• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany na Starowiejskiej w Gdyni

Michał Sielski
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
 Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.  Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.

Kontraruch rowerowy na całej długości ul. Starowiejskiej, a także wszystkich ulicach jednokierunkowych, łączących ją z ul. 10 Lutego. To najważniejsze zmiany, jakie czekają kierowców i rowerzystów w ciągu najbliższych tygodni w centrum Gdyni.



Czy po Gdyni przyjemnie i bezpiecznie jeździ się rowerem?

Po wprowadzeniu strefy Tempo 30skrzyżowań równorzędnych w śródmieściu Gdyni, a wcześniej kontrapasa rowerowego na części ul. Starowiejskiej, tym razem okolicę czekają kolejne zmiany.

Najważniejsza z nich to umożliwienie rowerzystom jazdy w przeciwnym kierunku niż samochody na wszystkich jednokierunkowych ulicach. Dla wielu brzmi to jak proszenie się o katastrofę, ale doświadczenia innych miast, w tym także pobliskiego Gdańska, wskazują na to, że rozwiązanie to jest bezpieczne. Zwłaszcza, że ulice, na których wprowadzony zostanie kontraruch dla rowerzystów, objęte są też strefą Tempo 30, gdzie nie można jechać szybciej niż 30 km/h. Przynajmniej teoretycznie.

- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - wylicza Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Będzie to wymagało przebudowy części skrzyżowań ul. Starowiejskiej, by umożliwić rowerzystom wjazd. Pojawią się tam krótkie pasy wjazdowe i zjazdowe, a na pozostałych odcinkach nie będzie wyznaczonego konkretnego miejsca dla rowerzystów, którzy będą dzielić jezdnię z innymi użytkownikami drogi.

Zmiany także w parkowaniu

Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach. Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach.
To jednak nie wszystko. Zmiany zajdą też w parkowaniu. Wymalowane zostaną miejsca, a na początku ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni wprowadzane jest już parkowanie równoległe zamiast ukośnego. Tam, gdzie kierowcy notorycznie łamią przepisy, ustawione zostaną fizyczne bariery, które to uniemożliwią. Na ul. Abrahama będzie to przede wszystkim zieleń. Część prac już trwa, inne niebawem się zaczną. Kiedy się zakończą?

- Realny termin to koniec lipca - informuje Jakub Furkal z ZDiZ Gdynia.

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • Psy szczekają karawana jedzie dalej. Im więcej dróg dla rowerów tym więcej rowerzystów i mniejsze korki i zdrowsi ludzie. Czego tu frustraci nie rozumiecie? Najlepsi są kierowcy którzy prowadząc samochód jeszcze palą papierosa.

    • 3 9

  • (4)

    Szanowni Państwo,

    Miasto promuje poruszanie się po mieście pieszo, rowerem i komunikacją publiczną, aby podnieść bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.
    W zależności od natężenia ruchu, prędkości i warunków terenowo-przestrzennych, stosuje się różne rozwiązania infrastruktury rowerowej. Przy drogach głównych, jak np. al. Zwycięstwa, ul. Morska czy ul. Wielkopolska, tworzy się wyodrębnione z jezdni drogi rowerowe. Na drogach o średnim natężeniu ruchu o prędkościach pojazdów od 30 do 50 km/h dobrym rozwiązaniem są pasy rowerowe, zaś w ścisłym centrum, w strefach uspokojonego ruchu (tzw. tempo 30), w których prędkości samochodów i rowerów są do siebie zbliżone, tworzy się tzw. niewidzialną infrastrukturę. Ulice, o których mowa w artykule, znajdują się w ścisłym centrum miasta, w którym nie ma miejsca ani potrzeby na budowę wydzielonych ścieżek. Właśnie dlatego w tym miejscu zmienia się sposób organizacji ruchu, aby podnieść bezpieczeństwo i komfort rowerzystów. Przykłady z innych polskich i europejskich miast jasno wskazują, że po wprowadzeniu stref tempo 30 oraz kontraruchów, liczba wypadków i kolizji maleje.

    Z poważaniem,
    eRzecznik UM Gdyni

    • 16 8

    • (2)

      Szanowny rzeczniku, może przejdzie się Pan w godzinach szczytu po ulicach, po których wprowadzają Państwo ścieżki rowerowe.
      Może fajnie to brzmi w artykułach prasowych, ze miasto promuje rowerzystów, ale rzeczywistość niestety skrzeczy. Ciasnota, przepychanki, korki po horyzont.
      Może wprowadzić takie udogodnienia jak ścieżki na ulicach które są na tyle szerokie i " płaskie "( mam na myśli ulice brukowane ) aby komfort jazdy był dla obu stron, a nie po to aby kolejne " udogodnienie " w statystykach można było odhaczyć.
      Mieszkam w ścisłym centrum Gdyni, i proszę mi wierzyć, takimi decyzjami nie ułatwiają nam Państwo życia.

      • 4 3

      • chyba z domu nie wychodzisz, że takie pierdoły opowiadasz (1)

        i po co zmyślasz? po co?
        po co koloryzujesz?
        po co?

        • 0 0

        • Udowodnij, że zmyślam i koloryzuję - jeśli nie udowodnisz to znaczu, że jesteś kłamcą

          - zapewne wynajętym za 13 PLN/godzinę, żeby robić wpisy pod każdą nie-bałwochwalczą opinią o Gdyni.

          Rozumiem, że jesteś zachwycony metropolią - pewnie niedawno przyjechałeś z miejscowości gdzie nawet PKS nie dochodził, a jedyna utwardzona droga to wyłożony kostką Bauma podjazd do willi sołtysa.

          Gdybyś był starszy i umiał obiektywnie spojrzeć wokół - widzałbyś różnicę między Gdynią z czasów Franciszki Cegielskiej, a obecną.

          Tyle, że gdybyś to umiał, to nie marnował byś czasu w podle płatnej pracy, przepisując tego samego SMSa.

          • 0 0

    • A kiedy moja noga wpada w dziurę na jezdni Starowiejskiej, a ja ląduję u chirurga i wyłączam się z życia na kilka tygodni

      To jest konsekwencja bezpieczeństwa?

      • 0 0

  • Xx

    nikt nie bedzie jezdził ścieżką po bruku, wszyscy jadą chodnikiem i to dosyć szybko pomiędzy przechodniami, pomysł wielka bzdura !!! chcą dopiąć swego i wyrugować handel z miasta. Klient ma robić zakupy w galerii !Niestety

    • 11 1

  • mieszkaniec Starowiejskiej

    na Starowiejskiej jest tempo 30, a jak niektórzy jadą ? a rowerem jak śmiga po chodniku,mało ludzi nie rozjedzie. Nie widziałem,zeby ktoś mandaty dawał, a przydałoby się postać i zobaczyć jak stosują sie do przepisu

    • 10 0

  • (1)

    Kolejny poroniony pomysł! Może niech pomysłodawca pojeździ w godzinach szczytu ul 3-go maja.
    Szlag może człowieka trafić!. Nie dość że wąskie są te ulice do nieprzytomności, " dzięki ścieżce " zlikwidowano pas do skrętu w lewo, to rowerzyści jadą jakby była to aleja niepodległości głośno złorzecząc "samochodziarzom ze śmią chcieć skręcić lub że w ogóle wyjeżdżają na drogi.
    Brawo ! Cudowny pomysł. Oby jeszcze kilka takich, to Panie Prezydencie, wybory ma Pan jak w banku.

    • 13 4

    • idź janusz lepiej ryj rublami przypudruj

      bo capisz KGBowską gorzałą

      • 0 0

  • Droga jednokierunkowa (2)

    Skoro droga jednokierunkowa, to dotyczy wszystkich. Nie widze w ustawach odstepstwa od tego przepisu, a tabliczka z napisem "nie dotyczy rowerow" zostala wycofana.

    • 12 3

    • bo ty tak chcesz.

      • 1 1

    • kolejny internetowy filozof

      ręce opadają

      • 1 0

  • Prowizorki na ul.Starowiejskiej w Gdyni (1)

    Nic nie dają ograniczenia prędkości do 30 km/godz bo 95 % kierowców tego nie przestrzega,
    a służby tego ,,nie widzą". Faworyzowanie rowerzystów i inwestowanie w nowe ,,ulepszenia"
    wprowadzi tylko chaos w ruchu i wzrost niebezpieczeństwa.Rowerzyści będą nadal
    szalenie pędzić po chodnikach rozbijając przechodniów i przejeżdżać po pasach przejść
    dla pieszych. Martwe przepisy tylko deprawują!
    Przykładem takiego przepisu jest np.na ul.Starowiejskiej w Gdyni znak postoju do 5 min
    naprzeciwko Szpitala Miejskiego,którego nikt nie przestrzega.
    Zamiast wydawać pieniądze na niepotrzebne prowizorki należy przeprowadzić gruntowny
    remont ulicy Starowiejskiej bo może dojść do nieszczęścia np.z powodu wiekowych rurociągów
    gazowych. Cała ulica powinna być deptakiem.Takie rozwiązania są u naszych sąsiadów
    za zachodnią granicą (np. w Brake). Istniejący hałas i zanieczyszczenia powietrza od pędzących
    pojazdów są przesłanką do wyeliminowania ruchu z tej ulicy. Kupcy to nie stali mieszkańcy
    tej ulicy!

    • 1 3

    • debil

      • 0 1

  • Kosmos6 (2)

    Czy ludzie stojący za takimi idiotyzmami nie chodzą po Gdyni i nie widzą jak wygląda ruch w mieście.

    • 12 2

    • no właśnie może chodzą i widzą, że kierowcy to oszołomy, które zaparkują w każdą wolną przestrzeń.

      • 3 1

    • a ty kto, kolejny cymbał od pancernej mgły?

      janusz wiem wszystko lepiej podzielił się zwidami

      • 0 0

  • Lipa (1)

    Jazda rowerem kontra ruchu to pomyłka, jak ktoś zginie to nastąpią przemyślenia, jestem na nie.

    • 10 4

    • Wcale nie lipa, tylko ten 3maja jest zle zrobiony. Tu tkwi problem

      • 0 1

  • Egzekwować ustawę prawo o ruchu drogowym (1)

    Proszę o egzekwowanie ustawy prawo o ruchu drogowym, rowerzyści mają w d*pie przepisy, jeżdżą jak im pasuje, nie ma nad tym tym żadnej kontroli. Karamy kierowców pojazdów mechanicznych, dzialajmy też w drugą stronę

    • 12 2

    • Proponuje zacząc od kierowców. Jak na grube uświadomioną (po kursach i egzaminach) słabo u nich z przestrzeganien wspominych przepisów

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum