• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany na Starowiejskiej w Gdyni

Michał Sielski
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
 Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.  Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.

Kontraruch rowerowy na całej długości ul. Starowiejskiej, a także wszystkich ulicach jednokierunkowych, łączących ją z ul. 10 Lutego. To najważniejsze zmiany, jakie czekają kierowców i rowerzystów w ciągu najbliższych tygodni w centrum Gdyni.



Czy po Gdyni przyjemnie i bezpiecznie jeździ się rowerem?

Po wprowadzeniu strefy Tempo 30skrzyżowań równorzędnych w śródmieściu Gdyni, a wcześniej kontrapasa rowerowego na części ul. Starowiejskiej, tym razem okolicę czekają kolejne zmiany.

Najważniejsza z nich to umożliwienie rowerzystom jazdy w przeciwnym kierunku niż samochody na wszystkich jednokierunkowych ulicach. Dla wielu brzmi to jak proszenie się o katastrofę, ale doświadczenia innych miast, w tym także pobliskiego Gdańska, wskazują na to, że rozwiązanie to jest bezpieczne. Zwłaszcza, że ulice, na których wprowadzony zostanie kontraruch dla rowerzystów, objęte są też strefą Tempo 30, gdzie nie można jechać szybciej niż 30 km/h. Przynajmniej teoretycznie.

- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - wylicza Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Będzie to wymagało przebudowy części skrzyżowań ul. Starowiejskiej, by umożliwić rowerzystom wjazd. Pojawią się tam krótkie pasy wjazdowe i zjazdowe, a na pozostałych odcinkach nie będzie wyznaczonego konkretnego miejsca dla rowerzystów, którzy będą dzielić jezdnię z innymi użytkownikami drogi.

Zmiany także w parkowaniu

Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach. Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach.
To jednak nie wszystko. Zmiany zajdą też w parkowaniu. Wymalowane zostaną miejsca, a na początku ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni wprowadzane jest już parkowanie równoległe zamiast ukośnego. Tam, gdzie kierowcy notorycznie łamią przepisy, ustawione zostaną fizyczne bariery, które to uniemożliwią. Na ul. Abrahama będzie to przede wszystkim zieleń. Część prac już trwa, inne niebawem się zaczną. Kiedy się zakończą?

- Realny termin to koniec lipca - informuje Jakub Furkal z ZDiZ Gdynia.

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • I te wszystkie zwężenia przed remontem (1)

    skrzyżowania przy dworcu??? Czy w tym UM ktoś w ogóle myśli?

    • 19 3

    • bobrze, że ty myślisz

      nasz ty internetowy "wiem wszystko lepiej" Januszu

      • 3 3

  • Potrzebny będzie zakaz zatryzmywania (4)

    Doświadczenie pokazuje że nie ma możliwości pogodzenia kontrapasu z parkowaniem.
    Kierowcy wyjeżdżając z miejsc parkingowych nie patrzą w stronę z której nadjeżdża rower i o wypadek nietrudno.
    Z całą pewnością po stronie pasa rowerowego nie może być miejsc parkingowych.
    Mam nadzieje że pazerność władzy na kasę z parkomatów nie przysłoni idei odzyskiwania przestrzeni miejskiej od zawłaszczających ją obecnie samochodów.

    • 4 14

    • Kontraruch to zupełnie co innego niż kontrapas!!! (3)

      Przy kontraruchu nie maluje się niczego tylko ustawia znak, że może jechać cyklista z naprzeciwka. I tyle.

      • 5 2

      • (2)

        no i pojedź sobie taką ulicą rowerem - za chwilę jakiś mądry kierowca wjedzie w Ciebie, bo "on z parkingu wyjezdża" i patrzy tylko tam gdzie się samochodu spodziewa

        • 1 1

        • (1)

          dlatego wymagane jest parkowanie rownolegle. Nie prostopadłe.

          • 1 0

          • dlatego wymagany jest zakaz zatrzymywania i to rozwiąże problem

            • 0 1

  • Kpina

    To jakies zarty, jezdza na rowerach jak idioci. Czuja sie bezkarni bo i tak przy potraceniu wina kierowcy auta, bo rowerzysta biedny bezbronny, wpychaja.sie miedzy auta, kombinuja jak kon pod gorke. Moze zajmijcie sie naprawa ulic i chodnikow a nie drogami rowerowymi pod prad. Nie jestesmy gdanskiem i byc niechcemy

    • 18 7

  • starowiejska

    pomylony pomysł zaparkowane na całej długości samochody i tak zwężajha mozl;iwośc przejazdu....a dodanie ścieżek rowerowych ,,,doda rttylko zamieszania na drodze

    • 14 3

  • już ż**am tymi rowerami, lubie je, sam jeżdże, ale tworzenie na siłę rowerowego miasta to strzał w kolano

    Osobiście jeżdżąc rowerem po Gdyni nie zauważam wielkich utrudnień, przynajmniej nie tak dużych żeby kosztem mojego dyskusyjnego komfortu, utrudniać poruszanie się autem po mieście. W centum Gdyni ruch jest, był i będzie spokojny. Za dużo świateł i za dużo skrzyżowań. Nie potrzeba już mieszać więcej.

    • 14 3

  • Urzędnicy gdyńscy - przestańcie się wreszcie zajmować głupotami. Wasze działania są jak z filmu

    instruktażowego: "Jak naprawić dach na ruderze, by nie padało na głowę".
    Gdynia potrzebuje radykalnej zmiany, tak by zaczęła w końcu zbliżać do tego, co jest normalnością w europejskich miastach. Kolejne pasy, kontrapasy i łatanie dziur nic a nic do tego nie przybliża.

    • 11 3

  • Skrzyżowania równorzędne i tempo 30

    To zwyczajne pozorowanie działań i wprowadzanie niepotrzebnego zamieszania. Skrzyżowania równorzędne pomiędzy Władysława IV a Świętojańską to totalna porażka. Jeśli nie dochodzi do kolizji to tylko dlatego, że jadący ul. Abrahama w kierunku Urzędu Miasta zachowują daleko idącą ostrożność i nie korzystają (w trosce o swoje bezpieczeństwo) z pierwszeństwa przejazdu przed nadjeżdżającym z lewej. Jeśli chciałoby się uzyskać odszkodowanie to lepszego miejsca nie ma.

    A co do strefy tempo 30 to nawet komunikacja miejska tego nie przestrzega ...

    ZDiZ nie ma pomysłu i pozoruje działania, które niosą więcej kłopotu niż pożytku.

    • 18 4

  • wszystko zrobia zeby zamknac ulice dla ruchu kolowego... propaganda i ograniczanie po kawalku.
    Dotacje wam za VELO zabiora, czy was do reszty pogielo?

    • 11 3

  • Gdzie parkowac (8)

    Pokazujecie na zdjeciu ulicę Abrahama, gdzie zwykle jest straszny tlok jesli chodzi o parkowanie. Nowe linie powodują, ze liczba miejsc parkingowych zmniejsza sie co najmniej dwukrotnie. Gdzie tu sens gdzie logika?

    • 22 5

    • (2)

      Gdzie tu sens i logika? Może po prostu w poprawie jakości życia pieszych i okolicznych mieszkańców? Liczba miejsc postojowych nie jest elementem nadrzędnym, jakimś przywilejem każdego zmotoryzowanego, którym brak kultury osobistej, co pokazują utrudniając ruch pieszych, niszcząc trawniki, chodniki, blokując wjazdy itp. Są kraje w których od lat zabrania się już parkowania na chodnikach do tego dąży również Polska, aby się trochę ucywilizować.

      • 7 7

      • Zlikwidować Przemysł i wrócić do jaskiń. (1)

        • 3 4

        • za to, że helikoptera nie masz, też będziesz obwiniał cały świat?

          pajacu

          • 5 2

    • Logika (2)

      A widziałeś gdzieś logikę w postepowaniu urzedników z Gdyni. Wszystko na odwrót. Na 3 maja sa kontrpasy i pies z kulawa noga tamtedy nie jezdzi. Dla paru rowerzystów dziennie robią problem na pol miasta.

      • 6 4

      • nawet gorzej!

        po tym kontrpasie jezdza pod prad. Ostatino skrecajac w Armii Krajowej sie wydarlem na babe ze jedzie pod prad na kontrpasie to sie pukala w glowe. Dla mnie idea ze ludzie tylko z dowodem osobistym moga jezdzic rowerami po ulicach jest bez sensu.

        • 4 4

      • i znów jakiś internetowy debil się swoimi mądrościami musiał podzielić

        w kapuście prawo jazdy znalazłeś?
        co za ofiara losu

        • 3 0

    • kolejny debil, którey za ostatniego piątaka zalał swoje osiągnięcie życia

      lament, płacz i ujadanie życiowego nieudacznika

      • 2 1

    • no właśnie to jest logiczne - miejsc parkingowych powinno praktycznie nie być.
      Wtedy każdy będzie wiedział że do Gdyni przyjeżdża się zbiorkomem - efektywnie, szybko i bez problemu.
      A nie blachosmrodem zeby godzinę krążyć szukając miejsca, po to żeby potem porzucić samochód w miejscu niedozwolonym

      • 5 3

  • (5)

    w latach 70/80tych ludzie z taką samą mentalnością jak większość komentujących tutaj protestowali przeciwko korzystnym zmianom w Kopenhadze, na szczęście lobby samochodowe przegrało i miasta, ulice zostały przywrócone pieszym/rowerzystom. To nieuchronne również u nas. Sam jestem kierowca samochodu, co więcej fanem motoryzacji, ale to jak parkują Polacy, to jakiś dziki zachód, trzeba się trochę ucywilizować, to element naszej podstawowej kultury osobistej.

    • 11 21

    • tylko co ma piernik do wiatraka ?! (1)

      Raz że ciężko mi porównać Gdynię z Kopenhagą, dwa do nauki parkowania potrzebne jest konsekwentne nauczanie przez "pouczanie". Tym czasem jak centrum miasta będzie zamknięte dla ruchu to jak do szpitala dojadą karetki ? Jak poruszać się będą starsi ludzie którzy głównie zamieszkują ten rejon Gdyni ? Mam wrażenie że na siłę promuję się jedną stronę medalu a o drugiej urząd stara się zapomnieć.

      • 9 4

      • "Mam wrażenie że na siłę promuję się jedną stronę medalu a o drugiej urząd stara się zapomnieć."

        A wszystko to pod nazwą Miasto Wspólne.
        Wspólne to chyba i dla pieszych, i rowerzystów, i aut? A nie dla rowerzystów kosztem aut...?

        • 2 2

    • Mylisz pojęcia.

      Faszyzm z Wolnością

      • 5 3

    • Argument z Kopenhagą jest chybiony. (1)

      To miasto o diametralnie innym ukształtowaniu i uwarunkowaniach. Ma dużo mniejszą powierzchnię niż Trójmiasto przy dużo większej gęstości zaludnienia. Gdańsk Sopot i Gdynia mają ok. 747tys. mieszkańców na 413km2. Kopenhaga ma 518tys. mieszkańców na 88km2. Gęstość zaludnienia Trójmiasta to ok. 1.808os/km2 a Kopenhagi ok. 5.886os/km2. Największa wysokość nad poziomem morza w Trójmieście to 205,7m n.p.m. a w Kopenhadze 24m n.p.m.

      Zatem wprowadzanie rozwiązań z Kopenhagi w Trójmieście to nieporozumienie i mija się z celem. Najgorszą rzeczą jest brak pomysłu na usprawnienie komunikacji publicznej - aby dać możliwość sensownej i atrakcyjnej alternatywy a w zamian za to szykanowanie kierowców np. w ramach "porządkowania" sposobu parkowania zmniejsza się liczbę legalnych dostępnych miejsc postojowych do 1/4 liczby pierwotnych (!) a później zdziwienie, że kierowcy kombinują. A wybór jest albo samochód i dojazd w 20 minut nawet z uwzględnieniem korków lub jazda autobusem w 40 minut a autobus kursuje co 20 minut (!) więc w razie spóźnienia czas dojazdu to 20 minut samochodem lub godzina autobusem. Rowerem np. na Chwarzno lub Witomino jednak nie każdy będzie jeździć.

      To po prostu zła kolejność wprowadzania ewentualnych zmian, które w Gdyni ostatnio niestety idą w bardzo złym kierunku.Zmiany są wprowadzane na siłę, jak najmniejszymi kosztami i powstają takie buble jak skrzyżowania równorzędne, bez przebudowanej i dostosowanej infrastruktury z pozostawionym starym oznakowaniem poziomym, które jest trwalsze niż nowe.

      • 8 4

      • masz racje tylko zabraklo paru zdan, przede wszystkim wiekszosc inwestycji miejskich jest robiona i planowana pod prywatne interesy np deweloperskie. widac to bardzo w gdyni. prezydent miasta to zaklamany cwaniak co wszystko zapisuje na zone a sam udaje biednego, a te przerobki skrzyzowan to zeby sie cos dzialo. niestety nic sie nie zmieni jak prezydentem dalej bedzie tej siwy ryj

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum