rowery

Będzie droga rowerowa na wiadukcie Biskupia Górka

Prace na wiadukcie Biskupia Górka zakończą się na przełomie 2020 i 2021 roku.
Prace na wiadukcie Biskupia Górka zakończą się na przełomie 2020 i 2021 roku. mat. prasowe

Już na przełomie roku 2020 i 2021 mają zakończyć się prace na wiadukcie Biskupia Górka. Aktualnie trwa układanie nawierzchni na drodze rowerowej, którą będzie można pokonać odcinek od Węzła Unii EuropejskiejMapka do okolic ul. ZaroślakMapka.



Nowa droga dla rowerów będzie przebiegać na całej długości nowej trasy na Trakcie św. Wojciecha. Ścieżka o długości około 800 metrów połączy się z drogą rowerową na wale Kanału Raduni.

Wszystko o wiadukcie Biskupia Górka



W poniedziałek 16 listopada rozpoczną się również prace nad przygotowaniem podbudowy jezdni dla samochodów. Jeżeli budowa będzie szła zgodnie z planem, niebawem zostaną także przeprowadzone próby obciążeniowe wiaduktu, których pomyślne wyniki pozwolą na oddanie obiektu do użytku. Przypomnijmy, że nowy wiadukt pierwotnie miał zostać oddany do użytku do sierpnia 2019 roku.

Gdańsk-Wrzeszcz: Będą nowe stojaki na rowery i słupki przy jezdni



- Wykonanie ostatnich, ścieralnych mas na wiadukcie planowane jest na przełomie listopada i grudnia - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Jeśli prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem, na co duży wpływ będzie miała także pogoda, przejezdność na drugiej nitce wiaduktu zostanie umożliwiona na przełomie roku.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (115) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (4)

    O tym że będzie ddr to chyba wiadomo mniej więcej od czasu jak powstał projekt tego wiaduktu, tak z pięć lat temu.

    • 47 5

    • Nie , to improwizacja.

      • 3 3

    • A mało to było projektów, które w realizacji okazały się czymś innym? (2)

      • 5 0

      • Podaj jakiś przykład. (1)

        • 1 1

        • przebudowa Wałów Jagiellońskich: wygospodarowanie buspasa kosztem szerokości chodnika

          i stworzenie miejsc do parkowania samochodów prostopadle do osi jezdni ulicy Wały Jagiellońskie przed dawnym barem Ruczaj. Miało być wygodnie dla pieszych i rowerzystów, faktycznie stało się wygodniej dla parkujących samochodów.

          • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    Droga rowerowa powinna być czymś normalnym i w standardzie przy tego typu inwestycjach.
    Bardzo dobra droga rowerowa jest na Al. Pawła Adamowicza z Moreny aż do Lawendowego Wzgórza.
    Droga jest tak dobra, że ten odcinek obojętnie czy z czy na Morenę rowerem pokonuję 3x szybciej niż tramwajem :)

    • 63 12

    • Kartuska (2)

      i jeszcze czekam na ścieżkę rowerową na Kartuskiej od Al. Pawła Adamowicza do Łostowickiej w stronę centrum

      • 15 3

      • W drugą stronę, wzdłuż Kartuskiej do ronda z Myśliwską, także by się przydało, a jest gdzie budować, bo jest tam dość szeroko. Brakuje też odcinka od Havla, wzdłuż Warszawskiej do skrzyżowania z al. P. Adamowicza, a nawet dalej wzdłuż Jabłoniowej. Okolice Świętokrzyskiej to też rowerowy terroryzm.

        • 4 0

      • Brakuje DDR wzdłuż wszystkich głównych dróg łączących górny i dolny taras (Starogardzka, Małomiejska-Świętokrzyska, Armii Krajowej, Kartuska, Sobieskiego, Jaśkowa Dolina, Słowackiego, Spacerowa), a to tam są one właśnie najbardziej potrzebne - rowerzysta jedzie pod górę powoli, przez co jest narażony na niebezpieczeństwo ze strony "kierowców", którym szkoda stracić te 1-2 minuty jadąc za nim i wykonują wtedy groźne i agresywne manewry.

        • 13 0

    • na al adamowicza przesadzili z krawężnikami, i**otyzmem jest robienie drogi rowerowej o 10cm niżej niż chodnik obok (6)

      • 4 7

      • właśnie dobrze, bezpieczniej dla pieszych, bo tam większość ,,grzeje,, , a z wysokim krawężnikiem mniejsza szansa, że wpadnie na chodnik i potrąci pieszego

        • 10 2

      • na całym świecie drogi dla rowerów separuje się od chodników (3)

        wyjątkiem jest Polska

        • 6 4

        • w dobrze zarządzanych miastach stopniowo ale konsekwentnie wdraża się program (2)

          uwalniania kolejnych ulic i placów położonych w centrum oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei od jeżdżących i parkujących samochodów, tworząc strefy, na których piesi i rowerzyści mają pierwszeństwo lub wyłączność, realizując w praktyce możliwość pokojowego współżycia na wspólnej przestrzeni, bezpiecznej dla wszystkich. Niekiedy dopuszcza się tam ruch samochodów dostawczych w określonych godzinach dnia.

          • 4 6

          • ale co to ma wspólnego z drogami rowerowymi? (1)

            strefy pieszo rowerowe to strefy pieszo rowerowe. drogi dla rowerow to drogi dla rowerów. przeznaczenie tych dwóch tworów jest zupełnie inne. nie ma to nic do rzeczy

            • 3 4

            • chodzi o to, by nie traktować "wydzielonych" dróg dla rowerów za najważniejsze elementy infrastruktury rowerowej miasta

              rowerzyści nie powinni tracić prawa do korzystania z jezdni w wyniku przekształcenia chodnika w strefę pieszo- rowerową. Chodzi o zmianę filozofii tworzenia infrastruktury przyjaznej dla ruchu rowerzystów i pieszych: raczej realokacja przestrzeni jezdni i przestrzeni do parkowania na rzecz pieszych i rowerzystów, a nie głównie tworzenie dwukierunkowych dróg dla rowerów kosztem szerokości chodnika, bez naruszania przestrzeni zawłaszczonej przez parkujące samochody.

              • 2 1

      • i bardzo dobrze

        a będąc pieszym nie zdarzyło się komuś spacerować po DDR oddzielonej tyle o ile linią lub kolorem nawierzchni? te 10cm może i być ostrzeżeniem nie tylko dla Roweru ale- a może i tym bardziej- pieszego

        • 0 0

    • Dodac progi zwalniajace zeby rowezysci nie wjezdzali w pieszych. (1)

      • 0 1

      • To może wystarczy zerwać nawierzchnie?

        • 0 0

  • Dlaczego u nas w Gdyni nic nie robią? (13)

    Jedyna inwestycja w ostatnich lata do droga rowerowa na Pogórzu prowadzi z nikąd do nikąd

    • 29 9

    • Bo wolą inwestować w edukację i dokładać dużo więcej niż inne powiaty do szkolnictwa (2)

      co akurat patrząc na ortografię wpisu było pieniędzmi wywalonymi w błoto.

      • 10 2

      • mądraliński (1)

        styl i interpunkcja !
        Leży i kwiczy
        Przyganiał kocioł garnkowi :)

        • 3 4

        • Odezwał się mistrzunio od stawiania spacji przed wykrzyknikiem...

          • 5 1

    • (1)

      W Gdyni - tak jak w Chinach już minął czas furmanek, wozów i rowerów. Gdynia jest miastem nowoczesnym.

      • 3 6

      • Nowy Jork zaczął być miastem nowoczesnym gdy Times Square przekształcono w strefę wolną od jeżdżących i parkujących samochodów

        Podobnie Kopenhaga - stopniowo zwiększając zasięg stref wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów w centrum miasta.

        • 3 2

    • Bo Gdynia to mala wiocha. Nie ma potrzeby.

      • 3 7

    • zimą się gorzej maluje, asfalt wilgotny, farba źle schnie

      • 4 4

    • jak mi wiadomo powstaje droga dla rowerów wzdłuż ulicy 10 lutego (3)

      powinna powstać cyklostrada od dworca PKP Gdynia Główna do stacji Gdynia Wzgórze św, Maksymiliana i dalej do Sopotu wzdłuż linii SKM.

      • 2 3

      • (1)

        "cyklostrada"? w postaci chodnika z nakazem jazdy po nin rowerem slalomem pomiedzy pieszymi?

        • 2 2

        • nie, trasa rowerowa umożliwiająca bezkolizyjne pokonywanie skrzyżowań z jezdniami poprzecznych ulic

          Zapraszam do Jaworzna: tam taką cyklostradę zaprojektował zespół w skład którego wchodzili psycholodzy transportu. Jak ci się nie podoba ta nazwa, to wypróbuj reakcję innych czytelników na słowo "velostrada" lub "autostrada rowerowa" .

          • 4 0

      • Jaka droga dla rowerów na 10 lutego? Aha to coś wzdłuż centrum Kwiatkowskiego i do tego apartamentowca przy 3 maja? Fajnie ze za 3 maja nic się nie dzieje i chyba wiele się nie zadzieje bo tam jest przystanek autobusowy i miejsca mało poza tym parkuja swoje auta urzedasy fajna taka ślepa ścieżka będzie kolejne miejsce spin z d**ilami w samochodach

        • 1 2

    • Robią przecież cudowny ślepy odcinek na 10 lutego bez połączenia z tym również ślepym syfem prowadzącym na dworcowa coś tam dlubia na Władysława IV przed skrzyżowaniem z Piłsudskiego pewnie to ta zapowiadana od 2 lat ścieżka prowadząca w stronę stacji SKM bez jazdy torem przeszkód wzdłuż torów

      • 2 1

    • To proste!

      Bo wyrzucili kasę w kompletnie bezsensowne od początku lotnisko, a poza tym nie muszą się starać, bo Szczurek i jego paczka znów wygra!
      Ps-już dawno winna być zmiana!

      • 0 2

  • rozowy pasek poprowadzony slalomem na wąskim chodniku to nie zadna droga rowerowa

    • 24 14

  • Super sprawa (3)

    Więcej dróg rowerowych większe zainteresowanie tym środkiem transportu

    • 28 18

    • (2)

      Tak, szczególnie teraz.

      • 4 13

      • jasne,w dobie coronawirusa najbezpieczniejszy środek trasportu

        • 6 1

      • A co ty chcesz od obecnej pogody, w czym ona przeszkadza w jeździe rowerem?

        • 4 0

  • (2)

    Skoro jest nowa droga to z automatu powinna być ścieżka rowerowa.

    • 16 13

    • ścieżki są w lasach

      • 6 2

    • na nowych ulicach osiedlowych wystarczy konsekwentne uspokajanie ruchu i reglamentowanie

      miejsc do parkowania.

      • 1 2

  • OD kilkudziesieciu lat kazda inwestycja drogowa na zachodzie jest z drogą rowerową w Gdańsku nadal to nowosc! (5)

    A jednocześnie blokują inne inwestycje drogowe ,niszczą trawniki pod miejsca postojowe dla aut i pakują rowery na wąskie chodniki nazywając je ścieżkami rowerowymi bo niby niema miejsca :)
    W Gdańsku nie robi się inwestycji tam gdzie oczekują mieszkancy tylko tam gdzie mają kaprysy urzędasy korzystający co dziennie tylko z auta.

    • 16 28

    • Daj mi choć jedną inwestycję bez DDR w Gdańsku! (3)

      Proszę bardzo:
      Nowa Łódzka - jest DDR,
      Nowa Bulońska/Adamowicza - jest DDR,
      Budowa linii tramwajowej na Morenę - są DDR,
      Przebudowa linii tramwajowej na Stogi - jest DDR,
      Budowa Trasy Sucharskiego - jest DDR,
      Kontynuacja budowy Trasy Słowackiego/al. Żołnierzy Wyklętych - patrz jest DDR,

      oraz masę budowy samych nowych DDR... Także nie widzę tej nowości, wręcz odwrotnie to jest standard.

      Szkoda że z tym standardem nie idzie kultura i znajomość podstawowych przepisów PoRD przez większość użytkowników, a zwłaszcza tych co noszą obcisłe gacie z pampersem.
      Masz problem z kierowcą - kamera, nagranie na policję i da się go ujarzmić, masz problem z rowerzystą? nic nie zrobisz bo to święta krowa, ani rejestracji, ani innej możliwości rozpoznania takiego delikwenta... A szacunku to nawet do pieszego nie ma, takie chamstwo...

      • 11 8

      • Droga dla rowerow musi spelniac okreslone wymagania techniczne. Wiekszosc "tras" dla rowerow w Gdansku ich nie spelnia.

        • 6 5

      • Typowy roszczeniowiec,nie spełniają standardów rowerowych są robione byle jak po kawałeczku

        I to dopiero od kilku lat jak by to była łaska wiec co chcesz porównywać. Wśród rowerzystów tych z pampersem jest zaledwie garstka jakies 10% .I nie bądź śmieszny taka bezkarność na piratów drogowych jaka jest unas niema nigdzie .I zapamietaj sobie jedno i pieszy i rowerzysta nie jest chroniony przez kupe złomu ,którym jedziesz dlatego tak jest święta krową.I jest najbardziej pożądany komunikacyjnie w mieście.

        • 3 5

      • esy floresy szlaczki zygzaczki na chodniku to nie żadna droga dla rowerów

        Droge dla rowerów mamy jedynie na adamowicza, w pasie nadmorskim, na Rudnikach i to tyle. Reszta to chodniki rowerowe. Czyli pseudo infrastruktura rowerowa nie stosowana praktycznie nigdzie na świecie poza polską

        • 4 3

    • w dobrze zarządzanych miastach (w których do projektowania ulic zaprasza się psychologów transportu)

      jest wdrażany spójny program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum i w pobliżu węzłów przesiadkowych od jeżdżących i parkujących samochodów. Ważnym działaniem jest także uspokajanie ruchu i poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniach korytarzy ich ruchu z arteriami ruchu samochodów i elementami liniowej infrastruktury miejskiej takiej jak linie kolejowe, cieki wodne i krawędzie uskoków terenowych. Na Zachodzie często po prostu zwęża się arterie ruchu kołowego i zdarza się także likwidacja estakad mających kiedyś usprawniać ruch samochodów na skrzyżowaniach.

      • 3 4

  • (3)

    No szalenstwo 300m drogi rowerowej

    • 14 9

    • to jest sensowny fragment większej całości (2)

      skądinąd droga techniczna wzdłuż kanału Raduni powinna mieć lepiej rozwiązane skrzyżowania z jezdniami ulic poprzecznych.

      • 2 1

      • to jest patologiczne rozwiązanie (1)

        bez sensu łączyć tranzyt rowerowy i deptak dla pieszych .... To niewygodne i niebezpieczne. Miejsce dla rowerów jest po drugiej stronie kanału. wystarczy dostosowac nawierzchnie. Proste

        • 5 3

        • a pieszy na niewłaściwej stronie kanału ma wrocić na swą stronę - wpław

          • 2 2

  • Część (13)

    rowerzystów i tak będzie jechać ulica, bo tak.

    • 34 21

    • (9)

      Bo gdzie ma za wiaduktem jechac? I tak musi leciec Traktem

      • 10 8

      • Mogą zgodnie z przepisami pchać rower po chodniku. (4)

        Ale nie. Dla nich prawo o ruchu drogowym to jakaś abstrakcja.

        • 9 19

        • (3)

          Traktem Sw Wojciecha mozna normalni jechac ulica

          • 20 4

          • Proponuję najpierw zapoznać się z definicją czym jest ulica, a czym jezdnia. (2)

            • 3 8

            • Droga- to wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt . Jezdnia- to część drogi kołowej przeznaczonej do ruchu pojazdów. Może składać się z jednego lub kilku pasów ruchu. Częścią jezdni nie są wydzielone torowiska. Gdybyście obcisłogaciowcy posiadali choćby kartę rowerową te pojęcia nie były by wam obce.

              • 0 2

            • Ulica droga na terenie zabudowanym lub przeznaczonym do zabudowy (głównie w mieście, ale także w osadzie oraz czasem na wsi), której współcześnie zazwyczaj nadaje się oficjalnie urzędową nazwę własną.

              • 2 0

      • Jest wał wzdłuż Raduni do samego Pruszcza, bardoz ciekawy widokowo (3)

        • 2 3

        • Tylko że nie wszyscy jadąc na rowerze mają ochotę podziwiać widoki ja np robiąc trasę 150-170 km raczej nie mam czasu na kontemplowanie krajobrazów bo do nocy nie wrócę do domu proste

          • 5 2

        • (1)

          Kiedyś jak się jechało wałem wzdłuż Raduni w kierunku Pruszcza, to ta droga wydawała się taka szeroka. Obecnie położona kostka stwarza wrażenie zwężenia. Czy to tylko ja tak odbieram ?

          • 0 0

          • jest lepiej

            kiedyś to tam bez kitu była "sćieżka" i trzeba było na piach uważać...
            ....teraz jest lepiej...
            ...ale ze mnie dziaders...

            • 0 0

    • budowa oddzielonych od jezdni dróg dla rowerów nie powinna automatycznie powodować (1)

      zakazu ruchu rowerów na jezdni ulicy równoległej do drogi rowerowej. Drogi dla rowerów nie powinny być budowane z myślą o pozbawieniu kolarzy prawa do jazdy po jezdni biegnącej obok.

      • 6 6

      • powinna

        ze względu na bezpieczeństwo kierowców i rowerzystów...i kropka

        • 1 0

    • skoro już sformułowałeś to prawo natury
      to dlaczego z tym walczysz?

      z prawem Ohma też walczysz?

      • 4 1

  • Czekam na wiadomość! (3)

    Czy wykonawca tych wiaduktów zapłaci karę za nie dotrzymanie terminu? Opóźnienie będzie duże bo aż dwa lata wieckarne odsetki musza być! Pesa za mniejsze opóźnienie w dostawie zamówionych tramwajów musi płacić!

    • 24 11

    • opóźnienie wynika głównie z odkrycia resztek bastionu (2)

      Konserwator kazał zachować. Skutkiem była konieczności przeprojektowania inwestycji, w konsekwencji konieczność zmiany budowy i uzyskania niezbędnych zezwoleń. Zrozumiałeś? Jeśli nie, to trudno.

      • 11 10

      • Riposta (1)

        Chodziło o garaż wielopoziomowy a nie o wiadukty! A to jest różnica! Zrozumiałeś? Jeśli nie to trudno.

        • 9 6

        • Wystarczy, że przeanalizujesz cały pierwotny projekt

          wówczas zrozumiesz.

          • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »