• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System certyfikacji obiektów noclegowych w turystyce rowerowej

Krzysztof Kochanowicz
12 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Jak wygląda polska turystyka rowerowa w liczbach? Jak wypadamy na tle innych krajów? Jaki model turystyki rowerowej najbardziej odpowiada Polakom? Na te i inne pytania odpowie raport przygotowany przez Serwis LubimyRowery.pl



Jak pokazały przeprowadzone analizy dostępnych badań i wywiady w środowisku rowerowym to właśnie segment turystyki rowerowej w najbliższym czasie powinien notować sukcesywne wzrosty. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że w najbliższych latach turystyka rowerowa będzie rosła w siłę. Niestety nasze polskie realia pokazują również, że dzieli nas olbrzymia przepaść pomiędzy krajami, w których ten rodzaj turystyki jest znaczącym ogniwem gospodarki. Dla przykładu analizy sporządzone dla Parlamentu Europejskiego szacują rynek turystyki rowerowej w Europie na 2,7-2,8 miliarda wyjazdów turystycznych (rowerowych, zarówno krótkich jak i wielodniowych) rocznie, przy 26 milionach podróży rowerowych oraz 170 milionach noclegów udzielonych rocznie turystom rowerowym. Stanowi to około 3% europejskiego rynku turystycznego. W przypadku krajów "rowerowych", jak Dania czy Niemcy, turystyka rowerowa według niektórych ekspertów może stanowić od 6 do 12% ogółu wyjazdów turystycznych.

Analizy badań prowadzonych przez ADFC (Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club - niemiecka organizacja będąca rowerowym odpowiednikiem naszego PTTK) w roku 2009 niemieccy rowerzyści zrealizowali 4,9 miliona wyjazdów rowerowych z co najmniej jednym noclegiem, wydając przeciętnie 70 EUR dziennie. 86% z nich zrealizowało swój wyjazd na terenie Niemiec. Według danych na rok 2011 liczba ta wynosi znacznie powyżej pięciu milionów turystów rowerowych rocznie.

Wg przeprowadzonego w 2009 r. raportu "The European Cycle Route Network EuroVelo" Polska spostrzegana jest jako kraj o niskim udziale turystyki rowerowej w ogólnej liczbie wyjazdów turystycznych (ok. 0,5 % ogółu wyjazdów). Projekcje wykonane w cytowanym raporcie określają roczną wielkość wewnętrznego rynku turystyki rowerowej jako 25 milionów rowerowych podróży jednodniowych oraz 300 tysięcy rowerowych podróży wielodniowych, czyli ok. trzykrotnie mniej w przypadku wyjazdów jednodniowych oraz dwukrotnie mniej podróży wielodniowych niż w czterokrotnie mniejszej Austrii oraz trzydziestokrotnie mniej podróży jednodniowych i dziewiętnastokrotnie mniej podróży wielodniowych niż ma to miejsce w dwukrotnie ludniejszych Niemczech.

Pokrzepiającą informacją może być fakt jeszcze powolnego, ale stałego wzrostu zainteresowania turystyką rowerową. Objawia się to w większości obszarów związanych z rowerami. Od wielkości sprzedaży sprzętu, aż po uczestnictwo w różnego rodzaju imprezach rowerowych.

Według badań "Polacy na rowerach" przeprowadzonych przez CBOS we wrześniu 2012 roku na rowerze jeździ 70% Polaków, w tym systematycznie 22%, od czasu do czasu 35%, a 13% tylko okazjonalnie. Prawie, co trzeci dorosły badany (30%) w ogóle nie korzysta z roweru. Według tego samego badania wśród osób, które korzystają z roweru prawie, co czwarta (23%) jeździ przez cały rok - niezależnie od warunków pogodowych. Trzy czwarte (77%) korzysta z roweru wyłącznie, kiedy jest sprzyjająca pogoda. Rower wykorzystujemy głównie do jazdy rekreacyjnej (74% przynajmniej okazjonalnie jeżdżących na rowerze) oraz jako środek komunikacji (50%). Dla co trzeciej osoby (32%) rower jest narzędziem do ćwiczeń mającym zapewnić zdrowie fizyczne. Jazdę wyczynową uprawia tylko 5% badanych i w zdecydowanej większości są to osoby młode. Inne prace badawcze dotyczące rynku turystyki rowerowej np. "Program rozwoju tras rowerowych w Polsce Wschodniej na lata 2013 - 2020" przygotowane dla potrzeb realizacji projektu GreenVelo pokazuje znacznie szerzej i bardziej szczegółowo tendencje, możliwości i kierunki rozwoju turystyki rowerowej w Polsce.

Przeprowadzone sondaże i badania obrazują, że 80,9% respondentów kiedykolwiek wyjeżdżało na wyprawę rowerową lub przynajmniej planowało taki wyjazd. W kwestii organizacji wyjazdu rowerowego badani byli bardzo podzieleni. Rowerzyści preferują bardzo rożne rodzaje turystyki rowerowej. 29,4% z nich wybrało kilkudniową wyprawę rowerową i noclegi w namiotach przy trasie, 26% - jednodniowe wycieczki rowerowe połączone ze zwiedzaniem i noclegiem w bazie agroturystycznej, a 22,7% kilkudniowe wyprawy rowerowe i noclegi w kwaterach przyjaznych rowerzystom. Mniej popularne okazały się być jednodniowe wycieczki rowerowe w trakcie pobytu stacjonarnego (11,9%), wyjazdy wyczynowe typu MTB, offroad, po lasach i bezdrożach, również w formie zawodów (6,4%) oraz rajdów zorganizowanych przez klub rowerowy lub biuro podróży (2,5%).



Ponad 80 % odpowiedzi respondentów wskazuje na to, że korzystają głównie z oznakowanych szlaków rowerowych. Jednak duża część badanych przyznała się także do korzystania z oznakowanych pieszych szlaków turystycznych (45,5%). Blisko jedna trzecia rowerzystów w ogóle nie korzysta z oznakowanych szlaków.

Przedstawione w wymienionych opracowaniach analizy pokazują, że turysta rowerowy jest dość elastyczny, jeżeli chodzi o formę wypoczynku turystycznego. Jest w stanie nocować w namiocie i kwaterze agroturystycznej, korzysta głównie z indywidualnych form wypoczynku. Wypoczywa zarówno nad jeziorami, jak i nad morzem lub w górach - żaden z kierunków nie dominuje. Dojeżdżając do celu swojej podróży korzysta zarówno z transportu publicznego, jak i własnego samochodu. Podróżuje sam, ze znajomymi lub rodziną - tu również preferencje są szeroko rozłożone. Korzysta raczej z własnego roweru, pokonując dziennie około 50 kilometrów. Korzysta ze szlaków turystycznych a oznakowanie w terenie jest bardzo ważne. Nowinki technologiczne, jak nawigacje gps lub smartfony, nie są jeszcze zbyt powszechne wśród tej grupy turystów. Nadal ważniejsze są mapy i przewodniki oraz informacja w terenie.

Według rowerzystów objętych badaniem trasa rowerowa, aby stała się atrakcyjnym kierunkiem wyjazdów rowerowych, potrzebuje elementów takich jak:

-infrastruktura turystyczna (baza noclegowa i gastronomiczna, punkty obsługi podróżnych),
-dobra jakość trasy (bezpieczeństwo, nawierzchnia),
-znakowanie trasy oraz elementów znajdujących się w jej pobliżu,
-atrakcje, zabytki w pobliżu trasy.

Niektórzy badani mieli negatywne doświadczenia z urlopu zaplanowanego jako wycieczka rowerowa. Turyści rowerowi skarżyli się między innymi na:

-małą ilość dróg i szlaków rowerowych,
-brak bezpiecznych tras rowerowych,
-kiepskie oznakowanie szlaków (często mylące),
-kiepską nawierzchnię, zły stan dróg rowerowych,
-brak bezpiecznego dojazdu rowerem z większych miast do małych miejscowości,
-małą ilość dobrze wyposażonych miejsc postojowych i odpoczynkowych będących swojego rodzaju oazą na trasie wycieczki rowerowej,
-brak dostatecznych informacji na temat szlaków rowerowych,
-duży ruch samochodów na drogach, którymi prowadzone są szlaki,
-brak odpowiednich map z trasami rowerowymi,
-brak oznaczeń o warsztatach naprawy rowerów,
-słaba baza noclegowa,
-brak wystarczającego zaplecza gastronomicznego.

Według przytoczonego źródła aż 80,8% rowerzystów przy planowaniu urlopu lub wakacji najczęściej korzysta z informacyjnych stron internetowych. Drugim w kolejności źródłem informacji są znajomi i przyjaciele. To od nich prawie równie często respondenci dowiadują się, gdzie warto pojechać (73,5%). Popularne jest również szukanie informacji w przewodnikach lub ulotkach (49,1%), na internetowych forach dyskusyjnych (44,3%) oraz w mediach społecznościowych takich jak np. Facebook, Twitter, NK (23,8%). Wśród rowerzystów mniej popularne są tzw. tradycyjne media takie jak: prasa (11,8%), telewizja (7,4%) i radio (4,5%). Informacje z targów turystycznych czerpie 5,6% badanych. Nadal popularne są również punkty informacji turystycznej, korzysta z nich 13,8% rowerzystów.




Według informacji uzyskanych podczas badania inne źródła informacji wskazane przez rowerzystów to:

- mapy papierowe i elektroniczne,
- strony z trasami turystycznymi,
- filmy dokumentalne,
- galerie z ciekawymi zdjęciami, które są inspiracją do odwiedzenia danego miejsca,
- prasa / literatura podróżnicza,
- blogi podróżnicze,
- strony internetowe typu: opencaching.pl, lonelyplanet.com, couchsurfing.org, geocaching.com, dzieciakiwplecaki.pl,
- portale zniżkowe typu: gruper.pl, mydeal.pl, groupon.com.
Część respondentów ma swoje stałe miejsca, do których wraca.

Większość rowerzystów (76,4%), przy planowaniu wyjazdu rowerowego za najbardziej przydatne źródło informacji uważa kompleksowy portal o ofertach turystyki rowerowej danego szlaku lub regionu (dający możliwość zaplanowania trasy wycieczki). Dla 61,5% - znaczenie ma możliwość pobrania i wydrukowania przewodników i informatorów oraz map szlaków rowerowych, 56,2% - możliwość rezerwacji noclegów przez Internet, a 44,8% - możliwość zaprezentowania własnych doświadczeń i zapoznania się z opiniami innych turystów rowerowych na tematycznym serwisie społecznościowym lub forum. Mniej ważna dla rowerzystów przy planowaniu wyjazdu rowerowego okazała się być możliwość pobrania śladów GPS szlaków i tras rowerowych (34,2%), możliwość zorganizowania przez Internet grupy dla wspólnego wyjazdu rowerowego (28%), możliwość przeglądu kompleksowych ofert organizatorów wyjazdów rowerowych (21,9%).

Wśród innych informacji wyszukiwanych przez Internet przez respondentów podczas planowania wyjazdu rowerem znalazły się: informacje o infrastrukturze turystycznej, prognoza pogody, rodzaj nawierzchni trasy, bezpieczeństwo trasy oraz rozkłady jazdy lokalnych środków transportu.



Noclegowy certyfikat "przyjazny rowerzystom" w Polsce:

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom rynku turystyki rowerowej oraz jego uczestnikom wystartował właśnie polski portal zajmujący się certyfikacją noclegów "przyjaznych rowerzystom". Termin "przyjazny rowerom" to określenie używane w celu wyróżnienia obiektów dostosowanych w szczególny sposób dla użytkowników tego środka lokomocji. Określenie to obejmuje zarówno obiekty turystyczne - noclegowe, gastronomiczne, muzea i inne atrakcje, jak i obiekty użyteczności publicznej, edukacyjnej, zdrowotnej, rekreacyjnej i inne. Rodzaj dostosowania zależy od specyfiki obiektu. Zwykle kluczowymi elementami są: dobra dostępność obiektu dla rowerzystów i możliwość bezpiecznego zaparkowania roweru (odpowiednie parkingi i stojaki). W przypadku obiektów noclegowych wymagane jest często spełnienie określonych kryteriów. Są one określone dla danego standardu lub sieci współpracy przez instytucję nią zarządzającą. W niektórych krajach o wysokim współczynniku udziału rowerów w transporcie publicznym oraz turystyce i rekreacji systemy te są bardzo powszechne i zaawansowane. W znaczący sposób zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy rowerem oraz zachęcają do wyjazdów turystycznych nawet mniej doświadczonych rowerzystów.

Dla przykładu w Niemczech system certyfikacji "Przyjazny Rowerzystom" nadzorowany jest przez organizację ADFC . Ta tylko jedna, niemiecka sieć kwater przyjaznych rowerzystom "Bett & Bike" działająca od 1995 roku obecnie dysponuje 5 200 obiektami, w których dostępne jest kilkadziesiąt tysięcy miejsc noclegowych, w dużej części rezerwowanych przez administrowany przez Portal Turystyczny ADFC. W bazie tej znajduje się również 2 600 rekomendowanych punktów serwisowych dla rowerów.

Dotychczas w Polsce funkcjonowało lub gdzie, niegdzie jeszcze lokalnie funkcjonuje podobnego rodzaju standard, jednakże to projekty niewystarczające i niezaspokajające potrzeb ich użytkowników w różnych obszarach. Głównie jeżeli chodzi o dostarczenie kompleksowej informacji. Główną wadą obecnie funkcjonujących projektów certyfikacji jest ich regionalizacja i lokalne działanie ograniczone do ściśle określonego obszaru geograficznego. Ponadto innymi elementami wskazywanymi przez turystów jako przydatne, a brakujące w obecnie funkcjonujących serwisach to nieaktualne lub niekompletne opisy tras rowerowych, brak informacji dotyczących ciekawych atrakcji turystycznych zlokalizowanych w okolicy przebiegu szlaku. Podsumowując - obecnie funkcjonujące systemy i serwisy informacyjne oczywiście dostarczają pewien zakres treści, ale nie jest to pełen zakres informacji niezbędnych do zaplanowania i zrealizowania wycieczki, wyprawy bądź rajdu rowerowego.

Serwis LubimyRowery.pl będzie docelowo portalem internetowym kompletnie informującym potencjalnego użytkownika i umożliwiającym kompleksowe planowanie i ułatwiającym realizacją pomysłu na wycieczkę rowerową. Jednym z wiodących elementów mającym to ułatwić jest system certyfikacji obiektów noclegowych. LubimyRowery.pl wprowadza czytelny i spełniający oczekiwania system standaryzacji dla obiektów noclegowych aspirujących do otrzymania certyfikatu. Kryteria jakie powinien spełniać obiekt noclegowy "przyjazny rowerzyście" posiadający certyfikat LubimyRowery.pl określa stosowny Regulamin Certyfikacji.

Certyfikowany Obiekt Noclegowy to obiekt zapewniający turyście rowerowemu oczekiwany komfort wypoczynku:

- możliwość skorzystanie przez turystę tylko z jednego noclegu
- dla gości serwowane jest wartościowe śniadanie lub możliwość samodzielnego przygotowania posiłku z własnych produktów
- umożliwienie wysuszenia mokrej odzieży i sprzętu
- bezpieczne miejsce na rower, tzn. obiekt musi dysponować zamykanym pomieszczeniem na rowery lub wyrazić zgodę na przechowywanie roweru w pokoju
- możliwość umycia roweru
- miejsce do wykonania drobnych napraw i podstawowy zestaw narzędzi
- informacja o atrakcjach turystycznych oraz trasach rowerowych w okolicy, wystarczająca do zaproponowania minimum 3 wycieczek półdniowych i 3 wycieczek całodniowych
- apteczka wyposażona w środki dezynfekujące oraz opatrunkowe
- sprzedaż map i przewodników turystycznych.

Powyżej wyszczególnione warunki to wynik przeprowadzonych badań i analiz oraz doświadczeń jakie zdały już swój egzamin na innych rynkach turystyki rowerowej w Europie.

System certyfikacji to nie tylko wymagania i warunki stawiane obiektom noclegowym celem zapewnienia komfortu rowerzystom. Stworzone przez serwis LubimyRowery.pl zasady funkcjonowania systemu certyfikacji to również stale rozwijające się narzędzi promocji certyfikowanych obiektów noclegowych. Poprzez treści zawarte w serwisie LubimyRowery.pl i ściśle określoną grupę docelową informacje o obiektach noclegowych docierają bezpośrednio do potencjalnych odbiorców usługi hotelowej. Narzędzia promocyjne jakie oferuje serwis LubimyRowery.pl to szeroko pojęte i niemalże nieograniczone możliwości dotarcia do odbiorców poprzez sieć internetową od modułu w serwisie internetowym poprzez promocję w portalach społecznościowych, aż po bezpośrednio organizowane imprezy rekreacyjne i sportowe.

Wszystkie działania realizowane przez portal LubimyRowery.pl i współpracujące z nim podmioty ukierunkowane są na dostarczenie kompleksowej i profesjonalnej informacji aktywnemu turyście rowerowemu, oraz wspieranie i promocja innych podmiotów turystycznych od niewielkich obiektów noclegowych i lokalnych atrakcji turystycznych, aż po liczących się graczy ogólnopolskiej turystyki. Nadrzędnym celem stawianym przed Serwisem LubimyRowery.pl i wdrażanym systemem certyfikacji jest rozbudzenie w amatorach turystyki rowerowej chęci aktywnego uczestniczenia w wycieczkach i rajdach i wyprawach rowerowych organizowanych samodzielnie oraz przez innych operatorów turystyki rowerowej i aktywnej.

Zapoznaj się z informatorem: Jak uzyskać certyfikat noclegu "przyjaznego rowerzystom".

Przeczytaj także artykuł o szlakach rowerowych przyjaznych rowerzystom.

Źródło informacji:









opracował:

Opinie (24) 6 zablokowanych

  • Na zachodzie jest mnóstwo campingów (4)

    gdzie za nocleg zapłacimy 6-10 euro, czynnych często przez cały rok. U nas jest ubogo i mocno sezonowo czyli maj-sierpień. Zwiedzanie kraju na rowerze to najlepsza opcja. Dziennie bez większego wysiłku można przejechać 120-160 km.

    • 2 2

    • A po co wieźć ze sobą tyle tobołków? (3)

      Osobiście też uwielbiam spać pod namiotem, ale tam gdzie czuję się bezpiecznie, czyli np: Skandynawia. Podróżując po naszym kraju zdecydowanie wolę zatrzymywać się w agroturystykach bądź drobnych pensjonatach, gdzie wiem że nikt nie naruszy mojego snu, a rower nadal będzie tam, gdzie go zostawiłem. Taki serwis, to z pewnością świetne miejsce dla tych, którzy szukają bardziej wygodnych noclegów, niż kemping, gdzie zwykle w naszym kraju, niestety nocuje hołota ;(

      • 5 1

      • Standard naszych kempingów niestety daleko jest od cywilizowanej Europy (2)

        Póki co w naszym kraju nadal mało jest kempingów o wysokim lub podwyższonym standardzie z tzw. gwarancją satysfakcji, to czego się dziwić, że podróżujący nie zatrzymują się tam gdzie nie czują się ani bezpiecznie o siebie, ani o sprzęt.

        • 2 0

        • O tak Panie Redaktorze (1)

          Jednak wolę być na kempingu w Polsce niż np Paryżu. Byłem tam w Lasku Bulońskim i nie wspominam milo. Kradzieże z namiotów, narkotyki, hałas w nocy i brud. A teraz nigdzie już nie jest bezpiecznie.
          Najbezpieczniej biwakowac na dzikusa, w pięknej miejscowe znalezionej przez siebie. Do umycia się woda 1l i po co wygody?

          • 3 0

          • Zgadzam się, jednak uogólniając i tak na naszych kempingach nie jest bezpiecznie

            Takich miejsc jak np: przy największych europejskich aglomeracjach jest znacznie więcej, ale dużo zależy chociażby od tego jakie nacje przewijają się lub zamieszkują dane miasta / regiony. W Lasku Bulońskim pod Paryżem, czy np: w Abbey Wood pod Londynem też nie chciałbym spędzić nocy pod namiotem. Miałem też okazję spać pod Oslo, Sztokholmem oraz Reykjavikiem, jednak skandynawskie klimaty, to zupełnie inna bajka ;)

            Porównując polskie kempingi do zachodnich to i tak mocno odstajemy jeśli chodzi chociażby o ich infrastrukturę, czystość oraz wcześniej wspomniane przeze mnie bezpieczeństwo. Oczywiście zgodzę się, że coraz więcej powstaje pól namiotowych o wysokim standardzie, a nad bezpieczeństwem czuwa ochrona, ale za cenę spania w takim miejscu, zdecydowanie wolałbym zatrzymać się w bardziej przytulnym i kameralnym miejscu.

            Podróżując jednak bez większej grupy, pozwalam sobie na nocowanie tam gdzie mam ochotę, bez zbędnych wygód i z dala od jakiegokolwiek towarzystwa (przynajmniej ludzkiego ;)))

            PozdRower

            • 1 0

  • jakie kampingi? (3)

    U nas żałują farby na oznaczenie trasy wzdłuż wybrzeża R10 którą przemierza rocznie tysiące osób.

    • 4 1

    • (2)

      U nas na cala infrastrukture zaluja, niewazne jaka. Wszystko na o********. A dlaczego? Bo nie ma odpowiedzialnosci. Urzednicy soedza na stolkach pija kawe i maja w d*pie, kasa z unii leci i jest git.

      • 6 1

      • Budowa szlaków, nowe projekty to jedna sprawa (1)

        Ale ciekaw jestem jak będzie z ich utrzymaniem?
        Póki co jak patrzę na niedawno powstałe trasy, na które gminy jednorazowo wydały pieniądze, to płakać mi się chce. Wszystko poniszczone, tablice połamane, oznakowanie ledwo widoczne, pt jakie społeczeństwo mamy. Rowerowy Szlak Pstrąga Tęczowego w Gminie Łęczyce ma raptem dwa lata, a ma się jak pobojowisko. Co wysyłam zdjęcia wandalizmu do urzędu gminy, to do dziś od żadnego z obiboków biurkowych nie dostałem żadnej odpowiedzi. Po osobistej wizycie wzdrygają jedynie ramionami i nadal grzeją ciepłe posadki, ot projektanci bożej łaski;(

        • 3 0

        • Bardzo podoba mi się infrastruktura rowerowego Podlaskiego Szlaku Bocianiego.

          Na szlaku spotkamy tablice informacyjne o rekomendowanych noclegach różnego standardu od pensjonatów i gospodarstw agroturystycznych po sezonowe kempingi. Na tablicy z mapą zaznaczone są też rekomendacje lokalnej gastronomii oraz serwisów rowerowych, co jest bardzo istotne, szczególnie dla tych którzy podróżują rowerem przez kilka dni. Szlak, jak się dowiedziałem utrzymywany jest przez gminy i tych, którzy mają w tym projekcie swój udział, bo zależy im na rozwoju turystyki aktywnej. I oby tak dalej... A nie projekty, dla projektów i wyrzucenia kasy w błoto.

          • 2 0

  • (1)

    A noclegi dla motorow? Co to za pedalowa propaganda.

    • 2 6

    • a czy jedno wyklucza drugie??

      • 5 0

  • Pozytywna fala (4)

    Mam wrażenie, że Green Velo wywołało pozytywną falę wydarzeń związanych z turystyką rowerową. Ruszyły samorządy i inne organizacje, wszystko się rozwija. Wspaniale, oby tak dalej :)

    • 4 1

    • ..zeby jeszcze (1)

      do tego poslugiwano sie polskim nazewnictwem, skoro jestesmy w Polsce, a nie angielskim - green.. To powod dla ktorego ta trase bede bojkotowal i namawial innych do bojkotu takze. Pozdrawiam rowerzystow.

      • 1 3

      • I co z tego, że nie jest to po polsku!

        I tak wśród naszych rodaków na wycieczki jednodniowe, nie mówiąc już o weekendowych jeździ niewielu. Częściej nasze szlaki odwiedzają goście z zagranicy, niż my sami. Wiec Polak nie małpa angielskiego, języka międzynarodowego mógłby się nauczyć.

        • 4 2

    • Dokładnie (1)

      Ostatnio dużo dobrego dzieje się, w świecie 2kołowców. Dzięki olbrzymiej inwystycji jaką jest Green Velo, rozgorzała dyskusja, na tematy rowerowe. Apeluję do ekipy GV: trzymajcie rękę na pulsie! Żeby nie ucichło :)

      • 0 0

      • Hasztag innowacja

        Świetnie by było jakby taki system sprawnie funkcjonował. Widzę, że Green Velo jest bodźcem do dalszej innowacji, do nowych inwestycji. Bardzo mnie to cieszy :)

        • 0 0

  • Oby tylko serwis ten nie skończył jak polski projekt bike&bed ;( (4)

    Wcześniej było dużo obietnic, a skończyło się na niczym, no i szkoda że domena już zajęta;( Przeglądając nowy projekt, wygląda to obiecująco więc życzę powodzenia realizacji.
    Gratulacje wyślę jednak, jak faktycznie będzie to działać, a obie strony, czyli właściciele hoteli, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych oraz klienci będą z tego korzystali.

    • 1 0

    • Portal istnieje od wiosny (2)

      Nie jest zatem niczym nowym, a wklejane z niego tekstu tu nie najlepiej świadczy o inwencji autora.

      • 0 1

      • Może i istnieje, ale czy oby na pewno skierowany jest do rowerzystów? (1)

        Zawarta tam prezentacja obiektów, przedstawia tylko hotele i pensjonaty, których cena skierowana jest raczej do osób zamożnych, a gdzie inne obiekty o nieco niższym standardzie?

        • 0 0

        • Zapraszam do lektury treści serwisu LubimyRowery.pl ...

          ... i wtedy proszę formułować pytania czy aby na pewno jest skierowany do rowerzystów. BAZA OBIEKTÓW NOCLEGOWYCH JEST OBECNIE W TRAKCIE ROZBUDOWY (spodziewany termin gotowości i pełnej funkcjonalności to 06.2016) i zawarte w niej obiekty (hotele, pensjonaty) to zaprzyjaźnione z właścicielem serwisu obiekty. Całość bazy jest podzielona na kategorie obiektów i rowerzysta chcący skorzystać będzie mógł wybrać spośród interesujących go noclegów.
          W razie pytań zapraszam do korespondencji mailowej: lubimyrowery@gmail.com

          • 2 0

    • Final countdown

      Również trzymam kciuki, żeby inwestycja GV śmigała jak najlepiej. Będę bacznie obserwować co się będzie działo, zwłaszcza, gdy zacznie się sezon wiosenny.

      • 0 0

  • Bez przesady

    Projekt jest współfinansowany przez UE, wiec dlaczego by nie zastosować właśnie nazwy angielskiej, skoro jest on międzynarodowym językiem? Mnie nazwa green Velo się podoba, jest krótka i chwytliwa :)

    • 0 0

  • ?

    Czy czasem sama strona internetowa Green Velo nie zawiera informacji o możliwych noclegach?

    • 0 0

  • Na finiszu

    Teraz już GV prawie na mecie. Ciekawe czy na wiosnę pobudzi polską turystykę rowerową.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum