• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrapas nie taki łatwy dla kierowców i rowerzystów

Michał Sielski
22 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny

Część kierowców i rowerzystów do dziś nie wie jak poruszać się w rejonie ul. 3 Maja w Gdyni, gdzie niemal rok temu wyznaczono rowerowy kontrapas. Podpowiadamy jak jeździć bezpiecznie, by ograniczyć niepotrzebne emocje i konfliktowe sytuacje.



Zwracasz uwagę na znaki, gdy doskonale znasz drogę, którą jedziesz?

Kontrapas rowerowy jest wyznaczony od ul. Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni do ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni. Przebiega po jezdni, ciągnąc się pod prąd jednokierunkowej dla samochodów ulicy. Dzięki temu rowerzyści mogą łatwiej i szybciej dojechać do jednokierunkowej ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, którą kolejnym kontrapasem dotrą do okolic Dworca Głównego lub po jezdni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni.

Kierowcom samochodów pozostawiono dwa pasy pomiędzy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejską zobacz na mapie Gdyni. Prawy do skrętu w prawo w ul. 10 Lutego oraz środkowy, z którego można pojechać prosto i w lewo. Tyle teorii. Jak jest w praktyce?

- Różnie, choć i tak znacznie lepiej niż na początku, kiedy wielu użytkowników drogi kompletnie nie zwracało uwagi na oznakowanie i nową infrastrukturę. Cały czas warto jednak kłaść mocny nacisk na edukację - podkreśla Rafał Studziński, odpowiadający za drogi rowerowe w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Najczęściej popełniane błędy i przyczyny niebezpiecznych sytuacji w okolicach kontrapasa.

Strażnik miejski wypisuje mandat za parkowanie i zablokowanie całego kontrapasa. Niestety, wciąż zdarzają się kierowcy, którzy traktują pas rowerowy jak parking. Strażnik miejski wypisuje mandat za parkowanie i zablokowanie całego kontrapasa. Niestety, wciąż zdarzają się kierowcy, którzy traktują pas rowerowy jak parking.

Błędy popełniane przez rowerzystów

1. Jazda kontrapasem w obu kierunkach.

Kontrapas - jak sama nazwa wskazuje - służy do jazdy w przeciwnym kierunku, niż samochody. Rowerzysta jadący w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża musi poruszać się jezdnią. W przeciwnym wypadku może spowodować czołowe zderzenie na kontrapasie.

2. Zbyt dalekie zatrzymanie przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego

Rowerzyści mają dedykowany tylko im program sygnalizacji świetlnej. Faza, która włącza zielone światło rowerzystom, pojawia się tylko wtedy, gdy zatrzymają się oni przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Ale trzeba zatrzymać się przy linii, by dostrzegła nas skierowana w to miejsce kamera, a nie stawać pięć metrów przed sygnalizatorem - bo w takim przypadku zielonego światła rowerzysta się nie doczeka.

Błędy popełniane przez kierowców

1. Parkowanie na części lub całym pasie rowerowym

Pomiędzy ul. 10 Lutego i ul. Batorego zmienił się sposób parkowania przy lewej krawędzi ulicy. Obecnie możliwe jest jedynie parkowanie równoległe. Niestety, wciąż wielu kierowców stawia auta inaczej, niż nakazują znaki. Inni parkują nawet na kontrapasie, bo "akurat nikt nie jedzie". Straż Miejska coraz częściej reaguje na takie przypadki mandatami, bo przez długi czas udzielała jedynie upomnień.

2. Jazda kontrapsem

Nawierzchnia kontrapasa nie różni się niczym od jezdni - jest asfaltowa. Oddzielają ją jednak wysepki, znaki i odmalowane niedawno linie. Dla niektórych to za mało. Na początku była to plaga, ale nawet dziś zdarzają się kierowcy, którzy nie patrzą na znaki i próbują jechać kontrapasem. Nawet w miejscach, w których ledwo mieści się samochód. Wjeżdżają na niego także kierowcy skuterów i motocykli, co mieliśmy okazję zaobserwować przygotowując ten materiał.

3. Trąbienie na rowerzystów, którzy jadą jezdnią w górę ul. 3 Maja

Jeśli rowerzysta jedzie ul. 3 Maja w górę, to właśnie na jezdni powinien się znajdować. Nie na kontrapasie (wskazują to duże znaki przy ulicy oraz strzałki na jezdni), ani tym bardziej na chodniku. Kierowcy także powinni pamiętać, że kontrapas służy tylko i wyłącznie do jazdy pod prąd.

Opinie (367) 6 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

    (7)

    Czesto jezdze w przeciwnym kierunku - w gore. Jade normalnie jezdnia a kierowcy maja pretensje, ze nie jade kontrpasem dla rowerow...

    To jest problemem w tym miejscu :) Jadac w dol - kamera autoscope idealnie wykrywa rowerzyste + petla.

    • 17 8

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

      (2)

      Mnie jeden za karę chciał przejechać, a inny spychał na ten parking

      • 4 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

        Bo kierowcy nie jeżdżą zazwyczaj rowerami i nie mają wyobraźni. Też tamtędy jeżdżę i spotyka mnie podobna sytuacja, kierowcy mają pretensje, że nie jeżdżę kontrapasem pod prąd, ręce opadają...

        • 5 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

        Dokładnie, kierowcy tam na 3 Maja trąbią na rowerzystów, bo myślą że powinnam jechać kontrpasem pod prąd. Ale w sumie nie dziwię im się aż tak, bo tam nie ma już wówczas miejsca na bezpieczne wyprzedzenie rowerzysty. Zaczęłam więc jeździć chodnikiem na tym odcinku.

        Na światło przy 10 lutego też zdarzało mi się nie doczekać, mimo że nie stałam "5 metrów od świateł", ale może za bardzo z boku, przy krawężniku i dlatego kamera nie łapała, teraz stoję na środku pasa i się już zapala.

        • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

      Mi sie raz udalo trafić na zielone, zawsze jak jestem tam i widzę czerwone to wjadę na chodnik i skrzyżowanie przejadę przejściem, potem wracam na drogę rowerową, sorry nie mam czasu czekać 5minut aż się łaskawie o 6 rano włączy zielone

      • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

      Nic nie jest intuicyjne w tych projektach

      Planista powinien wybrać się z rodziną, dziećmi na taka trasę zanim wcieli w życie pomysł.

      A tak to trzeba jeździć zygzakiem przez Morską, albo słuchać trąbienia, bo przecież jest pas dla rowerów. Wiadomo, że nie ma kasy/miejsca, ale moim zdaniem lepsza konkretna ścieżka po jednej stronie niż ekwilibrystyka po obu. I tak z reguły do samego celu ścieżką się nie dojedzie. Do tego przejazdy przez światła. Amatorzy się sami znajdą.

      • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

      Jazda po ulicy i po ścierzce rowerowej (1)

      W przepisach jest jasno napisane że w momencie gdy jest ścieżka rowerowa jest zakaz jazdy ulicą.
      Więc tylko czekać aż policja będzie wlepiać mandaty....

      • 0 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak jeździć gdyńskim kontrapasem dla rowerów?

        ścieżce

        masz sprawdzanie pisowni, zacznij go używać

        • 0 0

  • Kierowcy maja problem wszędzie, nie tylko na kontrapasach. (23)

    W Gdańsku kontrapasy służą najczęściej do parkowania.

    • 190 98

    • Dekady przyzwyczajeń mówią kierowcom że drogi są TYLKO dla nich, więc... (4)

      nie mają w zwyczaju zwracać uwagi na cokolwiek. Droga jest ich własnością wara i o dostęp do tych dróg należy prosić a wtedy wielce wyrozumiały Janusz być może nie zepchnie cię z drogi.

      • 39 12

      • Rowerzysci to pedaly (3)

        nie nawidze ich !

        • 8 13

        • nie nienawidź, to są przeszkody meteorologiczne

          jak deszcz czy muchy,
          na takie zjawiska nie ma sensu się złościć,
          szkoda nerwów

          • 3 8

        • pewnie nie wszyscy (1)

          ogolnie hamstwo to sport narodowy i cyklisci nie sa tu wyjatkiem ,

          • 4 1

          • jak na razie to tutaj jest wysyp chamstwa antyrowerowego

            kogo obchodzi to, że jakiś internauta nienawidzi rowerzystów?

            Proponuję nie karmić antyrowerowych i antypieszych trolli.

            • 2 2

    • Madison (4)

      Kontrapas pod Madisonem służy do jazdy pod prąd...
      Nagminnie, cały dzień kierowcy jadą nim w stronę rajskiej.
      Gdyby stanął tam policjant i dawał 100 zł mandaciku, to by mógł utrzymać z mandatów siebie i jeszcze paru innych w biurze.

      • 18 4

      • gdzie tam jest kontrapas? (1)

        na jakiej ulicy?

        • 10 2

        • Zdaje mi się że jest na Heweliusza, ale dawno tam nie jechałem

          • 4 3

      • tam są pasy rowerowe. nie ma kontrapasa (1)

        • 13 2

        • pasy rowerowe są na Rajskiej

          kontrapas ledwo co widoczny jest namalowany na Heweliusza, tam można jechać przed hotelem Heweliusz pod prąd - ostatni odcinek Heweliusza (przed Stolarską) jest dla samochodów jednokierunkowy.

          • 0 0

    • Rowrzyści maja problem wszędzie, nie tylko na kontrapasach. (1)

      • 21 14

      • z burakami mają problem, to prawda

        • 11 8

    • A rowerzysci sa tacy cudowni? (9)

      Co chwila lamanie przepisow chociaz by przejazd rowerem po przejsciu dla pieszych mozna wymieniac tak dalej.I nie sa karani.

      • 9 5

      • heh. to rzeczywiscei straszne (8)

        to największa zbrodnia jaką można sobie wyobrazić, coś pomiędzy gwałtem a morderstwem

        • 6 4

        • Przepis to przepis. (7)

          Nie można sobie wybiórczo stosować tylko tych przepisów, które nam się podobają. Nakaz zejścia z roweru na przejściu powstał ze względu na bezpieczeństwo rowerzystów, nie dlatego że jakaś pani Halinka w urzędzie ma awersję do roweru. Kierowca auta nie spodziewa się, że na przejściu dla pieszych wyskoczy mu pędzący rowerzysta, którego tam 3s wcześniej nie było.

          • 6 4

          • A zatrzymanie się na zielonej strzałce? (2)

            Ten nakaz też powstał ze względu na bezpieczeństwo, ale wielu kierowców ma go głęboko

            • 11 3

            • zielona strzalka jest bez sensu (1)

              gdyby jej nie było, kierowca mógłby skręcić w prawo, jeśli tylko miałby drogę wolną, a tak musi czekać na z.s.

              • 0 2

              • ale wypinanie się np. z spd i przepychanie roweru jest OK

                buhahaha

                • 1 0

          • a jak nie będzie " pędził" to będzie ok? (3)

            a czym się różni przejście dla pieszych od przejazdu?
            Trochę farby myślisz że coś zmienia? Sprawi że rowerzysta będzie bezpieczniejszy?
            Ludzie myślcie samodzielnie.
            Przepisy przepisami, ale przede wszystkim zdrowy rozsądek.

            • 1 3

            • (2)

              Typowy bełkot ograniczonego pedalarza, co tam przepisy co tam prawo ja jadę i ja stanowię prawo.Przykład takiego kretyńskiego myślenia mieliśmy niedawno w sejmie jak się przed kamerami produkował stetryczały idiota niejaki Morawiecki.

              • 1 4

              • rzeczywiscie twoje argumenty miażdżą (1)

                • 1 1

              • może nie miażdżą, ale argument jest, skoro na wyższym szczeblu rozumowanie

                jest takie

                • 1 1

    • Kontrapasy

      Jak ktoś chciałby zobaczyć jak wygląda kontrapas okiem kierowców to zapraszam na ulicę rzeźnicką w Gdańsku. Jeszcze ani razu nie widziałem tego pasa niezastawionego. Jeżdżę 8razy w tygodniu tamtędy

      • 2 0

  • Jeżdżę dużo rowerem ale nigdy tym Szczurkowym (14)

    Wymyslem. Zwyczajnie się boję. Szkoda, że budowa ścieżek rowerowych u Szczurka ogranicza się do malowania białej linii.

    • 152 64

    • (7)

      A co powinny być też bariery dźwiękochłonne?

      • 27 10

      • Powinny być jak w Gdańsku wytyczone osobne bezkolizyjne (6)

        Ścieżki rowerowe a nie idzie pan Henio z farbą i maluje linie przy okazji zabiera ulicę dla aut.

        • 31 17

        • A po co autom tyle miejsca?

          • 16 26

        • Mhmm (3)

          To przesuńmy budynki aby zrobić ścieżkę... myśl racjonalnie, w tej sytuacji to było najlepsze rozwiązanie.

          • 17 11

          • w Gdańsku nikt budynków nie przesuwał. (2)

            no powiedz to, powiedz!
            nie da rady:)???

            • 12 6

            • Pewnie że da (1)

              Świętojańska niewiele różni się od Kartuskiej. Może wam podpowiemy jak to zrobić : 1. Bierzecie kawałek chodnika/deptaka 2. Robicie tam ścieżkę

              • 15 4

              • Wolimy wziąć kawałek ulicy i zrobić tam ścieżkę. Rower, tak jak i samochód, domyślnie porusza się po jezdni.

                • 3 3

        • jak mogą być bezkolizyjne? estakady pobudujesz wszędzie?

          W całej Europie tworzy się pasy rowerowe w jezdni.
          Osobne drogi rowerowe to co najwyżej rekreacyjne są

          • 9 3

    • po co ścieżki (4)

      po co budować ścieżki, skoro i tak rowerzyści jeżdżą ulicą? w mojej części miasta są ścieżki (niektóre z nierówną nawierzchnią, ale są też nowe, równiutkie), a i tak wolą jechać jezdnią...

      • 16 8

      • gdzie tak niby jest? (3)

        • 6 5

        • (2)

          Standardowy kierowca nie rozróżnia drogi dla rowerów od ciągu pieszo-rowerowego i nie rozumie tym samym implikacji w zakresie praw i obowiązków rowerzysty

          • 5 4

          • Standardowy rowerzysta nie rozróżnia drogi dla rowerów od chodnika. (1)

            • 4 3

            • W sopocie rzeczywiscie ciezko sie polapac

              Jest chodnik. Pach stawiaja znak. I juz droga rowerowa gotowa

              • 5 0

    • Ja tez jezdze bardzo duzo rowerem, ale tego kontrapasu unikam jak diabla, bo to jest pas dla ludzi, ktorzy lubia duza dawke adrenaliny.
      Zwlaszcza jakbym miala jechac tam z dziecmi to rownie dobrze, moge je wepchnac pod kola.
      Po prostu zaprzeczenie bezpieczenstwa.
      I na dodatek NIKT w Polsce nie mysli nad dyscyplinowaniem kierowcow, ktorzy jezdza bardzo blisko rowerzystow i ze zbyt duza predkoscia. Oraz nad wprowadzeniem pierwszenstwa dla pieszych i rowerzystow. Wieksza ilosc fotoradarow. Calkowity zakaz parkowania na chodnikach. Dopiero wtedy by sie zrobilo normalnie.

      • 9 9

  • Rowerzyści maja problem wszędzie nie tylko na kontrapasach (37)

    • 232 91

    • niestety ale potrzebna akcja stop wariatom rowerowym... (23)

      bo teraz to z prądem pod prąd po chodniku po przejściu a reszta z drogi bo pedalaż jedzie...

      • 71 27

      • (22)

        Szkoda, że zepsułeś ten sensowny komentarz ostatnim epitetem.

        • 20 33

        • Grzecznie już było, teraz będzie paskudnie (21)

          Niestety, ale obcisłegatki sobie na to pracują. Niemal każdego dnia widać osła ze słuchawkami na uszach, jak przemyka chodnikiem między pieszymi i jeszcze dzwonkiem pogania.

          • 36 17

          • zgadzam się, ta cała moda z rowerami to sztuczny wymysł nie poparty niczym (19)

            skutki są czasem, może nawet często, wręcz przeciwne
            od propagandy.
            Rower na drodze jest jak autobus, traktor lub rolnik prowadzący krowę,
            auta z optymalnego spalania muszą zwolnić do 10kmh i spalają 2-3 razy więcej
            przez kilka minut takiej jazdy, w przypadku Słowackiego 30 minut x 200 aut wytwarzających 120-200mg CO2 na kilometr zamiast 50mg.

            Innymi słowy, jeden rower blokujący ruch powoduje zwiększenie naszego śladu węglowego, już lepiej gdyby ta osoba jechałą autem.
            A teraz weźmy 100 takich , którzy uwierzyli w propagandę rowerową,
            jaki impakt węglowy mają na miasto, pomijając to, że sami gazy w tym korku który wytworzyli wdychają.

            PS
            Londyn się wycofuje z pomysłu ścieżek,
            analizy obecnie trwają ale są już pierwsze dowody bezsensowności i szkodliwości zdrowotnej rowerów. Mitem jest, że rower poprawi wam kondycję,
            rónier dobrze można trawę w ogródku skosić, będzie znacznie zdrowiej i bezpieczniej.

            • 27 40

            • matka wie że ćpiesz? (1)

              • 30 15

              • dobre :)

                • 3 3

            • (3)

              chore bzdury i kłamstwa

              Londyn, owszem, wycofuje sie, ale z autostrad rowerowych,
              bezkolizyjnych, wyniesionych na estakadach, przecinających miasto
              we wszystkie strony, jako zbyt drogich nawet dla bogatych Angoli!
              nie wycofuje sie z rozbudowy infrastruktury dla rowerow

              i ma na ulicach w kazdej chwili kilka tysięcy policjantów na rowerach

              • 16 11

              • Jak to bogatych? UK jest na granicy bankructwa (1)

                • 1 8

              • to czemu to my migrujemy tam a nie odwrotnie?

                to czemu mahmudy prą tam, a jak unia chce ich wlepić nam, to ońi od nas uciekają tam? przecież nie wszystkie mahmudy znają... ciebie....

                • 7 1

              • nie chore i nie bzdury i nie kłamstwa

                czemu takie założenia robisz we własnej głowie?

                spokojnie się przyglądajmy, w jednych miejscach coś się sprawdzi
                w innych nie,
                trzeba to wyważyć, wszystkie za i przeciw

                • 2 1

            • "mitem jest ze rower poprawia kondycje" ...? (7)

              no niezle gosciu, nawet nie wiem jak to skomentowac :D

              • 13 10

              • (1)

                Mit mit, zdrowiej pare min pobiegac. Na rowerze jadac po ścieżkach ok godziny nawet sie nie spocisz

                • 4 13

              • Zapraszam do dyskusji wszystkich twierdzących że rowerzysta dojeżdżający do pracy śmierdzi. Ustalcie wspólną wersję.

                • 4 1

              • Badania naukowe udowodniły. (4)

                Że już pół godziny rowerem w ruchu miejskim, przynosi więcej strat niż zysku dla organizmu. Jeżdżę tylko poza miastem i w TPK.. smoła w płucach mi nie pasuje.

                • 8 5

              • Dlatego (1)

                koniecznie trzeba zlikwidować ruch pieszy w miastach bo grozi śmiercią od spalin....

                • 7 4

              • pieszy się tak głęboko nie inhaluje

                a na ulicy tylko jest jak ze sklepu do autobusu przechodzi

                • 3 4

              • ja też poza miastem śmigam

                całe życie,
                po mieście to żadna przyjemność,
                wręcz przeciwnie

                • 3 1

              • tja, "naukowcy radzieccy"...

                • 1 4

            • nie chce cie martwic, ale to co piszesz kupy sie nie trzyma (3)

              wiesz ze już dawno temu wymyślono drogi rowerowe czy pasy rowerowe?
              taki rowerzysta jedzie wtedy po swoim pasie i nie blokuje auta jadącego swoim pasem.

              Poza tym w mieście nie wiem czy wiesz większość ulic to 50kmh czy strefa 30.
              To oznacza że prędkość rowerzysty jest niewiele mniejsza niż auta. 10kmh to jest szybki marsz, a nie prędkość roweru.

              • 3 4

              • 10kmh jedzie rowerzysta pod górkę Słowackiego lub na Morenę blokując wszystkich (2)

                różnica między 50 a 10 w spalaniu jest x3 do x5 więcej jeśli zwalniasz,
                nie liczę że musisz znó spalić więcej żeby się na nowo rozpędzić
                i nie dodaję efektu zablokowania przepływu,

                nie dyskutuj ze mną tylko odnieś się do wyników badań
                i przestań wymyślać własne teorie

                • 1 1

              • (1)

                zależy jaki rowerzysta durniu bo ja np pod górkę jadę 25 km/h niewiele wolniej od strupieszałego autobusu miejskiego

                • 1 2

              • kolejny cham udający sportowca, 25 pod górkę, ty mitomanie!

                i dziękuję za potwierdzenie reguły

                • 1 1

            • dobrze napisałes ale idiotom nie przetłumaczysz

              • 2 0

          • Wszyscy kierowcy to hieny i sługusy PiS-u

            • 9 19

    • no mają (5)

      w końcu wolno rowerzyście zajechać przejazd w ostatniej chwili, w końcu wolno parkować na drodze dla rowerów, wolno zajechać mu drogę jak jedzie lewoskrętem (bo rower ma się trzymać prawej strony bezwzględnie)

      • 5 10

      • Ty się lepiej zainteresuj co tobie wolno.. (4)

        ...bo na razie widać, że większość z was nie wie...

        • 3 5

        • większośćz was traktuje zieloną strzałkę jak zielone (3)

          a potem ból poniżej pleców, co widać po ilości minusów.

          • 6 4

          • (2)

            To jak się przyjrzysz to na dodatkowej zielonej strzałce obok sygnalizatora masz bezkolizyjny przejazd w stosunku do osób idących równolegle z Tobą. Musisz tylko w lewo się obrócić i prawo czy nikt na przejście nie wchodzi i ewentualnie przepuścić samochód jak jedzie.

            • 1 4

            • tak tak... "ewentualnie przepuścić", bo przecież to nie jest obowiązkiem ;)

              • 5 0

            • i jeszcze wiedzieć co jest równolegle, a co prostopadle

              ale to za trudne dla kierowcy mitomana

              • 2 1

    • Prawda. Mają problem ... z kierowcami.

      • 8 7

    • (4)

      Ile razy rowerzysta jedzie po chodniku mimo że po drugiej stronie ulicy jest szeroka ścieżka rowerowa i jeszcze ma pretensje ze ktoś mu przed kołami się wlecze.

      Ohhh miał szczęście że zaczął szybko pedałować...

      • 7 7

      • No właśnie, z drugiej strony ulicy, gdzie nie ma jak wjechać. I skąd wiesz dokąd on jedzie, może ma cel lub źródło podróży właśnie po tej stronie?

        • 4 3

      • Nie ma obowiązku (2)

        jechać drogą dla rowerów która nie jest po prawej stronie drogi.

        • 4 6

        • ...ale jest obowiązek jechać jezdnią a nie chodnikiem. (1)

          • 4 0

          • psy dają stówę za b9
            taniej chodnikiem, tylko 5 dych

            • 0 0

    • Kierowcy mają problemy ze wszystkimi, więc też z rowerzystami.

      • 5 2

  • Rowerzystom to i tak wszystko jedno (16)

    Wszystko jest ich i tylko dla nich...
    Z tego powodu czerwone jest tylko elementem rozrywki.
    Jezdza jak chca i gdzie chca...

    • 210 57

    • Światła (1)

      Od pewnego czasu poruszam sie po gdańsku na rowerze i jedno jest pewne jest to zdrowy dla rowerszyty i dla całego otoczenia środek transportu wszyscy rowerzyści pomagaja planecie dotrwać do narodzin moich wnuków bo troche wiem że nie bd mieli gdzie sie urodzić bo po prostu nie będzie ziemi w takim tempie uzytkowania. Ale do sedna z wrzeszcza do głownego jadąc przez czerwone światła w kilku miejscach docieram w około 13 min przy obecnym skoordynowaniu świateł kiedy chce byc dobrym obywatelem i sie zatrzymuje na czerwonym to nie jestem w stanie pokonac tej drogi w ciagu 20 min także JAK ŻYĆ sie pytam

      • 3 21

      • :-)
        polecam film Premium Rush / Bez Hamulców (tłumaczenie tytułu powala)
        jest na Chomiku, jako avi, rmvb, mp4, dowolne formaty
        Gdańsk jest senny i małomiasteczkowy w porównaniu z Manhattanem
        a mimo to...

        co tam, polecam film, każdemu rowerzyście. i to nie tylko dlatego, że sam teź jeżdżę na Fixie

        • 3 3

    • lol (13)

      Całe miasto zawalone autami, chodniki zastawione, trawniki rozjeżdżone, samochody 20 cm przed i za przejściem dla pieszych (albo na), piesi do tunelu, żeby było sprawniej dla aut, a tu głupek pisze, że wszystko dla rowerzystów:)

      A czerwone na rowerze traktuję jak znak a-7. Tylko w polskim ciemnogrodzie piesi i rowerzyści potrafią czekać na zielone nawet w środku nocy, podczas gdy na zachodzie przechodzisz na czerwonym nawet w towarzystwie policjanta. Śmieszny naród.

      • 16 19

      • Co mnie interesuje jak ty sobie traktujesz znaki intelygnecie (12)

        Właśnie o takich jak Ty piszę!
        Prawo dotyczy wszystkich- jedź sobie na Zachód to poczujesz jak to boli jak złamiesz prawo.

        I jeszcze powiedz, że na każdym skrzyżowaniu na Zachodzie stoi policjant i przeprowadza za rączkę.

        Masz problem z błędnikiem- pomyliłeś Zachód ze Wschodem

        Naród polski jest poważny, tylko psują go takie osoby jak Ty!

        • 8 10

        • haha

          w d byłeś g widziałeś, taka prawda

          • 6 4

        • google: (10)

          "Paryż legalizuje przejazd rowerem na czerwonym świetle"

          • 10 6

          • Co jeszcze z Paryża weźmiemy? (5)

            Może allahów na każdym kroku? A z Holandii trawkę, małżeństwa jednopłciowe i legalną prostytucję? Dlaczego mamy się rozdrabniać tylko na rowery?

            • 7 10

            • czekałem (4)

              na tego typu ograniczony komentarz

              a trawa powinna być legalna także w Polsce. Obecnie trwoni się pieniądze podatników na zwalczanie używki, która jest wielokrotnie mniej (na pewno społecznie) szkodliwa, niż alkohol, który można kupić tanio wszędzie, o każdej porze i bez ograniczeń.

              • 10 8

              • Co nie zmienia faktu, że jesteś zwykłym ćpunem.. (3)

                Myślisz, że różnisz się od ćpuna który grzeje herę?

                • 2 7

              • (2)

                pijesz wino? to bywa karane śmiercią w Arabii Saudyjskiej

                • 6 2

              • Nie pijam alkoholu, nie palę papierosów. (1)

                A wybielanie marychy przez ćpunów mnie śmieszy równie mocno, jak twierdzenie alkoholika, że jedno piwko to nie alkoholizm..

                • 2 8

              • himalaje ignorancji

                nie masz pojęcia ile ludzi w tym kraju jara zielsko i jakoś nic złego z tego powodu się nie dzieje

                co weekend za to tabuny naje***ch ludzi przewijają się pod moimi oknami i policja musi tracić czas na trzymanie tego bydła w ryzach, co i tak się nie udaje. A po godzinach takie same z nich moczymordy.

                • 9 2

          • (1)

            Widzisz... Paryz to Paryz a Polska to polska i obowiazuje cie prawo polskie a nie francuskie.

            • 6 4

            • Zmotoryzowanych również. A mają je w 4 literach. I jeszcze mają czelność pouczać.

              • 9 3

          • zapomniałeś dodać, że jest to dwuletni radykalny eksperyment (1)

            że do tego wprowadzono specjalne znaki dla rowerzystów i kierowców,
            zapomniałeś dodać wiele rzeczy

            • 1 1

            • ktory od lat działa w Brukseli, całej Belgii, wiekszosci departamentow Francji etc

              vraiment!

              • 1 3

  • Od dziecka jeżdżę dużo na rowerze, (5)

    ale kiedyś nie było wśród rowerzystów nawet grama takiego braku kultury i egoizmu jaki widać teraz. Wszystko jest nawet nie tyle "dla nich", co "dla mnie".
    Inni uczestnicy ruch, także ci dwukołowi, są dla wielu przedmiotem który im tylko przeszkadza i z którym koniecznie należy wejść w konflikt.
    Ludzie, bądźmy dla siebie ludźmi :)

    • 203 15

    • Ja też dużo jeżdżę rowerem, (1)

      Niedawno byłem w Karlskronie, w Szwecji. W środy Stenaline z Gdyni ma przeprawy ze zniżką dla rowerzystów, jak ktoś chce pojeździć po ścieżkach dla rowerów i bezpiecznie się poruszać po drogach to polecam taki jedno dniowy wyjazd. Nie jest to droga impreza, bo jeżdżą tam całe rodziny z rowerami i wtedy zobaczycie wspólne życie rowerzystów z kierowcami czterech kółek. Nikt nikomu nie przeszkadza.

      • 24 3

      • To nie w Polsce. Może kiedyś - mam nadzieję. Rowerzystów i kierowców samochodów można porównać do wyborców PO i PIS, tylko się kłócą , wyzywają, a przecież żyją w tym samym pięknym kraju i powinni żyć w zgodzie i cieszyć się wolnością, demokracją, itd. Polska to dziwny kraj, tylko wojna niestety ją jednoczy.

        • 6 6

    • (2)

      Wlasnie dlatego od wielu lat nie jezdze rowerem po sciezkach a wole zapakowac go na dach i pojechac pojezdzic po lesie. Gdzies daleko. Po prostu sie boje sciezek. Kazdy kto jedzie ciut wolniej i nie zapitala - czesto na czolowke z innymi rowerzystami - jest zerem. Nawyki z drog przenosi sie na sciezki, ze sciezek naa drogi i czekac az na sciezkach beda korki przez wypadki jak codziennie na obwodnicy. O jezdzie rowerem po chodniku i terroryzowaniu pieszych nie wspomne.

      • 17 2

      • Trafiłeś w sedno sprawy. Popieram.

        • 4 2

      • Nie musisz "zapitalać"

        jeździj normalnie, trzymaj się prawej, oglądaj się gdy chcesz zmienić kierunek przecinając oś ścieżki itd. Tak jak w samochodzie i nikt się nie przyczepi, ani złego słowa nie powie. Jeżdżę dużo też rowerem i jakoś nie widzę takich problemów.
        Będzie rowerów coraz więcej i ścieżek też będzie przyrastać.

        • 3 1

  • (3)

    Swoją drogą Pan Rafał powinien być wzorem dla innych urzędników. Do pracy dojeżdza rowerem, dzięki temu nie zastawia parkingu swoim gratem a nie jak co niektórzy urzędnicy pod nosem przystanek z duża ilościa autobusów i jedzie tym swoim gratem do urzędu i szuka miejsca z 20 min przy okazji utrudniając życie mieszkańcom.

    • 52 32

    • (1)

      To się wyprowadź bo co to za szczęście mieszkać w centrum Gdyni

      • 9 7

      • I co, ma dojeżdżać jak totalny plebejusz godzinę dziennie z prowincji w każdą stronę?

        Ale sarenki pod nosem biegają, natura etc ;)

        Oliwa, Górny Sopot i centrum Gdyni właśnie to najlepsze miejsca do mieszkania. Usługi blisko, knajpy blisko, z wyjątkiem pierwszej morze pod nosem, szkoły w zasięgu spaceru, SKM tak samo - więc nie trzeba się wszędzie samochodem wozić. Ale obecnie moda na stanie w korkach, więc...

        • 3 1

    • "nie zastawia parkingu swoim gratem"

      ale nie każdy ma grata

      • 3 1

  • (26)

    W Orłowie na odcinku od ul.Orłowskiej do stacji Shell są wydzielone dwie osobne ścieżki w każdym z kierunków. Dla tych bardziej ułomnych namalowano trzy metrowe strzałki wskazujące kierunek jazdy. No i co z tego, skoro sieroty jeżdżą jak im wygodnie .

    • 131 9

    • Nie pochwalam jazdy pod prąd na ścieżce rowerowej (14)

      Ale też rozumiem, że nie każdemu chce się czekać 2 minuty na przejściu dla pieszych (sprawdzone).
      Będąc pieszym w tristarowym Trójmiejście można poczuć się jak śmieć.

      • 31 26

      • Chyba sobie pożyczę to tłumaczenie (6)

        Jak następnym razem będę czekać 2 minuty na skrzyżowaniu na podrzędnym wjeździe. Będąc kierowcą w tristarowym Trójmiejście można poczuć się jak śmieć.

        • 21 12

        • (5)

          gdzie kierowcy czekają po 2 minuty palancie?W dodatku jakiś czub umieścił przycisk na przejściu koło shella w taki sposób że na rowerze nie sposób go nacisnąć bez wyginania się

          • 9 16

          • Takim tonem to do swojego starego startuj (4)

            Jest wiele skrzyżowań ze światłami, gdzie przelotówka ma na tyle dłuższą fazę, że czeka się i po 2 minuty. A do naciskania guzika widocznie musisz umyślnego na ramie wozić.

            • 9 9

            • (1)

              Stary tak do niego wołał,więc czego oczekujesz?

              • 2 9

              • to wszystko filozofie co masz ciekawego do powiedzenia?Ja wolę się nie pytać jak twój stary ciebie wychowywał że taki palant mu wyszedł

                • 1 0

            • ty głupku gdzieś przycisk musisz nacisnąć jak jedziesz swoim złomem?Masz odpowiedź debilu

              • 1 0

            • nie gnoju jeśli się buduje sygnalizacje na przycisk to trzeba wziąć pod uwagę że by nacisnąć przycisk trzeba się zatrzymać jest tam jakaż podpórka albo coś podobnego?

              • 0 0

      • co to znaczy "nie chce mi się czekać" (4)

        czy ty słyszysz sam siebie co ty mówisz?

        nie chce mi się czekać na skrzyżowaniu na zielone,
        nie chce mi się czekać aż szlaban podniosą,
        nie chce mi się czekać aż drzwi się zamkną

        PS co ma wątek o jeździe rowerów do twojego tematu o przejściach dla pieszych i tristarze?

        • 22 5

        • (3)

          to co słyszysz pajacyku wam samochodowym debilom np nie chce się czekać w korku do waszego wjazdu czy skrętu w prawo to popierd..lacie sobie chodnikami drogami rowerowymi itd

          • 7 28

          • (1)

            Rzadkie przypadki debilow za kierownica, normalni czekaja. I ty tez powinienes. Sorry takie mamy prawo. Pokazujesz swoimi postami jaka pustke masz pod skorupka glowy.

            • 13 2

            • a ty i te porąbane młotki wielkie dżindżiniery pokazują że w d.. byli i g.. widzieli rzadkie przypadki osiołku to popatrz sobie na internet zobaczysz jak "rzadkie" sa to przypadki

              • 1 0

          • I wtedy się obudziłeś

            • 7 4

      • Na wyjezdzie z Balladyny zwyczajnie nic nie widac... (1)

        Przy wyjezdzie z ul. Balladyny przez betonowy mur okalajacy klasztor zwyczajnie nie idzie zauwazyc rowerzysty, ktory jedzie pod prad, ze juz nie wspomne o tych, ktorych to czerwone swiatlo nie obowiazuje. A jak ich otrabic, zeby nie pocalowali maski to w odpowiedzi sie jeszcze srodkowego palca zobaczy...

        • 0 3

        • tam są światła

          masz jechać na zielonym

          • 2 0

    • (5)

      Dokładnie. Jest tak bardzo wąsko, że nie ma miejsca na dwa rowery. Najgorszy jest moment w kierunku do Gdyni, za przystankiem autobusowym Klif, gdzie jest wąska ścieżka przyklejona do ściany budynku. Barana, który jedzie pod prąd nie ma widać i nagle wyjeżdża zza rogu prosto na czołówkę. Już raz się we mnie wj***ał i ani przepraszam, ani pocałuj mnie w d*pe.

      • 15 3

      • (4)

        nie wiem co za idiota wymyślił ścieżkę w takim miejscu ludzie nie mają jak wyjść ze sklepów nie mają jak wjechać autem w tę posesję wszystko na centymetry przy pędzących samochodach

        • 10 3

        • (3)

          to jest dobra, bezpieczna ścieżka
          tylko nie trzeba łazić jak krowa w koniczynie
          albo jak zombie, z telefonem przy ryju

          o wiele gorzej jest naprzeciw

          • 1 0

          • (2)

            to jest g..wno a nie ścieżka nie korzystam z tego czegoś bo nie chcę mieć wypadku

            • 0 1

            • (1)

              i co wolisz naprzeciw? przeciskać się między manewrującymi furami na parkingu? dostawczakami przed pocztą i sklepami?

              wolę w obie strony jezdzic po morskiej stronie Orlowa, niz przekraczac po trzy swiatla i meczyc sie po krzywej kostce Dauna i z dzikimi kierowcami. a z najdzikszymi pieszymi i rowerzystami daję sobie radę, na tym przeweżeniu też, a jeżdżę tamtędy codziennie. zaraz po wybudowaniu i postawieniu tych znakow, jezdzilem jak kaza znaki, ale teraz tylko po morskiej stronie, zycie mi mile.

              • 1 0

              • nie głuptasku jadę sobie tam jezdnią nikt na mnie nie wpadnie zza zakrętu nie wpadnę na pieszego któremu się poj..ły kolory nawierzchni itd

                • 0 0

    • (4)

      To jest idealny przykład źle zaprojektowanej drogi rowerowej. Przecież wiadomo że nikt nie będzie stał 2 minuty na światłach tylko po to, aby za chwilę stać kolejne 2 minuty aby przejechać z powrotem. Tam powinien być dwukierunkowy ciąg pieszo-rowerowy.

      • 27 2

      • (2)

        Projekt sobie, życie sobie. Przyjemniej objechać ten odcinek Orłowską, a dalej promenadą Marysieńki, potem Przebendowskich lub szutrem do Sopotu.

        • 6 1

        • (1)

          No właśnie. W tym przypadku rowerzystom szybciej i wygodniej jest jechać tam gdzie nie ma drogi rowerowej. A potem są głosy "przecież budujemy im ścieżki, to dlaczego z nich nie korzystają". No więc właśnie dlatego, że taka ścieżka to utrudnienie a nie ułatwienie.

          • 7 0

          • fakt, po Orlowie jezdzilo mi sie latwiej ńim pobudowali ten jednokierunkowy bzdet
            gdzie po jednej stronie droga dla rowerow to parking dla samochodow
            chore

            • 3 0

      • Jakie 2 minuty,tam stoisz około 5 minut,a najgorzej na skrzyżowaniu Alei z Wielkopolską ,tam trzeba stać na pasach 2 razy po 5-7 minut pies pier....l taką jazdę,co chwila się zatrzymywać i przechodzić przez pasy.Naprawdę w Gdyni to z tymi ścieżkami to jest po prostu kosmos i tragedia.A tak włodarze namawiali żeby przesiadać się na rowery,żeby było mniej korków i spalin,niestety w Gdańsku jeżdzi się dobrze ale o Gdyni lepiej nie pisać więcej bo nerwy wysiadają

        • 3 2

  • Wciąż za mało powstaje dróg dla (13)

    rowerzystów. Niech włodarze trójmiejskich miast pojadą zobaczyć jak to wygląda w Danii czy u naszych zachodnich sąsiadów. Dzieli nas ogromna przepaść.

    • 50 101

    • Tylko po co je budować? (3)

      Skoro one wam zawsze nie po drodze...

      • 14 8

      • też uważam, że należy przede wszystkim (2)

        zaostrzyć prawo i każde potrącenie rowerzysty powinno być karane więzieniem

        • 2 8

        • Więzienie zbyt łagodne.

          Lepiej od razu czapa, licytacja całego majątku, a rodzina sprawcy dożywocie w kamieniołomach. Nawet jeśli potrącenie z winy rowerzysty, a co tam.

          • 4 3

        • albo medalem

          • 1 0

    • A co powiesz... (2)

      ...gdyby to budowano za Twoje pieniądze. Przecież spełnianie wymagań mody na rowery odbywa się z pieniędzy, które płacą kierowcy w podatku od paliw!

      • 10 6

      • nie z podatku od paliw tylko

        z kasy miasta. Czyli CITów PITów i różnych podatków od nieruchomości wszystkich mieszkańców (firm). Z tej samej kasy buduje się także jezdnie dla aut.

        Także nic kierowcy nie dokładają nawet grosza na infrastrukturę więcej od tego co auta nie ma.

        • 8 5

      • Z podatku od paliw na drogi wewnątrzmiejskie w skali kraju idzie 0 zł. Słownie: ZERO. Więc są budowane za m. in. moje podatki - i jako płacący podatki spore nie mam żadnego problemu (a wręcz oczekuję) aby proporcjonalne do udziału rowerzystów w ruchu kwoty szły na infrastrukturę rowerową. A póki co udział ten jest na poziomie pojedynczych procentów a kwoty w ułamkach promili.

        • 6 5

    • Londyn się z tego wycofuje (4)

      pierwsze wyniki badań już spływają,

      okazuje się, że cała idea jest bez sensu

      • 9 8

      • Że co? Na jakim Ty świecie żyjesz?

        Londyn po wprowadzeniu polityki rowerowej w 2005 roku w końcu odetchnął i miasto jest z tego ogromnie zadowolone. Co potwierdza aktualnie budowa tzw. Cycle Superhighways przez cały Londyn.

        • 8 8

      • Bzdura. Wycofują się z idei autostrad rowerowych w miastach, tak jak wycofali się z idei bezkolizyjnych dróg w miastach.

        • 4 6

      • (1)

        Bo Boris zakończył kadencję. Wkrótce wprowadzą wielbłądy.

        • 5 4

        • to nie jest komunistyczna dyktatura, że od widzimisię coś zależy

          w UK wszystko zależy od faktów i potrzeb
          ale rozumiem, że ty masz inne mentalne przyzwyczajenia

          • 4 0

    • w każdej niemal dziedzinie są na Zachodzie lepsi, więc dlaczego rowery mają

      być uprzywilejowane?

      • 1 1

  • Ten kontrpas to jedna z największych głupot (5)

    ostatnich czasów w Gdyni. Na palcach jednej ręki można policzyć rowerzystów którzy jeżdżą tym czymś w ciągu dnia.

    • 191 38

    • (1)

      Bo rowerzyści w Gdyni jeszcze się nie przyzwyczaili, że jest coś takiego jak kontrapas... na razie są w szoku... Nowości trzeba dozować!

      • 15 13

      • Sądząc po wpisach, to chyba jednak kierowcy mają większy problem z kontrpasami.

        • 23 11

    • To masz dużą rękę

      • 4 3

    • a co dzieje się tam (1)

      w nocy?

      • 0 1

      • w nocy się normalnie jeździ, problemów większych nie mają ani kierowcy, ani rowerzyści.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum