• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany na Starowiejskiej w Gdyni

Michał Sielski
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
 Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.  Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.

Kontraruch rowerowy na całej długości ul. Starowiejskiej, a także wszystkich ulicach jednokierunkowych, łączących ją z ul. 10 Lutego. To najważniejsze zmiany, jakie czekają kierowców i rowerzystów w ciągu najbliższych tygodni w centrum Gdyni.



Czy po Gdyni przyjemnie i bezpiecznie jeździ się rowerem?

Po wprowadzeniu strefy Tempo 30skrzyżowań równorzędnych w śródmieściu Gdyni, a wcześniej kontrapasa rowerowego na części ul. Starowiejskiej, tym razem okolicę czekają kolejne zmiany.

Najważniejsza z nich to umożliwienie rowerzystom jazdy w przeciwnym kierunku niż samochody na wszystkich jednokierunkowych ulicach. Dla wielu brzmi to jak proszenie się o katastrofę, ale doświadczenia innych miast, w tym także pobliskiego Gdańska, wskazują na to, że rozwiązanie to jest bezpieczne. Zwłaszcza, że ulice, na których wprowadzony zostanie kontraruch dla rowerzystów, objęte są też strefą Tempo 30, gdzie nie można jechać szybciej niż 30 km/h. Przynajmniej teoretycznie.

- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - wylicza Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Będzie to wymagało przebudowy części skrzyżowań ul. Starowiejskiej, by umożliwić rowerzystom wjazd. Pojawią się tam krótkie pasy wjazdowe i zjazdowe, a na pozostałych odcinkach nie będzie wyznaczonego konkretnego miejsca dla rowerzystów, którzy będą dzielić jezdnię z innymi użytkownikami drogi.

Zmiany także w parkowaniu

Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach. Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach.
To jednak nie wszystko. Zmiany zajdą też w parkowaniu. Wymalowane zostaną miejsca, a na początku ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni wprowadzane jest już parkowanie równoległe zamiast ukośnego. Tam, gdzie kierowcy notorycznie łamią przepisy, ustawione zostaną fizyczne bariery, które to uniemożliwią. Na ul. Abrahama będzie to przede wszystkim zieleń. Część prac już trwa, inne niebawem się zaczną. Kiedy się zakończą?

- Realny termin to koniec lipca - informuje Jakub Furkal z ZDiZ Gdynia.

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • ulice

    Ale będzie bałagan

    • 22 3

  • Parkowanie na Abrahama (6)

    Parkowanie na tej ulicy to już jest problem, a wprowadzenie systemu parkowania równoległego ograniczy ilość miejsc parkingowych do minimum a tym samym ograniczy wpływy do kasy miasta z parkometrów.
    Druga sprawa że parkowanie ukośne nie utrudnia nikomu życia na chodnikach nadal jest miejsce żeby spokojnie przejść.

    • 42 11

    • Masz pełną rację. Im chodzi by rowerzystą zrobić dobrze kosztem aut. (3)

      Ale SM będzie karać! Za wszystko wszystkich. Gdynia Nieprzyjazdna Nikomu.

      • 11 9

      • Rowerzystą to może być jedna osoba, a dobrze to można zrobić rowerzystom, ty analfabeto.

        • 6 3

      • jaką rowerzystą?

        debilu bez szkoły

        • 4 1

      • RowerzystOM

        Co się dzieje, mnóstwo ludzi popełnia ten błąd zamieniając końcówkę OM na Ą... z czego to wynika, czy wiek ma z tym coś wspólnego? Za mało czytania? Dyktand? Coś okropnego

        • 4 0

    • wpływy za parkowanie są tak ogromne ze jak sie je ograniczy to miasto splajtuje :D niektorzy tu są tacy zabawni

      • 0 0

    • chodzi o to, zreby ograniczyc liczbe samochodow

      co jest dobrym pomyslem. Wiem ze dla wiekszocsi Polakow estetyka nie stoi na wysokim poziomie, lubi tandete i taniosc. Ale miasta musza podejmowac decyzje, ktora nie musi sie chlopom przyjezdnym podobac, np ze nie wjada zawsze i wszedzie swoja bryka.

      Wiem, ciezko zaakceptowac, ale tak jest w miastach. Nie musicie wyjezdzac ze swoich wsio

      • 0 0

  • Co by tu jeszcze sp....Panie Prezydencie Gdyni ,co by tu jeszcze sp... (1)

    Po pierwsze wymalować pasy na przejściach dla pieszych i jezdniach ( w całym mieście !! )
    Ale to takie pospolite i nie medialne .

    • 32 3

    • jazgot, skowyt, ujadanie

      cała oferta PiSu

      lepiej pij szybciej kaleko intelektualna
      bo ruska wódka szybko wietrzeje

      • 2 3

  • Fatalne pomysły (2)

    Parkowanie skośne pozwala stanąć większej ilości aut i takie powinno być propagowane, przybywa samochodów, a miasto na siłę promuje wyłącznie rowery.

    • 41 8

    • I very good ale nie w ten sposób

      • 7 1

    • własnie dla tego ze przybywa samochodow, inwestuje sie w rowery

      • 0 0

  • (4)

    zróbcie w końcu jakiś konkurs na Starowiejską, przecież ta ulica aż się prosi o uporządkowanie! Teraz mamy namalowane farbą "kontrapasy", które co chwilę są zastawione samochodami, jakieś ławki, jakieś siedziska od czapy, jedne z drugimi nie pasujące do siebie, krzywe chodniki, mydło i powidło. Najstarsza ulica Gdyni i taki wstyd! Wygląda to wszystko jak jarmarczna buda, a nie ulica nowoczesnego miasta, którą pokonuje większość turystów, idących z dworca dokądkolwiek!

    • 31 6

    • Dokładnie! (2)

      Ulica z takim potencjałem a z roku na rok wygląda coraz gorzej...

      • 10 3

      • (1)

        Bo jest prywatna...

        • 5 2

        • zlikwidować wszystko

          • 3 1

    • Paranoja

      Ulica niszczeje, brak środków na remont, to robią psudomodernizacje. Wstyd.

      • 0 0

  • Masakra (1)

    Morska też niech będzie taka. Jeden Bus pas drugi dla rowerów. kurka co za miasto . coraz większy burdel .

    • 31 3

    • Jak w Madrycie by było.

      • 0 0

  • Jeszcze gorzej.. (5)

    Placimy za parkowanie a miejsc do parkowania ubywa a nie przybywa. Stan drog w miescie jest coraz gorszy. Nie rozumiem inwestycji w drogi rowerowe, na dodatek po ulicy. Wolalabym jecgac chodnikiem niz wydzielonym pasem na 3 maja i zginac, bo kierowcy sa nieprzyzwyczajeni do takich rozwiazan.

    • 34 8

    • To się przyzwyczają. Miejsce rowerów jest na jezdni, nie na chodniku.

      • 5 4

    • oho, zaszczekał szpachlo-lord (1)

      zacharczał, zapluł się własną pianą,

      głupiemu to wszystko przeszkadza,
      nie stać cię na auto? to przestań udawać hrabiego
      czworonożna maszyno pociągowa o wielkich uszach,

      parking są, drogi są,
      ja jestem zadowolony
      ale ja w przeciwieństwie od ciebie mam 5zł
      bo twoje ostatnie 5 właśnie poszło na paliwko
      do twojego dyliżansu z taśmy i kleju

      • 2 1

      • Boże , ale ty masz kompleksy - leczysz frustracje wmawiając sobie, że wszyscy wokól są biedakami.

        Uwierz mi - jest życie poza działem PR UMG. Poszukaj, może znajdziesz lepiej płatną pracę (mimo wyraźnych problemów psychicznych).

        • 0 0

    • (1)

      Placisz nie dlatego ze ktos ma zysk tylko po to by ograniczyc ilosc aut w danym miejscu.

      • 0 0

      • ... ty w to wierzysz?

        • 0 0

  • (2)

    Czemu parkują tak jak na zdjęciu?Żeby zmieściło się więcej samochodów.Znalezienie miejsca parkingowego w centrum jest b.trudne.I wiedzą o tym decydenci,bo problem powraca od lat.Mimo to pojawiają się kolejne słupki i ławeczki.A także pełne zadowolenia artykuły-takie jak ten.

    • 31 7

    • kolejny debil z zaćmą

      1500 miejsc, połowa stoi pusta,
      masz odpowiedź miłosniku lania za piątaka

      • 1 0

    • przy batorym jest pusty praktycznie parking

      • 1 0

  • A gdzie wizualizacja ??? (1)

    • 14 3

    • pij szybciej to odzyskasz wizje

      pisowski trolu z urwanymi nogami

      • 0 0

  • Słoiki i trole w natarciu (8)

    Trzeba być delikatnie mówiąc pozbawionym wyobraźni, żeby zwyczajnie negować proponowane zmiany i kierunki rozwoju infrastruktury, jakie obrane zostały przez Gdańsk i Gdynię. Nie wszystkie rozwiązania są idealne i o nich należy rozmawiać, a nie wylewać wiadra hejtu. Nie jest możliwe ciągły rozwój i rozbudowa sieci drogowej szczególnie w centrum miasta. Rower/komunikacja miejska/czy nawet półśrodek jakim są skutery, to środki transportu, które powinny głównie wykorzystywane w ścisłych centrach miast. Oczywiście mentalny zaścianek potrzebować będzie 2 pokoleń, żeby to zrozumieć, ale to jedyna droga, która spowoduje, że miasto pozostanie atrakcyjne, że człowiek będzie chciał spędzać w nim wolny czas. Część miejsc parkingowych musi ustąpić terenom zielonym, część dróg za przykładem świętojańskiej stworzy przestrzeń dla pieszych gości i mieszkańców. Konsekwencją tych zmian musi być ograniczenie ruchu samochodowego.
    Ważne żeby rządzący nami samorządowcy nie wylali dziecka z kąpielą i dla grupy zmotoryzowanych przygotowali duże, tanie/bezpłatne parkingi, w pobliżu centrum. W Gdańsku od dłuższego czasu jest z problem.

    • 14 41

    • Spadaj z tym bełkotem nawiedzony trollu.

      • 14 11

    • To jak być powinno to raz

      Ale jak jest i tego nie zmienimy ale możemy wszystkim ułatwić życie to dwa. Zabieranie miejsc parkingowych kosztem dróg rowerowych to nieporozumienie. Rozwiązaniem jest budowa parkingów piętrowych gdzieś poza centrum i wtedy ruch ograniczać. Obecne rozwiązania są do bani.

      • 9 3

    • to wlasnie jest faszyzm, wy wiecie lepiej czego chca ludzie...

      • 10 3

    • Ja neguję kierunek zmian. (4)

      Jestem rodowitym gdynianinem i uważam, że zmiany w Gdyni idą w ostatnich w bardzo złym kierunku.

      • 13 6

      • (3)

        Jakieś argumenty? Też jestem rodowitym Gdynianinem i zdaje sobie sprawę z tego, że w centrum miasta nie ma miejsca dla wszystkich chętnych pracowników i turystów, którzy chcieliby do niego wjechać. Problemu nie da się rozwiązać poprzez tworzenie nowych miejsc parkingowych w ścisłym centrum.

        • 7 6

        • Tak jest, problem da się rozwiazac wyłącznie zakazami i zabieraniem miejsc, terrorysto.

          • 6 5

        • Argumenty poniżej, skopiowane m.in. z wcześniejszej mojej wypowiedzi. (1)

          Transport rowerowy może być traktowany wyłącznie jako funkcja uzupełniająca, alternatywą dla samochodów powinna być komunikacja publiczna. Najgorszą rzeczą jest brak pomysłu na usprawnienie komunikacji publicznej - aby dać możliwość sensownej i atrakcyjnej alternatywy a w zamian za to jest obecnie szykanowanie kierowców np. w ramach "porządkowania" sposobu parkowania zmniejsza się liczbę legalnych dostępnych miejsc postojowych do 1/4 liczby pierwotnych (!) a później zdziwienie, że kierowcy kombinują. A wybór jest albo samochód i dojazd w 20 minut nawet z uwzględnieniem korków lub jazda autobusem w 40 minut a autobus kursuje co 20 minut (!) więc w razie spóźnienia czas dojazdu to 20 minut samochodem lub godzina autobusem. Rowerem np. na Chwarzno lub Witomino jednak nie każdy będzie jeździć.

          To po prostu zła kolejność wprowadzania ewentualnych zmian, które w Gdyni ostatnio niestety idą w bardzo złym kierunku.Zmiany są wprowadzane na siłę, jak najmniejszymi kosztami i powstają takie buble jak skrzyżowania równorzędne, bez przebudowanej i dostosowanej infrastruktury z pozostawionym starym oznakowaniem poziomym, które jest trwalsze niż nowe czy znakami ustawionymi w taki sposób, że prawidłowo zaparkowany samochód dostawczy zasłania znak.

          Wspomniałem już też kiedyś, że w Gdyni generalnie samochodem jeździ się dość dobrze a na pewno szybciej niż komunikacją publiczną i niewielkim kosztem można by jeszcze pewne rzeczy usprawnić na tyle, żeby było całkiem dobrze.

          Podejmowane są decyzje niezrozumiałe jak np. kontrapas na ul. 3 Maja, podczas gdy w ramach ul. Władysława IV na odcinku od ul. Batorego do Jana z Kolna można by wygospodarować pas dla rowerów między ulicą a chodnikiem, jako przedłużenie ciągu drogi w pasie ul. Władysława IV. A tak zakorkowano dotąd przejezdną 3 Maja a rowerzystów jest tam dosłownie kilku i to w sezonie.

          Kolejnym faktem jest, że można by wybudować drogę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych w miejscu Alei Grudnia 70 - dla rowerzystów tez byłoby to bardziej komfortowe rozwiązanie.

          Kolejną sprawą jest brak trolejbusów przegubowych. Za rok ma się co prawda pojawić 15 takich pojazdów ale o potrzebie zakupu takich trolejbusów do obsługi m.in. linii 23 i 24 mówiłem już 10 lat temu ale wtedy "nie było takiej potrzeby". A ankieterzy ZKMu byli zdziwieni, że wyrażam niezadowolenie z poziomu obsługi gdy musiałem jechać stłoczony jak sardynka w rozgrzanym trolejbusie.

          Wybudowano odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej, który tylko przesunął korek bliżej Witomina zamiast w pierwszej kolejności zrealizować obwodnicę Witomina, która rozładowałby ruch w tej dzielnicy i jadący do obwodnicy oraz Chwarzna i Wiczlina mieliby drogę alternatywną. Leśny odcinek można było zrealizować na końcu, to nie był odcinek krytyczny. Kolejną sprawą jest bezsensowna kładka koło domu za falochronem a w zamian za to skrzyżowanie ze światłami 350m dalej przy Hodowlanej. To absurdalne, że zlikwidowano przejście dla pieszych, wydano dużo pieniędzy na kładkę, która uniemożliwia obecnie ewentualne poszerzenie ulicy a wybudowano kawałek dalej sygnalizację. I tak ludzie tam przechodzą między samochodami - przejście naziemne powinno tam w tym układzie zostać.

          Dobrym pomysłem jest buspas na Kieleckiej bo tworzy dobrą alternatywę a nic nikomu nie zabierał ale już niezrozumiałym jest buspas na ul. Władysława IV, który tworzy patologiczne sytuacje na drodze przy miejscach postojowych i w szczególności przy skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego. Buspas na Kieleckiej w ogóle miałby dużo więcej sensu gdyby go dociągnąć do Małokackiej - miejsca jest dość.

          Niezrozumiały jest brak buspasa na wspomnianej Małokackiej tłumaczony brakiem chęci denerwowania kierowców (!). Mnie by to na pewno nie denerwowało a nawet muszę powiedzieć, że byłbym zadowolony gdyby powstał zamiast tego na ul. Władysława IV.

          Dzielnice północne to temat rzeka. Brak alternatywnego dojazdu oprócz wiecznie remontowanej Estakady Kwiatkowskiego i mydlenie oczu Opatem, który nie wiadomo czy kiedykolwiek powstanie. W efekcie brak tunelu Pucka-Chylońska itd. Brak SKM do dzielnic północnych, brak przystanku PKM na Wzgórzu przy Rivierze ale plany utworzenia dodatkowego przystanku SKM przy ul. Żwirki i Wigury - również absurd.

          Pomysły zmiany ul. Hutniczej w centrum dzielnicy przemysłowej na promenadę pieszo-rowerową - szkoda mi się rozwijać na temat sensowności tego pomysłu.

          To nie koniec moich argumentów i spostrzeżeń w kwestii kierunku zmian i pomysłów fundowanych przez włodarzy w połączeniu z aktywistami i stowarzyszeniami, które mi się nie podobają i które neguję.

          • 6 3

          • krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje

            napisałeś dużo
            i o niczym,
            bełkot

            • 2 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum