• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcesz mieć wpływ na politykę rowerową Gdańska?

7 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Mieszkańcy będą współtworzyć gdańską politykę rowerową Mieszkańcy będą współtworzyć gdańską politykę rowerową

Chcesz mieć wpływ na rowerową politykę miasta? Teraz masz na to szansę.



Gdańsk przygotowuje się do przeprowadzenia audytu polityki rowerowej według metodologii Bicycle Policy Audit (BYPAD). Co to takiego? BYPAD jest narzędziem prowadzącym do opracowania, wdrożenia oraz monitorowania polityki rowerowej samorządów. Certyfikacja ta ułatwia dostęp do funduszy pozastrukturalnych oraz poprawia efektywność wdrażanych w tym zakresie rozwiązań. Ma to szczególne znaczenie między innymi w kontekście aplikowania Gdańska do projektu Central MeetBike współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Proces certyfikacji przeprowadzono dotychczas w ponad stu europejskich miastach i regionach, w tym w niektórych już kilkakrotnie (trzeci audyt prowadzi obecnie Bruksela).

Podstawową zaletą metodologii BYPAD jest podejście systemowe, oparte na dziewięciu modułach określających: potrzeby użytkowników, przywództwo i koordynację, politykę w dokumentach, personel i środki, infrastrukturę i bezpieczeństwo, informacje i edukację, promocję i partnerstwa, działania uzupełniające oraz ewaluację i efekty.

Założenia polityki rowerowej wypracowywane są przy czynnym udziale mieszkańców, polityków i urzędników (po 5 osób - tzw. grupa ewaluacyjna). Działania grupy ewaluacyjnej wspiera międzynarodowy zespół doświadczonych audytorów. Rezultatem pracy grupy ewaluacyjnej oraz audytorów jest raport końcowy zawierający szczegółowy, 24-miesięczny plan działań prowadzących do efektywnego rozwoju systemu rowerowego.

Osoby zainteresowane współtworzeniem gdańskiej polityki rowerowej zapraszamy do udziału w grupie ewaluacyjnej. Zgłoszenia można nadsyłać na adres rowery@gdansk.gda.pl w terminie do 11 kwietnia 2010 r.

W zgłoszeniu należy krótko opisać swój profil (czym się zajmujesz, czy/jak korzystasz z roweru, w jaki sposób możesz przekazać innym gdańszczanom wiedzę zdobytą podczas udziału w programie BYPAD) oraz odpowiedzieć na pytanie: Co należy poprawić w Gdańsku, by więcej osób korzystało z rowerów na co dzień?

Członkowie grupy ewaluacyjnej będą zobowiązani uczestniczyć w spotkaniach wyróżnionych w poniższym harmonogramie audytu.

Harmonogram audytu polityki rowerowej w Gdańsku dla członków grupy ewaluacyjnej Harmonogram audytu polityki rowerowej w Gdańsku dla członków grupy ewaluacyjnej


Remigiusz Kitliński - autor pracuje w Urzędzie Miasta w Gdańsku, odpowiada za rozwój komunikacji rowerowej w mieście. Na swoim rowerze przejechał ponad 70 tys. km. Jest autorem strony Rowerowa Rodzinka.

Opinie (81) 8 zablokowanych

  • ciekawostka (4)

    może wreszcie decydenci i "mądrzy kierowcy" zauważą, że rowerem się jeździ nie tylko po drogach dla rowerów

    bo politykę rowerową zaczną współtworzyć zwykli ludzie a nie tylko wyznaczani odgórnie 'eksperci'

    życzę sukcesów

    • 35 3

    • Przyłączył bym się do tego projektu, jednak nie jestem już mieszkańcem Gdańska ;-/ (3)

      ... pozostawię jednak wolną drogę tym wszystkim krzykantom, którzy wiecznie chcą cos zmnieniać. Mam nadzieję, że w końcu uda im się to osiągnąć.
      Zatem do dzieła !

      • 10 5

      • jasne, niech i oni zobaczą, że na nic wpływu nie mają (1)

        ten program to będzie urzędnicza ściema, jak zawsze w Gdańsku.
        Po historiach z halą na granicy i pętlą tramwajową na Orunii w żadne konsultacje z gdańskimi albo sopockimi urzędasami nie uwierzę.

        • 7 6

        • No tak najlepiej tak założyć z góry...

          ... co się z Wami ludzie dzieje, gdzie ten naród waleczny?
          A ja się tam zgłoszę i mam nadzieję, że w drużynie nie będzie tylu malkontentów co na tym forum, bo żygać się chce jak się czyta wasze posty. Wiecznie wszystkiego mało, ale nikt palcem nie kiwnie.

          • 9 4

      • zacznijmy od tego ze ten pseudo oficer orowerowy niepracuje za darmo!!

        tylko dostaje kase znaszych podatków wiec mamy prawo od niego wymagac tak jak od wszystkich urzedasów i ich rozliczac
        To jest standartem w całej zachodniej europie!!Ale w Polsce jest standartem ze urzedasy sami sobie przyznaja premie zanic i jeszce są obrazeni ze podatnicy którzy ich utrzymuja maja czelnosc co kolwiek od nich wymagac!!
        A zakończmy tym ze dla miasta tak naprawde najwiecej robią ludzie tzwani społecznicy którzy to robia wszystko zadarmo niesa na liscie plac urzedu niedostaja za to wynagrodzenia a ich zasługi są tak wielkie ze potem w wyborach radni sobie przypisuja ich zasługi!!

        • 6 7

  • Hehe :) (7)

    Niech budują w Gdańsku te drogi rowerowe. Jeżdżę Mitsubishi Outlanderem z Orłowa do firmy w centrum Gdańska. Im więcej ludzi skorzysta z rowerów, tym łatwiej będzie mi i wielu moim znajomym dojechać do pracy w Gdańsku i znaleźć miejsce do zaparkowania. Dodam, że w Gdyni mamy mnóstwo ścieżek rowerowych, podobno najnowocześniejszych w Polsce.

    • 5 68

    • Taaaa, macie krzywe ścieżki prowadzące donikąd... ot szczera prawda !

      Niech urzędnicy ze śledziowa w kocu wezmą się do roboty, bo to co jest w Gdyni ścieżkami nazwać nie można!

      • 21 3

    • słaba prowokacja

      • 21 0

    • heheh dobra ironia

      • 4 1

    • Gdynianin,chyba jestes (1)

      w szoku i nie masz pojecia o czym piszesz!!!Mieszkam w Gdyni i wiem ze niema sciezek rowerowych,sa tylko SMIESZKI ROWEROWE!!!Szczurek i jego ekipa NIC nie robi w temacie sciezek rowerowych.

      • 8 0

      • nawet śmieszek brak

        nawet gównianych śmieszek brak, chyba że ktoś uznaje te leśne trasy rowerowe za "miejskie"

        • 2 0

    • Sam posadź dupsko na rower , śledziu ! Samochód w leasingu , komórka w promocji a garnitur na raty ! Biznesmen z bożej łaski . A u was w śledziowie macie kupę a nie ścieżki !!!!!!!!!!!

      • 0 5

    • Szukaj roboty w Gdyni i nie zasmradzaj nam powietrza , łachu

      • 1 3

  • (1)

    "Członkowie grupy ewaluacyjnej będą zobowiązani uczestniczyć w spotkaniach wyróżnionych w poniższym harmonogramie audytu."

    A otrzymają coś w zamian?

    • 7 4

    • nic nieotrzymaja beda jeszcze musieli podziekować ze mogli uczestniczyc wtym wyjątkowym szkoleniu

      A potem sie zobowiazac ze zdobytą bardzo wyjatkową wiedze bedą głosic wszystkim napotkanym. :) np zatrzymywac kierowców i namawiac ich by przesiedli sie na rower po za mandatem od drogówki czy strazy miejskiej mogą jeszce oczekiwac niezbyt przyjemnej reakcji kierowcy :)W komunikacji miejskiej beądą przekonywac emerytów którzy maja juz darmowe przejazdy by niezajmowali miejsca młodym i przesiadli sie na rower oczywiscie reakcja tez moze byc spontaniczna mozna oberwac beretem mocherowym lub co gorsza laską.
      MOzna też prubowac spychac parkujace na sciezkach BMW co niestety tez grozi niemiłym spotkaniem z dresiazem.
      Dzieciom nie pilnowanym przez rodziców i biegajacych po sciezkach mozna dawac lizaki by tego nierobiły dla własnego bezpieczeństwa .
      Itd. :)

      • 4 2

  • A co na to Gdynia! (3)

    właściwe podejście do tematu w Gdańsku.

    • 17 5

    • szczurek i jego ekipa

      maja gdzies sciezki rowerowe.Chwali sie Gdynia,a o sciezkach rowerowych ani slowa.Gdynianie wstydza sie takiego prezydenta.

      • 7 0

    • gdyńscy rowerzyści muszą wziąć sprawy we własne ręce!

      • 7 0

    • Macie....krawężniki na pół metra

      • 4 0

  • Separacja

    Całkowita separacja ruchu rowerów względem pojazdów do której w Gdańsku się dąży nie jest rozwiązaniem i w pewnym momencie przybierze forme szykany rowerzystów zwiększając ich dystans i czas podróży oraz utrudniając przejazd na skrzyzowaniach, w zasadzie to juz to tak wyglada.

    • 17 9

  • budowa dróg dla rowerów (1)

    Dobrze się mieszka w Gdyni, ale jak w tym mieście dalej nic się nie będzie robić w kierunku rozwoju komunikacji rowerowej a Gdańsk zbuduje sieć bezpiecznych i wygodnych dróg rowerowych to dwa razy się nie będe zastanawiać tylko spakuje manatki i zamieszkam w Gdańsku.

    • 20 3

    • mieszkam w Gdańsku, ale załapałeś minusa

      w Gdańsku niestety żyje się coraz gorzej (rosną ceny - głównie usług komunalnych, kasa z budżetu jest wydawana na pomniki i ECSy, komunikacja miejska to kpina, drogi jak w Afganistanie, zanieczyszczenie środowiska - chcą tu elektrownię węglową zbudować!)

      - kilka km nieprowadzących donikąd dróg rowerowych nie poprawi tak znacząco jakości życia

      a kocham Gdańsk, więc z bólem to piszę...

      • 6 3

  • zacznijmy od tego by wywalic urzedasa pseudo oficera rowerowego (3)

    I najego miejsce zatrudnic ludzi którzy chetnie zmienią miasto w drugi Amsterdam czy Berlin!! Miasto dla rowerów nawet Miejskich a nie tylko przeznaczone dla rowerów górskim bo tylko takimi mozna sie obecnie poruszać komfortowo!!Miedzy innymi dlatego ze jakis burak z UM stawia na kazdej sciezce kraweżniki!!
    Przejechał tyle i tyle "Chwali pieta w koncie stała i ta osobie opowiadała".... co zato zrobił oficer rowerowy przez 2 lata co zmienił Nic!!! Wiec za co mu placą!!! Urzedasy lataja na nasz koszt zagranice 50 razy by nimy zobaczyc rozwiazania zagranicą!!Ale nic sie niezmienia! 24 Czerwca uroczyste wreczenie certyfikatu zaraz nic niezrobili a juz znaja date przyznania certyfikatu?

    to kolejna parodia w stylu udajemy ze cos bedziemy robic!!

    • 22 13

    • nie do końca

      trochę racji w tym jest, szczególnie z tymi krawężnikami, dodam jeszcze kretyńsko ustawione światła przy przejazdach przez ulicę, samochody wszystkie jadą a ty rowerzysto stój i czekaj jak kołek, aż zielone zapali się na 10 sekund i zaraz zgaśnie ale co do ścieżek rowerowych to w Gdańsku wcale nie jest źle- zobacz na Sopot i Gdynię: Sopot jedynie przoduje w odśnieżaniu ścieżek w zimie (Gdańsk ma to głęboko w dupie) ale ścieżki w Sopocie jeżeli wogóle są to dziurawe i pozapadane (patrz nad morzem)- jazda jak w terenie a Gdynia- to już jest totalna żenada i śmiech na sali jeżeli chodzi o ścieżki: koń jaki jest każdy widzi. Niemniej w Gdańsku jest BAAARDZO dużo do zrobienia: przede wszystkim, żeby z centrum można było się gdzieś wydostać poza miasto tymi ścieżkami- na górne tarasy kompletnie nie ma jak dojechać ścieżkami, w stronę Pruszcza czy Żuław czy Sobieszewa tak samo nie ma opcji

      • 10 0

    • (1)

      Z tego co wiem oficer rowerowy przejął obowiązki po znanym chyba wszystkim Antonim Szczycie, który zmienił pracodawcę w lutym 2009. Więc nie 2 tylko 1 rok. Można mieć do niego kilka uwag ale ogólnie trzeba dać człowiekowi szanse. Zobaczymy co zrobi w tym roku.

      • 7 1

      • Dokładnie !

        Dajcie człowiekowi szanse, a nie wiecznie pitolicie, że jest źle !!!
        Sami jesteście życiowymi nieudacznikami, a wnią za swoje niezrealizowane plany obarczacie jeszcze innech. Do roboty śmierdzace leniuchy !!!

        • 4 2

  • Mieszkańcy maja wykonac całą prace zza urzedników .A oni potem zrobia i tak co sie im podoba

    Pochwala sie tym co zrobili za nich mieszkańcy i jeszcze sobie wyplaca za to extra pieniadze.Tak mozna to zrozumiec!

    Co należy poprawić w Gdańsku, by więcej osób korzystało z rowerów na co dzień?
    Bardzo proste pytanie znaje kazdy kto korzysta zroweru na codzien kto był zagranica! Ale dlaczego mamy to mówic urzednikom ?Zatrudnijcie grupe ludzi i zaplaccie im zato to wam to powiedzą. Na portalu i forum pisałem setki razy od 10lat i jakos bez echa jak grochem o sciane i całkiem zadarmo!!

    • 11 6

  • Nie (tylko) dróg nam potrzeba (3)

    tylko zmian w prawie (np. zezwolenie na poruszanie się z rozsądną prędkością po chodnikach, zamienienie arcydebilnego przepisu o obowiązku przeprowadzania roweru przez przejście na np. obowiązkowe zatrzymanie się przed przejazdem) i parkingów rowerowych (w różnych miejscach miasta, zadaszonych, strzeżonych)

    • 14 1

    • dokładnie skoro niema ściezek rowerowych to trzeba zezwolic na jazde chodnikiem (2)

      i niechodzi oto by nim jechac slalomen 50 km/h !!Tylko by sie nikt nieczepiał bo nie moze byc tak ze jedziesz 10km/h chodnikie przed tobą idzie krowa z wuzkiem cała szekoroscia chodnika z meżulkiem i dzieckiem które biega sobie bez opieki a na dzwiek dzwonka nie ustąpi ci miejsca i jeszcze bedzie miec pretensje!!!
      Bo raczej niewierze ze zbuduja drogi rowerowe przy kazdym chodniku a tak jest zagranica.I nikt niebedzie ryzykował zycia jadac rowerem tymbardziej z dziecmi!!

      • 5 3

      • (1)

        Oj, dzwonek akurat jest u nas odbierany jako atak (patrz jak kierowcy korzystają z klaksonów) - spróbuj zamiast dzwonka, grzecznie zagadać: "przepraszam państwa itp."

        Ja sobie spokojnie jadę za takimi zawalidrogami przez jakiś czas, potem mnie zauważają i sami ustępują miejsca, za co zawsze im dziękuję.

        Tzn. wychodzę z założenia, że jednak na chodniku rowerzysta jest gościem - lepiej mi się z tą świadomością jeździ :)

        Boję się tylko, że spotkam pana policjanta...

        • 7 1

        • no niestety tak jest ze kierowcy to piraci drogowi. dltego mylne jest porównywanie do kierowców

          ci którzy reaguja agresywnie na dzwonek tez pewnie maja taki sam poziom kultury albo sami sa tymi kierowcami .Za to normalni ludzie na dzwonek reaguja normalnie sam zresztą nieraz słyszałem jak reaguja normalni ludzie na tych co cwonka nieuzywaja albo go niemaja reakcja jest taka : dlaczego niemasz dzwonka albo dlaczego nie dzwonisz.Potym mozna poznac normalnych ludzi sam tez na dzwonek reaguje ustapieniem miejsca bo oto własnie chodzi by sobie wzajemnie nieprzeszkadzac a zyc zgodnie.
          A gdy jedziesz trasą rowerową i idzie taka kobitka jak zadzwonisz to tez bedzie oburzona ze dzwonisz !Wiec jak mam mozliwosc to takich omijam wjezdzajac na chodnik.

          • 2 0

  • Stanowisko Gdańskiej Kampanii Rowerowej w spawie przystąpienia Urzędu Miasta Gdańska do procedury audytu polityki rowerowej (17)

    BYPAD GKR popiera przeprowadzenie audytu BYPAD w Gdańsku. Nie jest to jednak naszym zdaniem najważniejsza i najpilniejsza rzecz do zrobienia dla poprawy sytuacji rowerzystów w mieście. Jeśli audyt ma posłużyć poprawie rowerowych działań urzędu, to świetnie. Jeśli jednak zabierze czas urzędników i środki które mogłyby zostać spożytkowane na pilniejsze potrzeby (a jest ich mnóstwo!) lub stanie się listkiem figowym obecnej niemożności i powolności działań miasta w zakresie komunikacji rowerowej, to będziemy krytykować zaangażowanie się w taki projekt na takich zasadach.

    Chcielibyśmy także zaznaczyć, że według nas Miasto Gdańsk posiada od dobrych kilku lat uznawaną za najlepszą w Polsce strategię rozwoju ruchu rowerowego (składają się na nią: uchwała Rady Miasta Gdańska, szczegółowe opracowania standardów technicznych tras rowerowych, koncepcja ich sieci, plany inwestycyjne – między innymi składane do funduszy pomocowych UE) oraz osiągnięcia (realizacje nielicznych ale wzorcowych jakościowo dróg rowerowych, pozyskane fundusze zewnętrzne – np. z Banku Światowego). Problem nie leży wiec w braku polityki czy strategii ale w jej słabej realizacji (powolnej, sabotowanej przez część urzędników średniego szczebla) oraz braku właściwego nadzoru nad nimi ze strony Prezydenta Miasta, a także zbyt niskich nakładach inwestycyjnych i zbyt słabej pracy urzędników na rzecz pozyskania funduszy zewnętrznych (np. brak lobbingu w samorządzie województwa na rzecz trójmiejskiego projektu budowy dróg rowerowych złożonego do RPO UE). Tego wszystkiego audyt BYPAD raczej nie zmieni, ale może uświadomi władzom miasta, z Prezydentem Pawłem Adamowiczem na czele, że Gdańsk właśnie przesypia swoją niepowtarzalną szansę na to aby zostać faktycznym (a nie propagandowym) liderem rozwoju ruchu rowerowego w Polsce.

    Oczekujemy także podania do publicznej wiadomości wyników audytu oraz podania kosztów jego przeprowadzenia.

    za Gdańską Kampanię Rowerową

    Roger Jackowski
    Michał Błaut

    www.rowery.gdansk.pl
    kampania@rowery.gdansk.pl

    • 26 5

    • No bardzo dobrze ze jakas wkoncu jest wasza reakcja (1)

      Ale powinniscie sie tez porzyznac ze ten oficer rowerowy to niewypał :) niezmieniło nic.

      A te pseudo szkolenie to własnie powinno byc dla urzedników bo mieszkancy dokładnie wiedza co potrzebuja i przy kazdym temacie rowerowym n portaly TR sa tysiace postów.Kazdy kto korzysta zroweru w miescie wie co trzeba zrobic

      • 1 2

      • Nie uważamy że OR to niewypał

        natomiast wątpimy czy jeden niski rangą urzędnik może skruszyć "beton" w ZDiZ albo DRMG. bardzo wątpliwe. stąd nasza "pomoc" panu Kitlińskiemu, którego w najbliższym czasie będziemy znacznie mocniej "dopingować" ;)

        niemniej proponujemy pamiętać kto odpowiada za stan miasta i działania wszystkich urzędników - jest to jedna osoba, Prezydent Miasta. Urzędnicy to jego "drużyna", podlegają mu całkowicie i nie ma tu możliwości żadnych wykrętów typu "chciałem dobrze a wyszło jak zawsze"

        • 3 1

    • Michał Błaut (3)

      przepraszam, to ten sam co od Ride with Me?

      • 0 4

      • a co to Ride with Me? (2)

        bo nie wiem

        • 1 3

        • (1)

          czyli nie

          • 1 1

          • Portal RwM prowadzi Michał Mizera

            • 2 0

    • (2)

      GKR gratuluje aktualizacji swojej strony w tym roku.
      Tym sposobem macie wyrobione 50% planu rocznego.
      I jeszcze pytanie po co wam zakładka forum skoro od kilku lat nic tam nie ma.
      Ogólnie jaki jest sens utrzymywania strony aktualizowanej średnio 2 razy w roku.

      • 8 0

      • szpileczka ;-) oj bardzo boli

        • 1 0

      • dzięki,

        ale na przyszłość mamy prośbę - podpisz się imieniem i nazwiskiem i zaproponuj coś od siebie, ok? - od razu będzie fajniej. Np. napiszesz jakiś tekst - chętnie go zamieścimy. Pieniędzy ci nie zapłacimy, być może ktoś na forum napisze że Twój tekst jest do d... :) ale przynajmniej będziesz miał satysfakcję że COŚ zrobiłeś. A tak - stawiasz się w roli gościa który krytykuje prezenty jakie dostał na urodziny.

        Przypominamy - GKR finansuje się samo, wszystko co robimy, robimy społecznie, na większość rzeczy które chcielibyśmy zrobić - nie mamy czasu i środków (choćby dlatego że mamy swoje życie zawodowe, prywatne i nie jesteśmy krezusami) i dlatego skupiamy się na rzeczach najważniejszych. Jak to ktoś słusznie zauważył - po stronie www nie pojeździsz, po drodze rowerowej owszem.

        I jeszcze coś - strona, choć aktualizowana rzadko (z przyczyn jw) - zawiera nadal słuszne postulaty i nadal prawdziwe informacje. Sens taki jak mniej więcej książek na półce - o ile je posiadasz - też nie są aktualizowane

        • 3 1

    • szczegółowe opracowania standardów technicznych tras rowerowych (4)

      a gdzie można się tymi standardami zapoznać ??????
      Na stronie GKR? (nawiązanie do poprzedniego postu).
      Czy w ramach tych standardów powstają nadal:
      1. Drogi rowerowe z przerwaną ciągłością nawierzchni na zjazdy,
      2. Wystające na 2 i 3 cm krawężniki na przejazdach (na dodatek o ostrym wykończeniu - kamienne),
      3. .................... i sporo by można więcej.

      Żeby nie było żem tylko krytykant, POPIERAM GKR w większej części postu

      • 3 1

      • do Gdańskiej Kampanii Rowerowej (2)

        Przestańcie pisać artykuły o standardach, tylko weźcie się do roboty !
        Stwórzcie nam warunki do jazdy, a nie tylko pitolicie jak popażeni !

        • 4 4

        • Ty chyba nie zrozumiałeś tego komentarza GKR...?
          twoje żądanie kieruj do rady Miasta Gdańska i Oficera Rowerowego - bo to ich możesz z czegoś rozliczać
          a GKR to jak na razie kilku społeczników co za free stara się by miasto budowało śceżki takie jak na zachodzie a nie malowało farbą pas ruchu dla rowerów

          • 2 2

        • do tajemniczego K.

          GKR nie jest od stwarzania warunków do jazdy tylko od pilnowania urzędników by je stwarzali, sugerujemy najpierw ogarnąć temat, potem pisać i szukać winnych.

          • 3 1

      • do Terminator II

        Z opracowaniem "Standardów" możesz się zapoznać w UM Gdańsk. GKR nie jest ani zleceniodawcą ani wykonawcą ani właścicielem tego opracowania i nie ma praw autorskich by móc je publikować.

        Nasze zdanie na temat niedoróbek gdańskich dróg rowerowych jest takie samo jak Twoje. GKR nie jest ani zleceniodawcą ani projektantem ani wykonawcą żadnej z dróg rowerowych.

        Proponujemy zorientować się w temacie "who is who" i kto za co odpowiada w urzędzie miasta, i nie mieszać nas do krytyki nieudolności urzędników, tylko dlatego że od lat ich krytykujemy (gruba perwersja!) ;p

        • 3 1

    • Gdańska Kampania Rowerowa (2)

      ekipa Anarchistów i Zielonych czyli osób, którzy biją sobie w bębny i bębenki podczas przejazdu rowerowego w czerwcu

      ciekawe ile razy w roku się przykuwają łańcuchami do sygnalizatorów drogowych ???

      • 4 2

      • a co cheguewara zrobił dla ścieżek rowerowych w Gdańsku - napisz czy chociaż poklepałeś bębenek

        • 1 2

      • bębenki są spoko

        popieram bębenki na przejeździe, z roku na rok grają coraz lepiej i mają w składzie ładne dziewczyny!!!

        • 3 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum