• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot wybuduje nowe drogi rowerowe

Krzysztof Kochanowicz
3 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o rozszerzeniu zakresu rzeczowego Projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013" o kolejne drogi rowerowe na terenie Sopotu, za kwotę ponad 2,5 mln złotych, z czego dofinansowanie w wysokości 70%.



Do końca 2015 r. Sopot zamierza wykonać:

1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu na odcinku od przepustu na Kamiennym Potoku zobacz na mapie Sopotu do ul. Haffnera. zobacz na mapie Sopotu.
2. Przebudowa al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Sopotu na odcinku od ul. Ks. Kordeckiego zobacz na mapie Sopotu do ul. Chrobrego zobacz na mapie Sopotu, w celu wyodrębnienia drogi rowerowej.
3. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu na odcinku od ul. Cieszyńskiego zobacz na mapie Sopotu do ul. Łużyckiej zobacz na mapie Sopotu.
4. Budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ronda Hestii zobacz na mapie Sopotu (w ul.Bitwy pod Płowcami) do Ergo Areny zobacz na mapie Sopotu na granicy miast. .

W ramach Projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013 dotychczas w Sopocie zrealizowano 4,8 km dróg rowerowych oraz parkingów dla rowerów przy stacjach SKM, na co wydano łącznie 4 813 645,00 zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 3 369 551,50 (70%).

Opinie (119) 1 zablokowana

  • Brawo (6)

    Z ograniczeniem do 10km/h i z dziurami jak pozostałe?

    • 81 18

    • Nie, tam będzie ograniczenie do 100 (4)

      i tarcze na słupach aby asy w rajtuzach i gwiazdy w białych słuchawkach mogli w nie celować

      • 8 15

      • boli cie to? (2)

        • 8 1

        • po wulgarności i chamstwie tak zwanych rowerzystów wypluwających z siebie tu na forum hektolitry nienawiści i jadu (1)

          dochodzę do wniosku,
          że nie chcę ich widzieć na ulicy,
          mam dosyć chamstwa dookoła
          i dodatkowy cham na rowerze mi nie potrzebny do szczęścia

          • 1 6

          • jesteś nudny a stajesz się coraz bardziej śmieszny, wcale o tym nie wiedząc

            • 3 1

      • Po co te złości

        Wszelkie ograniczenia wynikają z źle poprowadzonych ciągów rowerowych np. kolizyjnych z innymi. Jeżeli takie inwestycje afiszuje się jako sukces to mam prawo się z tym nie zgadzać.

        • 4 2

    • ale wydziwiasz.....

      • 2 0

  • Po co te ścieżki dla rowerów? Komu to potrzebne? (16)

    A dla ludzi z psami nie ma?

    • 17 130

    • Sciezki (7)

      Wlasciwie to chyba dobze ze tych sciezek jest coraz wiecej. Zobacz ile ich jest w Holandii. Pozdrawiam Antek

      • 15 2

      • w Holandii 47% przejazdów rowerem odbywa się po normalnej jezdni

        gładkie drogi nie były budowane dla samochodów: pod koniec XIX wieku często były budowane dla ludzi z inicjatywy stowarzyszeń rowerzystów.

        • 5 2

      • Holandia jest płaska (5)

        jakie jest ekonomiczne uzasadnienie projektu,
        jaki jest cel społeczny,
        czy to po to aby przyciągnąć turystów?
        bo tylko do tego może być ten kraj użyty,
        do turystyki.

        • 0 2

        • jeśli twoja kondycja umożliwia ci jazdę rowerem jedynie po płaskim lub z górki (4)

          to znaczy że masz problem. Uzasadnienie ekonomiczne jest proste: więcej przejazdów na krótkie odległości (do 7 km) tym zdrowsze społeczeństwo; mniej nakładów na leczenie chorób cywilizacyjnych. Rowery wspomagane elektrycznie dadzą nawet takim jak ty możliwość pokonywania wzniesień takich jakie bywają w Trójmieście na granicy "dolnego tarasu" z "górnym". Każdy kilometr przejechany rowerem to zysk dla społeczeństwa, każdy kilometr przejechany samochodem na małą odległość (do 7 km) to niepotrzebnie ponoszony koszt.

          • 4 2

          • zmyślasz (3)

            twoja kondycja nie pozwoli ci na codzienne pokonywanie różnicy wzniesień 130m,
            tak wyglądają trójmiejskie realia.

            Po drugie zajmie ci to ogromną ilośc czasu,
            ja w tym czasie będę na basenie albo na kickboxingu,
            ty możesz jechac rowerem.

            Ale nie zmuszaj innych pod fałszywym pretekstem zdrowia
            do katowania się rowerem po pracy. Nie każdy musi to lubić.

            Ergo rower jako środek transportu ma zerowe uzasadnienie.
            To jest element turystyczno rekreacyjny i jako taki nie będzie finansowany
            z publicznych środków.
            Nigdy.

            • 0 10

            • bzdura (1)

              Bzdura. W Oslo, które jesr "trochę" bardziej górzyste, śmiga mnóstwo ludzi, i to często na kolarkach. Jak masz do roboty pod górę, to z roboty z góry i odwrotnie. W związku z tym średnią długością życia biją nas na głowę.

              • 2 1

              • Mają świetny socjal

                i emerytury zamiast zadłużonego państwa stanowiącego bazę emigrantów- niewolników, zwartych i gotowych do pracy w marketach i zmywakach.

                Otwórz oczy, zainteresuj się realiami zamiast przepisywać fantasmagorie. Średnia długość życia nie zależy od tego, czy ktoś jeździ rowerem do pracy.

                • 1 2

            • od kiedy budowa dróg dla rowerów jest formą zmuszania do korzystania z nich?

              chyba masz problem nie tylko ze swoim zdrowiem somatycznym, ale i psychicznym. W Holandii i Danii ludzie jeżdżą na rowerach ponieważ jest to tam szybki, wygodny i bezpieczny sposób poruszania się po mieście.

              • 2 0

    • no

      Dla ludzi z kotami i wężami też nie ma :(

      • 17 3

    • Nie ma też dla kombajnistów, panczenistów i czołgistów. Musisz jakoś z tym żyć

      • 18 1

    • ludzie z psami zyja na wsi.

      • 9 7

    • psie kupy

      najpierw naucz się sprzątać po swoim psie

      • 22 2

    • I tak rowerowi aktywiści nie jeżdżą tymi ścieżkami (1)

      one są tylko dla statystyk

      • 2 2

      • niestety chodzenie tylko po chodniku lub strefie pieszej

        nie chroni przed wariatami jeżdżącymi czerwoną Hondą lub białym Nissanem.
        Jazda rowerem po wydzielonej drodze rowerowej też nie chroni przed wieloma miszczami kierownicy o zbyt wysokim mniemaniu o swoich umiejętnościach.

        • 4 2

    • Kazdy ma prawo publikowac komentarze ale takie idiotyczne komentarz w zyciu nie widzialem. (1)

      • 1 0

      • po prostu namów znajomych by chociaż dawali dislajki pod idiotycznymi komentarzami

        Idioci mogą się dzięki nim trochę opamiętać. Zauważ, że pojawiają się także sensowne wypowiedzi - wskaźnik powoli przesuwa się w kierunku normalności i zrozumienia sensu promowania aktywnej mobilności w mieście. Liczniki zliczające rowerzystów także pokazują wyraźny trend.

        • 0 1

  • Barierki lub słupki. (9)

    Dlaczego w takich miejscach jak park lub inny skwer drogi rowerowe nie są oddzielone od chodnika dla ruchu pieszego?! Przecież tam jest na spacerach mnóstwo osób z małymi dziećmi a piratów rowerowych nie brakuje.

    • 40 40

    • chyba piratów pieszych

      rowerzyści jadą po swojej drodze, a piesi mają być na chodniku

      • 29 7

    • (2)

      to trzeba trzymać swojego bachora na smyczy , albo nie chodzić na spacery

      • 23 7

      • znalalz sie "rowerzysta" (1)

        "swojego bachora na smyczy , albo nie chodzić na spacery"



        bachora to moze ty masz to raz

        a dwa nie mysl sobie ze jak zbudowal ici sciezke to masz prawo kazdego na tej sciezce rozjezdzac

        idac twoim tokiem to ja jako kierowca mam prawo domagac sie przy szkolach ogranczenia do 100 na godizne?

        a jak bachor wlezie pod kola to coz mogl nie chodzic do szkoly skoro lazic ne umie

        z****ni rowerzysci najpierw placza jak to sa dyskryminowani a na sciezkach to sie zamieniaja faszystow co zabiliby kazdego kto chocby stope na tej scieze postawi

        ciekawe jakby takie szmaty jak ty plakaly gdyby cie potracili na ulicy i uslyszalbys trzeba bylo roweru z domu nie wyciagac

        • 1 12

        • nikt nikogo nie namawia do rozjeżdżania dzieci

          a jedynie do ich pilnowania. Nie pozwala się dzieciom wskakiwać radośnie na ulicę - czemu toleruje się wskakiwanie na drogi rowerowe? Bo to "tylko" rower?

          • 13 0

    • to jest umowa spoleczna (2)

      pieszy na chodniku,rowerzysta na sciezce rowerowej.

      • 8 1

      • można sobie wyobrazić ciąg pieszo rowerowy lub rowerowo pieszy (1)

        można sobie także wyobrazić ulicę rowerowo- parkingową z pierwszeństwem dla ruchu rowerowego i prawem rowerzystów do jazdy parami obok siebie. Rowery (nawet jeżdżące po szosie) nie stwarzają zagrożenia - takiego jak jazda samochodem z lekceważeniem wszelkich limitów prędkości. W Gdańsku i okolicach z powodu lekceważenia przepisów i innych ludzi piesi i rowerzyści giną zmiatani przez samochody z chodników i dróg dla rowerów mimo oddzielenia ich krawężnikami lub słupkami od jezdni.

        • 2 2

        • to nie słupki i bariery chronią przed głupotą kierowców

          aby wszyscy mogli czuć się bezpiecznie potrzebna jest bardziej wyrazista polityka wobec kierowców - to oni potencjalnie stwarzają największe zagrożenie w przestrzeni miejskiej.

          • 2 3

    • tak, trzeba koniecznie bezpiecznie rozgraniczyć ruch pieszy od rowerowego

      np. elastyczne słupki i barierki nie szpecące, a dające bezpieczeństwo pieszym; bo rowerzyści z temperamentem często stanowią zagrożenie dla pieszych. Rozgraniczenie takie spowoduje też, że pieszy będzie reagował nie tylko na odmienny kolor ciągu pieszego i rowerowego!

      • 0 0

    • rowerzysta

      Nie brakuje też pieszych, którzy łażą szpalerami i nie patrzą, że lezą po ścieżce rowerowej

      • 0 0

  • Brawo Sopot (3)

    Czekamy na Gdynię, wciąż wierzę, że do jak dożyję emerytury to będę mógł bezstresowo i bezkolizyjnie pojeździć rowerem po całym mieście. To jeszcze jakieś 30 lat dlatego wierzę, że się uda.

    • 57 7

    • Przez 30 lat jest na to szansa, ale żeby zaraz wiara?

      • 1 7

    • Wypada mieć tylko nadzieje

      Skoro topi się kasę w nietrafione inwestycje. Lotnisko, info boks.
      Czyli nie za tej opcji politycznej. Jak nie uda się złapać dewelopera frajera inwestora na lep jakiegoś pozwolenia w zamian za wybudowanie odcinka drogi, to nasze władze nic nie wybudują. Nawet nie potrafią połączyć istniejącej infrastruktury. Wielu urzędników powinno pojechać na wycieczkę do miast wysokiej cywilizacji europejskiej. Tam rower jest równorzędnym środkiem komunikacji. U nas samochód dla wielu jest oznaką statusu społecznego, a zachowanie przypomina myśliwego z okresu kamienia gładzonego. A wystarczy pójść do sklepu rowerowego i co tam widzimy? Wiele rowerów kosztuje więcej niż jego samochód.

      • 6 1

    • to najwyrazniej slepy jestes leming

      • 2 2

  • 1 km - 1 mln złotych za ścieżkę rowerową i parkingi. (11)

    No chyba coś drogo.

    • 40 2

    • łącznie z niezbędną wymianą nawierzchni jezdni ;) ;) ;)

      łącznie z niezbędną wymianą nawierzchni jezdni ;) ;) ;)

      • 4 2

    • ???

      "Misia" nie oglądałeś?
      Im drożej tym większe lody się kręci...

      • 8 3

    • stosunek korzyści do kosztów inwestycji rowerowych (4)

      jest kilkakrotnie wyższy od nakładów na infrastrukturę samochodową. Zwłaszcza jeśli policzy się koszty opieki zdrowotnej ludzi z nadwagą i otyłością wynikającą z siedzącego trybu życia za kierownicą lub ekranem komputera.

      • 3 3

      • poproszę o dowód (3)

        o źródło tego objawienia

        • 1 0

        • wygooglaj sobie dobrze skonfigurowane hasła (2)

          w internecie jest multum informacji na podany temat. Proponuję wycieczkę na stronę kanału streetfilms, można też sięgnąć po internetowe wydanie książki "Roads were not built for cars". Sprawdź chociaż koszty budowy miejsca do parkowania na wielopiętrowym parkingu, koszt utrzymania takiego miejsca i zastanów się nad strukturą wydatków publicznych na infrastrukturę dla samochodów, dla pieszych i dla rowerzystów.

          • 2 2

          • sprawdziłem i ne masz racji, jest odwrotnie niż piszesz (1)

            nie ma żadnej korzyści z inwestycji rowerowych,
            nbajwyżej turystyczne ale chodzi o ścieżki w lasach i parkach krajobrazowych
            no i co, zatkało kakało?

            • 0 3

            • słabo szukałeś koleś

              prawdy nie zakraczesz

              • 0 0

    • wcale nie drogo (1)

      napisałem to już post niżej, ale powtórzę:
      gdansk.pl/cennik
      W Gdańsku średnio jest to 136 tys. za 100m drogi rowerowej.
      To nie jest drogo - to wychodzi i tak KILKADZIESIĄT razy taniej niż drogi dla samochodów.

      • 2 2

      • ja mam tanie traktory, chcesz kupić?

        oczywiście że jest tanio ale po co coś kupować nawet tanio, skoro nie potrzebujesz tego, nie masz nawet tyle pieniędzy i nie masz miejsca na to?

        • 0 1

    • 1 metr za 1.000 zł.!!

      wiadomo, że zabierają się za robienie tych dróg, żeby móc się przy okazji obłowić.

      • 0 1

    • pod hasłem droga/ścieżka rowerowa

      chowa się często przebudowa/ budowa ulicy, sieci podziemnych, oświetlenia, chodników, oznakowania itp więc wychodzi np milion za 1 km, pewnie ścieżka którą widać to 10-20 % wszystkich kosztów

      • 0 1

  • Coś drogo. Jeden milion za kilometr dróżki rowerowej. (5)

    Jacyś znajomi prezesi? Tych ścieżek jest za mało. Powinna być cała sieć, wręcz więcej niż dla samochodów. Wówczas rowerzyści będą bezpieczniejsi a kierowcy przestaną narzekać że im rowerzysta przeszkadza. Jazda rowerem i tak jest najekonomiczniejsza. Niestety, nie ma wystarczającej ilości ścieżek. Co za przyjemność być wyprzedzanym przez tiry czy wariatów w beemkach na pseudo-paliwie nibyrolniczym?

    • 33 4

    • uwaga

      Przypominam scenę z kalkulacją "Misia"...

      • 3 3

    • gdansk.pl/cennik

      To nie jest drogo - tyle to kosztuje.
      W Gdańsku średnio jest to 136 tys. za 100m drogi rowerowej.
      To wychodzi i tak KILKADZIESIĄT razy taniej niż drogi dla samochodów.

      • 3 0

    • (1)

      drogi to jest ten czerwony asfalt, nie wiadomo po cholerę, przecież może być czarny

      • 2 3

      • i tak jest tańszy od ukochanej do niedawna w Sopocie kostki bauma.
        Już nie czepiaj się barwnika, jakieś standardy trzeba zachować.

        • 4 0

    • Droga to jest kolego papierologia

      i przychylność urzędu.

      • 2 1

  • Tylko po co? (19)

    Z moich obserwacji wynika, że obcisłogaci wolą chodniki i ulice. Pędzą chodnikami jak wariaci, nie zważając na pieszych do których chodnik należy, dzwoniąc na nich i drąc japę. Albo ulicami, łamiąc przepisy których znać nie muszą, lawirując jak im wygodniej - ulica-przejście-ulica.. Nawet na DDR nie potrafią się odpowiednio zachować, jazda parami, niebezpieczne manewry..
    Jak widać, obcisłe gacie źle wpływają na ukrwienie mózgu..
    Czekam dnia, kiedy rowerzystów zacznie się surowo karać zamiast im pobłażać. Kiedy będzie obowiązkowe OC, kask, kamizelka odblaskowa. Kiedy rower będzie musiał mieć widoczne oznakowanie, po którym będzie można znaleźć pirata/wandala..

    • 26 70

    • Jakaś obsesja na tle własnej pokracznej figury, czy co? (1)

      Albo zdejmij obcisły berecik, bo mózg niedotleniony.

      • 31 6

      • zazdrość-po prostu

        • 12 6

    • Wzdłuż Grunwaldzkiej we Wrzeszczu jest ścieżka, ale (4)

      10-20% rowerzystów jeździ po stronie gdzie jest tylko chodnik dla pieszych. Mało tego zachowują się po chamsku, już kilka razy zostałem zbluzgany przez takiego rowerzystę jadącego po chodniku. Ostatnio jakiś d...l będąc jakieś metr za moimi plecami włączył jakiś przeraźliwy klakson, że mało zawału nie dostałem.

      • 7 10

      • a gdzie mają jechać, jeśli po tej stronie jest coś do załatwienia? (2)

        natomiast klakson był chamski, oczywiście

        • 6 3

        • to czy mają jechać to sprawa dyskusyjna

          natomiast problemem są kikuty ścieżek wprowadzające ruch na chodnik. To tylko utwierdza rowerzystów w przekonaniu, że powinni się tam znajdować. Dołóż do tego źle oznakowane przejazdy rowerowe w Sopocie (od strony jezdni prawidłowo, ale oznakowanie poziome wskazuje, że to PdP), wypowiedzi niektórych "specjalistów", że rower to nie pojazd - bo nie ma trójkąta ani gaśnicy (!) - i już pojawia się przekonanie, że rowerem się "chodzi". Przy ulicach GP, G, Z - powinny powstawać wyłącznie pasy rowerowe. Jak pokazują ostatnie tygodnie - wydzielenie ścieżki z chodnika przed niczym nie chroni.

          • 8 0

        • gdzie mają jechać?..

          .. Tam gdzie droga rowerowa może?!?

          • 1 3

      • gdyby samochody tam nie parkowały na chodniku

        problem by praktycznie nie istniał

        • 0 2

    • Kasa musi się zgadzać. (3)

      Za jazdę jezdnią zamiast drogą dla rowerów jest 50zł mandat, którego i tak nie da się wyegzekwować, bo wszyscy rowerzyści są anonimowi.

      Za dotknięcie nieprawidłowo jadącego rowerzysty lusterkiem mandat wynosi 500zł i łatwo namierzyć pechowca po tablicy rejestracyjnej.

      Nie muszę tłumaczyć kogo chętniej się będzie karało.

      • 3 6

      • przejazd roweru po ulicy co najwyżej zwolni nieco ruch (2)

        chociaż rowerzysta może jechać z prędkością legalnie jadącego w tym samym miejscu skuterzysty. Stuknięcie rowerzysty lusterkiem może doprowadzić do jego śmierci. Motocyklistów i motorowerzystów też stukasz?

        • 7 2

        • stukać lusterkiem ile wlezie.. (1)

          .. Poziom IQ w narodzie wzrośnie...

          • 0 4

          • tabletki odstawione?

            • 4 1

    • moze jeszcze gasnica?

      • 5 1

    • zacznijmy jeszcze tatuować pieszych i zamykać za chodzenie bez OC

      przecież taki pieszy może poruszać się poboczem i spowodować wypadek.
      Kask nie chroni rowerzysty w przypadku kolizji z samochodem. Częstsze są złamania kości, potłuczenia i urazy wewnętrzne. A kamizelkę sam zacznij nosić - a najlepiej auto pomaluj na pomarańczowo. Rower ma posiadać światła pozycyjne i używać ich w warunkach ograniczonej widoczności.

      • 11 3

    • (1)

      aj kultura rowerzystów nawet na DDR się zmienia. Dzisiaj jeżdżac sobie spokojnie po nadmorskiej ściezce dojechałem do trójki staruszkow na rowerach. Ostatnia osoba chcąc wyprzedzić dwójkę z przodu ładnie obejrzała się czy nikt ją nie wyprzedza i nawet wystawiła rękę, że będzie wyprzedzała :) miły widok. Coraz częściej ludzie pamietają, żeby się obejrzeć za siebie przy wyprzedzaniu.

      • 11 1

      • to pozytywny skutek wzrostu ilości rowerzystów

        ludzie widzą, że nie są sami - i sami dbają o swoje (i innych) bezpieczeństwo. Piesi też jakby zaczęli dostrzegać, że droga rowerowa to nie kolorowe poszerzenie chodnika - rozglądają się przed wejściem. To daje czas na reakcję. Oczywiście po każdej stronie zawsze znajdzie się jakiś pretensjonalny idiota - pozostaje mieć tylko nadzieję, że kości połamie tylko sobie.

        • 8 1

    • nie człowiek tylko idiota

      • 1 1

    • to że potrafisz obrażać, to już wiemy

      jak nie masz argumentów, przeginasz aż stajesz się po prostu nudny i śmieszny.

      • 1 2

    • TYś nie człowiek, tyś milicjant z PRL. Tak postępowali - zamiast tworzyć coś dla ludzi, (1)

      to buch ich mandatami.

      • 4 1

      • Może i milicjant ale chyba to jednak emerytowany ORMOwiec z zapóźnionym spojrzeniem na postęp cywilizacyjny.

        • 0 0

  • Najlepsza i najpiękniejsza jest ścieżka przez las z Sopotu do Orłowa!

    • 11 15

  • Poprawa

    Niech lepiej przełożą krzywą kostkę od molo do Mera hotelu. Same doły i krzywizny. Koszmar.

    • 27 5

  • (3)

    Gdzie jest ta DDR ze zdjęcia? Najbardziej cieszy mnie połączenie Ergo Areny z morzem. Do tej pory nie było tam bezpośredniego połączenia.

    • 14 3

    • tam swobodnie można było jechać drogą gruntową

      skądinąd dobrze, że się ten odcinek ucywilizuje

      • 3 0

    • (1)

      A co z tą DDR ze zdjęcia gdzie ona jest

      • 0 0

      • wszędzie

        Przecież nie w Sopocie. Może być np w Lądku Zdroju.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum