim i jaki ma status ten teren? Tak, to jest absolutnie niemożliwe - chyba, że za możliwe uważasz robienie DDR na estakadzie nad wodą ;)

        Gdynia przynajmniej jakiś czas temu opanowała robienie asfaltowych DDR. Choć po artykule (nie chcę zapeszać) wygląda, że być może z tym zacznie "eksperymentować" też Sopot. A potem dopieprzy ograniczenie do 10 km/h ;P

        • 2 6

        • Klif? Naprawdę? Napisz może jeszcze o połączeniu Oksywia z Sopotem. (3)

          Jesteś na tym samym poziomie co Pan Szczurek.

          PS. Ekspercie, a znasz taką dzielnicę Gdyni jak Orłowo? Czy tylko spamujesz na forum za kasę?

          PS2. Orłowo jest koło Sopotu....wiesz...tam nad morzem. Ogarniasz?

          • 2 3

          • Oglądałam wczoraj Misia reż.Bareja.
            Nic się nie zmieniło. Ludzie tak samo sobie brzydko odpowiadają :(

            • 1 1

          • W sumie chamowi odpowiadać nie warto (1)

            Ale niech stracę. Wiesz, gdzie jest granica Gdyni i Sopotu? Taki potok, poszukaj sobie na mapie. Co jest najzabawniejsze? Gdynia jest połączona z Sopotem DDR nad samym morzem ;)

            A do centrum DDR poprowadzić się nie da, bo prowadzi przez teren chroniony. Chyba, że jesteś z tych, co są fanami budowania dróg przez Rozspudy i potem zwracania środków po cofnięciu finansowania. Urząd Morski nie wyraził nawet zgody na utwardzenie trasy rekreacyjnej jadącej via park w Kolibkach, z tego właśnie powodu. I ta trasa doskonale spełnia swoją funkcję, brakuje jej całorocznego fragmentu zwdłuż samego deptaku orłowskiego i obiektu mostowego już na terenie samego Sopotu.

            • 3 0

            • no nie da się gadać, nie dotrze się argumentacją, jak grochem o ścianę

              trzeba będzie się w kilku zebrać i olać urzędołków, i ich przydu*asów, ktorejś nocy rozwinąć tam jakiś stary rulon pasa transmisyjnego, wypieprzony w porcie, albo w ciepłowni, i przełamać ten polacki niedasizm. będzie w stylu getto, ale w końcu będzie juz w XXI wieku

              to w PRL" jest reguła: 'jedyna nadzieja - w złodziejach'

              • 0 2

    • (3)

      Ze względu na remont i nieprzejezdny objazd jeżdżę teraz dołem. Jedzie się elegancko, tyle że prawie w całości po jezdni

      • 3 0

      • ale jak np. jedziesz na Reja (2)

        to musisz wbijać się do góry w ruchu

        • 2 0

        • (1)

          Jeżdżę z Oliwy do Orłowa. Musiał bym być ciężko chory, nie tylko mieć za dużo czasu, by jedżdzić plażą.

          Muszę się dawać gnoić m.in. przez ulicę Armii Krajowej, której żołnierze w grobach się przewracają, że takie nieudaczne barachło nazwano Ich imieniem. A na tym odcinku Alei Nie(?)podległości to częściej stoją śmietniki i parkują fury, niż da si jechać, nawet jak nie ma chorego objazdu, jak teraz.

          • 1 0

          • W Sopocie słabe punkty i tak zostają zakonserwowane na lata

            Po pierwsze wiadukt (to już chyba fizycznie Kamienny Potok), gdzie przy przebudowie nie zrobiono dla pieszych i rowerzystów absolutnie nic i dalej mają ten półmetrowy skrawek bez możliwości minięcia czegokolwiek. A do tego takie ustawienie świateł, że od granicy Gdyni do centrum Sopotu jeździ się dłużej niż od centrum Gdyni do tejże granicy, tak samo w porówania do odcinka UG - Sopot. Co jest o tyle żałosne, że fragmenty sopockie są lekko 3x krótsze.

            • 3 0

  • Brawo! (3)

    a tymczasem w żukowie rzucili pokruszone sedesy i powiedzieli że właśnie ukończyli budowę drogi miejskiej.

    • 20 4

    • A tak nie możnaby pomyśleć o wpuszczeniu tej przelotówki prezez centrum miasta w tunel? (1)

      Przynamniej na odcinku około 2 km.

      • 12 4

      • Kto zbuduje ten tunel i jakie będą tego skutki dla mieszkańców?

        Czas zejść na ziemię, tunel okazał się za drogi.

        • 2 1

    • Kogo żukago interesuje ?

      • 5 4

  • W gdansu sciezki robią z czerwonego asfaltu a w sopocie z kostki... co za chorzy urzednicy (5)

    • 23 12

    • Po remoncie będzie w końcu czerwony asfalt. (4)

      Tak wynika z artykułu.

      • 8 2

      • szkoda tylko, że te asfalty mają właściwości spowalniające tak jak ta farba w Gdyni. (2)

        kto ma miernik mocy może sobie łatwo porównać i nie jest to mała różnica. Chyba większa niż w porównaniu z kostką.

        • 1 3

        • Mam miernik i na kostce zawsze jest odrobinę wolniej. (1)

          • 5 0

          • zrób sobie pomiar podjazdu z bulwaru w Gdyni po tym kauczuku i obok, normalnie po jezdni.

            Różnica jest na tyle duża, że jest wyczuwalna bez miernika, zwłaszcza przy większej prędkości.
            Oczywiście jestem w stanie przyjąć, że malowanie w okolicy skrzyżowań, w miejscach zmiany kierunku itd. może zwiększać bezpieczeństwo, ale po co na długich prostych. Czy nie wystarczy biała linia i biały rowerek co kawałek?

            • 3 0

      • a jak do niego dojechac? przez pół metrowy chodnik?

        • 2 0

  • W Gdansku nic dla komunikacji rowerowej (13)

    Dobrze że chociaż Sopot

    • 10 37

    • To jedź do Gdyni

      Tam jest dopiero żenada.
      Ale mają "Męskie" Granie

      • 3 6

    • (11)

      Gdańsk pod tym względem stoi chyba najlepiej w Polsce. Ale skąd w ogóle pomysł, że rower potrzebuje jakiejś specyficznej infrastruktury? Nie ma DDR jedziesz jezdnią i tyle

      • 8 5

      • Nie (4)

        Mylisz się. Są różni, rowerzyści, którzy mają różne potrzeby. Nie można wszystkich zmuszać do jazdy po jezdni, ani odwrotnie - zmuszać wszystkich do jazdy DDR. Każdemu wg potrzeb. Nie każdy - nawet sprawny rowerzysta lubi się "przedzierać" między samochodami, zwłaszcza, że niektórzy kierowcy jeżdżą niebezpiecznie. Nie mówiąc już o początkujących czy o osobach starszych.

        • 9 3

        • Niektórzy "sprawni" rowerzyści jadą po chodnikach

          Nawet tam, gdzie jezdnie są wyłączone z ruchu samochodowego, albo tam, gdzie są ciągłe i bardzo dobre drogi rowerowe. Idąc tą logiką - należy im te chodniki udostępnić. A jako osoba, która na rowerze porusza się 300 dni rocznie uważam, że powinni za ekstremalną głupotę oderwać bloczkiem mandatowym.

          • 1 6

        • (2)

          Przepraszam bardzo, ale rowerzysta jest kierującym pojazdem, a częścią drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów jest jezdnia. Jeżeli ktoś z własnej woli porusza się pojazdem to niech nie będzie zdziwiony że domyślnie ma korzystać z jezdni. Może jeszcze zróbmy specjalne części drogi dla osób świeżo po zdaniu prawa jazdy, które na jezdni nie czują się pewnie?

          • 6 4

          • no taka jest logika "rogerowej metropolii"

            na Wajdeloty widać "biurowe damulki", "babcie i dziadków" - na jezdni. Oraz "w pełnym rynsztunku zjazdowym" - młode byczki na chodnikach. Jeżeli ktoś ma sprzęt i umiejętności do jazdy po lesie, to i na jezdni się nie zabije - a kierowców mamy w większości dobrze ułożonych

            • 4 2

          • Co ty DArek bredzisz ? Czytałeś Walkera ? Nie narzucaj się jezdniami kobietom.

            One potrzebują oddzielnej infry. A pora by się ruszały a nie prowadziły siedzący tryb i schodziły z tego świata przedwcześnie.

            • 1 0

      • najlepiej w polsce? ty sobie jaja robisz chyba (2)

        gdansk to jedyne duze miasto w polsce bez roweru miejskiego. to raz. dwa chodnikowa infrastruktura rowerowa jest w rozpadzie. jedynie za co mozna pochwalic gdansk to strefy 30, kontra ruchy i kontrapasy.... ale to mało żeby nawet do top 5 sie zalapac

        • 2 5

        • Nie uważam roweru miejskiego za infrastrukturę rowerową.

          • 4 3

        • zamiast roweru miejskiego jest metropolitalny

          nie zauważyłeś? Tylko współczuć

          • 2 0

      • Gdańsk buduje mnóstwo ścieżek rowerowych, ale ma manię trzymania się przelotówek pełnych hałasu i spalin. (1)

        Trzeba porobić trochę przejazdów łączących drogi ze spowolnionym ruchem, wtedy będzie można bezpiecznie jeździć do pracy poza Grunwaldzką i nie wdychać codziennie spalin.

        • 1 2

        • wymień chociaż jedną oddaną w przeciągu trzech lat. Skoro tak "mnóstwo" buduje

          jakieś kikuty bez żadnego strategiczego znaczenia oddaja. to wszystko

          • 1 2

      • DArek, stał najlepiej, ale z dekadę temu

        Warszawa zjada go na śniadanie, wiele innych dużych miast też. Gdańsk generalnie w pewnym momencie stracił zapał, inni nadrobili, przegonili.

        • 1 1

  • Po co? Dla kogo? (18)

    Najpierw OC dla rowerzystów potem ścieżki rowerowe. Niech zapłacą za budowę tak jak inni użytkownicy dróg .

    • 33 43

    • (5)

      Niech kierowcy zaczną płacić za niszczenie chodników i trawników. Wszystko rozwalone w całym Trójmieście. Chodnik niegotowy, a ci już wjeżdżają swoimi blachosmrodami, z których cieknie jak ze starej...

      • 23 8

      • rowerzysci (4)

        To ludzie mieszkający w3miescie także płacą podatki na równi z innymi mieszkańcami,to im się należy.dlaczego piesi się nie odzywają w sprawie nowych lub do remontu chodników?

        • 5 3

        • (3)

          Kierowcy płacą tyle co inni mieszkańcy oraz dodatkowo jeszcze w paliwie.

          • 3 7

          • podatek od kultu Kargo

            jako wyznawca, płać. nikt ci nie karze być wyznawcą.

            • 2 1

          • kierowcy płacą za zajmowanie przestrzeni tylko w SPP

            podczas gdy zajmują duuużo większą przestrzeń domagając się przewymiarowanych tras pseudoszybkiego ruchu przez wartościowe tereny miejskie - nawet w centrum miasta. Dewastacja przyrody przez autostrady i drogi pseudoszybkiego ruchu poza miastami też ma miejsce od wielu lat. To się nazywa "uspołecznianiem kosztów i prywatyzowaniem korzyści" przez jedną grupę użytkowników.

            • 4 1

          • Z podatku w paliwie na drogi miejskie idzie 0 (słownie: zero) złotych

            Na nie płacą wszyscy mieszkańcy, w tym niezmotoryzowani i rowerzyści. Więc niekorzystająca z samochodu większość mieszkańców (odsyłam do badań) sponsoruje zmotoryzowaną mniejszość. Podatki z paliwa idą na drogi krajowe i nie pokrywają kosztu rozbudowy i utrzymania infrastruktury. Więc tu też mamy do czynienia z dopłacaniem do "pokrzywdzonych' kierowców, tylko w znacznie mniejszej skali.

            • 5 1

    • Po co karmić trola (1)

      • 10 3

      • aby edukować czytelników jego wpisów

        • 1 1

    • OC dla pieszych. (4)

      Piesi w kaskach.

      • 10 2

      • (3)

        od kiedy pieszy jest pojazdem? może po zapłaceniu OC będzie mógł chodzić środkiem jezdni?

        • 1 9

        • a co ma piernik do wiatraka?

          • 8 0

        • hulajnogowiec jest w świetle prawa pieszym, a porusza się jak pojazd (1)

          narażając innych na skutki swoich niejednokrotnie nieodpowiedzialnych zachowań. Powinien nosić kask. to samo dotyczy tzw. monocyklistów elektrycznych.

          • 2 2

          • minusujący nie wyczuli ironii

            ale to stardard na tym portalu

            • 1 0

    • Jak za drogo samochodem, to przesiądź się na rower...

      z korzyścią dla wszystkich, zwłaszcza dla środowiska :)))))))))))))))))))))))))

      • 6 5

    • jak kierowcy zaczną płacić podatki to i ja zaczne

      taki gdansk wydaje na kierowcow prawie 400mln rocznie, a kierowcy sie nic nie dokładają. Czy to sprawiedliwe?

      • 7 4

    • Ty zdajesz sobie sprawę z tego, że drogi miejskie są utrzymywane z budżetów miejskich, do których trafiają podatki mieszkańców, a nie z żadnej opłaty paliwowej? Opłata paliwowa idzie na Krajowy Fundusz Drogowy który zajmuje się głównie autostradami i ekspresówkami.

      PS. Piesi także są użytkownikami dróg.

      • 10 1

    • Może być OC, ale niech później budują drogi rowerowe a nie jakieś pseudo ścieżki...

      • 1 2

    • w Holandii jest 50 tysiecy km ścieżek rowerowych a w całej polsce 12 tysiecy

      w Holandii jest 13 mln rowerów na 16 mln mieszkańców a w Polsce podobno 1 mln ,
      w Holandii jest miej wypadków z rowerzystami niż w Polsce gdyż kierowcy bardziej uważają , zniechęcanie ludzi do rowerów skutkuje większą liczba wypadków

      • 0 0

  • Drogą rowerową wzdłuż plaży jest na około!!I jadą nią ludzie tylko rekreacyjnie! (6)

    Niepodległości jest na wysokosci Gdańska i tylko nią można dojechać do Gdańska do plaży trzeba zjechać w dół 2 km a potem trzeba z powrotem nawet i 3km wrócic na ten sam poziom.

    • 16 6

    • Tak ale (5)

      Nie tracisz czasu na światłach i nie musisz zmieniać jednej strony ulicy na drugą. Do tego trasa przy plaży jest płaska. Nawet jeśli trasa nadmorska jest dłuższa jest szansa że dojedziesz szybciej i bezpieczniej. Jazda przy głównej ulicy to tragedia.

      • 6 0

      • Generalnie (2)

        jeżeli nie ma zakazu, to nie musisz zmieniać kierunku jazdy. Masz to zagwarantowane w przepisach. Oczywiście zarządcy ruchu starają się wymuszać bezprawnie różne zachowania, ale to jest nadużywanie prawa.

        • 3 0

        • (1)

          theoretycznie. to po co wlokłem policję do sądu?

          • 0 0

          • To, że w Polsce mamy do czynienia z samowolą i kretynizmem nie ulega wątpliwości

            Przepisy wyraźnie mówią "jeśli prowadzi w kierunku jazdy".
            To się oczywiście wielu przygłupom nie podoba, że jadący na rowerze może nie kluczyć i im przeszkadzać w jeździe.
            Też jestem kierowcą i też mi się czasem dłuży jadąc jakimiś odcinkami miejskimi np. przez las, ale nadal obowiązuje tam 50/h i jak rower jedzie z góry, to niby co? To jest taki sam człowiek jak ja, jedzie rowerem i ma do tego pełne prawo.
            A to, że mam jakieś frustracje życiowe w żaden sposób nie uprawnia mnie do niebezpiecznych zachowań wobec niego.

            • 3 1

      • (1)

        pytanie czy ta nadmorska ścieżka jest już czynna?

        • 1 0

        • jest

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum