• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Licznik rowerzystów stanie w Gdyni

Michał Sielski
23 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Liczniki rowerzystów stoją w kilku miejscach w Gdańsku. Także w Gdyni będzie ich więcej. Liczniki rowerzystów stoją w kilku miejscach w Gdańsku. Także w Gdyni będzie ich więcej.

Już nie wirtualny, widoczny tylko na stronie internetowej gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, ale też realny licznik rowerzystów stanie w Gdyni. Na początek na najbardziej popularnej trasie wzdłuż osi komunikacyjnej Trójmiasta - przy skrzyżowaniu ul. Redłowskiej z al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.



Jak traktujesz jazdę na rowerze?

Pod koniec wakacji w Gdyni - wzorem Gdańska - ustawiony zostanie licznik, prezentujący liczbę rowerzystów, którzy poruszają się wzdłuż al. Zwycięstwa. Niestety pojawi się już po szczycie rowerowego sezonu. Stanie przy skrzyżowaniu ul. Redłowskiej z al. Zwycięstwa, gdzie już zliczane są przejazdy jednośladów. Podobnie jak na al. Zwycięstwa przy skrzyżowaniu z ul. Bernadowską zobacz na mapie Gdyni (blisko granicy z Sopotem), ul. Górskiego zobacz na mapie Gdyni przy Stadionie Narodowym Rugby, ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni przy Estakadzie Kwiatkowskiego, oraz na ul. Morskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Kcyńską zobacz na mapie Gdyni. Na razie wyniki można jednak zobaczyć tylko w Internecie.

Zobacz ilu rowerzystów policzono w Gdyni.

Najpopularniejsze trasy od początku roku pokonało ponad 100 tys. rowerzystów. W niektórych miejscach jeździ wprawdzie ledwie kilkuset rowerzystów dziennie, ale na najpopularniejszych trasach pojawia się kilka tysięcy rowerzystów każdego dnia. Teraz będą mogli to zobaczyć także ci, którzy przejeżdżają tam okazjonalnie. Podobnie jak w Gdańsku, gdzie jednak nie obyło się bez okresowych problemów. W czasie mrozów wyświetlacze gdańskiego licznika odmawiały posłuszeństwa.

Nagroda dla 200-tysięcznego rowerzysty

- Licznik pokazywał będzie liczbę rowerzystów danego dnia, ale także wszystkie przejazdy od czasu, gdy zamontowane zostały tam pętle indukcyjne - mówi Rafał Studziński, który w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni odpowiada za rozwój infrastruktury rowerowej.

W tym roku z pewnością liczba rowerzystów przy liczniku przekroczy 200 tys. Osoba, która będzie miała szczęście pojawić się właśnie jako 200-tysięczny rowerzysta otrzyma nagrodę-niespodziankę.

Licznik rowerzystów w Kopenhadze. Mieszkańcy Danii masowo korzystają z rowerów przez cały rok, choć klimat jest tam surowszy, niż w Polsce.

Opinie (198) ponad 10 zablokowanych

  • Pytanie.. (66)

    Ile kosztuje taki licznik wraz z jego codzienną obsługą i czy miasto nie ma ważniejszych wydatków?

    • 133 64

    • Ma, kladkę Witomino (3)

      Żeby jaśnie pan kierowca na światłach stać nie musiał

      • 23 23

      • kladka (1)

        akurat jest tam dobrym rozwiązaniem, bo ulica to nie deptak.
        Można się przejść te 70m do kładki (skoro ma się siły chodzić parę godzin i blokować ruch moherostrajkami)

        • 22 21

        • ulica to także nie tor wyścigowy

          ulica nie musi być barierą dla ruchu pieszych, nawet, jeśli wzdłuż niej odbywa się ruch pojazdów (zauważ: nie tylko samochodów). Kładki są dobre nad autostradami, tworzenie pseudoautostrad w mieście nie sprzyja bezpieczeństwu osób wyjeżdżających z bocznych ulic swoimi samochodami ani też ruszającymi z parkingów przykrawężnikowych.

          • 15 8

      • Precz z pieszymi

        • 4 6

    • Terrowerzyści.. (58)

      Jeden taki licznik to obiad dla kilkunastu/set niedożywionych dzieci, za codzienną obsługę i prąd też by pewnie kilka/naście obiadów było. Ale co tam dzieci, przecież trzeba połaskotać ego obcisłogacim, niech się dalej czują nadludźmi. Kiedy miasto zacznie dbać o wszystkich mieszkańców jednakowo, zamiast faworyzować jedną grupę?

      • 41 57

      • faworyzować? (25)

        czyli mają po trzy pasy w każdą stronę, mogą bezkarnie parkować na chodnikach, trawnikach i mieć w d... np. ograniczenia prędkości?

        • 36 17

        • Cóż... (3)

          Kierowca dostaje mandaty za swoje wybryki, na rowerzystów policja przymyka oko.

          • 28 27

          • kierowca dostaje

            to stań autem na chodniku, przy przejściu. możesz se stać tak pół roku. jak się ktoś nie skrzyknie i nie zadzwoni po SM, to nie dostaniesz mandatu.

            • 17 7

          • ilu kierowców przekraczających limit prędkości dostaje mandat? (1)

            ilu kierowców nie zatrzymujących się na zielonej strzałce dostaje mandat? Ile lat dostał gość, który wjechał samochodem na Monte Cassino? lista takich pytań może być duużo dłuższa.

            • 11 3

            • Zgadza się - żaden trójmiejski kierowca nie przekracza dozwolonej prędkości. Za to rowerzyści każde prawo mają gdzieś

              ;-)

              • 4 4

        • (16)

          Ci co mają po 3 pasy w jedną stronę płacą za to, kupując paliwo (podatek drogowy). Nie mogą bezkarnie parkować na chodnikach i trawnikach bo przepisy nie zezwalają, lecz niestety tak jak w przypadku pedalarzy pociskających ulicami zamiast wytycznonych wzdłuż ścieżek rowerowych - trudno jest penalizować takie patologie. Tymbardziej że każda próba zaotrzenia rygoru kończy się świętym obruszeniem.
          Kultura obowiązuje także tych na rowerach świętoszku.

          Postuluje za wprowadzeniem obowiązkowego OC oraz wprowadzeniem obowiązku jazdy z włączonym oświetleniem dla rowerzystów.

          • 21 34

          • A przeglądu nie postulujesz ?

            • 13 9

          • pitoly gadasz

            Ja też płacę grube podatki które są wliczone w cenę roweru i części zamiennych. Oprócz tego podatek dochodowy. Pod tym względem niczego więcej nie masz prawa oczekiwać.
            Aha przypominam o kierunkowskach i jeździe prawym pasem.

            • 8 7

          • Kupując paliwo zasilasz budżet centralny

            a nie miejski. Z centralnej kasy budowane są drogi krajowe i autostrady a rowerzysci nie korzystają masowo z takich dróg. Główny ruch rowerowy jest w miastach czyli po drogach budowanych z kasy miejskiej, na którą skaładamy sie wszyscy po rowno z naszych podatków. Poza tym akcyza jest nakładana głównie aby niwelować straty jakie powoduje korzystanie z produktu na który została nałożona: alkohol - ogromne koszty leczenia, problemy społeczne, rozboje itp., paliwo - koszty wypadków komunikacyjnych, leczenia, rent, koszty zanieczyszczenia środowiska, hałasu itp.
            Co do obowiązkowego dla rowerzystów OC to byłoby to jedyne takie na świecie. Można też wprowadzić takie dla pieszych, w końcu też powodują zagrożenie. Obowiązkowe OC dla kierowców powstało ze względu na stosunkowo czeste zdarzenia drogowe z ich udziałem i duze koszty związane z tymi zdarzeniami. To jest kwestia statystyki. Porównaj ilość i ciężkość wypadków z udziałem kierowców samochodów z ilośćią i ciężkością tych powodowanych przez rowerzystów. Rowerzysta, który popełnia błąd na drodze najcześciej płaci za niego sam, kierowca samochodu bardzo czesto zabija postronne osoby.

            • 19 2

          • Jeszcze co do jazdy po ulicy gdy wyznaczona jest droga rowerowa wzdłuż tej ulicy (9)

            Ostatnio na tym portalu ukazał się artykuł na ten temat gdzie jasno wykazano, że np w Gdyni zdecydowana większość to nie drogi rowerowe, a ciągi pieszo rowerowe z ktorych nie ma obowiązku korzystania. Dodatkowo przepis mówi, że należy korzystać z drogi rowerowej gdy jest wyznaczona w kierunku po którym porusza sie rowerzysta. Tzn ze droga rowerowa po przeciwnej stronie jezdni już nie obowiązuje. Albo gdy rowerzysta skreca gdzies gdzie dana droga nie prowadzi to rowniez nie musi z nij korzystac. Czy zawsze wiesz gdzie dany rowerzysta chce jechac? Widzisz go przez kilka sek jak jedzie po ulicy a nie wiesz skąd i dokąd jedzie. Jesli jade ulicą i nagle pojawia mi się droga rowerowa obok chodnika to musze na nią jakos wjechać, czesto przez kilkaset m takiego wjazdu nie ma wiec jade dalej, ale kierowcy juz nerwowo trąbią.

            • 13 5

            • kierowcy nerwowo trąbią ponieważ blokujesz ruch (5)

              cudów nie ma, gdyby rowerzyści jechali średnią prędkością transportową
              30kmph to byłoby cudownie i bez tamowania ruchu w całym mieście,
              rowerzysta ma wpływ na ruch taki jak jadąca kosiarka miejska
              z tym że kosiarki są wypuszczane poza godzinami szczytu aby zmniejszyć ich szkodliwy wpływ na płynność,
              nad rowerzystami nie ma niestety takiej kontroli,
              zaburzają ruch cały czas

              • 1 9

              • Ale przepisy nic nie mówią o prędkości z jaką powinien poruszać się rower po ulicy,

                natomiast mówią, że nieuzasadnione użycie klaksonu jest zagrożone mandatem. Też tylko stwierdzam fakt.

                • 9 0

              • A co powiesz na codzienne blokowanie ulic przez dziesiątki tysięcy samochodów w mieście

                i poczuciu komfortu ludzi ktorzy wybrali komunikacje miejska a musza stac w korku. Naprawde, to nie rowery blokuja ruch w miescie.

                • 8 0

              • nie pierd.. facet że blokowaniem ruchu jest jazda około 40 km/h na ulicy gdzie jest 50 tka

                • 3 0

              • (1)

                rower jest jakby węższy od kosiarki pajacu i przy ostrożnej jeździe można go wyprzedzić bezpiecznie nawet stosując mniejszy odstęp niż wymagają tego przepisy 30 km/h?Dla mnie to wolna jazda

                • 2 2

              • nie wolno wyprzedzać z mniejszym odstępem niż min. 1m

                i tyle

                • 0 0

            • (2)

              Znak B9 obowiązuje niezależnie od tego czy ścieżka rowerowa jest po jednej czy po drugiej stronie ulicy, a taki jest ustawiony na Al. Zwycięstwa czy Chwaszczyńskiej/ Wielkopolskiej. Trzeba tylko patrzeć dalej niż czubek własnego nosa żeby go zobaczyć.

              Dla jasności - jestem za ograniczeniem ruchu samochodów/motocykli w ścisłych centrach miast. Kierowcy samochodów/motocykli/rowerów mają wspólną cechę - wymagają by jezdnia/ścieżka rowerowa była poprowadzona z sypialni, do centrum handlowego (najlepiej od razu do kasy)/pracy/klasy w szkole do której uczęszcza dziecko etc.

              Nie tędy droga.Ścisłe centrum ma być przeznaczone dla pieszych/komunikacji miejskiej/rowerów/motocykli/aut w tej właśnie kolejności.

              Natomiast drogi przelotowe, o wzmożonym ruchu (Morska, Zwycięstwa etc) powinny być przeznaczone tylko dla aut i motocykli.
              Pomijając aspekt przepisów - szczytem idiotyzmu jest pedałowanie np Wielkopolską środkiem prawego pasa. Powoduje to zagrożenie dla samego pedalarza, jak i dla innych uczestników drogi.

              • 1 7

              • Kazdego kierującego pojazd, a rower zgodnie z przepisami to pojazd

                obowiązują znaki po prawej str. lub nad jezdnią. Jak sobie wyobrażasz np taką sytuację: jade rowerem ulicą, 3 pasy w jedną stronę, 3 pasy w drugą, pas dzielący, naprawde nie mam obowiązku wypatrywać co się dzieje po drugiej stronie ulicy i czy przypadkiem tam się nie pojawiła droga rowerowa bo byłoby to niebezpieczne, ja mam się skupić na drodze przede mną.

                • 4 0

              • gdzie ty masz B9 na Wielkopolskiej debilu ty znaków nie ogarniasz a się wypowiadasz B9 masz na Niepodległości w Sopocie Estakadzie Kwiatkowskiego i Drodze Gdyńskiej to jedyne drogi w Sopocie i Gdyni z tymi znakami

                • 2 0

          • z argumentami o podatkach nie wyjeżdżaj - już dawno się opatrzyły (2)

            wpływy z podatków ze sprzedaży paliwa pokrywają jedynie ułamek wydatków na budowę infrastruktury drogowej - często zresztą znacznie przewymiarowanej, dla wygody chcących dojeżdżać nawet na odległość poniżej kilometra od domu.

            • 8 2

            • jużnie naciągaj faktów (1)

              i nie dodawaj swojej filozofii do tego

              • 0 5

              • fakty są takie że z opłat paliwowych ani grosz nie jest wydawany na remonty ulic miejskich nawet drogi krajowe jak np Morska od Obwodnicy do granicy z Rumią która jest drogą krajową nr 6 podlega pod utrzymanie i remonty miasta Gdyni zauważ pajacu że Morską odśnieża Sanipor a Obwodnicę już Gdaka

                • 4 0

        • problem z postrzeganiem ? (3)

          tak - mozesz tak jak samochodem jezdzic rowerem drogami publicznymi, mozesz swoj rower bezkarnie parkowac na chodnikach, trawnikach. Wiekszosc rowerzystow ma w d..pie ograniczenia predkosci - mykaja jak wariaci po chodnikach wsrod pieszych, pedza jak debile po sciezkach rowerowych - vide sciezka nadmorska..... niestety ale jestes kolejnym rowerzysta, ktory potwierdza stereotyp ograniczonych, roszczeniowych rowerzystow

          • 10 17

          • problem z wyobraźnią?

            nie napiszę nic na temat potwierdzania stereotypu ograniczonych, roszczeniowych kierowców, stygmatyzujących wszystkich, którzy kwestionują sens korzystania z samochodu na dojazdy nawet na krótkie odległości i wypisujących dyrdymały na temat jakości transportu publicznego (SKM) w Trójmieście.

            • 5 2

          • Rowerzyści nie przestrzegają ograniczeń prędkości?

            A to dobre. Na pewno widziałeś mnóstwo osób na rowerach jadących po chodnikach ponad 50 km/h (taki limit prędkości obowiązuje w mieście).

            • 11 4

          • a skąd taki zas.. bęcwał może wiedzieć ile jadą km/h rowerzyści to tylko twoje opinie opinie kretyna który nie ma o niczym pojęcia to twoje pędzenie po drogach rowerowych to jazda z normalną prędkością pod jaką się buduje te drogi

            • 5 0

      • Terroauciarze (14)

        Ciekawe ile dzieci dostałoby obiad (kilkanaście tysięcy?, kilkadzesiąt tysięcy?) za Chwarznieńską łącznie ze słynną kładką. I to nie żadną bieda zupkę jak za licznik, ale porządny schaboszczak z katrofelkami i suróweczką ze świeżych warzyw. Kiedy miasto zacznie dbać o wszystkich mieszkańców jednakowo, zamiast faworyzować jedną grupę?

        • 32 19

        • Tak ignorancie.. (3)

          A straż pożarna, pogotowie i policja też będą na interwencje piechotą chodzić, bo nawet nie transportem zbiorowym, bo on też nie dojedzie. Inna sprawa, że tym kierowcom, przez których całe zło na świecie, miasto takich zabawek nie stawia. A wręcz zabiera się kolejne miejsca parkingowe, bo trzeba obcisłogacim kolejną ścieżkę wybudować, mimo że ci wolą śmigać chodnikami i ulicami.

          • 12 21

          • zieew, chyba nie wiesz, że jesteś po prostu nudny z tekstami o karetkach nie mogących dotrzeć do celu (2)

            z powodu sporadycznego przejazdu rowerzystów po mieście.

            • 8 3

            • Ignorancie.. (1)

              Klania się czytanie ze zrozumieniem, komentarz dotyczył konieczności budowania dróg, nie jazdy rowerzystów po mieście, nawet tych korkujących trójmiasto na cały dzień.

              • 0 5

              • w mieście jest pełna sieć ulic

                uważanych przez takich jak ty za korytarze ruchu wyłącznie dla samochodów. Do pełnej sieci bezpiecznych dróg dla rowerów (w tym oczywiście ulic o uspokojonym ruchu) jest w Gdyni jeszcze bardzo daleka droga....

                • 0 0

        • (9)

          Zacznij płacić OC od roweru i podatek drogowy, to będziesz mógł tu szczekać do woli o zasadności budowy/remontu tej czy innej ulicy do woli. Póki co - waruj.

          • 14 29

          • (7)

            Warować to sobie możesz na mobile.de w oczekiwaniu na Paska od Turka. Również w oczekiwaniu na lawete jak ci ów pasek zdechnie po stu kilometrach.
            Pojazd ekologiczny (rower taki jest) powinien z natury rzeczy nie mieć żadnych opłat a sieć ścieżek już dawno powinna oplatać całe miasto.

            Ponadto ciesz się, bo im więcej rowerzystów tym mniejsze korki na ulicach jak i mniej ludzi w komunikacji miejskiej

            Co do diesli powinni płacić podwójnie za totalne trucie środowiska

            • 23 9

            • (6)

              Pomijając fakt że od wieśwagenów trzymam się przysłowiowe 3 wuje w bok oraz nie jeździłem nigdy autem w dieslu, to choćbym zapragnął od jutra śmigać 30 letnim Krazem , kupionym na alibaba.com od pakistańskiego hodowcy jedwabników, to w dalszym ciągu tankując takie palace 100l/100km na stacji , płaće PODATEK DROGOWY na utrzymanie infrastruktury po której się poruszam.

              Pedalarze mają tylko wymagania i postulaty.Ekologiczne? to agument który pada za każdym razem, gdy argumentów już brak. No i co z tego? gdybyten śmierdzący i nieekologiczny transport przestał działać, to byś tyłkiem po nieheblowanej desce jeździł a nie na rowerze. Bo kto by Ci go dostarczył?

              Ekologia nie może być wymówką na każdą okazję, bo w ten sposób zanik w ogóle jej sens i przeradza się w ekoteroryzm....

              A z opłat nie powinni być zwolnieni żdni użytkownicy jakichkolwiek pojazdów. Jeśli wymusisz na aucie pierwszeństwo, lub pociskają w miejscu niewyznaczonym , gdzie jest zakaz jazdy rowerem (np Al Zwycięstwa) poharatasz komuś auto, narażasz go na straty. MUSI być jakiś system rekompensaty za takie zdarzenia.

              • 8 19

              • a z mojego VATu i podatku dochodowego też budują drogi

                proszę mi go oddać i zbudować place zabaw - taką logikę prezentujesz

                z mojego podatku leczone są ofiary wypadków drogowych, a ja żadnego nie spowodowałem...

                • 15 6

              • Masz system rekompensaty - droga cywilna
                Dlaczego uważasz że jeżdżenie rowerem to ekoterroryzm ? wszystko na ekologie się teraz zwala ? taka moda ?

                Syfisz autem atmosferę to płać, syfisz glebę przez wycieki też płać. Proste. nie będę już się rozpisywał ile wycieki ropy na świecie syfią
                W żadnym cywilizowanym kraju nie płaci się podatku za rower i chyba tylko Polacy taka bzdurę potrafią wymyślić, z resztą nawet w trzecim świecie również nie płaci się z tytułu roweru.

                Już niedługo będziesz grzecznie 50km/h jeździł (ja autem też ale mi to nie przeszkadza) tymczasem rowerzysta dalej za nic nie będzie płacił.
                Poziom frustracji Polskich "miszczów fajery" będę śledził na bieżącą - to moje hobby :)))

                • 11 5

              • (1)

                Jak widać nie masz bladego pojęcia o redystrybucji "podatków" zawartych w paliwie. Znakomita większość z nich trafia do budżetu centralnego i tylko niewielka część akcyzy wraca do budżetu gminy w postaci subwencji ogólnej, tak więc tę infrastrukturę, po której jeździsz (czyli drogi budowane i utrzymywane przez miasto) finansują i utrzymują wszyscy obywatele i podmioty gospodarcze płacące tu podatki, ci jeżdżący rowerami i ci w ogóle nie posiadający samochodu również, więc już przestań się sadzić, jak to ty utrzymujesz to z opłat w paliwie, które tankujesz, bo tych środków nie wystarczyłoby na załatanie dwóch dziur w jezdni.

                • 12 4

              • A ja mam samochód i rower i gdy tlko mogę jeżdżę rowerem.

                I co będziesz teraz postulował? Ruch na jezdni naprzemienny, raz rower raz samochód? Czekam na odpowiedź. Jesteś taki mądry, wszystko wiedzący.

                • 7 2

              • przestań z tymi podatkami - tylko się ośmieszasz

                w USA nie mają środków na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej i tracą setki tysięcy godzin dziennie na stanie w korkach. Podważanie sensu działań na rzecz wzrostu znaczenia ruchu rowerowego w Trójmieście to strzelanie sobie w stopę. Dyrdymały na temat zagrożenia stwarzanego przez rowerzystów na jezdni to wyjątkowa perwersja jeżdżących samochodem nawet na krótkie odległości w wyniku mentalnego uzależnienia i braku wyobraźni.

                • 8 4

              • Jest system rekompensaty

                Jak ktoś zniszczy twoje mienie to za to odpowiada, normalna droga sądowa. Powtórzę to co już napisałem wcześniej bo jakoś nie dociera. Obowiązkowe OC dla samochodów wynika ze statystyki. Po prostu ustawodawcy w wielu krajach doszli do wniosku, że wypadki spowodowane przez kierowców są tak częste i kosztowne, że bez takiego ubezpieczenia większość ludzi się nie wypłaci. Rowerem najczęściej porysujesz komuś lakier, zbijesz światło itp. Oczywiście jak chcesz możesz wykupić OC na rower ale z wyzej wymienionych względów nie jest ono OBOWIĄZKOWE.

                • 4 0

          • mam oc na rower i płacę podatek

            Jak placę podatek? Mam auto na dalsze wyjazdy ;)

            • 3 0

      • Polski kierowca (4)

        Wciąż ma najmniejsze mandaty i praktycznie najwięcej praw w całej Unii ale i tak mu źle. Na licznik musi sobie ponarzekać.
        Przyjdzie czas że będziesz się bał "głupiego" 50 km/h przekroczyć, wtedy sam się na rower przesiądziesz bo szybciej :))
        Ucywilizują i was, kwestia czasu

        • 25 12

        • Najmniejsze mandaty w całej U.E (2)

          I najmniejsze pensje.. Za to wszelkiej maści opłat drogowych ma najwięcej i paliwo też do najtańszych nie należy, nawet za autostradę wybudowana za jego własne pieniądze musi płacić. Normalnie cud, miód i orzeszki...

          • 13 10

          • Najmniejsze pensje to fakt

            Masz racje ale nie obwiniaj za to rowerzystów

            turbina vel pompowtrysk

            • 7 6

          • najmniejsze pensje netto z powodu nadmiaru nakładów na tworzenie przewymiarowanej infrastruktury drogowej

            pensje w wielu krajach EU są niższe niż w Polsce.

            • 3 5

        • was tez ucywilizuja - i to wczesniej niz ci sie wydaje

          ilosc buractwa wsrod rowerzystow jest przeogromna....

          • 8 11

      • spadaj na drzewo Janusz. też możesz dzieci podokarmiać, zamiast marnować czas na głupie komenty.

        • 10 7

      • a to dzieci nie mają rodziców? (2)

        Mają. To, że rodzice wolą przechlać kasę - to nie mój problem. Jeżeli dzieci rodziców nie mają - to są jednostki, które dbają o ich edukację i wyżywienie. Dość pasożytnictwa.

        • 10 5

        • Z całego serca ci życzę... (1)

          ...aby ci się w życiu wiodło i nie musiał nikogo prosić o pomoc.

          • 8 2

          • miałem problemy i wylazłem z nich

            Niestety widzę też, ilu ludzi siedzi na zasiłkach, przepija je, a dzieciaki chodzą samopas i kradną. Są oczywiście rodziny, w których rodzice są trwale niezdolni do pracy - i tu jest niestety poważny problem, ale programy dożywiania w szkołach istnieją.

            • 2 2

      • no cóż (6)

        jedni mają obcisłe gacie, a inni obcisłe mózgi,
        tyle tylko, że ci pierwsi mogą przebrać gacie...

        • 19 10

        • Z tym... (5)

          ...że z obserwacji wynika, że obcisłe gacie powodują niedotlenienie tych resztek mózgu który rowerzystom pozostał. Rowerzyści myślą (przynajmniej tak im się wydaje, że myślą), że poruszanie się na dwóch kołach daje im pierwszeństwo nad innymi uczestnikami ruchu, zwalnia z przestrzegania przepisów i włącza tryb nieśmiertelności. Żeby było śmieszniej, potraficie się nawet między sobą rzucać do gardeł na drogach rowerowych, a każdy z was uważa się za pępek świata innych mając głęboko. Przeszkadzają wam samochody, autobusy, przechodnie, rolkarze, deskorolkarze, matki z wózkami, hulajnogi... I inni rowerzyści! Nie ma drugiej tak uprzywilejowanej grupy, która by tak narzekała. Budują wam drogi rowerowe, a wy z uporem maniaka śmigacie po chodnikach jak wariaci, ulicami, albo na jakmiwygodniej droga rowerowa/chodnik/ulica/chodnik/przejście dla pieszych... Zmienia się dla was przepisy, a wy nawet nie raczycie zajrzeć w Kodeks Ruchu Drogowego, bo przecież wiecie najlepiej co wam wolno..

          • 11 16

          • (2)

            Problem w tym ze tak myślą o rowerzystach kierowcy a nie rowerzyści, smutne to i przerażające. I jeszcze te durne teksty o uprzywilejowaniu, tymczasem Gdynia ma tak tragiczne i nie przemyślane ścieżki rowerowe że rzygać się chce. Kodeks też mocna rzecz, pokaż mi kierowce który nie przekracza 50 km/h w mieście, może znajdziesz 1 % ogółu, no ale czyjeś błędy lepiej jest wypocić niż swoje.

            • 11 5

            • Błąd... (1)

              Tak myślą wszyscy, kierowcy, piesi, rolkarze... i normalni rowerzyści. I to wy sami sobie robicie taką reklamę swoim podejściem do innych. A najbardziej mnie śmieszy wasze tłumaczenie, że jezdzicie ulicami i chodnikami bo droga rowerowa po drugiej stronie ulicy, bo trzeba 50m nadrobić, bo skrótem lepiej i szybciej.. Dobrze, że kierowcy aut tak samo nie myślą i nie skracają sobie drogi przez chodniki, parki i place zabaw, albo pod prąd bo tak szybciej i wygodniej.
              ps. Nie posiadam prawka, jestem pieszym, chamsko spychanym z chodnika przez rowerzystów dzwonkami, trąbkami, bluzgami i chamskimi gestami. I nawet samochody zaparkowane nieprawidłowo na chodniku mi tak nie przeszkadzają jak wy, bo one stoją i nie robią nikomu krzywdy! Znalazłbym i 50% takich kierowców którzy nie przekraczają dozwolonej prędkości, ale wątpię czy znalazłbym promil rowerzystów którzy jeżdżą zgodnie z przepisami i mają przepisowe wyposażenie w rowerze.

              • 7 13

              • Daj se spokój, jak ktoś jest roszczeniowym idiotą to ni zrozumie tego.

                • 3 6

          • imbecylu na drogach rowerowych nie powinno być rolkarzy mamuś z wózkami itp wynalazków można to tolerować do pewnego poziomu tzn że ci którzy są niejako na krzywy ryj na drodze rowerowej umieją sie zachować tzn ustępują drogi i są ostrożni a niektórzy rolkarze zachowują się tak że to rowerzysta musi przed nimi uciekać czy zjeżdżać na trawę bo jadą sobie od lewej do prawej całą szerokością drogi na rolkach droga rowerowa nad morze w Gdańsku ma 4 m szerokości a ile ja miałem mijanek z rolkarzami że te 4 m to ledwo starczało tak te głupole jeżdżą jeden rolkarz buja się na lewo i prawo po 2 m

            • 2 2

          • koleżko, jeżdżę w obcisłych gaciach :-) i jeżdżę autem w luźnych portkach

            Ty pewnie nie robisz frustracie nic ciekawego, to musisz ponarzekać na swój smutny los i dystansować od reszty świata. Jedź na np. narty, zrozumiesz chociaż trochę sens używania technicznej odzieży i może przestaniesz bredzić o gaciach.

            • 0 0

      • Obiad dla niedożywionego dziecka można kupić zamiast 2 litrów benzyny.

        • 3 1

    • To najważniesza inwestycja trójmiasta!!! (2)

      Na to muszą być pieniądze. Nie po to emerytury po 67 żebyśmy nie mogli sobie wystawić licznika rowerów! A jutro czas na hulajnogi i rolki.
      Dalej!

      • 4 5

      • Owszem, w czym Ci to przeszkadza? (1)

        Każda forma ruchu warta jest poparcia.

        • 4 3

        • poprę każdą formę ruchu za milion na moje konto

          z twoich albo z waszych,
          nie mój problem
          tylko przelej miliona,
          mam jeszcze brata który chętnie poprze
          też za milion, no problem

          • 1 3

  • (5)

    Licznik to inicjatywa Gdańska.

    • 32 23

    • faktycznie

      pierwszy na swiecie

      • 13 4

    • Serio mówimy wszyscy? (2)

      Przecież to odwracanie uwagi od istotniejszych problemów.

      Dlaczego pensja minimalna to nie 50zl/h?
      Moze najpierw zadbajmy o PRIORYTETY...a POTEM organizujmy...
      ...igrzyska dla ludu.
      Serio.

      • 7 3

      • dlaczego taka niska pensja? (1)

        zapytaj pracodawce :)

        • 3 3

        • rząd jest odpowiedzialny za prawo i bezprawie pracy

          i tyle w temacie

          • 2 2

    • po co?

      Na co komu ten licznik? Będzie ładniej? Wycieczki będą przyjeżdżać żeby go obejżeć?😁

      • 1 2

  • Powinien stanąć przy Urzędzie Miejskim, przy przystanku tam gdzie kończy sie ścieżka. (2)

    Z dedykacją dla Pana Prezydenta.

    • 98 10

    • Miejsc, gdzie kończy się ścieżka jest w Gdyni bardzo dużo.
      Może władze chcą uczynić z tego atrakcje turystyczną ? Praktycznie całe miasto to "przełaj" 500 metrów ścieżką i 100 metrów piechotą

      • 23 3

    • droga rowerowa

      droga rowerowa a nie ścieżka -ścieżkę to masz w lesie

      • 6 6

  • W tym braku sensownych ścieżek? (1)

    Poza tym miejsce nietrafione, większość rowerzystów jedzie Łużycką. Ścieżka na Al. Zwycięstwa ma "przerwę" na wysokości Stryjskiej a chwilę później kończy się przed Wielkopolską.

    • 32 8

    • Czy dało by się licznik ustawić na trasie Wiśniewskiego - Hutnicza?

      Ale heca, 0 przejazdów przez rok.

      Opcja wyłącznie dla zmotoryzowanych, pieszym i rowerzystom mówimy nie!!!

      • 8 3

  • Haha (2)

    Będę jeździć kilka razy w jedną i drugą stronę.

    • 37 4

    • Patrząc na długość ścieżek rowerowych w Gdyni to wcale nie jest takie złośliwe jak ci się wydaje

      • 20 3

    • Możemy jeździć razem, na tandemie...

      • 5 2

  • Od kiedy... (7)

    W Danii jest surowszy klimat niż w Polsce? -3 w Kopenhadze to prawie katastrofa.
    A poza tym, to się chyba zaciął na tym mrozie :)

    • 39 7

    • to ciekawe... (2)

      dlaczego w lutym mają średnią temperaturę -3... cud normalnie

      • 3 3

      • no ciekawe Panie meteo cos tam... (1)

        zamiast wikipedii polecam link: http://www.accuweather.com/pl/dk/copenhagen/123094/month/123094?monyr=2/01/2015

        • 2 2

        • no tak, tylko 0 stopni było w tymn roku, ogromna róznica

          :)

          • 2 2

    • surowszy nie jest, bo mają klimat morski

      ale mają więcej dni wietrznych, więcej dni opadowych w zimie.

      • 8 2

    • no i Kopenhaga i Amsterdam są płaskie (1)

      a Trójmiasto ma różnice wzniesień do 120m Witomino, Morena
      do 180m jeśli chcesz dalej pojechać
      Płaski jest tylko pasek nad morzem.

      • 2 3

      • Kolejna wymówka?

        Problemem nie jest wzniesienie, tylko brak odpowiednich DDR'ów pomiędzy górnym i dolnym tarasem. Tam gdzie są ścieżki, to widzę, że ludzie jeżdżą nawet pod spore wzniesienia, bo na dobrze utrzymanej nawierzchni rower się łatwiej toczy.
        Niestety Osowa, Matarnia i parę innych dzielnic musi przedzierać się po drogach gruntowych. To od jesieni do wiosny wyzwanie raczej dla twardzieli. Dlatego na dojazdówkach do centrum ciągle są olbrzymie korki.

        • 8 0

    • Surowe zimy to były u nas kiedyś

      Teraz klimat jest łagodny. Bardzo zimnych dni jest niewiele, kłopotem może być tylko śnieg, bo u nas nie odśnieża się wszystkich ścieżek.
      Tak więc argumenty przeciwników rowerów z powodu pogody upadły i tak naprawdę chodzi tylko o kolejna wymówkę.
      Ja zacząłem dojeżdżać do pracy regularnie 2 lata temu i bez problemu robiłem to też zimą, Jeżeli drogi są odśnieżone, to wystarczy odpowiedni strój. Na rowerze zawsze jest cieplej niż spacerując.

      • 3 1

  • W Gdyni będzie bardziej wypasiona. (1)

    Pewnie z jakimś sztucznym uśmieszkiem i PR-owym bełkotem w stylu "uśmiechnij się...".

    • 38 11

    • Na razie to sam bełkoczesz

      • 4 2

  • Filmik robi wrażenie (3)

    A u nas narzekanie, że "tylko latem jeżdżą". Da się????

    • 21 13

    • no na mnie zrobił hahaha...

      patrz wyżej

      • 3 1

    • U nas wszyscy narzekają, że ścieżki są śliskie i leży śnieg a tam jadą i nikt nie narzeka.

      • 6 5

    • Na mnie nie zrobił :)

      Też dojeżdżam do pracy na rowerze przez cały rok. Śnieg mi nie straszny. Aczkolwiek najgorsze co może być to ta słona śniażna papka ;)

      • 4 0

  • Opinia (4)

    Chory pomysł.
    Tak chory, jak dzisiejsza Gdynia...

    • 46 42

    • (1)

      malkontenctwo pewnie też da się leczyć

      • 10 13

      • raczej nie...

        • 2 7

    • pamietaj

      aby przed snem wziasc leki ;)

      • 7 5

    • chory jest najwyraźniej autor tego wpisu

      • 4 0

  • (2)

    Patrząc na wyniki pomiarów w najbardziej obciążonych przekrojach pomiędzy Gdynią i Gdańskiem jest przepaść taka jak między Gdańskiem i Kopenhagą. Ale w sumie i w Gdy i Gda temat rowerowy idzie w dobrym kierunku. Gdynia mogłaby trochę przyspieszyć. Pozdro.

    • 47 9

    • Szkoda czasu i kasy na te wasze rowerki... (1)

      • 3 16

      • Diagnoza

        Przecież to są cudowne dzieci dwóch pedałów -- to jest cytat znanego dziennikarza Tomaszewskiego.

        • 3 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum